Zobacz temat - [R220TD 98r] obrotomierz , mile czy km. ma ktos instrukcje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220TD 98r] obrotomierz , mile czy km. ma ktos instrukcje

plemnik166 - Sro Sie 08, 2007 16:00
Temat postu: [R220TD 98r] obrotomierz , mile czy km. ma ktos instrukcje
Witam

Od niedawna jestem właścicielem roverka [R220TD 98r]

mam problem z obrotomierzem jak kupowałem to zauwazylem ze nie działa a raczej zaczyna dzialac gdy silnik przekracza 2500 obr, teraz to on wogule ma problemy działa czasami a gdy spuszczam nogę z gazu to wskazówkę pcha do końca, rozebralem licznik i nic, dalej to samo, chcialem sprawdzic olej w skrzyni ale nie wiem dokładnie która śruba jest od tego ba sa tam 2, czy ma ktoś jakis pomysl ?? i nadodatek licznik niby pisze na nim ze pokazuje przebieg w km, co ,mnie zadziwilo gubi kilometry zamiast 14 przejechanych pokazuje 9, czy moze to są mile ??
ma ktoś moze z was jakąs instrukcje elektroniczna??

i jeszcze jedno jeden z mechanikow powiedzial mi ze strasznie glosno chodzi, nadodatek szczępi mi sie pasek ktory jest na alternatorze kolo sie krzywo kreci te z przodu na samym dole chyba najwieksze czy to problem drogi??

Panna_Migotka - Sro Sie 08, 2007 16:31

hm... czytałam trzy razy zanim skooomałam o co chodzi. :lol:

po co ci mile, r jest europejski... jak masz kierownice z lewej strony to i kilometr nie powinny cie dziwić :roll:

sTERYD - Sro Sie 08, 2007 16:34

1. Popraw temat na zgodny z zasadami
2. jeśli chodzi o instrukcje elektroniczną to kłania się Techniczny FAQ
3. jeśli masz prędkościomierz w km/h to licznik też powinien pokazywać w km, problemem może być tarczka w skrzyni biegów, było o tym, trzeba się do niej dobrać i wycziścić ZTCP
Cytat:
i jeszcze jedno jeden z mechanikow powiedzial mi ze strasznie glosno chodzi, nadodatek szczepi mi sie pasek ktory jest na alternatorze kolo sie krzywo kreci te z przodu na samym dole chyba najwieksze czy to problem drogi??

to zależy co tam się stało, że to koło krzywo chodzi, czy samo koło jest uszkodzone, to niedużo roboty, i niezaduże koszty, czy może z wałem jest cos nie tak wtedy współczuję :(

Paul - Sro Sie 08, 2007 18:16

sTERYD napisał/a:
to zależy co tam się stało, że to koło krzywo chodzi, czy samo koło jest uszkodzone

Chyba raczej napinacz zajechany :(

Brt - Sro Sie 08, 2007 18:44

A jakiego tego roverka masz?? Bo 220 może być i benzyniak i diesel. O poprawnym pisaniu tematu już Ci napisano :evil: Poczytaj techniczny FAQ i skorzystaj z szukajki forumowej. Na większość z Twoich pytań padły już niejednokrotnie odpowiedzi.
Jeśli zamias 14 km pokazuje 9 to by się mniej więcej zgadzało, że pokazuje w milach. A prędkościomierz dobrze pokazuje?? Może w takim razie ktoś podmienił zegary na wersję UK??
Z tym tnący paskiem to tez stawiam na uszkodzony napinacz. Jak masz kumatego tokarza pod ręką to naprawisz za "flaszkę". Trzeba dotoczyć tuleję z teflonu.

I please pisz odrobinę bardziej po "polskiemu" :roll:

sTERYD - Sro Sie 08, 2007 22:29

Paul napisał/a:
Chyba raczej napinacz zajechany :(

no fakt, jeszcze zależy, o które to koło chodzi :???:

plemnik166 - Czw Sie 09, 2007 17:19

z tego co mi mowil mechanik to bedzie krzywy wał podobno od pompy wodnej, polecil mi zeby dać wąższy pasek o jeden rowek bo scina mi tylko 1 z lewej
sTERYD - Czw Sie 09, 2007 18:02

eee tam :smile:
pompa wody kosztuje 120 zlych opłaca się to kombinować :???:

