Zobacz temat - Rover 214i 96' spadające obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - Rover 214i 96' spadające obroty

pakooo - Pią Sie 24, 2007 17:45
Temat postu: Rover 214i 96' spadające obroty
Witam

Posiadam Rovera 214i i mam następujacy problem a mianowicie podczas zapalania rano lub jak dużej stoi (przed praca 8h) odpala mi bardzo ciężko po czym spadają obroty(dusi sie) i gaśnie .Po ponownym uruchomieniu jest już ok.Może mi ktoś pomóc w z djagnozowaniu tej usterki???

TomC - Pią Sie 24, 2007 18:49

Dobrze by było gdybyś przeszukał forum bo było kilka podobnych tematów. :roll:
Mogę Ci podpowiedzieć, że problem może leżeć po stronie silniczka krokowego.
O sposobach sprawdzenia krokowca jest w technicznym FAQ a dokładniej TU
Sprawdź czy działa, przeczyść i daj znać czy pomogło :smile:

bizon9ek - Pią Sie 24, 2007 18:59

Problem może tkwić w 3 miejscach.
1. Zużyta kopułka i palec rozdzielacza - wymiana ok. 35pln (częsta usterka)
2. Zmurszałe kable w/n
3. Nieszczelna cewka zapłonowa - podobny efekt przy wjechaniu w kauże, sylikon i zasmarowac calą cewke
Krokowca też warto sprawdzić

ale na 70% kopułka

pozdro

Tomi - Pią Sie 24, 2007 19:52

bizon9ek napisał/a:
Problem może tkwić w 3 miejscach.
1. Zużyta kopułka i palec rozdzielacza - wymiana ok. 35pln (częsta usterka)
2. Zmurszałe kable w/n
3. Nieszczelna cewka zapłonowa - podobny efekt przy wjechaniu w kauże, sylikon i zasmarowac calą cewke
Krokowca też warto sprawdzić

ale na 70% kopułka

pozdro

Do tego można dodać:
Niesprawny czujnik temperatury, padnięta uszczelka pod głowicą, czy zatkany, pęknięty lub odłączony przewód podciśnienia.

krzych1 - Pią Sie 24, 2007 20:12

Witam.
bizon9ek napisał/a:
Problem może tkwić w 3 miejscach.
1. Zużyta kopułka i palec rozdzielacza - wymiana ok. 35pln (częsta usterka)
2. Zmurszałe kable w/n
3. Nieszczelna cewka zapłonowa - podobny efekt przy wjechaniu w kauże, sylikon i zasmarowac calą cewke
Krokowca też warto sprawdzić

ale na 70% kopułka

Tomi napisał/a:
Do tego można dodać:
Niesprawny czujnik temperatury, padnięta uszczelka pod głowicą, czy zatkany, pęknięty lub odłączony przewód podciśnienia.

Wg. mnie koledzy pominęli jeszcze jeden możliwy powód: "zasyfiona" przepustnica, taka praca silnika to klasyczny tego objaw. Możesz spróbować przeczyścić według instrukcji zamieszczonej tutaj: http://www.roverki.pl/article.php?sid=334

pakooo - Pią Sie 24, 2007 21:26
Temat postu: Rover 214i 96' spadające obroty
Witam
Rozkręciłem kopułkę i zauważyłem ze styki są zaśniedziałe i chyba są wytarte ponieważ powinny chyba trochę wystawać(chodzi mi o te styki) ,a u mnie są równo z plastikiem.

thef - Pią Sie 24, 2007 21:31

No to kopułka do wymiany na pewno :)
sTERYD - Sob Sie 25, 2007 09:35

Cytat:
No to kopułka do wymiany na pewno :smile:

i palec do pary ;)

thef - Sob Sie 25, 2007 10:51

Ja bym zasugerował sie postem bizon9ek - wymienił elementy zapłonu: kopułkę z palcem, świece i kable, osuszył porządnie cewkę i zabezpieczył ją przed wilgocią i dla świętego spokoju przeczyścił krokowca i przepustnicę. Wszystko to nie jest ani trudne ani drogie więc nie powinieneś się nad tym nawet zastanawiać. Zresztą te elementy i tak co jakiś czas się wymienia a czynności okresowo wykonuje. Poszukaj w technicznym FAQ na stronie lub w postach archiwalnych co i jak zrobić oraz jakie świece, kable kupić i do dzieła. Jeżeli nie pomoże, będziemy szukać dalej, a robota wykonana i tak się nie zmarnuje :)