Zobacz temat - [R600] Lista pytań po zakupie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Lista pytań po zakupie

WhoLeeGuns - Czw Cze 14, 2007 12:42
Temat postu: [R600] Lista pytań po zakupie
Witam wszystkich

Od tygodnia jestem właścicielem Rovera 600 Ti '97.
W związku z tym mam kilka pytań:

1. Dostałem dwa czarne grube kluczyki Valeo z immo i jeden pilot. Klucze działają wyglądają na oryginalne, ponoć powinien być jeszcze czerwony. Co zrobić z pilotem, mam od kompletu ale nie działa ... czytałem że są pewne problemy z jego zaprogramowaniem. Dostałem również karteczkę na której jest chyba napisany kod immo (po niemiecku i nie wiem na 100%)

2. Kontrolka SRS pali sie ciągle - poprzedniemu właścicielowi ktoś zaparkował delikatnie na przodzie ale nawet chłodnic nie drasną. Jak sprawdzić przyczynę świecenia sie kontrolki SRS?

3. Turbina - jest, działa (pompuje powietrze) ale trochę pluje olejem - czy to jest powód do niepokoju? czy zbliża się jej kres? nie ma tego oleju za dużo ale wiadomo jak już zaczęło puszczać to już raczej nie przestanie a będzie tylko gorzej - tak mi sie wydaje - jak to wygląda u was?

3. Ma ktoś może namiary na sklep z częściami gdzie dostanę uszczelkę miedzy blok silnika a kolektor wydechowy? Trochę mi tam puszcza a w moim mieście jest problem z częściami do tej marki

4. Czy obudowa od lusterka manualnego (ten nowszy typ, składane) będzie pasowała do lusterka elektrycznego? mam połamaną obudowę ale cały środek sprawny i potrzebuję tylko obudowę

5. Co ile wymieniać olej w tym silniku i jaki lać (semi czy syntetyk), rozrząd co 100kkm lub 5 lat?

6. Co z olejem w skrzyni biegów? wymieniać ? Jaki byście proponowali jak już.

Dalsze pytania niebawem...

Na razie jestem bardzo zadowolony z zakupu, wymieniłem już wszystkie tarcze (przód był tragiczny - spiłowane i popękane na dodatek) i właśnie regenerują mi maglownice.

dziękuję bardzo za odpowiedzi

piter34 - Czw Cze 14, 2007 12:54

WhoLeeGuns napisał/a:
Dostałem dwa czarne grube kluczyki Valeo z immo i jeden pilot. Klucze działają wyglądają na oryginalne, ponoć powinien być jeszcze czerwony. Co zrobić z pilotem, mam od kompletu ale nie działa ... czytałem że są pewne problemy z jego zaprogramowaniem.

Możesz kupić komplet piloty + centralka alarmu (marcel_n jest ekspertem w tych sprawach).

WhoLeeGuns napisał/a:
Kontrolka SRS pali sie ciągle - poprzedniemu właścicielowi ktoś zaparkował delikatnie na przodzie ale nawet chłodnic nie drasną. Jak sprawdzić przyczynę świecenia sie kontrolki SRS?

Możesz wybłyskać kody błędów SRS. Trzeba zewrzeć piny w złączu diagnostycznym (tym samym co w przypadku błędów ECU.
Tabelka z kodami jest w RAVE.

WhoLeeGuns napisał/a:
a ktoś może namiary na sklep z częściami gdzie dostanę uszczelkę miedzy blok silnika a kolektor wydechowy? Trochę mi tam puszcza a w moim mieście jest problem z częściami do tej marki

www.tomateam.pl

WhoLeeGuns napisał/a:
Czy obudowa od lusterka manualnego (ten nowszy typ, składane) będzie pasowała do lusterka elektrycznego? mam połamaną obudowę ale cały środek sprawny i potrzebuję tylko obudowę

Podejrzewam, że będzie pasować.

