Zobacz temat - [R25 1.4] Zakładanie gazu i pytania z tym zwiazane
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1.4] Zakładanie gazu i pytania z tym zwiazane

lukis_25__1.4_ - Sro Lip 04, 2007 00:02
Temat postu: [R25 1.4] Zakładanie gazu i pytania z tym zwiazane
To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich bardzo serdecznie.
Z góry przepraszam za nietechniczne sformułowania w tekście, ale wykształcenie i zainteresowania w żaden sposób nie dały mi takiej wiedzy jaką wielu z Was posiada.
Ale do rzeczy. Mam Roverka 25 1.4 silnik o mocy 103 KM z 1999 r., kupiłem go w wyśmienitym stanie (kupiony i serwisowany w Polsce) od znajomego, będącego nomen omen jednym z użytkowników waszego forum. Zastanawiam się poważnie nad zakupem instalacji gazowej do mojego „bolidu”. Zapewnie wielu to czyni teraz a wielu już przez to przeszło więc zwracam się do ekspertów w tej dziedzinie.
Z rozmowy przeprowadzonej z jednym mechanikiem instalującym takie instalacje wynika, że najlepsza będzie instalacja sekwencji. Dodatkowo powiadomił mnie, że w związku z faktem iż wtryski (albo coś takiego) są plastikowe to będą musieli się wtopić z instalacją w nie. I właśnie w związku z tym mam pierwsze pytanie. Czy jest to standard w montażu instalacji do tych silników?
Po drugie chciałabym się dowiedzieć czy koszt 2 900 zł za instalacje w garażu bo tak jego zakład wyglądał to czasem nie za dużo , jakich firm instalacje polecacie, czy te silniki dobrze znoszą gaz, jakie są osiągi i czy spalanie znacząco wzrasta? To są drugie, trzec, czwarte, piąte i szóste pytanie, na które chciałbym znać odpowiedź przed podjęciem decyzji.
Pozdrawiam wszystkich rover’kowiczów.
P.S. Czy zakup klimatyzacji z allegro za około 1000 zł to dużo i czy montaż jej jest w modelu 25 w jakiś sposób uciążliwy?
Jeszcze raz pozdrawiam. Łukasz.

Paul - Sro Lip 04, 2007 00:06

Nooooooo, to już rekord jest - 4 bliźniacze posty.
Enter Ci się zaciął?
Zrób z tym porządek, please.

walkie - Sro Lip 04, 2007 00:12

1. Czy ten samochod Ci tak duzo pali ze musisz miec gaz? Wydaje mi się, że to dość ekonomiczna jednostka.
2. Czy myślisz, że auto będzie zrywne jak wsadzisz do niego klime? Silnik ma tylko 1396 cm3.

AndrewS - Sro Lip 04, 2007 00:22

porzadek zrobiony

poszukaj na forum bylo juz kilka watkow o gazie w serii K

oczywiscie ze silnik 1.4 "czuje" zalaczenie klimy, jednak caly czas nie potrzebujemy pelnej mocy silnika

Brt - Sro Lip 04, 2007 09:12

Witaj na forum

1. Na początek proczytaj proszę zasadi i regulamin forum i popatrz jak powinny wyglądać tematy w dziale usterek (Twój już poprawiłem).
2. O LPG było już sporo. Ogólnie można napisać, ze musosz wziać sekwencję, polecane to Stag 300 i np. BRC 24 sequent. Napisałes o cenie ale nie napisałes jaki model i jakiego producenta kosztuje te 2900, bo czy to jest dobra cena czy drogo to zalezy co za instalację za te 2900 CI włożą.
3. Osiągi pzy dobrze wyregulowanym gazie są zblizone do tych na benzynie a spalanie gazu powinno byc o ok. 20% wyzsze niż benzyny.
4. Założenie klimy nie jest czynnością prostą, ale jeśli się zdecydujesz to nie będziesz załował ;) Tyle, że w sumie to będzie dużo drozsze niż 1000PLN. Silnik da se radę z klimą, chociaż odczujesz niewielki spadek mocy.
5. Poklikaj i poczytaj linki z mojego podpisu a Twoja wiedza o roverkach powinna podskoczyć :P

piter34 - Sro Lip 04, 2007 14:18

lukis 25 (1.4) napisał/a:
Z rozmowy przeprowadzonej z jednym mechanikiem instalującym takie instalacje wynika, że najlepsza będzie instalacja sekwencji. Dodatkowo powiadomił mnie, że w związku z faktem iż wtryski (albo coś takiego) są plastikowe to będą musieli się wtopić z instalacją w nie. I właśnie w związku z tym mam pierwsze pytanie. Czy jest to standard w montażu instalacji do tych silników?

