Zobacz temat - [R75] Problem z ABS, TC i prędkościomierzem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z ABS, TC i prędkościomierzem

Rogalina - Nie Wrz 23, 2007 13:57
Temat postu: [R75] Problem z ABS, TC i prędkościomierzem
Problem jest tego trypu nagle zapalila sie kontrolka ABS u i zaraz po niej oczywiscie TC po niedlugiej chwili pojawil sie problem z predkosciomierzem i w tej chwili te trzy rzeczy nie dzialaja !! ! :neutral: :neutral: czy czujnik predkosciomierza abs i tc iest na tym samym obwodzie ?? czy nadajnik sygnalu do abs i ct iest ten sam co sie dzieje ?? ? z tego co rozkrecalismy wyglada na to ze czujnik abs jest sprawny ale po podlaczeniu do komputera w czasie jazdy komp nie dostaje sygnalu z prawego kola wszystkie widzi oprucz wlasnie tego ?? prosze o pomoc ewentualnie rade. Podobno na lozysku kola jest cos takiego ktore odpowiada za wysylanie sygnalu jakas opaska magnetyczna ale jakos mi sie nie chce wierzyc ze to cos takiego odpowiada za taka usterke
Jedyny plys to ze moj r75 jest pelnosprytny

henryk - Nie Wrz 23, 2007 14:04

czujnik ABS w prawym przednim kole jest związany z prędkościomierzem. Więcej nie wiem.
ENU - Nie Wrz 23, 2007 15:07

Jezeli czujnik jest sprawny to moze poszedł pierscien na piascie z którego czujnik odczytuje ruch koła. Tak jak kolega powiedzial czujnik ABS jest powiązany z predkosciomierzem i TC
ADAM1 - Nie Wrz 23, 2007 15:12

Rogalina napisał/a:
z tego co rozkrecalismy wyglada na to ze czujnik abs jest sprawny


Wzrokowo nie da sie tego okreslic

Rogalina napisał/a:
ale po podlaczeniu do komputera w czasie jazdy komp nie dostaje sygnalu z prawego kola wszystkie widzi oprucz wlasnie tego ??


........i tu jest pies pogrzebany, bo to wlwsnie kolo(strona odpowiada) za licznik

Rogalina napisał/a:
Podobno na lozysku kola jest cos takiego ktore odpowiada za wysylanie sygnalu jakas opaska magnetyczna


To jest po prostu pierscien od ABS-u
Na poczatek radzilbym posprawdzac wszelkie podlaczenia czujnika ABS w owym kole

Brt - Nie Wrz 23, 2007 15:12

Popraw temat na zgodny z Zasadami tego kącika :evil: (popatrz na inne tematy ;) )
To nie jest opaska magnetyczna, tylko takie pierścień metalowy z ząbkami. Może on pękł. Skąd wiesz, ze czujnik jest sprawny?? W jaki sposób był sprawdzany?? A czy przewody do czujnika są całe??

ADAM1 - Nie Wrz 23, 2007 15:14

BRT popatrz na godzine wyslania posta :mrgreen: To jest ja szostka w totka :lol:
Rogalina - Nie Wrz 23, 2007 16:35

Brt napisał/a:
Popraw temat na zgodny z Zasadami tego kącika :evil: (popatrz na inne tematy ;) )
To nie jest opaska magnetyczna, tylko takie pierścień metalowy z ząbkami. Może on pękł. Skąd wiesz, ze czujnik jest sprawny?? W jaki sposób był sprawdzany?? A czy przewody do czujnika są całe??

czujnik jest sprawny bo przerzucalem od siebie do samochodu ojca i na odwrot u mnie wszystko dzialalo wiec jest oki wiec pewnie pierscien magnetyczny tylko czy napewno bo jesli nie to nie chce sie ladowac w kase na lozysko z pierscieniem

sTERYD - Nie Wrz 23, 2007 16:42

pierścień, żeby zdiagnozować to wystarczy z bliska obejrzeć.
sprawdźcie jeszcze przewody idące do czujników, i czyjniki z tyłu (oba)

Brt - Nie Wrz 23, 2007 17:24

Rogalina, otrzymałeś ostrzeżenie za niestosowanie się do zasad kącika i upomnień administracji forum.
Marian_K - Pon Wrz 24, 2007 10:52

O ile mnie pamięć nie myli to RAVE mówi, że za prawidłową pracę prędkościomierza (jak również ABS i TC) odpowiadają oba czujniki ABS z prawej strony auta, a więc przy kole przednim i tylnym. Sprawdzałeś oba czujniki i przewody do nich prowadzące?

Pozdrawiam!

