Zobacz temat - [Silniki serii K] Różnice pomiędzy 200 i 25 oraz 400 i 45.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [Silniki serii K] Różnice pomiędzy 200 i 25 oraz 400 i 45.

jerzu - Pon Wrz 17, 2007 20:42
Temat postu: [Silniki serii K] Różnice pomiędzy 200 i 25 oraz 400 i 45.
Jakie różnice były w silnikach z 200 i 25 oraz odpowiednio z 400 i 45? Czy nie ma problemu z przełożeniem silnika z 45 do 200?
piter34 - Wto Wrz 18, 2007 18:22

Różny był przede wszystkim układ zapłonu, tzn. w 25/45 zrezygnowano z rozdzielacza. Są tam 2 cewki umieszczone nad 1/2 oraz 3/4 cylindrem. Dodatkowo inny jest przebieg krzywej momentu (dane na stronie klubowej), niższe spalanie oraz mniejsza emisja szkodliwych substancji do atmosfery (euro3 chyba...).
Jest też chyba nowszy MEMS i wtrysk sekwencyjny, ale o to sobie głowy uciąć nie dam...

jerzu napisał/a:
Czy nie ma problemu z przełożeniem silnika z 45 do 200?

Nikt nie próbował... Teoretycznie problemów jakichś dużych nie powinno być, pod warunkiem, że przełożył wszystko to, co trzeba...

Tomi - Wto Wrz 18, 2007 18:53

Inny jest kolektor wydechowy, komputer i układ zapłonowy (tak na szybko). Ta ostatnia różnica pociąga za sobą pewną niedogodność. Trzeba niestety wymienić jeden wałek. W R25/45 nie wypustki do montażu palca rozdzielacza (w nowszych modelach go nie ma).
PHJOWI - Wto Wrz 18, 2007 19:26

ale polecam kupować silnik od nowszych modeli, są lepsze jeśli chodzi o wytrzymałość i spalanie. a co do samego pytania czy pójdzie tak . Ale ......

jeśli masz stary silnik 16v to jest ok ponieważ przekładasz następujące części ze starego : wałek
aparat + cewkę
kapę
koło zamachowe
kolektor
okablowanie silnika

komputer zostaje twój stary .

violinerpl - Pon Mar 18, 2013 15:07

Witam. Nie wiem czy piszę w dobrym temacie. Szykuję się do wymiany silnika w moim 214 Si 1,4 16 V (1999) i chciałbym wsadzić coś młodszego np od rovera 25. Czy on będzie pasował i które elememty silnika muszę przełożyć ze starego, aby wszystko chodziło cacy?
sTERYD - Pon Mar 18, 2013 16:14

szukaj, po prostu szukaj.
leszczu - Wto Mar 19, 2013 10:28

Cytat:
Czy on będzie pasował i które elememty silnika muszę przełożyć ze starego, aby wszystko chodziło cacy?

Wałki rozrządu, a przynajmniej ssący.

ADI-mistrzu - Wto Mar 19, 2013 11:12

Od 2003r. jest inna magistrala olejowa, więc wtedy cały słupek do wymiany. między 00/03 jedynie ssący trzeba podmienić aby miał wyjście na palec rozdzielacza.
violinerpl - Wto Mar 19, 2013 11:12

I co jeszcze?
ADI-mistrzu - Wto Mar 19, 2013 11:57

Ogólnie od 2000r.
- inny ECU i reszta elektroniki
- inny system zapłonowy
- inny kolektor ssący
- inny kolektor wydechowy (ale pasuje do głowicy star jak i nowy)
- inna pokrywa głowicy oraz wałek wydechowy (przystosowanie na czujnik wałka rozrządu)

To takie ważniejsze zmiany

od 2003r.
- inna magistrala olejowa
- chyba zmieniki skrzynię biegów z R65 na na IB5
- inna uszczelka pod głowicą (pasuje do wszystkich silników k-serii)

na początku 2005r. też były zmiany wprowadzone razem z wersjami lift samochodów, ale to drobnostki takie jak np. czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku.

piotrekcrash - Wto Mar 19, 2013 13:40

Cytat:
czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku

wbudowany sygnalizator HGF:P

violinerpl - Wto Mar 19, 2013 18:47

A od jakich innych modeli rovera by pasowały silniki 1.4 do mojego roverka 214 Si?
ADI-mistrzu - Wto Mar 19, 2013 19:00

Raczej nie, 1.4 ma inne łapy.
violinerpl - Wto Mar 19, 2013 19:26

A jaki Wy byście mi polecali silniczek( koniecznie 1.4), z 200 czy z 25?
MultecFSO - Wto Mar 19, 2013 20:07

ADI-mistrzu napisał/a:


od 2003r.
- inna magistrala olejowa
- inna uszczelka pod głowicą (pasuje do wszystkich silników k-serii)



Nowa magistrala olejowa razem z MLSem "wyszły" dopiero w listopadzie 2006 roku.
Od 2003 była montowana "wzmocniona" uszczelka elastomerowa.

