Zobacz temat - [R75] Ubytek płynu chłodniczego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ubytek płynu chłodniczego

roadking - Czw Lip 19, 2007 10:24
Temat postu: [R75] Ubytek płynu chłodniczego
Mam taki problem, spada mi poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku - miesiąc temu zajrzałem pod machę i patrzę od góry a tam na dolnej osłonie silnika pełno wody - pomyślałem że to płyn chłodniczy więc sprawdziłem poziom - rzeczywiście wlałem 0,5 litra aby był stan max.

Potem obejrzałem węże i znalazłem nieszczelność (tak przynajmniej mi sie wydawało) - załatałem tę dziurkę.

Wczoraj zaglądam do zbiorniczka i znowu musiałem dolać 200ml (po przejechaniu ok. 500km w cyklu miejskim) Co ciekawe nie mam problemów z chłodzeniem, obrotami itp - wszystko gra tyle że powoli ubywa płynu .... poprzedni właściciel mówił że musiał dolewać 100ml na 1000km - ale on jeździł głównie w trasie więc w tym samym czasie co ja robię 500km to on robił 2000km.

Twierdził on że to normalne (i nawet gdzieś to pisze w instrukcji) w tych silnikach i że nie ma co się przejmować....
No właśnie - czy to normalne ?? ?? Chyba nie.

A ta woda na osłonie płyty silnika co ja widziałem miesiąc temu to mogła być woda z klimy a nie z chłodnicy ...

Marian_K - Czw Lip 19, 2007 10:45

Normalne to nie jest.
U mnie też ubywało powolutku - okazało się, że przy wylocie z silnika jest plastikowy trójnik, w którym, między cienkimi ściankami, jest gumowa uszczelka. Jedna z tych ścianek była pęknięta i płyn powoli kapał na silnik. Wymieniłem trójnik i teraz jest OK.
Jaki masz silnik? Może słynna uszczelka pod głowicą?

Pozdrawiam!

roadking - Czw Lip 19, 2007 10:51

Silnik to V6 2000
a gdzie jest ten trójniczek ?? ?
problem w tym że drobny wyciek nie jest widoczny bo od razu odparowywuje na gorącym silniku .....
a co do uszczelki to pewno by coś się działo złego (obroty, temperatura itp a u mnie jest wszystko idealnie)

A czy to jest normalne że na pracującym silniku przelewa się płyn chłodniczy przez tę cienka rurke prowadząca od chłodnicy do podstawy korka wlewu zbiorniczka wyrównawczego ?

Marian_K - Czw Lip 19, 2007 12:14

Cytat:
a gdzie jest ten trójniczek ?? ?
Ja mam inny silnik, więc u Ciebie zapewne zupełnie inaczej to wygląda. U mnie ten trójnik rozdziela płyn z silnika do chłodnicy i webasto.

roadking napisał/a:
problem w tym że drobny wyciek nie jest widoczny bo od razu odparowywuje na gorącym silniku .....
Nie paruje tak od razu - u mnie wyciekało wielokrotnie wolniej niż u Ciebie i jak oglądałem gorący silnik, zauważyłem wyciek. Może cieknie Ci z chłodnicy skoro silnik suchy? Ewentualnie jakieś połączenia rurek są nieszczelne.

roadking napisał/a:
A czy to jest normalne że na pracującym silniku przelewa się płyn chłodniczy przez tę cienka rurke prowadząca od chłodnicy do podstawy korka wlewu zbiorniczka wyrównawczego ?
Teoretycznie ta rurka zapobiega zapowietrzeniu układu. Czy płyn się przez nią przelewa - nie wiem. W weekend sprawdzę i dam znać - chyba, że ktoś może sprawdzić wcześniej.

Pozdrawiam!

piter34 - Czw Lip 19, 2007 14:14

roadking napisał/a:
A czy to jest normalne że na pracującym silniku przelewa się płyn chłodniczy przez tę cienka rurke prowadząca od chłodnicy do podstawy korka wlewu zbiorniczka wyrównawczego ?

Normalne. :cool:

Uzupełnij tytuł wątku. Podaj rocznik oraz wersję silnika.