WhoLeeGuns napisał/a:
5. Co ile wymieniać olej w tym silniku i jaki lać (semi czy syntetyk), rozrząd co 100kkm lub 5 lat?

Półsyntetyk co 10kkm, a rozrząd od razu po kupnie, a potem co 60kkm lub 4 lata (tak proponuję).

WhoLeeGuns napisał/a:
6. Co z olejem w skrzyni biegów? wymieniać ? Jaki byście proponowali jak już.

Wymienić na Texaco MTF94

Brt - Czw Cze 14, 2007 12:56

WhoLeeGuns napisał/a:
Turbina - jest, działa (pompuje powietrze) ale trochę pluje olejem - czy to jest powód do niepokoju? czy zbliża się jej kres? nie ma tego oleju za dużo ale wiadomo jak już zaczęło puszczać to już raczej nie przestanie a będzie tylko gorzej - tak mi sie wydaje - jak to wygląda u was?

Pluje na zewnątrz, czy w wąż idacy do IC. Czy zostawiasz za sobą niebieską zasłone dymną??
Cytat:
. Co z olejem w skrzyni biegów? wymieniać ? Jaki byście proponowali jak już.

Masz skrzynię PG1, i w technicznym FAQ znajdziesz jaki olej do niej przychodzi. I czasem żadnego innego nie lej ;)

PS. Co to znaczy, że regenerują maglownicę :roll: tzn. co dokładnie w niej robią??

WhoLeeGuns - Czw Cze 14, 2007 13:10

Brt napisał/a:
Co to znaczy, że regenerują maglownicę :roll: tzn. co dokładnie w niej robią??


Prostują listwę a następnie ją szlifują. Po wymianie uszczelniaczy jest praktycznie jak nowa (tak mi zapewniał gościu, który tym się zajmuje.

A turbina pluje do IC. Z wydechu wydobywa się to co powinno się wydobywać, niebieskiego dymu nie widać

Ale szukałem w tomateam i nie znalazłem (tylko przez stronę www). Zadzwonię to może mi powiedzą czy jest czy nie.
Czy przepuszczający kolektor może być problemem podczas badań technicznych??

piter34 napisał/a:
Możesz wybłyskać kody błędów SRS. Trzeba zewrzeć piny w złączu diagnostycznym (tym samym co w przypadku błędów ECU.
Tabelka z kodami jest w RAVE.


Tak ale ja mam silnik Rovera i chyba nie mam takiego złącza. MEMS maił jakoś inaczej

piter34 - Czw Cze 14, 2007 13:18

WhoLeeGuns napisał/a:
piter34 napisał/a:
Możesz wybłyskać kody błędów SRS. Trzeba zewrzeć piny w złączu diagnostycznym (tym samym co w przypadku błędów ECU.
Tabelka z kodami jest w RAVE.


Tak ale ja mam silnik Rovera i chyba nie mam takiego złącza. MEMS maił jakoś inaczej

Chyba masz rację. Mój błąd. MEMS można zdiagnozować tylko odpowiednim sprzętem.

Brt - Czw Cze 14, 2007 13:56

Cytat:
A turbina pluje do IC. Z wydechu wydobywa się to co powinno się wydobywać, niebieskiego dymu nie widać

Trochę oleum każda turbina puszcza. Jeśli nie są to duże ilosci (zużycie oleju jest racjonalne do przejechanych km), to wg. nie jest OK i narazie bym się nią nie martwił ;)

kwiatekt11 - Czw Cze 14, 2007 21:06

piter34 napisał/a:
WhoLeeGuns napisał/a:
5. Co ile wymieniać olej w tym silniku i jaki lać (semi czy syntetyk), rozrząd co 100kkm lub 5 lat?

