Zobacz temat - [R200Si '99] korek zbiornika wyrownawczego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200Si '99] korek zbiornika wyrownawczego

koalaup - Pon Sie 06, 2007 10:20
Temat postu: [R200Si '99] korek zbiornika wyrownawczego
Mam pytanie natury technicznej a mianowicie jakiej sily musze uzyc (ile kilogramow ) na membrane korka ze zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego zeby sie musialo ugiac bo u mnie (wydaje mi sie ze) chodzi troche za ciezko co moze objawiac sie zbyt wysokim cisnieniem w ukladzie. Nadmienie iz z tego powodu wycieka mi plyn poniewaz mam ulamany krociec dolotowy tegoz zbiornika - zadne spawanie ni klejenie nie zdaje egzaminu i rozrywa (czyzby za duze cisnienie??)
snake0908 - Pon Sie 06, 2007 11:44

koalaup napisał/a:
Mam pytanie natury technicznej a mianowicie jakiej sily musze uzyc (ile kilogramow ) na membrane korka ze zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego zeby sie musialo ugiac bo u mnie (wydaje mi sie ze) chodzi troche za ciezko co moze objawiac sie zbyt wysokim cisnieniem w ukladzie. Nadmienie iz z tego powodu wycieka mi plyn poniewaz mam ulamany krociec dolotowy tegoz zbiornika - zadne spawanie ni klejenie nie zdaje egzaminu i rozrywa (czyzby za duze cisnienie??)


Cisnienie w ukladzie chodzenia ma nie przekraczac 1 bara, a o takim testowaniu korka od zbiornczka, pierwsze slysze :) . pozdrawiam

koalaup - Pon Sie 06, 2007 20:23

1bar czyli mniej wiecej 1kg/cm2 jezeli sie myle niech mnie ktos poprawi lub oswieci;)
dokladniej 1 bar= 1.019716 kg/ cm2

R-200 - Pon Sie 06, 2007 23:21

Miałem też naprawiany zbiornik wyrównawczy i nic nie pomagało, zawsze ciekło. Pomogła wymiana na inny.
darecki_gb - Pon Sie 06, 2007 23:38

najlepiej wymien korek koszty niewielkie a nowe to nowe i pewniejsze
KotwicaWeWodzie - Pią Cze 22, 2018 07:43

Podepnę się pod temat żeby nowego wątku nie zakładać. Od dłuższego czasu borykam się z problemem ubywającego płynu chłodniczego (R 216Si 1.6, 97r.). Jako że mało jeżdżę to dolewam raz na dwa miesiące. Jakbym jeździł faktycznie dużo to pewnie co dwa tygodnie musiałbym lać. Nigdzie spod samochodu nie cieknie, uszczelka w porządku, bez żadnego masła pod korkami, dywanik suchy no i natrafiłem na temat o korku zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli dobrze rozumiem korek powinien trzymać w układzie chłodzenia ciśnienie do jakiejśtam wartości. Jak najlepiej sprawdzić ten korek ? Mam wrażenie że mój nie trzyma niczego - jak ściskam gruby wąż zaraz przy chłodnicy to słyszę syczenie przez korek. Ściska się bez żadnych oporów i sprężynuje z powrotem sycząc zarówno przy ściskaniu jak i zasysaniu powietrza po puszczeniu węża. Mam rozumieć że korek do wymiany ? Dobry korek powinien trzymać przy takim ściśnięciu węża, bez syczenia ?
seraph - Pią Cze 22, 2018 14:09

Tak. Korek powinien być szczelny aż do przegrzania i wzrostu ciśnienia, bo inaczej to nie dość, że Ci woda wyparowuje z płynu to jeszcze w przypadku przegrzania Ci się płyn zagotuje i zupełnie się przeleje przez korek. Jak masz sprawny układ to powinieneś słyszeć syczenie powietrza przy odkręcaniu nawet po zupełnym ostygnięciu silnika.
Jeśli to rzeczywiście przez korek ucieka to powinieneś dolewać wody destylowanej, a nie płynu, bo Ci stężeniem glikolu rośnie.