HdM - Wto Wrz 25, 2007 11:20

witam,

niedawno opisywalem ten sam problem.

czujnik sprawdza sie mierzac jego opornosc - zrobilem to omomierzem

przyczyna problemow byla przetarta izolacja przewodu czujnika - usztywnilem przewod, zaizolowalem i po przejechaniu kolejnych 3k km nic sie nie dzieje

zacznij od sprawdzenia zabkowej tulei, czy nie pekla, czy nie jest brudna itp
sprawdz czujnik omomierzem (poszukaj na forum jak to zrobic) i dobrze obejrzyj przewod

[ Dodano: Wto Wrz 25, 2007 11:41 ]
jaki masz silnik?

mafia001 - Pią Sty 06, 2012 13:09

Witam od 2 dni mam ten sam problem z tym że jak zapalam auto działa wszystko dobrze po przejechaniu nie wiem może 2km zapala się kontrolka abs i nie pokazuje prędkości w którym kole znajdują się te czujniki itp ?
sash997 - Pią Sty 06, 2012 13:44

czujniki ABS znajdują sie w każdym kole ale odpowiadający za prędkość na zegarach jest ten z przedniego prawego koła
xROnx - Pią Sty 06, 2012 13:46

mafia001 napisał/a:
w którym kole znajdują się te czujniki

prawe przednie koło - czyli od strony pasażera.

domel101 - Pią Sty 06, 2012 19:19

podepnę się, ale mam inny problem a mianowicie zauważyłem, że prawe przednie koło nie reaguje na abs(ciągły poślizg) a pozostałe normalnie z "przerwami" a dodam, że prędkość jest i wszystko inne OK i nie pali się kontrolka absu. Nie wiem, czy to normalne, czy chwilowo tak było i zależne to jest od tak nazwe podłoża
mafia001 - Nie Sty 15, 2012 20:06

witam ponownie wykręciłem niedawno to koło czujnik wydaje się ok a tam gdzie jest przewód przymocowany takim kółkiem gumowym co się wciska między blaszki jest jeszcze jeden taki sam kabel i zaraz za tym mocowaniem się kończy jak by był przerwany widziałem to wcześniej jak wymieniałem amor ale nic się nie działo to nic z tym nie robiłem czy to może być przyczyna problemu czy co to wgl jest za kabel ?? ?
SeniorA - Nie Sty 15, 2012 20:32

to jest przewód od czujnika zużycia klocków hamulcowych , nie ma nic wspólnego z ABS
7Tomi - Nie Sty 15, 2012 20:34

mafia001 napisał/a:
witam ponownie wykręciłem niedawno to koło czujnik wydaje się ok a tam gdzie jest przewód przymocowany takim kółkiem gumowym co się wciska między blaszki jest jeszcze jeden taki sam kabel i zaraz za tym mocowaniem się kończy jak by był przerwany widziałem to wcześniej jak wymieniałem amor ale nic się nie działo to nic z tym nie robiłem czy to może być przyczyna problemu czy co to wgl jest za kabel ?? ?


Jak sie nie myle to mowisz o przewodzie czujnika klock ow hamulcowych. Przewód wchodzi w zasick a przewód od ABSu jest mocowany w piascie i przykręcony jest jedną śrubą na klucz 8mm.

mafia001 - Nie Sty 15, 2012 23:16

są tam tylko 2 takie kable i ten jeden jest urwany przynajmniej mi się tak wydaje nie wiem czy on musi być wpięty gdzieś ? bo żadnej wtyczki na nim nie ma a co do czujnika ABS to sprawdzałem jest cały wyczyściłem i nic dalej się tak dzieje ;/ co robić? czy tylni prawy czujnik też odpowiada za prędkościomierz?
SeniorA - Pon Sty 16, 2012 11:33

mafia001 napisał/a:
czy tylni prawy czujnik też odpowiada za prędkościomierz?
nie.Jest wykorzystany do działania ABS ,EBD,ETC.
mafia001 - Wto Sty 17, 2012 17:52

czyli jak przewody wyglądają ok to czujnik mam walnięty ? czy jest jeszcze możliwa jakaś przyczyna ? bo nie chce po prostu na daremno kupować czujnika
SeniorA - Wto Sty 17, 2012 18:11

mafia001 napisał/a:
czy jest jeszcze możliwa jakaś przyczyna ? bo nie chce po prostu na daremno kupować czujnika
jest , np. może być uszkodzony pierścień magnetyczny ABS w łożysku .Jak nie masz dostępu do oscyloskopu lub testera do ABS , to można przełożyć czujnik z lewego przodu do prawego .
mafia001 - Sro Sty 18, 2012 21:50

a jak przełożę te czujniki to co prędkościomierz będzie działał a ABS nie?" czy jak to będzie wyglądało? bo niestety do tych wyżej wymienionych narzędzi nie mam dostępu

