Zobacz temat - [R416] Nagrzewanie silnika, czas....
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Nagrzewanie silnika, czas....

krzysiek_416 - Pon Cze 11, 2007 08:16
Temat postu: [R416] Nagrzewanie silnika, czas....
Witam. Mocuje się już od pewnego czasu z układem chłodzenia w moim roverku - bez powodzenia. Kolejny ważny szczegół który mi potrzebny to czas nagrzewania silnika.
Proszę Was o odpowiedzina moje pytanie - Jak szybko Wasze roverki łapią temperature??
tzn ile trwa moment dojścia wskazówki do połowy przy dzisiejszych warunkach pogodowych?? Bo u mnie to trwa bardzo szybko co jest mi podejrzane. po odpaleniu wskazówki leży... po jakichś 2-3 minutach pracy zaczyna w mgnieniu oka sie podnosić i w konsekwencji w ciągu... ok.3-4 min łapie temperature (90 st.). Jak to jest u Was??
Preoszę o pomoc i Pozdrawiam.....

Kozik - Pon Cze 11, 2007 08:21

U mnie również temperaturę łapie szybko - to dobrze. Ale ważniejsze jest żeby temperatura utrzymywała się na połowie skali i nie dochodziła do czerwonego pola.
U Ciebie jest jak najbardziej w porządku :mrgreen:

krzysiek_416 - Pon Cze 11, 2007 08:30

Dzięki Kolego za podpowiedź ale u mnie niestety nie jest w porządku :sad:
Nie włącza mi sie wentylator i mam ogromny problem. A uwierz mi.. przerobiłem już wszystko. Gdybym miał opisać co sprawdzałem i jakie testy robiłem..... - cała strona.
ale dzięki. chciałem wiedzieć jak z czasem łapanie temp. w innych roverkach. Pozdro...... :neutral:

wiktorio0001 - Pon Cze 11, 2007 08:46

U mnie też łapie bardzo szybko.
krzysiek_416 - Pon Cze 11, 2007 09:23

to teraz jeszcze jedno pytanie: Któryś z Was ma wersje z klimą? Jeśli tak to -
jak to jest z włączaniem wentylatora w Waszych roverkach? Wskazówka "leci" za połowe i włącza sie wentylator??

zdzich44 - Pon Cze 11, 2007 09:30

krzysiek 416 napisał/a:
Wskazówka "leci" za połowe i włącza sie wentylator??


Nigdzie nie powinna "lecieć". Wentylator w R włącza się przy temperaturze, która nie powoduje jeszcze zauważalnego ruchu wskazówki (przynajmniej w moich egzemplarzach tak jest).

Kozik - Pon Cze 11, 2007 09:34

krzysiek 416 napisał/a:
to teraz jeszcze jedno pytanie: Któryś z Was ma wersje z klimą? Jeśli tak to -
jak to jest z włączaniem wentylatora w Waszych roverkach? Wskazówka "leci" za połowe i włącza sie wentylator??


Mam wersję z klimą.

Jak zdzich44, napisał wskazówka powinna cały czas być na połowie w jednym położeniu jakby u mnie podskoczyła 1-2mm do góry to bym się zaniepokoił.
Co do wentylatora to włącza się żeby utrzymać temperaturę (bez widocznego ruchu wskazówki).
Jak włączam klimę to wentylator od razu się włącza razem z nią i w zależności czy schłodził czy nie, wyłącza się lub nie.

krzysiek_416 - Pon Cze 11, 2007 09:37

To znaczy że uruchamia sie przy wskazaniu tej niespełna połowy?? Bo u mnie niewzruszenie wskazówka stoi jak wryta tak nieco milimetr niżej połowy.....
i jeszcze jedno...... to kiedy masz takie momenty gdy wskazówka przekracza połowe?? Są takie??

zdzich44 - Pon Cze 11, 2007 09:42

Kozik napisał/a:

Co do wentylatora to włącza się żeby utrzymać temperaturę (bez widocznego ruchu wskazówki).
Jak włączam klimę to wentylator od razu się włącza razem z nią i w zależności czy schłodził czy nie, wyłącza się lub nie.


Wentylator z tego co wiem pracuje ciągle i wyłącza się dopiero po wyłączeniu klimy. Ale może nie mam racji. Co innego wentylator klimy.

krzysiek416 - w prawidłowych warunkach wskazówka powinna stać w miejscu.

Kozik - Pon Cze 11, 2007 09:42

krzysiek 416 napisał/a:
To znaczy że uruchamia sie przy wskazaniu tej niespełna połowy?? Bo u mnie niewzruszenie wskazówka stoi jak wryta tak nieco milimetr niżej połowy.....
i jeszcze jedno...... to kiedy masz takie momenty gdy wskazówka przekracza połowe?? Są takie??