Nie mam pojęcia o co im chodziło z tym wtapianiem. Tam się normalnie wierci dziury w kolektorze ssącym. We wtryskach się nic nie grzebie.

lukis_25__1.4_ - Sro Lip 04, 2007 22:33

Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi !! Cóż, co do początkowych problemów (4 posty) to chyba wziąły się z pośpiechu :oops: i za wyprostowanie tej sytuacji bardzo dziękuje.
Powertuje jeszcze forum w poszukiwaniu odpowiedzi na swoje wątpliwości, ale mam jeszcze jedno pytanie, może troche naiwne. Czy można klime założyc samemu w grażu (oczywiscie bez napełniania) z pomocą samouka?? O i czy gdzieś można znaleź jakieś techniczne rysunki zainstalowane klimy? Dzięki za odpowiedzi a teraz zagrzebuje się w forum :) . Pozdrawiam. Rover'ek wciąga !!
P.S. Jeżeli ktoś z was będzie potrzebował pomocy prawnej to służę pomocą w ramach rewanżu.

thef - Sro Lip 04, 2007 22:39

A ja tak z innej beczki. Witamy Libiąż i zapraszamy w sobotę do Zatora na zlocik. Szczegóły w dziale Zloty i spotkania/spoty lokalne. Trzy tematy są tam na tę okoliczność :)

http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=17248
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=15850
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=16151

Brt - Sro Lip 04, 2007 22:46

lukis 25 (1.4), w Technicznym FAQ na stronie klubowej jest link do RAVE, a w RAVE znajdziesz odpowiedzi i rysunki budowy całego auta w tym układu klimatyzacji. Czy jest możliwe założenie w garażu?? Pewnie tak ;) Wszystko zależy jak bardzo "techniczny" jesteś ;) W grę wchodzi zarówno mechanika jak i elektryka no i właściwie też hydrauliko-pneumatyka ;) Ale wszystko jest do zrobienia. Tyle, że pracy będzie sporo, bo układ klimatyzacji do najłatwiejszych nie należy.
PHJOWI - Sro Lip 04, 2007 23:13

Jeśli chodzi o gaz to polecam stag 200 to tego auto jest super.
piter34 - Czw Lip 05, 2007 10:31

PHJOWI napisał/a:
Jeśli chodzi o gaz to polecam stag 200 to tego auto jest super.

Lepiej Stag 300, bo 200 nie działa z listwami wtryskowymi 1ohm (np. żółty Valtek, szybszy niż czerwony).

lukis_25__1.4_ - Czw Lip 05, 2007 17:51

Widzę, że temat gazu nie jest tematem łatwym i prostym do załatwienia w kilka minut. Im dalej w las tym więcej drzew.
Na zlot w Zatorze chętnie się wybiorę i tylko muszę przegadac sprawę z "opornikiem" (żona). Może da się namówic, ponieważ miała plany na kino to sprawa jest nieciekawa ,a dla mnie zlot jest sprawą większej wagi z wiadomych względów :) , więc zobaczymy.
A tak swoją drogą, czy silniki te od Roverka serii K ( nie wiem co to znaczy ta seria K) dobrze znoszą gaz - jak to wpływa na jego zużycie ? Pozdrawiam i mam nadzieje do zobaczenia na zlocie.

thef - Czw Lip 05, 2007 18:04

lukis 25 (1.4) napisał/a:
Na zlot w Zatorze chętnie się wybiorę i tylko muszę przegadac sprawę z "opornikiem" (żona). Może da się namówic, ponieważ miała plany na kino to sprawa jest nieciekawa ,a dla mnie zlot jest sprawą większej wagi z wiadomych względów :) , więc zobaczymy.


