Zobacz temat - [R214 GSI `93] Klekoczące zawory.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R214 GSI `93] Klekoczące zawory.


koles225 - Czw Wrz 20, 2007 22:17
Temat postu: [R214 GSI `93] Klekoczące zawory.
Witam.
Od kilku dni jestem posiadaczem roverka. Kupilem to na co mnie stać i teraz pora zabrać się za ogarnięcie tego wszystkiego.
1. Mój pierwszy problem to obroty silnika. Wyczyściłem przepustnicę, nowe świece, kable. Jest dużo lepiej. Mam pytanie czy mogę podregulować obroty śrubeczką, na którą wywiera nacisk silniczek krokowy (silniczek też czyściłem) ? Jest ona zamocowana do przepustnicy.
2. Druga sprawa to "grajace" zawory. Czasem jest idealnie, silniczek tylko cyka, a za chwilę słychać klekotanie jednego lub dwóch zaworów. Co jest przyczyna takiej sytuacji? Zużyte "szklanki" zaworów? Czy to może być przyczyną nierównej pracy silnika?
3. Ostatnia trzecia sprawa to niepokojąca temp. silnika. wskazówkatemp. silnika podnosi sie w miarę nagrzewania jego. Silnik pracował jakieś 15-20 min a wentylator się nie włączył. Sprawdzałem na krótko jest sprawny. Wskaznik utrzymywał się w okolicach połowy skali. Tak dobre chlodzenie ma roverek?

czekam na po rady ;-)

pozdrawiam
[/code]

sTERYD - Czw Wrz 20, 2007 22:54

Koleś napisał/a:
1. Mój pierwszy problem to obroty silnika. Wyczyściłem przepustnicę, nowe świece, kable. Jest dużo lepiej.

możesz jeszcze wymienić kopułkę i palec ;)
regulacja obrotów śrubką wychylającą przepustnicę jest o tyle niedobra że podniesie Ci spalanie (nawet nie wiesz jak dużo silnik chodzi na wolnych obrotach ;))
Koleś napisał/a:
2. Druga sprawa to "grajace" zawory. Czasem jest idealnie, silniczek tylko cyka, a za chwilę słychać klekotanie jednego lub dwóch zaworów. Co jest przyczyna takiej sytuacji? Zużyte "szklanki" zaworów?

nie wiem czy dobrze kojarzę, ale w niektórych hondowskich silnikach zawory są regulowane mechanicznie, więc może poprostu trzeba je podregulować
jeśli jest tak jak myśle, to nieprawidłowe luzy będą miały wpływ na pracę silnika
Koleś napisał/a:
3. Ostatnia trzecia sprawa to niepokojąca temp. silnika. wskazówkatemp. silnika podnosi sie w miarę nagrzewania jego. Silnik pracował jakieś 15-20 min a wentylator się nie włączył. Sprawdzałem na krótko jest sprawny. Wskaznik utrzymywał się w okolicach połowy skali. Tak dobre chlodzenie ma roverek?

tutaj nie pomogę :sad: acz wygląda na to że się jednak nie przegrzewał :cool:

koles225 - Czw Wrz 20, 2007 23:05

Jest to silnik 16 zaworowy więc chyba zaworki są regulowane hydraulicznie. Są chwile gdy silnik chodzi jak zegarek, po czym słychać klekotanie zaworów i za jakiś czas znowu ładnie.
Co do temperatury silnika, czy mogę czekać aż wskazówka temp. dojdzie na czerwone pole i sprawdzić czy załączy się wiatrak? nie zaszkodze silnikowi?

sTERYD - Czw Wrz 20, 2007 23:17

to że silnik jest 16 zaworowy nie musi wcale oznaczać że są one regulowane hydraulicznie (to się nazywa zemsta konstruktorów ;))
jeśli jest regulacja hydrauliczna, to napewno gdzieś będzie napis *OHC (w miejscu gwiazdki S lub D lub nic ;))
jeśli sa regulowane hydraulicznie to niestety ewidentnie wspomniane szklanki :(
może poczekaj aż ktoś bardziej światły w pracy z tym modelem się wypowie... :???:
jeśli chodzi o temperaturę, to możesz śmiało poczekać, aż wskazówka podniesie się do 2/3 skali :cool:

koles225 - Pią Wrz 21, 2007 06:15

dzięki za podpowiedź co do temperatury
poczekam na rady dot. klekoczących zaworów

dziękuje i pozdrawiam

bear007 - Pią Wrz 21, 2007 13:18

Cześć na dziś Panowie,
chce ustawić zawory samodzielnie. Rozumiem, że powinno się przeprowadzac ten zabieg na ciepłym silniku. Luzy wiem jakie mają być. Pytam tylko o jakiś sposób, o to w jakim położeniu popychacza powinienem wkładać szczelinomierz...czy są jakieś niespodzianki?