U mnie również wskazuje połowę lub 1mm poniżej, napisałem że:
Kozik napisał/a:
jakby u mnie podskoczyła 1-2mm do góry to bym się zaniepokoił


Nie wskazuje mi nigdy powyżej połowy. Nawet przy katowaniu 1bieg-2 bieg cały czas.

[ Dodano: Pon Cze 11, 2007 9:44 am ]
zdzich44 napisał/a:
Wentylator z tego co wiem pracuje ciągle i wyłącza się dopiero po wyłączeniu klimy.


Na postoju pracuje cały czas ale jeśli pęd powietrza wystarczająco schłodzi skraplacz to wtedy się wyłącza (tak mi się wydaje).

tolik - Pon Cze 11, 2007 09:50

Cechą charakterystyczną silników serii K w roverkach jest fakt , ze tak szybko sie nagrzewaja, co jest ich zaletą.Wypada jednak pamiętać, że zbyt gwałtowne wchodzenie na obroty - szczsgólnie jak jest zimny, może nieco predzej niz w innych silnikach doprowadzić do padnięcia uszczelki głowicy na co dość często uskarżają sie roverkowicze.A więc wszystko z umiarem...
zdzich44 - Pon Cze 11, 2007 09:51

Kozik napisał/a:

Na postoju pracuje cały czas ale jeśli pęd powietrza wystarczająco schłodzi skraplacz to wtedy się wyłącza (tak mi się wydaje).

Tak jest jeśli mówimy o wentylatorze chłodnicy klimatyzacji a nie o tym, który posiadają również auta bez klimy. ;)

krzysiek_416 - Pon Cze 11, 2007 10:18

Więc rozrzesze.....
w moim roverku przy włączonej klimie pracują 2 wentylatory ale......:::::
- ten od układu chłodzącego ma dwa biegi prędkości i pracuje tylko przy klimie na pierwszym biegu (wolniejszym)
- drugi nie włącza sie
- po wyłączeniu klimy wogóle sie nie włącza czego efektem jest gotowanie płynu chłodzącego
a ponieważ sprawdziłęm już prawie wszystko - jestem bezsilny....... :sad: :sad: :sad:

zdzich44 - Pon Cze 11, 2007 10:44

Wentylator klimy jest spięty szeregowo z wentylatorem układu chłodzącego silnika. Włączenie klimy powoduje automatyczne włączenie tego drugiego wentylatora niezależnie od wszystkiego. Awaria wentylatora klimy powoduje sytuację następującą: przy wyłączonej klimie wentylator ukł. chł. włącza się tylko na 2 biegu przy znacznym już wzroście temperatury płynu (jakoś powyżej 105*C o ile pamiętam). Natomiast przy klimie włączonej będzie chodził ciągle. Sprawdź czy na 100% działa Ci wentylator klimatyzacji.
krzysiek_416 - Pon Cze 11, 2007 10:51

a więc.... przy włączonej klimie pracują obydwa wentylatory. na 100%. Tyle że bez klimy wentylator sie nie włączy i koniec. Wymieniałem czujniki (obydwa), termostat, płukałem chłodnice, uszczelka na 99% ok, olej czysty, praca silnika poprawna. Ale wentylator bez klimy nie odpali i już. Pozatym nawet jak już zaczyna gotować - wskazówka nigdy nie drgnie wyżej niż wskazuje (prawie połowa). a drugi zaś bieg wentylatora ukł. chł. nie włączy się tym bardziej. Ostatnio był spory upał i stałem w dużym korku... zaczęło mi gotować płyn.. wtedy właśnie powinien już włączyć sie drugi bieg bo nawet obydwa wentylatory na klimie nie wyrabiały......... :cry:
zdzich44 - Pon Cze 11, 2007 10:53

No to ciekawe, ja sie poddaję...
Korek od zbiorniczka płynu masz ok? ;)

krzysiek_416 - Pon Cze 11, 2007 11:21

tak. jego też wymieniłem. puszczał za szybko. i teraz - jeśli nie ma skwaru - na klimie fo nie gotuje - wentylatory (obydwa) w tym ten od chłodnicy na 1 biegu - dają rade. ale jadą bez klimy lub w ostrym skwarze krórych u nas ostatnio nie brakuje to nawet przy klimie nie wyrabia bo drugi bieg nie załącza.
ot mój problem........

zdzich44 - Pon Cze 11, 2007 11:29

krzysiek 416 napisał/a:
tak. jego też wymieniłem. puszczał za szybko. i teraz - jeśli nie ma skwaru - na klimie fo nie gotuje - wentylatory (obydwa) w tym ten od chłodnicy na 1 biegu - dają rade. ale jadą bez klimy lub w ostrym skwarze krórych u nas ostatnio nie brakuje to nawet przy klimie nie wyrabia bo drugi bieg nie załącza.
ot mój problem........