Balas87 - Sob Wrz 06, 2014 18:40

Hej witajcie mam mały problem a może i duży nie wiem :( ( otóz zauważyłem że po zakręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego zaczyna mi momentalnie leciec płyn z takiej czarnej rurki skierowanej w dól prawdopodobnie jest to odpowietrznik. Gdy odkręce korek płyn nie ucieka. Co jest granę ??
Pacjent to rover cdt. Ma ktoś jakieś pomysły ??

domel101 - Sob Wrz 06, 2014 19:37

na początek wymień korek
Balas87 - Sob Wrz 06, 2014 20:37

a co może mieć do tego korek?
rafalmis1 - Sob Wrz 06, 2014 21:16

Nie reguluje ciśnienia
paolinio - Sob Wrz 06, 2014 21:20

korek reguluje ciśnienie w układzie żeby Ci węży nie wywaliło ta rurka jest po to właśnie ,że gdy ciśnienie wzrośnie to korek upuszcza troche płynu ,działa jak zawór ciśnieniowy, twój nie trzyma ciśnienia więc wywala płyn non stop i Ci go brakuje :smile:
Balas87 - Sob Wrz 06, 2014 21:28

a można jakoś sprawdzić domowymi sposobami czy korek jest sprawny ?? ? i czy nic się nie stanie jak parę dni ewentualnie pojeździł bym bez korka ??
domel101 - Sob Wrz 06, 2014 21:29

ja w Prudniku mam korek 140 za 27 zł. Rano zamawiam i po 16 już odbiór także nie ma co oszczędzać i odwlekać
Balas87 - Nie Wrz 07, 2014 13:41

Dzisiaj trochę studiowałem budowę tego korka niestety to jest raczej część nie rozbieralna, może ktoś się orientuję po co jest w tym korku z boku taka mała dziurka wchodzi ona do takiego żółtego grzybka u mnie otwór ten jest otwarty ....
paolinio - Nie Wrz 07, 2014 22:43

Balas87, a po co Ci studiować budowę korka? kupujesz korek używany wymieniasz i jeździsz dalej. Już Ci napisali ,że korek reguluje ciśnienie i tak jest zbudowany żeby to właśnie czynił.
Balas87 - Sro Wrz 10, 2014 17:16

Jestem po wymianie korka na używkę ale sprawną, sytuacja się nie zmieniła w dalszym ciągu wywala mi płyn przez ta rurkę od zbiorniczka co prawda jak z kranu to, to nie leje ale delikatnie kapie - parę kropel na minutę czasem mniej. Temperatura stoi na 90 C . Termostat się otwiera w aucie jest bardzo ciepło nie wiem od czego teraz zacząć poszukiwania usterki, olej czysty płyn też.....
domel101 - Sro Wrz 10, 2014 17:28

kup nowy. używany też może być niesprawny(no chyba, że wykręciłeś go od kolegi i jemu trzymał) i nie trzyma ciśnienia. Ja ostatnio kupiłem nowy i po ok 2h oddałem na reklamację bo lał mocniej niż mój stary. Mam na rurce założony taki 25 cm wężyk i jak tylko mi kapie z rurki to od razu widzę tam płyn, jest to o tyle lepsze do zaobserwowania gdyż płyn nie zdąży wyparować jak kapnie z rurki na przewód od chłodnicy.
sammer21 - Sro Wrz 10, 2014 18:34

A co jeśli mi podczas postoju ucieka płyn? Postawię samochód na godzinę lub dwie i już w zbiorniczku poziom jest minimalny.
domel101 - Sro Wrz 10, 2014 19:13

fizyka się kłania :mrgreen: podczas rozgrzewania ciecz zwiększa swoją objętość(czyli jest jej więcej) a gdy stygnie to się kurczy. Poziom płynu chłodniczego sprawdza się na zimnym silniku. A jak po 2h odkręcisz korek to uwalniasz ciśnienie i płyn powraca do stanu pierwotnego to tak jakbyś wsadził rurkę do wody, zatkał górę palcem i jak podniesiesz rurkę to woda w niej będzie a jak puścisz palec to woda wypłynie i tu tak samo tylko palec to korek.
Ale wytłumaczyłem :mrgreen:

andrew0503 - Sro Wrz 10, 2014 20:08

domel101 napisał/a:
fizyka się kłania :mrgreen: podczas rozgrzewania ciecz zwiększa swoją objętość(czyli jest jej więcej) a gdy stygnie to się kurczy. Poziom płynu chłodniczego sprawdza się na zimnym silniku. A jak po 2h odkręcisz korek to uwalniasz ciśnienie i płyn powraca do stanu pierwotnego to tak jakbyś wsadził rurkę do wody, zatkał górę palcem i jak podniesiesz rurkę to woda w niej będzie a jak puścisz palec to woda wypłynie i tu tak samo tylko palec to korek.
Ale wytłumaczyłem :mrgreen:

Jestem z fizyki noga i nic nie zrozumiałem :P Ale logicznie to ma sens :wink: Najlepiej stan płynu sprawdzić po kilkunastu godzinach od jazdy, zawsze po wymianie płynu na drugi dzień zawsze coś tam się dolewa, więc te kilkanaście godzin daje wynik bardziej miarodajny, niż 1-2h po podróży. A jeśli masz podejrzenia, że płyn ucieka to karton pod auto.

