Zobacz temat - [214Si 98.] Ściąganie air bag-u
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214Si 98.] Ściąganie air bag-u

srbenda - Sob Cze 09, 2007 21:23
Temat postu: [214Si 98.] Ściąganie air bag-u
wiec tak - chce wymienic kierownice (mam skorzana z silverstone) i nie jest to w gruncie rzeczy zaden problem ALE nie wiem jak sie podjac demontazu i ponownego montazu air bag-a. mianowice, slyszalem cos o jakims kondensatorze ktory trzeba zdezaktywowac itp.
ktos cos wie na ten temat? bo sie boje wystrzelenia poduchy po zamontowaniu (takim czyms mnie straszyli...)
dzieki!

Brt - Sob Cze 09, 2007 22:35

Jak odłączysz aku i poczekasz 15 min to mozesz śmiało wyjmować poduchę. Po ponownym założeniu poduchy na wszelki wypadek nie sadzaj nikogo za kółko podczas podłączania aku i nie będzie problemów. ;)
7Tomi - Sob Cze 09, 2007 22:38

Tak jak pisze BRT odłącz sobie aku. Ja nigdy nie odłączałem aku, jedynie wyjmowałem kluczyki ze stacyjki. Jeszcze nie strzeliła... :mrgreen:
Paul - Sob Cze 09, 2007 23:47

Tomi_114 napisał/a:
Jeszcze nie strzeliła...

Ja też, jak walczyłem z taśmą, to kilka razy zdejmowałem jaśka, bez odłączania aku, i żyjemy (jasiek i ja ;) ). Ale ponieważ elektronika bywa zawodna, zalecam odłączenie aku, tak na wsiaki słuczaj :D

7Tomi - Nie Cze 10, 2007 08:58

Paul napisał/a:
Ja też, jak walczyłem z taśmą, to kilka razy zdejmowałem jaśka...

Cos o tym wiem bo mi kontrolka SRS świecła jak chciala... W końcu doszedlem do tego, że taśma jest żle założona. Kiedy kola są prosto powinno byc tyle samo obrotów w jedną strone i w drugą (czyli ok 3 obroty taśmy) a u mnie w jedną było 4 a w drugą 2 i przy skręcie gdzie zaczynało brakowac taśmy świecił SRS. Po rownym ustawieniu taśmy SRS dał mi spokój.

srbenda - Nie Cze 10, 2007 10:42

ok, dzieki wielkie!
dam znac czy mam wszystkie zeby :mrgreen:

Paul - Nie Cze 10, 2007 11:40

Przy sprawnej taśmie jest taki 'cycek', przeważnie biały. Jak go widać, tzn., że taśma jest w połowie zakresu obrotu. Jak nie widać białego, to taśma jest przekręcona w którąś strone.
srbenda - Pon Cze 11, 2007 18:45

Udało się! Mam nową kierownice i wszystkie zęby! :mrgreen:
Odpiąłem akumulator na jakieś 15-20min i zdemontowałem. Po założeniu przekręciłem kluczyk z miejsca pasażera (przezorny zabezpieczony :razz: ) i wszystko hula. Dzięki jeszcze raz!

Paul - Pon Cze 11, 2007 19:26

srbenda napisał/a:
wszystko hula

No to gratulacje :D
srbenda napisał/a:
Dzięki jeszcze raz!

Tu się nie dziękuje, tylko klika "pomógł" ;) :D

srbenda - Pon Cze 11, 2007 20:58

kliknąłem wcześniej ;)
piotr8 - Pią Cze 15, 2007 13:42

Cytat:
Przy sprawnej taśmie jest taki 'cycek', przeważnie biały. Jak go widać, tzn., że taśma jest w połowie zakresu obrotu. Jak nie widać białego, to taśma jest przekręcona w którąś strone.

co to za tasma jak do niej sie dostać bo mam problem z kontrolka srs po prostu zaczeła świecić nie wiadomo dlaczego, ruszłem przewodami przy bezpiecznikach i kierownicy bo zakładałem włącznik swiateł i zaczeła swiecić a właściwie mrógać tak jak by chciała zgasnąć a nie mogła, przeczytałem juz posty, sprawdzałem kostki pod fotelami, odłączyłem zpowrotem ten włącznik i nic nie pomogło została chyba tylko ta taśma chyba że jeszcze macie jakąś rade?
sory za ten monolog ale troche sie wkurzyłem na ta kontrolke i nie wiem co dalej robić.

Paul - Pią Cze 15, 2007 14:07

piotr8 napisał/a:
co to za tasma jak do niej sie dostać bo mam problem z kontrolka

"Taśma" to jest ustrojstwo, które elektrycznie łączy koło kierownicy z autem.
Zdejmowanie:
odłączasz aku, po 15 min. kluczem Torx nr 30 odkręcasz 2 śrubki od dołu kierownicy i zdejmujesz jaśka. Delikatnie odłączasz przewód od poduchy i odkręcasz kierę kluczem nasadowym 19 (może być do kół). Zdejmujesz fajerę (pamiętaj, żeby koła były prosto) i widzisz TAŚMĘ. 4 wkręty i gotowe - zdjęte, jeszcze tylko odpiąć wtyczki.
Montaż w odwrotnej kolejności, z tym, że aku możesz podłączyć od razu ;)

piotr8 - Pią Cze 15, 2007 14:09

Paul, a jak sadzisz może to byc wina tej taśmy?
Paul - Pią Cze 15, 2007 14:16

piotr8 napisał/a:
Paul, a jak sadzisz może to byc wina tej taśmy?

Może, ale najpierw jeszcze raz bym wszystko dokładnie sprawdził, włącznie z przewodami.

srbenda - Pią Cze 15, 2007 14:47

Torx 40 :cool:
piotr8 - Pią Cze 15, 2007 14:56

srbenda, daj Paulowi punkcik za "pomógł" bo ja w tym wątku nie moge a nie będe zakładał nowego tematu, z góry dzięki
Pozdrawiam

srbenda - Pią Cze 15, 2007 15:30

zrobione :)
i tak jak napisałem - torx 40 ;)

piotr8 - Pią Cze 15, 2007 15:33

srbenda, nie wiem o co chodzi z tym torx 40 ? :oops:
Paul - Pią Cze 15, 2007 16:02

srbenda napisał/a:
Torx 40

Dziwne, u mnie 30 pasowało :8 , ale grunt, że dałeś radę :D , gratulacje

piotr8 - Pią Cze 15, 2007 16:08

aha juz kumam chodzi o klucze.Dałem rade ale gdyby nie ty to bym rozebrał pół samochodu bo z reguły jak cos robie to staram sie robic to dokładnie, a założyłem juz 6 takich włączników w różnych samochodach i tylko u mnie problem to o mało mnie krew nie zalała.Ale wszystko jest ok jeszcze raz dzięki.
Paul - Pią Cze 15, 2007 16:13

piotr8 napisał/a:
jeszcze raz dzięki.

NP, przecież po to jest Forum :D