Zobacz temat - [R45] Samochód nie chce odpalić, wyciekający olej z turbiny
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Samochód nie chce odpalić, wyciekający olej z turbiny

przewa - Sro Sie 22, 2007 12:15
Temat postu: [R45] Samochód nie chce odpalić, wyciekający olej z turbiny
mam roverka 45 2.0 TD z 2000 r od pewnego czasu po przekreceniu kluczyka nie reaguje czasem slychac jakies "pstrykniecie" lub cisz, dopiero po kilku prubach samochod reaguje, rownierz z turbinu widac wyciekajacy olej
Co z tym zrobic jakie moga byc przyczyny?? (wymienione swiece zarowe, przepływomierz powiwtrza)

piter34 - Sro Sie 22, 2007 12:20

Witaj przewa,
Poczytaj zasady kącika i zmień tytuł wątku na poprawny

przewa napisał/a:
od pewnego czasu po przekreceniu kluczyka nie reaguje czasem slychac jakies "pstrykniecie" lub cisz

Prawdopodobnie problem z rozrusznikiem (automatem rozrusznika).

przewa - Sro Sie 22, 2007 12:29
Temat postu: pomocy
Dzieki "piter34 "
nie wiesz ile moze kosztowac naprawa??
i co moze dziac sie z turbiną, żę cieknie olej ??

piter34 - Sro Sie 22, 2007 13:02

przewa, chcesz zarobić ostrzeżenie?
natychmiast użyj przycisku "edytuj" i zmień tytuł posta otwierającego wątek!

przewa napisał/a:
nie wiesz ile moze kosztowac naprawa??

ja kiedyś dałem za podobną naprawę 200PLN.

przewa napisał/a:
i co moze dziac sie z turbiną, żę cieknie olej ??

Ile tego oleju cieknie?
Wyraź to w litrach na xx km.

Brt - Sro Sie 22, 2007 13:23

opisz dokładniej "cieknięcie oleju" czy jest tylko turbo wilgotne/mokre czy też kapie już z niego i zostawiasz plamę po sobie na asfalcie po postoju??
mcjg - Sro Sie 22, 2007 13:23

przewa napisał/a:
po przekreceniu kluczyka nie reaguje czasem slychac jakies "pstrykniecie" lub cisz, dopiero po kilku prubach samochod reaguje
Znajdź jakiś kijek ok. 30cm, młoteczek i za pośrednictwem tego kijka puknij kilka razy w rozrusznik (jest pod filtrem powietrza). Najprawdopodobniej wiesza się elektromagnes lub szczotki, niestety niedługo wymiana.
przewa napisał/a:
rownierz z turbinu widac wyciekajacy olej
jeżeli jest tylko wilgotna to nie ma problemu, każda ma jakieś wycieki (chyba że jest nowa)
przewa - Sro Sie 22, 2007 15:23
Temat postu: odpowiedz
plamy oleju nie zostawia, ale olej przecieka na złączy węża z turbiną, na wskazniku nie widac ubytku oleju,
a co do stukania mlotkiem po rozruszinku to czy nie mozna wiecej popsuc jak naprawic??
i czy ktos wie ile kosztuje taka naprawa 9wymiana szczotek ) a turbina nie jest nowa ma juz 7 lat...

thef - Sro Sie 22, 2007 15:33

Jeżeli przecieka na łączeniu, to chyba wystarczy je poprawić, tak myślę :) a stukanie młotkiem w rozrusznik (siła w granicach rozsądku :)) mu nie zaszkodzi, ale warto się ze szczotkami uporać jak najszybciej, bo po jakimś czasie młotek już nie będzie dawał rady. Szczotki dasz radę sam wymienić, trzeba wykręcić rozrusznik, rozkręcić go, wziąć zużyte szczotki do sklepu i dobrać takie same. Założyć i jeździć :)

[ Dodano: Sro Sie 22, 2007 3:35 pm ]
Mechanik, też za to dużo nie powinien wziąć. Myślę, że wg swojej minimalnej stawki. Czyli znając realia jakieś 50PLN. No ale są przecież i uczciwsi :)

Brt - Sro Sie 22, 2007 15:43

moja turbina ma 11 lat :D i działa ;) Poprawić łączenie i jeździć i dbać o nią zgodnie z zaleceniami dbania o turbo ;)
przewa - Sro Sie 22, 2007 15:51

a po wyjeciu rozrusznika nie trzeba nic ustawiac? (tak jak z rozrzadem)??
moglby ktos przyblizyc zasady dbania o turbo??

Brt - Sro Sie 22, 2007 15:59

jak poprawisz temat, to "ktoś" Ci przybliży podstawy dbania o turbo :evil:
thef - Sro Sie 22, 2007 16:00

Nie, nic się nie ustawia, trzeba tylko włożyć tak jak było wcześniej :) . Dbanie o turbo? Nie dawanie w "palnik" na zimnym silniku, wymiana na czas filtra powietrza i oleju (również z filtrem), nie katowanie silnika na niskich obrotach. To chyba wszystko, a może coś przeoczyłem?
przewa - Sro Sie 22, 2007 16:01
Temat postu: Jak dbac o turbo??
moze ktos przyblizyc zasady dbania o turbo??
thef - Sro Sie 22, 2007 16:03

To już zrobiłem. A temat popraw na taki: "[r45 2,0 TD] Samochod nie chce odpalic, wyciekający olej z turbiny" poprzez edycję swojego pierwszego posta :mrgreen:
walkie - Sro Sie 22, 2007 16:05

kozak :D
thef - Sro Sie 22, 2007 16:08

E tam Kozak od razu :mrgreen: Trzeba "nowym" troszkę pomagać, choć faktem jest, że przeczytanie zasad kącików nie jest problemem i od tego powinno się zaczynać przygodę z każdym forum.
mcjg - Sro Sie 22, 2007 16:09

thef napisał/a:
Nie, nic się nie ustawia, trzeba tylko włożyć tak jak było wcześniej . Dbanie o turbo? Nie dawanie w "palnik" na zimnym silniku, wymiana na czas filtra powietrza i oleju (również z filtrem), nie katowanie silnika na niskich obrotach. To chyba wszystko, a może coś przeoczyłem?
Dodałbym jeszcze potrzymanie silnika chwilę po zatrzymaniu na wolnych obrotach przed jego wyłączeniem.
thef - Sro Sie 22, 2007 16:10

mcjg napisał/a:
Dodałbym jeszcze potrzymanie silnika chwilę po zatrzymaniu na wolnych obrotach przed wyłączeniem silnika:)


To też :) co prawda odnosi się to do wszystkich dieselków, nie tylko z turbinką, ale uwaga słuszna :) .

przewa - Pon Sie 27, 2007 18:20
Temat postu: odpowiedź
dziekuje wszystkim za pomoc ale narazie usterka (brak reakcji po przekrecaniu kluczyka) usunęła sie sama
jeszcze raz dziekuje wszystkim

sTERYD - Pon Sie 27, 2007 18:30

Cytat:
dziekuje wszystkim za pomoc ale narazie usterka (brak reakcji po przekrecaniu kluczyka) usunęła sie sama

czyli najprawdopodobniej wieszające się szczotki, albo wypalone styki...
wróci :(

thef - Pon Sie 27, 2007 20:06

Lepiej wymień te szczotki jak najszybciej, bo kiedyś po prostu rozrusznik nie zakręci w ogóle. Koszt to pewnie kilka złotych plus trochę roboty z wyjęciem i rozkręceniem rozrusznika więc nie ma się co zastanawiać. A dopóki nie naprawisz to woź ze sobą coś czym możesz w niego popukać jakby co.