Zobacz temat - [25 1.4 R2000]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [25 1.4 R2000]

Jarkow - Czw Cze 14, 2007 13:09
Temat postu: [25 1.4 R2000]
Witam może to już i zostało wiele razy powiedziane (napisane), szukałem nawet po forum, ale tematów związanych z komputerem w samochodzie jest wiele!!!!!!!!!!!

Ja mam pytanko Gdzie w R25 silnik benzyna 1.4 16V znajduje się łącze (wyjście)do komputera sterującego pracą silnika, czyli centralki???????, do którego można podpiąć komputer serwisowy???

A jeszcze jedno czeka mnie wymiana sprzęgła, ponieważ stare ma już przejechane 200 000
i piszczy łożysko oporowe w czasie wysprzęglania.
Szukając nowego sprzęgła trafiłem na sprzęgła o różnej ilości zębów (np. 61) lub więcej
Czy można to określić jeszcze przed wyciągnięciem starego z autka??????

Ps. jestem po czyszczeniu wtysków i wymianie sondy - czy dało to efekt opiszę po kilku dniach (dotyczy wcześniejszych problemów z niskimi obrotami, wysokom spalaniem i brakiem mocy )

piter34 - Czw Cze 14, 2007 13:33

1. Złącze jest za konsolą środkową, na dole (tzn. tam powinno być...)
2. Po co tyle pytajników???
3. O sprzęgło pytaj Tomiego (www.tomateam.pl)
4. Jak stwierdzono pad sondy i wtrysków?

tomcy - Czw Cze 14, 2007 13:34

wiec tak zlacze do kompa jest tu (wg programu AutoData)



jesli beda Cie interesowaly bledy (ale narazie w jezyku niemiecki to daj znac - to wkleje)

piter34 - Czw Cze 14, 2007 13:39

Błędy na nic się nie przydadzą (ja mam po angielsku), bo i tak trzeba mieć tester odpowiedni.
Jarkow - Czw Cze 14, 2007 14:12

Dzięki za odpowiedzi, faktycznie kiedyś ściągałem konsole środkowa i było tam coś takiego jak gniazdo, ale pamięć jest zawodna.

A co do moich wcześniejszych problemów
opisik -z forum z dławieniem silnika na wolnych obrotach i brakiem mocy autko coś czasami zaznaczam czasami muliło, to było tak:

Podpięcie do kompa przy szukaniu przyczyn tych wszystkich problemów wykazało uszkodzenie sondy lambda nie działa podgrzewanie
Wizyta u, gazownika, bo czekam na założenie gazu zaowocowała sprawdzeniem sondy, zmierzył ją woltomierzem, czy czymś takim i stwierdził, że nie działa w pełnym zakresie, mimo, że jak stwierdzono w Radzionkowie po teście kompa działa podgrzewanie.
Jeszcze przed wymianą i założeniem gazu poradził, aby sprawdzić, czy któryś z wtrysków nie jest uszkodzony, bo lejący wtrysk może tez być powodem uszkodzenia sondy
Kolejna wizyta u innego gazownika sprawdzenie wtrysków na maszynie wtryski były Ok, ale brudne nic dziwnego autko przejechało już 200 000
Po czyszczeniu wtrysków (120zł) i wymianie sondy na podobno według opinii fachowca gazownika jedną z lepszych lepsza od Boscha, czyli firmy NTK 220zł+30zł wymiana

Czekam i testuje autko to dopiero jeden dzień narazie nie zapeszająć jest !! !!! I oby tak dalej,a co będzie opisze jak trochę pojeżdżę!!

piter34 - Czw Cze 14, 2007 14:37

Super, że udało sie zakończyć sprawę. Fajnie byłoby gdybyś napisał w "tamtym" wątku co było przyczyną.
NTK to bardzo dobra firma. Masz porządną sondę. :)

Gaz już założyłeś?
Na jaką instalację się zdecydowałeś?

Jarkow - Pią Cze 15, 2007 13:59

A no jestem
Oczywiście tak jak wspomniałem, gdy już będę pewny efektu naprawy całą sprawę opisze, z uwagi na fakt dosyć częstego występowania takich dolegliwości w naszych roverkach.

