Zobacz temat - [R200 1.4 8v 98r] Pomoc w identyfikacji silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 8v 98r] Pomoc w identyfikacji silnika

liion - Wto Cze 26, 2007 12:04
Temat postu: [R200 1.4 8v 98r] Pomoc w identyfikacji silnika
Witam
W zeszłym tygodniu zakupiłem pierwszego roverka 200 1.4 8V z 1998 roku. Niestety jestem laikiem w sprawach związanych z mechaniką pojazdową i w związku z tym mam do Szanownego Bractwa Roverkowego kilka pytań:

- czy wyżej wymieniony silnik jest z serii K czy też dopiero 16-to zaworowe są z tej serii?
- czy jest to silnik „i” czy też „si”, w jaki sposób to można sprawdzić?
- czy mogę prosić o opisanie w sposób "łopatologiczny" oznaczeń stosowanych w identyfikacji roverków (jak np. DOHC czy OHC)?

Z góry dziękuję za odpowiedź

Pozdrawiam

piter34 - Wto Cze 26, 2007 12:17

Jest to seria K
Jest to silnik "i", czyli ten 8V
DOHC, SOHC, OHV to oznaczenia stosowane ogólnie

Ty masz SOHC, bo masz tylko jeden wałek rozrządu.
Wersje 16V mają najczęściej dwa wałki (czyli DOHC)

orson - Wto Cze 26, 2007 12:18
Temat postu: Re: [R200 1.4 8v 98r] Pomoc w identyfikacji silnika
liion napisał/a:
Witam
W zeszłym tygodniu zakupiłem pierwszego roverka 200 1.4 8V z 1998 roku. Niestety jestem laikiem w sprawach związanych z mechaniką pojazdową i w związku z tym mam do Szanownego Bractwa Roverkowego kilka pytań:

- czy wyżej wymieniony silnik jest z serii K czy też dopiero 16-to zaworowe są z tej serii?
- czy jest to silnik „i” czy też „si”, w jaki sposób to można sprawdzić?
- czy mogę prosić o opisanie w sposób "łopatologiczny" oznaczeń stosowanych w identyfikacji roverków (jak np. DOHC czy OHC)?

Z góry dziękuję za odpowiedź

Pozdrawiam


Witam

Do rzeczy:
add 1 - jest to silnik serii K8
add 2 - jest to wersja 214 i (Si jest z silnikiem 1,4 16v czyli k16