piter34 - Pią Wrz 21, 2007 16:29

sTERYD napisał/a:
to że silnik jest 16 zaworowy nie musi wcale oznaczać że są one regulowane hydraulicznie (to się nazywa zemsta konstruktorów ;) )

U kolegi jest silnik serii K, a zatem zawory są regulowane hydraulicznie.

Koleś napisał/a:
poczekam na rady dot. klekoczących zaworów

Nowy/stary olej?
Stukają bardziej na zimnym?

kolin - Pią Wrz 21, 2007 16:44

Popychacze do wymiany na 100%

Koleś napisał/a:
3. Ostatnia trzecia sprawa to niepokojąca temp. silnika. wskazówkatemp. silnika podnosi sie w miarę nagrzewania jego. Silnik pracował jakieś 15-20 min a wentylator się nie włączył. Sprawdzałem na krótko jest sprawny. Wskaznik utrzymywał się w okolicach połowy skali. Tak dobre chlodzenie ma roverek?


wszystko ok jak dla mnie nie widze tutaj nic niepokojącego...

sTERYD - Pią Wrz 21, 2007 22:20

bear007 napisał/a:
Pytam tylko o jakiś sposób, o to w jakim położeniu popychacza powinienem wkładać szczelinomierz

luzy się ustawia zawsze w momencie zapłonu, czyli kiedy oba zawory są z definicji zamknięte ;)
można to sprawdzić wkładając śrubokręt w gniazdo świecy, po zamknięciu obu zaworów tłok ma iść do góry, i znaleźć się w GMP, potem wraca i w DMP otwiera się wydech, znowu do góry zamyka się wydech, otwiera dolot, (wtedy nie mierzysz) tłok opada, zamyka się dolot i tłok idzie do góry, jak już dojdzie do GMP to możesz się bawić w ustawianie luzów :cool:
i tak na każdym cylindrze ;)
a jeśli chodzi o niespodzianki, to przekręć wał 2-3 razy i sprawdź luzy ponownie, mogą być niezłe niespodzianki ;)
Cytat:
U kolegi jest silnik serii K,
w '93 GSI były silniki K.. nie wiedziałem :oops:
bear007 - Pią Wrz 21, 2007 22:48

sTERYD dziękuję Ci wielce :wink:
marthinez - Sob Wrz 22, 2007 07:58

bear007 napisał/a:
Rozumiem, że powinno się przeprowadzac ten zabieg na ciepłym silniku.

No i zabieg przeprowadzamy na ZIMNYM silniku. Temp. nie powinna przekraczać 20 pare stopni C.
Poszukaj w Googlu. Gdzieś leży manual do Hondy Civic. Tam jest podobnie.
Do ustawiania wału nallepiej jest zdjąć obudowę rozrządu, bo widać oznaczenia GMP i DMP na kole zębatym wałka rozrządu.
Dobrze jest też odkręcić swiece, latwiej wtedy kręcić wałem. :mrgreen:

koles225 - Nie Wrz 23, 2007 22:08

co do klekoczacych zaworow u mnie to olej wymienilem na nowy
przy rozgrzanym silniku sa momenty kiedy wszystko chodzi jak w zegarku, slychac tylko cykanie a za jakis czas klekot jednego badz dwu zaworow
potem znowu wszystko pieknie
moze to zuzyte "szklanki"zaworowe?
jak je wymienic i czy to droga impreza?

pdm

piter34 - Wto Paź 02, 2007 13:36

Koleś napisał/a:
jak je wymienic i czy to droga impreza?

Wymienia się normalnie, wyjmujesz stare i montujesz nowe. Trzeba ściągnąć pokrywę wałków, wałki...
Jeden popychacz ok. 40-50PLN.