Brt - Czw Sie 09, 2007 18:33

Ale w dieslu i w serii T jest inaczej montowana, na tym samym wale co pompa wspomagania i trzeba by było całość wymienić. plemnik166, dalej nie napisałeś dokłądniej co masz za roverka!! Nie znając modelu ciężko pomóc. I tak stawiam na napinacz a nie wałek pompy. Może cykniesz fotki??
plemnik166 - Czw Sie 09, 2007 20:22

no fotki cykne ale to dopiero pózniej bo teraz jestem na wczasach i nie mam takiej mozliwosci, a juz napisalem ze to jest R 220 TD z 98 r 105 KM podobno :)
Brt - Czw Sie 09, 2007 23:13

no to czekamy ;)
plemnik166 - Pią Sie 10, 2007 21:18

hej dzis zauważyłem jeszcze ze przygasaja mi swiatla i podswietlanie kokpitu na wolnych obrotach, i czy jest to mozliwe zeby palił mi ok 6,5 l
sTERYD - Sob Sie 11, 2007 08:43

Cytat:
hej dzis zauważyłem jeszcze ze przygasaja mi swiatla i podswietlanie kokpitu na wolnych obrotach

sprawdź napięcie na alternatorze, pewnie kończą się szczotki, albo pada regulator napięcia :cool:
plemnik166 napisał/a:
czy jest to mozliwe zeby palił mi ok 6,5 l

możliwe, calkiem niezły wynik :)

plemnik166 - Sob Sie 11, 2007 22:19

zrobilem fotki oto one:

http://www.plemnik166.fotosik.pl/


a co do alternatora to ładuje dobrze, rozładował mi sie aku bo zostawiłem światła włączone, lekko go na kablach podładowałem i na popych odpalilem bo inaczej nie dał rady i smiga muza gra a mam tez wzmaka w bagazniku,

a czy ten regulator napecia moze tez byc odpowiedzialny za to ze mi obtrotomierz szaleje??

sTERYD - Nie Sie 12, 2007 11:33

plemnik166 napisał/a:
a czy ten regulator napecia moze tez byc odpowiedzialny za to ze mi obtrotomierz szaleje??

Napewno nie, on jest tylko odpowiedzialny za utrzymanie stałego (w miarę) napięcia ładowania alternatora.
Nie wiem skąd są zbierane impulsy do obrotomierza w dieslu, może brt coś pomoże :)

PS kto Ci tak popsuł Roverka :(

Brt - Nie Sie 12, 2007 11:51

Rzeczywiście to koło pasowe jakoś dziwnie wygląda. Chyba opcja z węzszym paskiem będzie najlepsza w takiej sytuacji. Węższy pasek spokojnie wytrzyma obciążenia. Można jeszcze spróbować stwierdzić, czy to samo koło jest krzywe, czy wałek na którym jest osadzone. Jeśli samo koło to wymiana nie powinna być droga.
Co do obrotomierzea, to w SDi bierze on impulsy z czujnika połozenia wału. Ale skoro masz wersję 86KM i pompę mechaniczną to tego czujnika możesz w ogóle nie mieć. Wiec wtedy istnieje duże prawdopodobieństwo, że sygnał do obrotomierza jest brany z alternatora i przy uszkodzonym regulatorze bedzie obrotomierz wariował. Nie mogę sie doszukać schematów silnika 86KM w Rave, więc to są tylko przypuszczenia :roll:

plemnik166 - Nie Sie 19, 2007 14:07

czyli twoim zdaniem to jest silnik 86 km bo ja jak go kupowałem to bylo mówione ze to jest 105 KM TD
Brt - Nie Sie 19, 2007 14:21

to jest silnik 86KM - pokrywa ma 4 śruby no i widać brak intercoolera. Sposób odróżniania wersji silnika jest opisany w Technicznym FAQ.

PS. Oznaczenie Twojego auta to 220SD ;)

plemnik166 - Pon Sie 20, 2007 15:46

AHA :( (no to niezła wtopa. a mozna go jakos zmodyfikowac zeby mial te 105 km ?? i czy jest to prosta czynność??
Brt - Pon Sie 20, 2007 15:52

można dołożyć intercooler i podnieść ciśnienie doładownia i moc pewnie wzrosnie, ale o ile to trudno oszacować. Obecnie jest taki wątek o podnoszeniu mocy silnika 86km w dziale tuningu. poszukaj i poczytaj.;)