Zobacz temat - [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25

PHJOWI - Pon Lip 16, 2007 19:09
Temat postu: [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25
witam zeszłym tygodniu udało nam się przerobić 211 8v na 1.4 16 v. 103km. Kilka uwag dam , gdyż przekładałem motorek od 25 i szczerze mówiąc polecam szukac od 25/45 nowszych jednostek.
Po pierwsze wymieniłem wałek na ten z aparatem
2. pokrywa zaworów musi być od starego 16v. Gdyż w nowym jest czujnik.
3. cewka + przewody od starej 16v
4. koło zamachowe i czujnik wymiana na ten od 1.1 starego silnika
5. kolektor plastikowy wymiana na stary model 16v (od 25 jest inny)
6. kolektor wydechowy podpasowałem cały układ wydechowy od 25, 214 ma inny
swap się udał auto jeżdzi na starym kompie 1.1 . jedyna wada tego swapu to oszukuje na liczniku około 20km/h, ale przejście z 60km na 103km. To radosć z życia dla właściciela , szczególnie jak klima chodzi:)

ps. dodam że udało się bez wyciągania klimy :)

piter34 - Wto Lip 17, 2007 17:01

PHJOWI napisał/a:
jedyna wada tego swapu to oszukuje na liczniku około 20km/h

Skrzynia była zmieniana? Skąd to przekłamanie?

PHJOWI - Wto Lip 17, 2007 19:31

skrzynie zostawiłem.
piter34 - Wto Lip 17, 2007 19:35

Cytat:
skrzynie zostawiłem.

To skąd przekłamanie?
Za wskazania prędkościomierza odpowiada "czujnik prędkości pojazdu", który odczytuje częstotliwość obrotów wału i przekształca ją na sygnał elektryczny proporcjonalny do prędkości liniowej samochodu.

Bardzo mnie zaciekawiłeś tym przekłamaniem. Dlatego dociekam skąd się wzięło.

PHJOWI - Wto Lip 17, 2007 22:51

wiem już poprostu uczeń wkręcił czujnik od 1.1 może z tego to przekłamanie, albo winna ecu,bo od 1.1
wwekol - Pią Paź 17, 2008 09:35

Panowie interesuje wlasnie mnie takie cos, ale chcialbym sie dowiedziec czym dokladnie sie rozni 1,1 od 1,4. Bo jak robilem HGF to wszystkie czesci kupowalem takie jak do 1,4, rozmiar tłoka jet taki sam, zewnątrz silnik jest też identyczny a kompa na diagnostyce ustawiali mi jak 1,4 8V. I wydaje mi sie ze rozni sie tylko skokiem tłoka czyli jest inny wał i tak sobie w główce poukładałem ze zamiast sie teraz rwac na swapa zrobil bym wersje oszczedna czyli podmienil wał na 1,4 i dał nowe panewki, bo szkoda mi silnika wywalac bo jak go kupilem w maju to mial 64tys a teraz ma 75 :mrgreen: wiedz nie jest raczej "zmęczony" a fakt jest taki ze jak klime włącze to qrwica bierze :evil: Bo jak nie darady to niestety SWAP sie szykuje :twisted:

Pozdrawiam (MOCY PRZYBYWAJ 1.1 :wink: :wink: )

Konix - Pią Paź 17, 2008 13:35

To nie przejdzie, nawet jeżeli blok silnika jest taki sam, to tuleje cylindrowe masz wyrobione na 1,1. W 1,4 będzie większy skok tłoka i odrazu ci pierścienie rozwali. Korbowody też będą pewnie inne. Jak ten 1,1 jest dobry sprzedaj go komuś i kup 1,4.
kamil_luczak - Sob Paź 18, 2008 16:08

O kurde to to musialbyc niezly slimak na tym 1.1 :O Zastanawiam sie po co takie samochody w ogole byly wypuszczane, bo przez tak mala moc musial tez niezle palic ( duzo ) . Co do roznic w przyspieszeniach to wiem jak to jest :D Pare lat temu ojciec zrobil program do mondeo 115 TDCI na 145KM. Bylo czuc ta roznice :D Milej jazdy :)
wwekol - Sob Paź 18, 2008 22:23

wydaje mi się ze możne wypuszczano ze względu na jakieś ograniczenia spalin, a spalanie jest jak najbardziej okej teraz jak się nauczyłem nim jeździć :twisted: (na początku jak deptałem na każdym biegu do oporu to 9 palił), na trasie poniżej 6 a normalnie to góra 7 litrów :mrgreen: i to jest najlepsze no i to ze jest bardzo cichy nie wiem jak inne silniki. a propo czujnika predkosci jest taki sam jak każdy inny od benzyniaka bo dzisiaj zmieniałem impulsator. Mozliwe ze w skrzyni są inne przełożenia. NO to bedzie trzeba szukac dobrego 1,4 16V ale wiekszy :mrgreen:

Pozdrawiam

Konix - Nie Paź 19, 2008 12:59

Może lepiej 1,6 albo 1,8 poszukaj :wink: