Zobacz temat - [R214iS 98r] brak mocy i slabe przyspieszenie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214iS 98r] brak mocy i slabe przyspieszenie

Goonies - Czw Cze 14, 2007 10:14
Temat postu: [R214iS 98r] brak mocy i slabe przyspieszenie
Witam
w zeszlym miesiacu sprowadzilem z Niemiec Rovera 214iS 103 KM z 1998 roku z przebiegiem 180.000km i ku mojemu zaskoczeniu silnik jest totalnie zamulony. Wczesniej jezdzilem Oplem Tigra 1.6 106 KM i myslalem ze tutaj przy 103 KM i podobnej masie auta osiagi beda conajmniej porownywalne tymczasem auto spisuje sie fatalnie bardzo wolno przyspiesza szczegolnie na 2 biegu kiedy zmienie z jedynki na dwujke przy powiedzmy 30 km/h to auto prawie wogle sie nie rozpedza. Kiedy wioze 2 dorosle osoby samochod przyspiesza jeszcze gorzej. O zrywach czy piszczeniu opon na jedynce tez moge zapomniec. Z mechanicznych rzeczy jakie rzucily mi sie w oczy to na bank do wymiany jest sprzeglo ale czy mialo by to wplyw na moc i osiagi raczej watpie. Testowalem tez samochod na autostradzie i rozpedzilem sie ledwie do 160 km/h gdzie na piatrym biegu auto dziala jakby mialo tempomat , tzn. wlanczasz piatke i zapoinasz o jakim kolwiekj zwiekszeniu predkosci czy to normalne ? moim zdaniem nie. Bede wdzieczny za wszelkie uwagi odnosnie mozliwej usterki. Pozdrawiam.

piter34: retusz tematu

walkie - Czw Cze 14, 2007 10:26

Ja tylko powiem że ten roverek ma maksymalna predkosc 165 km/h wiec ja nie wiem czego oczekujesz, ale 200 tigra nie jest.
piter34 - Czw Cze 14, 2007 10:26

walkie. kolega ma 16V, a tam Vmax jest "nieco" większe.

[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 10:27 am ]
Co do dynamiki auta, to na pewno jest coś źle.
Sprawdź filtry, świece, elementy układu zapłonowego.
W ogóle nie napisałeś w jakim stanie jest auto... (w jakim jest?)

walkie - Czw Cze 14, 2007 10:45

ups :) zrozum piter :D
Goonies - Czw Cze 14, 2007 11:46

walkie napisał/a:
Ja tylko powiem że ten roverek ma maksymalna predkosc 165 km/h wiec ja nie wiem czego oczekujesz, ale 200 tigra nie jest.


Producent podaje predkosc max 185 km/h , jednak mi nie chodzilo glownie o predkosc max tylko o brak mocy i z dupy przyspieszenie oraz ewentualne tego przyczyny.

walkie - Czw Cze 14, 2007 11:49

no ja dlatego pozbywam sie 200
piter34 - Czw Cze 14, 2007 11:51

Goonies napisał/a:
jednak mi nie chodzilo glownie o predkosc max tylko o brak mocy i z dupy przyspieszenie oraz ewentualne tego przyczyny.

Napisałem Ci przecież o możliwych przyczynach i nawet zadałem pytanie...

Goonies - Czw Cze 14, 2007 13:00

piter34 napisał/a:
Goonies napisał/a:
jednak mi nie chodzilo glownie o predkosc max tylko o brak mocy i z dupy przyspieszenie oraz ewentualne tego przyczyny.

Napisałem Ci przecież o możliwych przyczynach i nawet zadałem pytanie...


Auto jest w stanie dobrym wszystko dziala. Ma !@!$# troche sprzeglo widac odrazu ze jest podciagnieta linka. Hamulce tez sa do wymianki bo piszcza juz klocki. Ale to wszystko przyszcz w porownaniu z jego osiagami.

Desper - Czw Cze 14, 2007 13:14

walkie napisał/a:
Ja tylko powiem że ten roverek ma maksymalna predkosc 165 km/h wiec ja nie wiem czego oczekujesz


ups...

piter34 napisał/a:
walkie. kolega ma 16V, a tam Vmax jest "nieco" większe.