Półsyntetyk co 10kkm, a rozrząd od razu po kupnie, a potem co 60kkm lub 4 lata (tak proponuję).

a dlaczego zalewac olejem połsyntetycznym ?? skoro gdzies wyczytałem ze zalecany jest pełen syntetyk ?? ja mam zalany pełnym :grin:

piter34: usunąłem zbędne cytaty

WhoLeeGuns - Czw Cze 14, 2007 23:31

kwiatekt11 napisał/a:
a dlaczego zalewac olejem połsyntetycznym ?? skoro gdzies wyczytałem ze zalecany jest pełen syntetyk ?? ja mam zalany pełnym :grin:


Właśnie dla tego pytam. Do silników Hondy zalecany był półsyntetyk a do tej jednostki ?
Można znaleźć gdzieś jakieś informacje ? np RAVE - będzie tam?

piter34 - Pią Cze 15, 2007 13:29

kwiatekt11 napisał/a:
a dlaczego zalewac olejem połsyntetycznym ??

Tak zaleca producent.

kwiatekt11 napisał/a:
skoro gdzies wyczytałem ze zalecany jest pełen syntetyk ??

Gdzie wyczytałeś?

Tnij cytaty... :???:

WhoLeeGuns - Wto Cze 19, 2007 20:46

A czy ktoś się orientuje czy uszczelka między silnikiem a kolektorem wydechowym w silnikach T16 i 20T4 jest taka sama? Czy turbinka montowana na tym kolektorze jest ustawiona równolegle do silnika czy pod delikatnym ukosem?

I kolejne pytanie - gdzie szukać termostatu? on ma siedzieć w rurce gumowej idącej od bloku silnika do chłodnicy?

Odnośnie SRS - RAVE nic nie mówi o różnicach w tej materii pomiędzy samochodami z różnymi silnikami. Poszukałem i znalazłem u siebie jakąś niebieską wtyczkę - miejsce sie zgadza kolor również - może ktoś mi jeszcze powie jakie kolory przewodów tam dochodzą - u mnie jest czarny i czerwony... myślę że jak i to się potwierdzi to będę mógł sprobować z zwierania styków i odczytywania błędów

Jak uruchomić EPC - mam ściągnięty obraz .iso ale próbowałem wszelkich kombinacji i lipa ... w najlepszym wypadku "invalid user name" ....

sTERYD - Wto Cze 19, 2007 23:17

user name=admin i będzie dobrze (ja przekopałem kiedyś helpa i się dowiedziałem, bo gupio mi było zapytać ;))
Brt - Wto Cze 19, 2007 23:22

do EPC trzeba cofnąć datę kompa ;) np na 2004 rok ;)
piter34 - Sro Cze 20, 2007 11:50

WhoLeeGuns napisał/a:
A czy ktoś się orientuje czy uszczelka między silnikiem a kolektorem wydechowym w silnikach T16 i 20T4 jest taka sama?

To jest to sam przecież.

WhoLeeGuns - Sro Cze 20, 2007 15:08

piter34 napisał/a:
To jest to sam przecież.


A ha - też mi się tak wydaje a w sklepie mówią że niekoniecznie - tak czy siak ani jednej ani drugiej (być może nawet tej samej) uszczelki w Białymstoku nie ma...

Czy z przepuszczającym kolektorem przejdę badania tech. ?

Przemek_Docent - Sro Cze 20, 2007 15:10

WhoLeeGuns napisał/a:
A czy ktoś się orientuje czy uszczelka między silnikiem a kolektorem wydechowym w silnikach T16 i 20T4 jest taka sama? Czy turbinka montowana na tym kolektorze jest ustawiona równolegle do silnika czy pod delikatnym ukosem
Wg mnie - prosciutko.
WhoLeeGuns napisał/a:
I kolejne pytanie - gdzie szukać termostatu? on ma siedzieć w rurce gumowej idącej od bloku silnika do chłodnicy?
Jesli masz klime - tak.
piter34 - Sro Cze 20, 2007 15:15

WhoLeeGuns napisał/a:
A ha - też mi się tak wydaje a w sklepie mówią że niekoniecznie - tak czy siak ani jednej ani drugiej (być może nawet tej samej) uszczelki w Białymstoku nie ma...