[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 21:48 ]
i jak mogę prosić jak wygląda ten pierścień magnetyczny (jakieś zdjęcie albo coś)

[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 21:50 ]
a i jeszcze jedno jak to ma jakieś znaczenie to jak odpalę auto i pierwsze parę kilometrów jest wszystko ok potem nagle zapala się kontrolka i prędkościomierz i ABS pada

SeniorA - Sro Sty 18, 2012 22:31

mafia001 napisał/a:
jak przełożę te czujniki to co prędkościomierz będzie działał a ABS nie?
są 2 możliwości . Jak po przełożeniu czujników (zakładam , że lewy jest dobry )prędkościomierz będzie działał i nie będzie ABSu , to znaczy , że prawy czujnik (teraz w lewym kole) jest do wymiany. Natomiast jak nie będzie zmiany , to znaczy , że czujnik jest dobry ,a przyczyna jest gdzie indziej.
mafia001 napisał/a:
jak wygląda ten pierścień magnetyczny (jakieś zdjęcie albo coś)
to jest szalka łożyska z wtopionymi elementami magnetycznymi
mafia001 napisał/a:
jak odpalę auto i pierwsze parę kilometrów jest wszystko ok potem nagle zapala się kontrolka i prędkościomierz i ABS pada
przyczyn może być kilka np.pompa ABS , brak kontaktu w przewodach ,źle zamontowany czujnik albo łożysko.
mafia001 - Czw Sty 19, 2012 17:56

A wykaże mi przyczynę jak podepnę auto pod komputer ? to że źle zamontowane chyba odpada bo wcześniej chodziło wszystko ok a nic tam nie było ruszane na razie dzięki za info przełożę te czujniki i napisze
SeniorA - Czw Sty 19, 2012 18:29

mafia001, uzupełnij dane ,bo nie ma pewności jakiego modelu to dotyczy (diesel , automat ? ) , będzie łatwiej. Czy ma tempomat ?. Jak pamiętam masz też kłopoty ze skrzynią ,a to może być związane też z lewym czujnikiem ABS. Może być tak, tak mi to wygląda, że oba czujniki są walnięte albo moduł pompy ABS.
mafia001 - Czw Sty 19, 2012 19:53

2.0 CDT automat 2001r ma tempomat tak mam tez kłopoty ze skrzynia wymieniłem półosie podusze skrzyni i silnika ta w kształcie łezki i szarpania po wymianie poduszek są mniejsze ale dalej są wiec kupiłem skrzynie nowa i za tydzień mi mechanik ja będzie montował wymieniłem też termostat na nowy bo się silnik nie grzał i nie miałem ogrzewania po wymianie leci już ciepłe powietrze silnik się grzeje ale tylko prawa strona grzeje nadal wystarczająco żeby nagrzać wnętrze no ale coś i tak z tym trzeba będzie zrobić te całe silniczki pod schowkiem są ok działają ponoć nagrzewnica jest nie sprawna i puszcza tylko na jedna stronę czy to prawda nie wiem tak mechanik twierdzi no i jeszcze mi tylna szyba nie grzeje to chyba już cała historia usterek ;p może się coś przyda i przy okazji wyjaśni
SeniorA - Czw Sty 19, 2012 20:15

mafia001 napisał/a:
ma tempomat
i działa prawidłowo ?
mafia001 - Pią Sty 20, 2012 22:31

Działał prawidłowo ale od czasu jak licznik mi nie chodzi nie sprawdzałem bo też po co mi on był potrzebny jak nie wiem ile jadę sprawdzę jutro jak pojadę rano co się będzie działo jak załączę i napiszę

[ Dodano: Pią Sty 20, 2012 22:31 ]
a i zauważyłem ze teraz na śliskim jak zahamuje nagle to pierwszy moment nic wpada w poślizg i zaraz po tym ABS zadziała na sekundę może dwie i znowu poślizg ale już do końca testowałem na szerokiej długiej drodze bez ruchu to miałem okazje go trochę przytrzymać w poślizgu

Waldi146 - Czw Sty 26, 2012 18:54

Nie działa mi ABS od roku, ale prędkościomierz działał cały czas. Wczoraj przestał działać prędkościomierz. Gdzie szukać przyczyny, pomóżcie.
doniek1988 - Czw Sty 26, 2012 23:22

jeżeli nie działał Ci ABS to któryś czujnik był walnięty a teraz walnął jeszcze jeden odpowiedzialny za pokazywanie prędkości czyli prawy przedni
Waldi146 - Czw Sty 26, 2012 23:30

Tak by mogło być, ale przy prawym przednim miałem przetarte przewody a prędkościomierz działał, dziwne co nie ?