Jeżeli chodzi o gaz to instalację zakładam dopiero w przyszłym tygodniu i.
Warsztat już sprawdzony na miejscu, bo to również ważne obczajona z polecenia a właściwie tam wymieniłem sondę.
Uzgodniłem z właścicielami, że założymy, instalkę IV gen. Stag, 200 dlaczego:

- po pierwdsze, Stag to instalacja "polska"- na sprawdzonych komponentach
- sprawdzona już w wielu samochodach
- servisowalna w wielu punktach
- z adaptacyjnym systemem regulacji tzn. mapa obciążeniowa cent. instalacji jest
dopasowywana do mapy obciąż. koma benzynki nie tylko statycznej, czyli mapy zgrywane
są po jazdach test
- 200 a nie, 300 bo ta pierwsza różni się od drugiej szybkością tylko wtryskiwaczy, choć
jest droższa tylko o 100zł i 300 przeznaczona jest do samochodów z bardzo szybkimi
listwami wtrys., czyli są to autka nafaszerowane już elektroniką np. ze zmiennymi fazami
wałków itp. itd. zwykle samochody wyprodukowane w okolicy 2005r.
- Stag 200 - z założeniem i zbiornikiem 41 l. i pokrowcem na zapas 2 800zł
- Stag 300 - z założeniem i zbiornikiem 41 l. i pokrowcem na zapas 2 900zł
- mój Rover to 2000 r. gdzie małym 1.4 84KM 16V silniczkiem elektronika, czyli komp
steruje tylko zasilaniem no i dobrze, bo jak się okazało to i tak był z tym problem

Więc podsumowując, 200 bo całkowicie wystarczy dla tego modelu silnika i spełni jego wymagania (gdyby nie to zawsze można zrobić retusz na 300 wymieniając tylko wtryskiwacze).
i jak wyżej,a cena dosyć dostępna w porównaniu z BRC 3200 czy La........ cena podobna

piter34 - Pią Cze 15, 2007 14:04

Jarkow napisał/a:
Więc podsumowując, 200 bo całkowicie wystarczy dla tego modelu silnika i spełni jego wymagania (gdyby nie to zawsze można zrobić retusz na 300 wymieniając tylko wtryskiwacze).

Czyżby gazownik zmierzył czasy wtrysku benzyny na jałowym i wybrał Staga 200?

Nie chce Ciebie martwić, ale czasy wtrysku w serii K są małe, do tego wtrysk jest półsekwencyjny (w R25 chyba też) i konieczne są szybkie listwy.

Moja rada: dopłać stówkę i załóż Stag 300.

A retusz na 300 to musisz zrobić podmieniając nie tylko wtryski, ale także centralkę sterującą (komputer). Stag 200 się pali, gdy mu się podłączy 1ohm-owe wtryski.

Aha.
Tam nie ma adaptacyjnego systemu regulacji, bo tam samo nic do niczego się nie adaptuje. Mapy trzeba zgrać ręcznie manipulując mnożnikiem.

Jarkow - Pią Cze 15, 2007 14:14

Oki dzięki za podpowiedz Wszyscy ludzie Wszystko wiedzą a co do adaptacji masz racje mój błąd
orson - Pią Cze 15, 2007 14:16

Witam

Apropo podlaczen do kompa znalalem podczas poszukiwania opisu testbook'a roverkowego cos takiego:
http://www.mgfcar.de/data/testbook/index.html
sa tam zdjecia podlaczen do kompa - powinno pomoc.

Pozdrawiam

piter34 - Pią Cze 15, 2007 14:32

orson, my tutaj o instalacji gazowej rozmawiamy i podłączaniu do kompa od gazu :lol:
Jarkow - Pią Cze 15, 2007 14:41

Sorka drobny zbieg tematów, jeżeli chodzi o gniazdo do kompa serwisowe do to podstawowe na kompa sterującego wtryskiem paliwa, a temat instalacji gazowej to inna brocha, bo ta jeszcze nie jest założona a dopiero będzie!!
orson - Pią Cze 15, 2007 15:18

piter34 napisał/a:
orson, my tutaj o instalacji gazowej rozmawiamy i podłączaniu do kompa od gazu :lol:


Witam

Jarkow napisal: "Ja mam pytanko Gdzie w R25 silnik benzyna 1.4 16V znajduje się łącze (wyjście)do komputera sterującego pracą silnika, czyli centralki???????, do którego można podpiąć komputer serwisowy??? "

Oodpowiedzialem na pytanie - co do gazu to sie nie wypowiadalem.

Ech piter Ty to wszedzie musisz zagadac zeby sobie posty nabic ;P ...

Pozdrawiam

piter34 - Pią Cze 15, 2007 15:42

Cytat:
Ech piter Ty to wszedzie musisz zagadac zeby sobie posty nabic ;P ...

Ech. Napiętnowałem tylko fakt, że nie cytowałeś tekstu, do którego się odnosisz. ;P
Jeśli nic nie cytujesz, to oznacza, że odnosisz do treści poprzedniego posta, a tam rozmawialiśmy o kompach od gazu. :lol:

orson - Pią Cze 15, 2007 21:24

Witam

piter - przeczytaj poczatek mojej wypowiedzi -> to jest wtracenie ogolne nie odnoszace sie do konkretnego kompa /konkretnej wypowiedzi/ i ogolnie na temat podlaczenia do kompa...

Pozdrowienia