Zapytaj Tomiego (www.tomateam.pl)

WhoLeeGuns napisał/a:
Czy z przepuszczającym kolektorem przejdę badania tech. ?

Nie wiem... :roll:

Przemek_Docent - Sro Cze 20, 2007 16:14
Temat postu: Re: [R600 Ti] Lista pytań po zakupie
WhoLeeGuns napisał/a:
3. Ma ktoś może namiary na sklep z częściami gdzie dostanę uszczelkę miedzy blok silnika a kolektor wydechowy? Trochę mi tam puszcza a w moim mieście jest problem z częściami do tej marki
Czesc!
Mnie Tomi (www.tomateam.pl) załatwił taką uszczelkę :) Do takiego samego motoru.

WhoLeeGuns - Sro Cze 20, 2007 21:30

Przemek_Docent napisał/a:
Mnie Tomi (www.tomateam.pl) załatwił taką uszczelkę :) Do takiego samego motoru


I w dodatku w dobrej cenie :wink: Rozmawiałem już z TT przez gg :wink: .
Przemek_Docent, jakie były u ciebie objawy wydmuchanej uszczelki??

Przemek_Docent - Czw Cze 21, 2007 09:29

U mnie ta uszczelka to było to trochę przy okazji...
Zauważyłem mroźną zimą (-30 st.), że mi zaczęło na zimnym silniku walić białym „dymem” spod maski - myślalem, że IC poszedł... Było wydmuchane poniżej kolektora - na takim kołnierzu - łączeniu kolektora z turbinką. Czuło się wyraźnie, jak sie tam przysunęło rękę (uwaga! gorąco!). Stamtąd dmuchało do przodu i przez IC, przez grill, na zewnątrz. Tam nie ma w ogóle uszczelki (sprawdzone w RAVE, EPC), musieli mi więc lekko splanować kolektor i turbo.
Właśnie przy okazji zdejmowania kolektora okazało się, że między nim, a głowicą też wydmuchało i wygiął się troszkę. Więc tam też odbyło się planowanko i mechanior wrzucił nową uszczelkę.

WhoLeeGuns - Czw Cze 21, 2007 18:43

Dobrałem się do tego złącza diagnostycznego i wybłyskało mi dwa błędy 92 i 72. Powiedźcie mi teraz gdzie znajdę rozpiskę tych błędów.
Gdzie znajduje się złącze do kasowania tych błędów? Przeglądałem RAVE-a ale nie doczytałem się gdzie się ono znajduje ale wiem że coś takiego jest :twisted:

[ Dodano: Czw Cze 21, 2007 8:45 pm ]
Dobra :mrgreen: SRS mam już z głowy - znalazłem rozpiskę kodów w necie procedurę kasowania też, i złącze MES (ależ je schowali :wink: ).
Wszystko poszło jak po maśle

Jeżeli ktoś by miał jakieś problemy z SRS służę pomocą :grin:


Mam jeszcze pytanie odnośnie Kolektora wydechowego: czy w miejscach gdzie są otwory do mocowania go do bloku są jakieś nacięcia (takie do kompensacji rozszerzalności temperaturowej materiału)? Czy po prostu mam popękany kolektor wydechowy?

Przemek_Docent - Pią Cze 22, 2007 12:13

WhoLeeGuns napisał/a:
Mam jeszcze pytanie odnośnie Kolektora wydechowego: czy w miejscach gdzie są otwory do mocowania go do bloku są jakieś nacięcia (takie do kompensacji rozszerzalności temperaturowej materiału)? Czy po prostu mam popękany kolektor wydechowy?
Wszystko masz w porządku. Od góry są szczelinki :)
Aha! Odwołuję swoje słowa o poprzecznym położeniu turbinki – jest lekko ukośnie.