Heh.. własnie.
Też mnie zastanawia to "nieco"
Widocznie z moim też jest coś "nie tak" bo właśnie tak od 160 czuje jego przyspieszenie, no a motor... :grin: jak on wtedy gaworzy, ech... co tu gadać.
Niestety nigdy jeszcze nie osiągnąłem granic jego możliwości, ale pod 2 setke podchodzi bez specjalnych oporów :grin:
Pozdr.
Desper

piter34 - Czw Cze 14, 2007 14:05

Goonies,
Goonies napisał/a:
Ma !@!$# troche sprzeglo widac odrazu ze jest podciagnieta linka. Hamulce tez sa do wymianki bo piszcza juz klocki. Ale to wszystko przyszcz w porownaniu z jego osiagami.

Za ten wulgaryzm masz ostrzeżenie.

piter34 - Czw Cze 14, 2007 14:11

Goonies napisał/a:
Ma !@!$# troche sprzeglo widac odrazu ze jest podciagnieta linka

W R200 nie ma regulacji linki. Jest samoregulator.

Goonies napisał/a:
Ale to wszystko przyszcz w porownaniu z jego osiagami.

Nadal nic nie wiadomo na temat stanu układu zapłonowego oraz np. filtra powietrza...

Kozik - Czw Cze 14, 2007 14:24

Coś rzeczywiście masz nie tak. A może jest katalizator zatkany ja swoim 214Si jechałem w 5 osób + bagaże + włączona klima 180 na 4 biegu i chciał jeszcze.
Może to nie jest Si bo o iS nie słyszałem
Goonies napisał/a:
214iS

Może zwykłe 214i

Goonies - Czw Cze 14, 2007 15:15

Kozik napisał/a:
Coś rzeczywiście masz nie tak. A może jest katalizator zatkany ja swoim 214Si jechałem w 5 osób + bagaże + włączona klima 180 na 4 biegu i chciał jeszcze.
Może to nie jest Si bo o iS nie słyszałem
Goonies napisał/a:
214iS

Może zwykłe 214i


Cos jest zepsute na bank albo wtryski sa zapaskudzone a moze to byc tez katalizator trudno powiedziec , ja w 3 osoby bez bagazy i z klima wlaczona ledwo moge ze swiatel ruszyc tak jakby zamiast 103 koni bylo tyle co w maluchu az wstyd sie po drodze poruszac

BTW Si i iS to to samo iS mial tylko w standardzie skore , alusy i takie tam bajery.

@ Pitera gdybym przyjacielu znal ich stan to sam bym wiedzial co jest zepsute , niestety nie jestem mechanikiem i nie potrafie tego stwierdzic na oko, zapewne jak udam sie do elektronika to mi powie co jest nie halo. Chcialem tylko poznac wasza opinie jako starych uzytkownikow tegoz auta. Myslalem ze moze ktos mial podobne objawy i wie na co konkretnie zwrocic uwage.

piter34 - Czw Cze 14, 2007 15:26

Goonies napisał/a:
@ Pitera gdybym przyjacielu znal ich stan to sam bym wiedzial co jest zepsute , niestety nie jestem mechanikiem i nie potrafie tego stwierdzic na oko, zapewne jak udam sie do elektronika to mi powie co jest nie halo. Chcialem tylko poznac wasza opinie jako starych uzytkownikow tegoz auta. Myslalem ze moze ktos mial podobne objawy i wie na co konkretnie zwrocic uwage.

No to właśnie otrzymałeś wskazówki "na co zwrócić uwagę" od byłego użytkownika takiego auta. ;-)

PHJOWI - Czw Cze 14, 2007 19:12

wymień świece i kable , powinno pomóc.
AndrewS - Czw Cze 14, 2007 20:05

a moze poprostu slizga Ci sie sprzeglo ?? , obroty ida w gore, a samochod nie przyspiesza
Goonies - Czw Cze 14, 2007 20:26

AndrewS napisał/a:
a moze poprostu slizga Ci sie sprzeglo ?? , obroty ida w gore, a samochod nie przyspiesza