Pokaż żonie to: http://www.zator.iap.pl/i...i&nrwiad=118989 , to może stwierdzi, że to dla niej większa atrakcja niż kino :)

AndrewS - Czw Lip 05, 2007 18:08

lukis 25 (1.4) napisał/a:
A tak swoją drogą, czy silniki te od Roverka serii K ( nie wiem co to znaczy ta seria K) dobrze znoszą gaz


nasz 214 Si 1.4 kanciak znosi go przez ok 130 tys., samochod ma teraz teoretycznie 228 tys. jestesmy 3 wlascicielami, wiec pewnie 100 mozna lekko doliczyc
srednio pali 10l gazu na 100km

Brt - Pią Lip 06, 2007 00:11

lukis 25 (1.4) napisał/a:
tylko muszę przegadac sprawę z "opornikiem" (żona)

Dobre :mrgreen: :lol: :lol:

piter34 - Pią Lip 06, 2007 11:37

lukis 25 (1.4) napisał/a:
A tak swoją drogą, czy silniki te od Roverka serii K ( nie wiem co to znaczy ta seria K) dobrze znoszą gaz - jak to wpływa na jego zużycie ?

Standardowo znoszą gaz.
A termin "seria K" oznacza rodzinę silników oznaczoną przez producenta symbolem "K", np. 14K4 (1.4, seria K, 4 zawory na cylinder).

lukis_25__1.4_ - Pią Lip 06, 2007 21:04

Tak , żona to wspaniała osoba zmuszająca do nieszablonowych zagrań strategicznych .

Ale, że to forum nie o żonach itp. to powiem, że ten gaz nie daje mi spokoju. Muszę to dobrze policzy. 3k zl to jednak nie mało a wydatków mam sporo. Za to o chyba o klimie zaczne marzyc bo mnie przypiekło nieraz już w tym roku :) . Pozdrawiam.

ENU - Pią Lip 06, 2007 22:09

Prosze tylko nie gaz w pojemności 1.4 :neutral:
Policz ile pokonujesz miesiecznie kilometrów na benzynie i ile Byś zrobił na gazie
potem przelicz róznice w cene benzyna-gaz i koszt instalacji LPG i sam dojdziesz do wniosku czy ci sie to opłaca

piter34 - Pią Lip 06, 2007 23:02

ENU napisał/a:
Prosze tylko nie gaz w pojemności 1.4 :neutral:

A dlaczego nie?
Chyba jesteś z wiedzą o instalacjach gazowych "delikatnie" do tyłu... :roll:

ENU - Pią Lip 06, 2007 23:17

Tu nie chodzi o wiedze z tego zakresu tylko gaz w tak małej pojemnosci wydaje mi sie malo zasadne,a oszczędności raczej nie wielkie ale jest to tylko moje zdanie :???:
morris - Pią Lip 06, 2007 23:17

Instalacja-3000+ przeglad-120 + do tego np. świece i przewody-200, przebieg 20tys. km/rocznie= po 2 roku eksplatacji ponad 2000zl do przodu, po trzecim 5000. Tak mi wyszło, a mimo, że chodzi o 1,4 to spalanie jak słyszałem podobne ze wskazaniem na ^.
Może mniej wymierna korzyść, ale jednak już jej doświadczyłem, to taka, że z przyjemnością korzystam z mocy roverka bez myślenia o chudnącym w przerażającym tempie portfelu, co wcześniej działało na mnie skuteczniej niż fabryczny ogranicznik obrotów :lol:
Na dobrą instalkę dają 2 lata gwarancji, więc zanim się cokolwiek poważnie spartoli i będzie wymagało nakładów $, i tak zdąży się finansowo zwrócić z okładem