Dziwne to dość, ja aktualnie mam troszkę podobną sytuację w jednym R, tylko nie mam czasu nic z tym zrobić... Ale u mnie nie gotuje, jak jadę na klimie to temperatura utrzymuje się w normie, obydwa wiatraki pracują i w korkach mogę stać. Natomiast bez klimy działa mi tylko drugi stopień wentylatora chłodnicy płynu - ale wentylator skraplacza jest ok, działa. Dlatego jeżdżę ciągle z klimą. :D

krzysiek_416 - Pon Cze 11, 2007 11:37

no ja niestety wciąz sie bujam z tym problemem. Już naprawde wiele sprawdziłęm. Byłem u elektryka, stwierdził poprawność instalacji elektr. i podzespołów włącznie z komputerem który też podejrzewałem. To on stwierdił że musi to być słaby obieg płynu w układzie. dlatego przepłukałem chłodnice, istotonie była troche "zaszlemiona". ktoś jak mysle kiedyś musiał wsypać środek uszczelniający do chłodnic bo widać było stary mały zaciek na chłodnicy. I fakt - teraz dużo lepiej sie nagrzewa a tym samym lepiej wyciąga temp. z silnika. i pomimo wskazań - zaczynam sie bać ostatniego - uszczelki. Mysle też jeszcze o odwiedzeniu innego elektryka..... Ręce opadają......
zdzich44 - Pon Cze 11, 2007 11:44

krzysiek 416 napisał/a:
zaczynam sie bać ostatniego - uszczelki.

Nie ma się czego bać - to chleb powszedni. :D

krzysiek_416 - Pon Cze 11, 2007 12:09

no niby tak...... mam go od miesiąca i szczerze zaczynam żałować. autko ładne, nie bite, zadbane, ubrałem w śliczne alusy, ale co z tego..... jeździłem vectrą 2,0 i prędkości były nieporównywalne. prędkośc podróżna to było 160/170 km, i cicho w kabinie. a tu..... powyżej 130 katujesz silnik. ale nic.. trudno. kupiłem to i musze go doprowadzić do porządku. Dzięki Kolego za pogaduchy. Miłego dnia...... Pozdrawiam....
zdzich44 - Pon Cze 11, 2007 14:25

krzysiek 416 napisał/a:
a tu..... powyżej 130 katujesz silnik.


To chyba mamy inne silniki...

Lechos - Pon Cze 11, 2007 14:43

krzysiek 416 napisał/a:
powyżej 130 katujesz silnik

w 100% sie zgadzam, w poprzednich autkach ( sierra, renault 19) przy 130 to sobie plynoles, a w roverku przy tej predkosci silnik sie domaga wyzszego biegu, i slychac jakby byl zylowany

Kozik - Pon Cze 11, 2007 15:33

Lechos napisał/a:
powyżej 130 katujesz silnik


w 100% sie zgadzam, w poprzednich autkach ( sierra, renault 19) przy 130 to sobie plynoles, a w roverku przy tej predkosci silnik sie domaga wyzszego biegu, i slychac jakby byl zylowany


Kwestia jest taka, że w samochodach wyżej wymienionych są zupełnie inne skrzynie biegów bo w roverku na 5tym biegu przy 100km/h jest 3tys a w vectrze jest tak myślę że koło 2tys lub 2200.
Poza tym są bardziej wyciszone. Roverek nie grzeszy ciszą

Lechos - Pon Cze 11, 2007 15:48

Kozik napisał/a:
100km/h jest 3tys a w vectrze jest tak myślę że koło 2tys lub 2200

w reni 19 mialem 100 przy 2700obr.

Kozik napisał/a:
Poza tym są bardziej wyciszone

wyciszenie maski w reni pozostawalo w sferze marzen

Paul - Pon Cze 11, 2007 23:37

krzysiek 416 napisał/a:
wtedy właśnie powinien już włączyć sie drugi bieg bo nawet obydwa wentylatory na klimie nie wyrabiały

No to wszystko wskazuje na uwalony 2-gi bieg wentyla silnika :( (bo przewody mam nadzieję sprawdziłeś?
Odłącz przewody od wentylatora (oprócz masy) i podaj "na krótko" napięcie na styk 1 i 2 biegu. Sprawdzisz wentylator. Jak będzie OK, to kabelki a potem, nie daj Bóg, komp.