AdaskoC - Sro Wrz 10, 2014 20:16

Też myślę teraz ze masz może płynu zbyt wiele.
domel101 - Sro Wrz 10, 2014 20:34

andrew0503 napisał/a:
A jeśli masz podejrzenia, że płyn ucieka to karton pod auto

pomysł dobry, ale o drodze jest płyta ochronna na której może się płyn zbierać

andrew0503 - Sro Wrz 10, 2014 21:09

Też racja, ale płyta nie sięga całego układu chłodzenia, jeśli płyn osiądzie na płycie to może być chłodnica +węże nad nią, ale płyta nie sięga zaworu nagrzewnicy i układu bliżej kabiny, więc na początek dobre i to. Płyta nie osłania nawet silnika( przynajmniej w 1.8), każdy wyciek był widoczny na zewnątrz.
sammer21 - Sro Wrz 10, 2014 21:45

Trochę znam się na fizyce i wiem, że ciecze zwiększają swoją objętość ;) ale dzięki za przypomnienie :P Problem w tym, że rano zalałem zbiorniczek pod korek płyn. Ten zapełnił cały zbiorniczek i było słyszeć takie bulgotanie przy wlewaniu. Poczekałem aż stan płynu będzie odpowiedni i ruszyłem w trasę. Po przejechaniu kilkunastu km sprawdziłem stan płynu i był na max. Po tych dwóch godzinach stan był już na min. Dolałem więc do max i znowu trochę pojeździłem. Sprawdziłem wieczorem i już jest poniżej min. Nadmiar płynu pewnie wyciekł przez korek. Pod samochodem nie widać żadnego wycieku.
Balas87 - Sro Wrz 10, 2014 22:12

a max to dokładnie które to jest miejsce ja mam tak zawsze do połowy tych żeberek

[ Dodano: Sro Wrz 10, 2014 22:12 ]
spróbuję jutro zaślepić tą rurke i zobaczymy co się będzie działo.

AdaskoC - Sro Wrz 10, 2014 22:42

Max to lekko pokrywa dno :) Więc masz go troche za wiele ;)
longer86 - Sro Wrz 10, 2014 22:44

w zbiorniczku jest oznaczenie min i max. widać je doskonale od góry po odkręceniu korka, tak jakby 2 progi ;)
Balas87 - Sro Wrz 10, 2014 23:31

między max a min to kwestia 1 cm ? może dlatego wywala mi płyn...
AdaskoC - Czw Wrz 11, 2014 07:09

Tak, ok 1cm

[ Dodano: Czw Wrz 11, 2014 07:09 ]
Sprawdź to i może wizyta u mechanika będzie zbędna:-)

Balas87 - Czw Wrz 11, 2014 12:53

Witajcie po raz kolejny mam nowe informację co do mojego problemu. Dzisiaj zauważyłem że chłodnica wody w moim cdt jest od góry gorąca a od dołu zimna tak samo tyczy się węży górny jest gorący a dolny zimny... Włączyłem nawiew na ciepłe powietrze i jest bardzo ciepłe, ale nic to nie zmieniło. Co jest grane może to ma związek z tym moim wywalaniem płynu przez tą rurkę na zbiorniczku. Temperatura w dalszym ciągu równe 90 c ..... płyn czysty olej to samo....
domel101 - Czw Wrz 11, 2014 19:18

wygląda na zapchaną chłodnicę
Balas87 - Czw Wrz 18, 2014 17:04

Albo uwalony termostat... tak czy siak auto w sobotę ląduję u mechanika ;(

[ Dodano: Czw Wrz 18, 2014 16:59 ]
mały update jeśli chodzi o mój problem otóż chłodnica sprawdzona - nie była zatkana, jutro będzie sprawdzana chłodniczka oleju może ona daje jakieś ciśnienie w płyn, jakto nie będzie to - to głowica w cdt idzie w górę także pierwszy przypadek chyba na tym forum żeby ktoś głowicę w cdt podnosił bo np są podejżenia co do uszczelki albo nawet co do pęknięcia.... ;D :D :D :( (((((((((((((((((((((((((

[ Dodano: Czw Wrz 18, 2014 17:04 ]
a czy przez zawalony filtr odmy może być wywalany płyn przez korek ??