ENU - Pią Lip 06, 2007 23:34

Sam mam jak widac Roverka 75 z 2 litowym silnikiem i spalanie w miescie mam na poziomie 12-12,5 litra przy delikatnym traktowaniu go :wink: ale juz wiem ze ten silnik jest za słaby do tej masy (drugie auto to alfa 146 z pieknym brzmieniem boxera 1,6 co potrafi spalic wiecej niz R 75)
Niestety mam małe przebiegi roczne (8-9 tys) i wiem ze mnie sie to zupełnie nie opłaca lub jestem chyba tradycjonalistą -samochód na benzyne jest na benzyne- :grin:

sTERYD - Sob Lip 07, 2007 10:37

Cytat:
Prosze tylko nie gaz w pojemności 1.4

a to czemu?? dość długo jeździłem kadetem 1,4 na gazie i nie było tak strasznie, no ale jak Ci 2,0 v6 ma mało mocy :twisted:
wiesz niektórzy do cinkaciento 750 zakładają gaz i jeżdzą...
(mnie z kolei smieszy pchanie klimy do auta z silnikiem 1,0 jak to kolega z pracy stwierdził "skuteczie zastępuje hamulec" ;))

BTW: to Twoja rakieta ostatnio parkuje pod asystenciakiem :?:

piter34 - Nie Lip 08, 2007 21:46

ENU napisał/a:
Tu nie chodzi o wiedze z tego zakresu tylko gaz w tak małej pojemnosci wydaje mi sie malo zasadne,a oszczędności raczej nie wielkie

Jakieś argumenty oprócz "wydaje mi sie"? ;-)

Nieważna jest pojemność, tylko cena paliwa oraz oszczędności na każde przejechane 100km.

Ant - Pon Lip 09, 2007 22:07

lukis 25 (1.4) napisał/a:
Widzę, że temat gazu nie jest tematem łatwym i prostym do załatwienia w kilka minut. Im dalej w las tym więcej drzew.
Na zlot w Zatorze chętnie się wybiorę i tylko muszę przegadac sprawę z "opornikiem" (żona). Może da się namówic, ponieważ miała plany na kino to sprawa jest nieciekawa ,a dla mnie zlot jest sprawą większej wagi z wiadomych względów :) , więc zobaczymy.
A tak swoją drogą, czy silniki te od Roverka serii K ( nie wiem co to znaczy ta seria K) dobrze znoszą gaz - jak to wpływa na jego zużycie ? Pozdrawiam i mam nadzieje do zobaczenia na zlocie.

znosza jak każde inne
ja też nosiłem się z zamiarem przeróbki na gazik ale policzyłem i stwierdziłem że musiałbym robic ponad 20000 rocznie żeby się opłaciło a teraz to około 15 tys robie
a podobno dobry zakład (kolega do nich jeździ) to AutoEkoGaz w Pszczynie
niedalego masz to podjedź

piter34 - Wto Lip 10, 2007 00:26

Ant napisał/a:
a też nosiłem się z zamiarem przeróbki na gazik ale policzyłem i stwierdziłem że musiałbym robic ponad 20000 rocznie żeby się opłaciło a teraz to około 15 tys robie

Jeśli robisz mniej rocznie, to też się będzie opłacać pod warunkiem, że będziesz użytkował auto na tyle długo, że inwestycja się zwróci.

wojciod - Wto Lip 10, 2007 11:26

piter34 napisał/a:
Ant napisał/a:
a też nosiłem się z zamiarem przeróbki na gazik ale policzyłem i stwierdziłem że musiałbym robic ponad 20000 rocznie żeby się opłaciło a teraz to około 15 tys robie

Jeśli robisz mniej rocznie, to też się będzie opłacać pod warunkiem, że będziesz użytkował auto na tyle długo, że inwestycja się zwróci.


Moje małe wtrącenie w kwestii finansowo/filozoficznego podejścia do instalacji gazu jest takie,m że za te same pieniądze możesz przejechać 2xwięcej na gazie. Czyli nie trzeba się zastanawiać czy jechac na weekend w góry czy nie. A im więcej jeździsz tym szybciej się zwraca :-)
Ma ta teoria pare niedociągnięć, ale mnie przekonuje.

pzdr W.
R214Si '98

Kysior - Czw Lip 12, 2007 11:19

Hmmm, ale gaz w samochodzie to taka trochę pułapka - ja się połapałem, że, właśnie z powodu przekonania, że tanio na gazie się jeździ(pali mi do 9 litrów gazu), od kupna, czyli od marca, już natrzaskałem 13 kkm. No, tyle, że przy budowie domu to się trzeba najeździć trochę, więc może jak się w końcu wprowadzę, to będzie lepiej.