Co masz na myśli, że cały słupek do wymiany ?

Jeśli chodzi o mocowania silnika to co za problem odkręcić "nowe" i przykręcić "stare" ?

Do nowszych silników (na MEMSie3 z 25/ZR) wystarczy zaaplikować wałek ssący z trzpieniem pod palec, albo wyciąć takowy ze starego palca i nabić na nowy. :)

Nie ma znaczenia z jakiego modelu Ci się trafi, aczkolwiek teoretycznie im młodszy tym lepszy. Szukaj w miarę możliwości z jak najmniejszym przebiegiem.

ADI-mistrzu - Wto Mar 19, 2013 20:59

MultecFSO napisał/a:


Nowa magistrala olejowa razem z MLSem "wyszły" dopiero w listopadzie 2006 roku.
...

A nie 2004r.? Bo w 2006r. już Rover'a nie było przecież.
listopad 2004 by nawet pasował, wprowadzili wtedy także silniki 1.8T.

Nowe łapy nie pasują w karoserii z tego co pamiętam, przy przeszczepie z .4 na 1.8 jest ten problem (nowe k-serie mają łapy jak stare 1.8).

sTERYD - Wto Mar 19, 2013 21:51

jeśli dobrze pamiętam, to mls i nowa magistrala były montowane we frelkach, więc mogło to być nawet i w 2006, a co do mocowań, to nawet jeśli łapy się różnią, to mocowania w bloku raczej nie ;)
Nie ma co mieszać koledze w głowie

violinerpl - Wto Mar 19, 2013 22:04

Czyli od rovera 25 wejdzie bez problemu motor z 2003 roku? Ale jaką one mają moc te 1.4? Czy też 103 konie?
sTERYD - Wto Mar 19, 2013 22:06

jak zostawisz swój osprzęt, to będzie miał tyle samo co Twój wcześniejszy minus te co padły ze starości ;)
violinerpl - Wto Mar 19, 2013 22:10

Chodzi mi żeby nie zmieniać w dowodzie rejestracyjnym
ADI-mistrzu - Sro Mar 20, 2013 09:40

Mają tyle samo.
MultecFSO - Sro Mar 20, 2013 15:03

A w czym problem skoro bloki K-Serii od 1995 roku są zunifikowane i wszystkie mocowania/otwory gwintowane są takie same ? Jedyna różnica to, że chyba w 2003 pojawił się nadlew pod spływ oleju z turbosprężarki w pokrywie łożysk wału (dolna część bloku).
Co do daty wprowadzenia MLSa to się nie pomyliłem. :)

kangaroo69 - Nie Mar 24, 2013 18:56

Ja bym już drugi raz z 1.4 16 V nie skorzystał :evil: Spalanie 1.8 , moc 1,4 , jak już to 1,8 nawet K serii, svapa robi się z reguły tylko raz i można się zabawić :smile: Ciekawe tylko czy te 1.8 też tak głośno pracują ?? ?
leszczu - Pon Mar 25, 2013 11:14

kangaroo69 napisał/a:
Ciekawe tylko czy te 1.8 też tak głośno pracują ?

Tak samo jak wszystkie k-series. :wink:

MultecFSO - Pon Mar 25, 2013 12:26

K-Seria ma stosunkowo cienki płaszcz wodny, ale nie jest jakimś niesamowicie głośnym silnikiem.
U mnie w budzie Poloneza to gdyby nie krótki układ dolotowy to podczas jazdy mało co go słychać. :)

Co do 1.4 to fakt, swapowałem już dwie sztuki do 125p/Poloneza i jak już się bawić to od razu w 1.6/1.8. :) Aczkolwiek 125p VVC też jest fajne. :D :D

polofix - Wto Mar 26, 2013 16:37

MultecFSO napisał/a:
K-Seria ma stosunkowo cienki płaszcz wodny, ale nie jest jakimś niesamowicie głośnym silnikiem.
U mnie w budzie Poloneza to gdyby nie krótki układ dolotowy to podczas jazdy mało co go słychać. :)

Co do 1.4 to fakt, swapowałem już dwie sztuki do 125p/Poloneza i jak już się bawić to od razu w 1.6/1.8. :) Aczkolwiek 125p VVC też jest fajne. :D :D

Też swapowałem poldka z 1,4 na 1,6. 1,6 minimalnie był cichszy tylko z tego względu że w 1,4 przy niższych obrotach trzeba było dawać więcej gazu.
Polecam taki swap bo warto było. Jedno popołudnie bez kanału i Poldek latał jak szalony.