Hmmm moze byc bo sprzeglo jest naprawde w zalosnym stanie. Jedynka na przyklad jak jade i sie zatrzymam zdejme noge z pedalu to nie moge jej wrzucic dopiero wcisniecie sprzegla puszczenie i ponowne wduszenie powoduje ze przestaje sie blokowac i nieraz wchodzi ze zgrzytem, irytujaca sprawa , pozatym strasznie wysoko bierze powoduje to ze trzeba nieco przygazowywac przy ruszaniu co pewnie powoduje wyzsze spalanie. I jeszcze jedna dziwna sprawa wskazowka temperatury dochodzi mi tylko zawsze do polowy , strasznie mnie to dziwi bo sa przeciez takie upaly a ja wracam zawsze przez miasto do domu a korki u nas straszne wiec czy to mozliwe zeby auto sie wogle nie grzalo czy poprostu termostat jest rozwalony ?? Ostatnio zauwazylem ze jak wlacze klime to silnik zmienia dzwoeik jakos tak dziwnie zaczyna warczyc tak mi sie wydaje, po wylaczeniu wszystko wraca do normy , moze ktos pomoze.

mika - Czw Cze 14, 2007 20:31
Temat postu: Sprzeglo wymienione i jest ok
Hej, tez mam takeigo samego roverka i mialam bardzo podobny problem. Wymienilam w zeszlym tygodniu sprzeglo i teraz chula jak wsciekly - tzn. tak jak na poczatku. Mechanik pokazal mi poprzednie sprzedlo i mialo polowe grubosci ktora powinno miec wiec w moim przypadku, to byla przyczyna. Zanim je wymienilam, to samochod tez si emuli i wchodzil na obroty no i wiecej niz 130 nie szlo pojechac.
Goonies - Pią Cze 15, 2007 08:27
Temat postu: Re: Sprzeglo wymienione i jest ok
mika napisał/a:
Hej, tez mam takeigo samego roverka i mialam bardzo podobny problem. Wymienilam w zeszlym tygodniu sprzeglo i teraz chula jak wsciekly - tzn. tak jak na poczatku. Mechanik pokazal mi poprzednie sprzedlo i mialo polowe grubosci ktora powinno miec wiec w moim przypadku, to byla przyczyna. Zanim je wymienilam, to samochod tez si emuli i wchodzil na obroty no i wiecej niz 130 nie szlo pojechac.


O to juz cos dzieki za info, a jesli mozna wiedziec to ile nowe sprzeglo kosztuje ?? :?:

Brt - Pią Cze 15, 2007 09:13

Goonies napisał/a:
O to juz cos dzieki za info, a jesli mozna wiedziec to ile nowe sprzeglo kosztuje ??

Popatrz po sklepach internetowych (linki są w Technicznym FAQ), lub na alledrogo. Szukanie zajmuje tyle samo czasu co napisanie posta :roll:

Goonies - Pią Cze 15, 2007 14:33
Temat postu: Re: Sprzeglo wymienione i jest ok
mika napisał/a:
Hej, tez mam takeigo samego roverka i mialam bardzo podobny problem. Wymienilam w zeszlym tygodniu sprzeglo i teraz chula jak wsciekly - tzn. tak jak na poczatku. Mechanik pokazal mi poprzednie sprzedlo i mialo polowe grubosci ktora powinno miec wiec w moim przypadku, to byla przyczyna. Zanim je wymienilam, to samochod tez si emuli i wchodzil na obroty no i wiecej niz 130 nie szlo pojechac.


Kurcze rozmawialem wlasnie z mechanikiem i powiedzial ze gdyby to bylo sprzeglo to by mi sie slizgalo i obroty by rosly a predkosc nie a tymczasem u mnie wydaje mi sie ze tak nie jest ze obroty rosna ale nie jakos derastycznie eee sam juz nie wiem.

piter34 - Pią Cze 15, 2007 14:35

Tak będziesz gdybał i gdybał, zastanawiał i zastanawiał.
Sprawdź w końcu stan świec, przewodów WN, palca, kopułki, filtra powietrza...

sTERYD - Pią Cze 15, 2007 15:20

Goonies napisał/a:
wskazowka temperatury dochodzi mi tylko zawsze do polowy ,

i tak ma być. Tam jest jej miejsce ;)
Goonies napisał/a:
Ostatnio zauwazylem ze jak wlacze klime to silnik zmienia dzwoeik jakos tak dziwnie zaczyna warczyc tak mi sie wydaje,

sprawdź rolkę napinacza psaka od klimy jeśli jest w kiepskim stanie to pod obciążeniem może chałasować :idea:

mika - Wto Cze 19, 2007 18:33

Hej, przepraszam ze odpowiadam dopiero teraz. Za wymiane sprzegla zaplacilam 250 zl, z czego czesc kosztowala jakeis 150. Robilam to u mechanika u mnie na wsi, wiec to tez troszke taniej:) A i jeszcze jedno, uwaga na chinskie czesci bo slyszlaam ze szybko sie zuzywaja!
krzych1 - Wto Cze 19, 2007 23:53

Witam,
PHJOWI napisał/a:
wymień świece i kable , powinno pomóc.

