Zobacz temat - [ R25 1.4 16V '00] rozrząd
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ R25 1.4 16V '00] rozrząd

wronka25 - Pon Sie 27, 2007 16:50
Temat postu: [ R25 1.4 16V '00] rozrząd
Czy po przekroczeniu 100 tys. obowiązkowo trzeba wymienić pasek rozrządu? Domyślam się odpowiedzi ale chciałabym się jeszcze upewnić....
Może da się jakoś zmniejszyć koszty tego? Bo tu jeszcze przegląd roczny mnie czeka a samą wymianę paska usłyszałam w warsztacie cenę 1200pln :sad:

piter34 - Pon Sie 27, 2007 17:14

Odpowiedź znajdziesz w technicznym FAQ na stronie klubowej.

[ Dodano: Pon Sie 27, 2007 5:14 pm ]
wronka25 napisał/a:
Bo tu jeszcze przegląd roczny mnie czeka a samą wymianę paska usłyszałam w warsztacie cenę 1200pln

Co konkretnie obejmuje ta cena?

Mariusz418 - Pon Sie 27, 2007 17:32

WITAM
ROZRZĄD POWINNO SIĘ WYMIENIĆ CO 80 000 KM
LUB CO 5 LAT

POZDRAWIAM
MARIUSZ 418 WAWA

Brt - Pon Sie 27, 2007 20:05

wronka25 napisał/a:
a samą wymianę paska usłyszałam w warsztacie cenę 1200pln
masakra :| ostatnio gdzieś na forum robiłem wyliczenie "na oko" i wyszło sporo mniej z pompą wody paskiem napinaczem i kompletem uszczelniaczy. Myślę, że jak się rozejrzysz i/lub zapytasz na stronie klubowej i forum ,to znajdziesz warsztat, gdzie taniej Ci to zrobią ;) I pewnie ten "przegląd roczny" też taniej wyjdzie ;)
mt - Pon Sie 27, 2007 20:20

Witam,

Mam pytanie odnosnie rozrzadu.
Mianowicie:
Czy sruba na kole pasowym (na ktorym sa pasek alternatora i pasek pompy wspomagania) ma normalny, prawy gwint?
Za nic nie moge tego odkrecic. Pytanie drugie: Jezeli zdejme dolna czesc obudowy (plastikowej) paska rozrzadu, poluzuje napinacz - czy mozliwe jest zdjecie paska bez zdejmowania tego wlasnie kola pasowego (ktory "przykrywa" zebatke walu) ?
Nie musze wymieniac paska koniecznie chodzi tylko o zdjecie paska z zebatek zebym mogl je odkrecic(wymieniam uszczelke z powodu HGF).

Z gory dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam,

Marcin

sTERYD - Pon Sie 27, 2007 20:25

Cytat:
Czy sruba na kole pasowym (na ktorym sa pasek alternatora i pasek pompy wspomagania) ma normalny, prawy gwint?

tak, ma normalny prawy gwint, ale siedzi jak jasny gwint ;) (żeby ne przeklinać ;))

Brt - Pon Sie 27, 2007 20:26

Tą śruba jest cholernie mocno dokręcona (powinno być 205Nm). Czy da sie rozebrać bez odkręcania to niestety nie wiem :|
sTERYD - Pon Sie 27, 2007 20:28

Cytat:
czy mozliwe jest zdjecie paska bez zdejmowania tego wlasnie kola pasowego (ktory "przykrywa" zebatke walu) ?

raczej nie
mt napisał/a:
Nie musze wymieniac paska koniecznie chodzi tylko o zdjecie paska z zebatek zebym mogl je odkrecic(wymieniam uszczelke z powodu HGF).

jak zdejmiesz to już wymień, i całą resztę też, (no chyba, że było wymieniane jakieś 10 kkm temu...)

Mariusz418 - Wto Sie 28, 2007 08:13

WITAM . TRZEBA ZDJĄĆ DOLNE KOŁO PASOWE PO NIE ZDEJMIESZ PASKA PROPONUJĘ WYMIENIĆ TEŻ POMPĘ WODY I USZCZELNIACZE

POZDRAWIAM
MARIUSZ 418 WAWA

AndrewS - Wto Sie 28, 2007 12:30

mi sie kiedys udalo to zrobic bez zdejmowania malego kola, ale nie polecam, bo mozna polamac dolna oslone paska rozrzadu