No ja bym też przyjrzał się katalizatorowi, wiadomo co może spowodować brak 100% wydechu. A jeżeli autko zbliża się z przebiegiem do 200 kkm(? - Goonies nic na ten temat nie napisał), to nic dziwnego, że katalizator może być zapchany.

[ Dodano: Sro Cze 20, 2007 12:05 am ]
Witam.
Goonies napisał/a:
wskazowka temperatury dochodzi mi tylko zawsze do polowy , strasznie mnie to dziwi bo sa przeciez takie upaly a ja wracam zawsze przez miasto do domu a korki u nas straszne wiec czy to mozliwe zeby auto sie wogle nie grzalo czy poprostu termostat jest rozwalony ??

Jak pisze sTERYD, ten typ tak ma, i myślę, że nie jest to powód do niepokoju, wręcz przeciwnie (chyba że lubisz dźwięk włączającego się bez przerwy wiatraka i gotującego się płynu chłodzącego).
Goonies napisał/a:
Ostatnio zauwazylem ze jak wlacze klime to silnik zmienia dzwoeik jakos tak dziwnie zaczyna warczyc tak mi sie wydaje, po wylaczeniu wszystko wraca do normy ,

Moim zdaniem to normalna sprawa, gorzej chyba byłoby, gdyby po włączeniu klimy nie było słychać (akustycznie) żadnej zmiany. Sprężarka przecież musi pracować... Coś za coś.
Ps. A po włączeniu klimy słychać charakterystyczne (opisywane dosyć często na forum) "szczeknięcie"? Jeżeli tak, to wszystko jest ok.

tomcy - Sro Cze 20, 2007 09:55

odnosnie sprezarki i klimy - mysle ze to moze bardziej rolke trzeba sprawdzic - ja po wlaczeniu klimy nie slysze dziwnych dzwiekow (moze lozysko polecialo i dlatego taki zgrzyt - moglo sie atrzec)

wskazowka od temp w polowie - to dobrze (jest OK)

paff - Sro Cze 20, 2007 18:48

jak juz koledzy pisza stan filtrow i zaplonu (swiece kable palec z kopulka) jest do sprawdzenia na poczatek
- sprawdz jak wygladaja swiece a najlepiej wymien
- sprawdz czy kable nie zbutwialy ze starosci i przytrzyj papierem i dognij zeby ciasno siedzialy w kopulce
- dotrzyj papierem sciernym palec kopulki

zadasniczo test komputerem do roverow testbook duzo by powiedzial

mozna sprawdzic jeszcze
- sonde lambda
- sklad spalin na stacji diagnostycznej - zawsze wskazowka dla mechanika
- cisnienie w cylindrach i jesli niskie to wykonac probe olejowa

jednym slowem....moze to byc drobnostka a moze silnik do robienia....potrzebny mechanik ktory widzi gdy silnik sie trzesie, slyszy gdy klekocze jak nie powinien ;-)


powodzenia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

xROnx - Czw Lip 19, 2007 16:58

krzych1 napisał/a:
Witam,
PHJOWI napisał/a:
wymień świece i kable , powinno pomóc.

No ja bym też przyjrzał się katalizatorowi, wiadomo co może spowodować brak 100% wydechu. A jeżeli autko zbliża się z przebiegiem do 200 kkm(? - Goonies nic na ten temat nie napisał), to nic dziwnego, że katalizator może być zapchany.

[ Dodano: Sro Cze 20, 2007 12:05 am ]
Witam.
Goonies napisał/a:
wskazowka temperatury dochodzi mi tylko zawsze do polowy , strasznie mnie to dziwi bo sa przeciez takie upaly a ja wracam zawsze przez miasto do domu a korki u nas straszne wiec czy to mozliwe zeby auto sie wogle nie grzalo czy poprostu termostat jest rozwalony ??

Jak pisze sTERYD, ten typ tak ma, i myślę, że nie jest to powód do niepokoju, wręcz przeciwnie (chyba że lubisz dźwięk włączającego się bez przerwy wiatraka i gotującego się płynu chłodzącego).
Goonies napisał/a:
Ostatnio zauwazylem ze jak wlacze klime to silnik zmienia dzwoeik jakos tak dziwnie zaczyna warczyc tak mi sie wydaje, po wylaczeniu wszystko wraca do normy ,

Moim zdaniem to normalna sprawa, gorzej chyba byłoby, gdyby po włączeniu klimy nie było słychać (akustycznie) żadnej zmiany. Sprężarka przecież musi pracować... Coś za coś.
Ps. A po włączeniu klimy słychać charakterystyczne (opisywane dosyć często na forum) "szczeknięcie"? Jeżeli tak, to wszystko jest ok.

Ja bym najpierw wymienil swiece i kabke WN.
a co do klimy to sie uspokoilem bo myslalem ze te dzwieki nie wskazuja nic pozytywnego a tu prosze wszystko ok :) a czy wy tez tak macie ze gdy wlaczycie klime to auto nie ma juz takiego przyspieszenia jak bez klimy?

sTERYD - Czw Lip 19, 2007 19:01

xROnx napisał/a:
a czy wy tez tak macie ze gdy wlaczycie klime to auto nie ma juz takiego przyspieszenia jak bez klimy?

odsyłam tu:
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=17787
:cool:

MaReK - Czw Lip 19, 2007 19:51

Taki efekt jak piszesz Goonies udalo mi sie osiagnac w moim R200 8v przy zapchanym wydechu. Koncowka wydechu dostala kopa i wytulmienie wpadlo w rurke wylotowa.
Samochod elegancko wkrecal sie na obroty, ale... ruszanie i inne przyspieszenie bylo max. do 50km/h.

Pozdrawiam,

[ Dodano: Czw Lip 19, 2007 7:53 pm ]
Ps.
Staraj sie nie kląć na forum. Na pewno nie zmieni to stanu technicznego Twojego auta.
Mimo, ze wulgaryzmy sa filtrowane i widac krzaki to i tak prosilbym Cie o zachowanie sie w tonie.

Primo - Wto Lip 24, 2007 21:26

Witam mam niestety podobny problem z moim rowerkiem jak goonies brak mocy i jakos slabo sie rozpedza wymienilem uszczelke pd glowica uszczelniacze i dotarte zostały zawory silnik pracuje ja ta lala (dzis go odebrałem od mechanika) ale bardz slabo mu z rozpedzaniem czasami tez tak jak by ne reagował na pedal gazu. Dodam jeszcze ze moje sprzegło bierze juz w górnym połozeniu pedału. przewody WN, świece, cewka, palec i kopułka , wszystkie filtry wymienione.
supr3me - Wto Lip 24, 2007 22:29

tez mam R214 1,4 16V tyle ze z 97r. i moge powiedziec ze nie za bardzo odczuwam te jego 103KM w ruchu miejskim, ale wedlug tego co podaje producent (185kmph) to moj Roverek wyciagnął 190kmph na autostradzie ;) więc tez sie zastanawiam czy on taki ma byc po miescie, na pewno nie mam takich samych objawów bo zedrzeć opony moge bez problemu, ale ogolnie spodziewalem sie czegos wiecej od 103KM, wczesniej jezdzilem Kia Shuma, auto o wiekszej masie i 88KM i teraz nie odczuwam zbytniej różnicy.
Kris - Sro Lip 25, 2007 09:20

supr3me napisał/a:
tez mam R214 1,4 16V tyle ze z 97r. i moge powiedziec ze nie za bardzo odczuwam te jego 103KM w ruchu miejskim, ale wedlug tego co podaje producent (185kmph) to moj Roverek wyciagnął 190kmph na autostradzie ;) więc tez sie zastanawiam czy on taki ma byc po miescie, na pewno nie mam takich samych objawów bo zedrzeć opony moge bez problemu, ale ogolnie spodziewalem sie czegos wiecej od 103KM, wczesniej jezdzilem Kia Shuma, auto o wiekszej masie i 88KM i teraz nie odczuwam zbytniej różnicy.


W opisie masz 214i - a niżej jeszcze 16V (w podpisie znaczy) a 214i to nie jest 16V tylko 8V i nie ma 103 KM tylko ileś tam.... 80? coś kolo tego. Ja mam 214 Si 16V, 103 KM na 2 biegu od jakis 40 - 50 km/h na godzinę do 100 - 105 km/h jest momencik i potem już wkładam 5 bieg :D auto uwielbie wysokie obroty i na takowych czuje się znakomicie, nie wiem czy LPG nie robi z waszych mułów.

Brt - Sro Lip 25, 2007 09:32

Kris napisał/a:
2 biegu od jakis 40 - 50 km/h na godzinę do 100 - 105 km/h jest momencik i potem już wkładam 5 bieg

heheh :) niezła metoda jazdy :D pewnie by mi sie spodobała :D

Kris - Sro Lip 25, 2007 09:59

Brt napisał/a:
Kris napisał/a:
2 biegu od jakis 40 - 50 km/h na godzinę do 100 - 105 km/h jest momencik i potem już wkładam 5 bieg

heheh :) niezła metoda jazdy :D pewnie by mi sie spodobała :D


Nie to że tak jeżdżę, ale mój to potrafi bez problemu kilka razy tak się przeleciałem... a to zacząłem cos wyprzedzać i że szedł to na ch... zmieniac bieg :) patrze a tu 100 :shock: :shock: :shock: :shock: no i stąd te moje doświadczenia.

koalaup - Sro Lip 25, 2007 10:30

A ja napisze tak Moj R jest zagazowany :( niestety to 2-ga generacja wiec na autostradzie w 3 osoby i z pelnym bagaznikiem wyciagne 160 a mam pedal w podlodze ale to zapewno przez gaz ( ale i tak jestem zadowolony) Ostatnio nawet wsiadlem do innego R Streetwise zeby sprawdzic czy moj nie muli i odetchnelem z ulga bo nie stwierdzilem zeby moj byl mulowatszy a juz napewno nie na predkosciach do 120 i nie na benzynie wiec raczej cieszcie sie jazda niz szukajcie dziury w calym.
supr3me - Sro Lip 25, 2007 12:57

Kris napisał/a:
supr3me napisał/a:
tez mam R214 1,4 16V tyle ze z 97r. i moge powiedziec ze nie za bardzo odczuwam te jego 103KM w ruchu miejskim, ale wedlug tego co podaje producent (185kmph) to moj Roverek wyciagnął 190kmph na autostradzie ;) więc tez sie zastanawiam czy on taki ma byc po miescie, na pewno nie mam takich samych objawów bo zedrzeć opony moge bez problemu, ale ogolnie spodziewalem sie czegos wiecej od 103KM, wczesniej jezdzilem Kia Shuma, auto o wiekszej masie i 88KM i teraz nie odczuwam zbytniej różnicy.


W opisie masz 214i - a niżej jeszcze 16V (w podpisie znaczy) a 214i to nie jest 16V tylko 8V i nie ma 103 KM tylko ileś tam.... 80? coś kolo tego. Ja mam 214 Si 16V, 103 KM na 2 biegu od jakis 40 - 50 km/h na godzinę do 100 - 105 km/h jest momencik i potem już wkładam 5 bieg :D auto uwielbie wysokie obroty i na takowych czuje się znakomicie, nie wiem czy LPG nie robi z waszych mułów.


to w takim razie sie walnalem, nie wiedzialem dokladnie czy mam Si czy samo i ;) ale wiem na pewno ze mam 16V i 103KM, mam roverka od kilku tygodni i na razie w jednych papierach zauwazylem Si a w innych i :) w kazdym badz razie mam identycznego roverka jak Twoj, 5d i nawet ten sam kolor;) wiec musze zmienic opis ;)

ps. tez zauwazylem ze autko sie zbiera dopiero przy 3000-4000 obrotow, ale mimo wszystko spodziewalem sie wiekszej mocy po tych 103KM

Kris - Sro Lip 25, 2007 13:20

supr3me napisał/a:
to w takim razie sie walnalem, nie wiedzialem dokladnie czy mam Si czy samo i ;) ale wiem na pewno ze mam 16V i 103KM, mam roverka od kilku tygodni i na razie w jednych papierach zauwazylem Si a w innych i :) w kazdym badz razie mam identycznego roverka jak Twoj, 5d i nawet ten sam kolor;) wiec musze zmienic opis ;)

ps. tez zauwazylem ze autko sie zbiera dopiero przy 3000-4000 obrotow, ale mimo wszystko spodziewalem sie wiekszej mocy po tych 103KM


zbiera się zbiera, może tego nie czuć tak w ogólnym łomocie jaki sie w tedy wydobywa, ale wczoraj testowałem accorda z 2002 z 1.8 136 koni, to bylem zawiedziony, jeździ tak samo jak mój R (w zakresie tak do 120 ;) ) albo i słabiej :( a zbieram się do zakupu takiego.
Po tym teście to nie wiem, bo raczej bym chcial mieć takie same a najlepiej jeszcze lepsze osiągi ;)

piter34 - Sro Lip 25, 2007 14:29

Cytat:
Witam mam niestety podobny problem z moim rowerkiem jak goonies brak mocy i jakos slabo sie rozpedza wymienilem uszczelke pd glowica uszczelniacze i dotarte zostały zawory silnik pracuje ja ta lala (dzis go odebrałem od mechanika) ale bardz slabo mu z rozpedzaniem czasami tez tak jak by ne reagował na pedal gazu. Dodam jeszcze ze moje sprzegło bierze juz w górnym połozeniu pedału. przewody WN, świece, cewka, palec i kopułka , wszystkie filtry wymienione.

Zmierz sobie (choćby stoperem w komórce) przyspieszenie 0-100kmh, a wcześniej sprawdź, czy przewód podciśnienia jest podłączony do komputera wtrysku (po prawej stronie obok akumulatora).
Oczywiście napisz nam tutaj jakie były wyniki pomiarów. 100kmh powinieneś osiągnąć na 2 biegu przy ok. 6500rpm.

Primo - Pon Sie 06, 2007 14:48
Temat postu: [R214Si R96] Brak mocy
Witam!
Piter34 Jesli chodzi o przewód podciśnienia dochodzączy do komputera wszystko ok (przewód sprawny i drożny odpiecie od kompa na zapalonym silniku powoduje zasysanie powietrza przez przewód). Musze jeszcze dodać ze po remoncie glowicy samochod bym na tescie komputerowym niestety nie wykryto żadnych błedów. Zauważyłem jeszcze jedno podczas pracy na wolnych obrotach silnik pracuje niezbyt równo tak jakby chwilowa nierówna praca. Sluszalny ale niewidoczny na obrotomierzu. A podczas delikatnego dodania pedału gazu silnik się dławi. trzymajac tak pedał gazu silnik pracuje na obnizonych obrotach i bardzo niestabilnie. Podczas normalnej jazdy jest jakby troszeczke głosniejszy nio i oczywiście brak mu mocy. a wyprzedzanie musze mu przy 110km/h dusić 4 bo szybkie wcisniecie powoduje chwilowy spadek mocy:( pozdrawiam . A jeśli chodzi o test przyspieszenia to jak bede wracał dziś z pracy to zrobię pomiar i napisze jakie miałem wyniki. Pozdrawiam

piter34 - Czw Sie 16, 2007 13:02

Primo napisał/a:
A jeśli chodzi o test przyspieszenia to jak bede wracał dziś z pracy to zrobię pomiar i napisze jakie miałem wyniki.

No i jaki wynik?

[ Dodano: Czw Sie 16, 2007 1:02 pm ]
Sondy lambda w końcu nie sprawdzałeś?

Primo - Pią Sie 17, 2007 10:04

Witam! wyniki w miare okolo 11,5 do setki na bezynie. przy prawie 7 tysiącach obrotow. Zadowalajace okazalo sie rowniez ze przewody ktore wymienilem w tamtym roku na jesieni marki champion są juz do dupy :( wypadanie zapłonu i nierowna praca na wolnych obrotach niestety maja juz przebicie zastanawiam sie nad kupnem beru okolo 240 zl lub bosch 140 zł czy moze NGK ale nie wiem jaka cena nie wiem ktore wybrac. Jesli tak to w jakim sklepie?? Pojechałem rowniez na przeglad instalacji gazowej wymiana filterkow regulacja i okazało się ze po 60 tysiacach na gazie membrana na reduktorze byla juz do wymiany wymieniłem pozniej regulacja podczas jazdy nio i teraz juz auto smiga jechałem ostatnio do wawy na obwodnicy Ostrowów mazowiecka (szalona droga nr 8 z Białegostoku do Warszawy mieszkam obecnie w Zambrowie) i jednej BMW pokazałem co znaczy ROVER :) pozdrawiam
piter34 - Pią Sie 17, 2007 10:14

Primo napisał/a:
Witam! wyniki w miare okolo 11,5 do setki na bezynie.

Czyli w miarę OK.

Co do przewodów to pytaj na www.tomateam.pl