Zobacz temat - [R75] Odpowietrznik wysprzęglika - naprawa, odpowietrzanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Odpowietrznik wysprzęglika - naprawa, odpowietrzanie

potrolu - Sro Paź 03, 2007 11:33
Temat postu: [R75] Odpowietrznik wysprzęglika - naprawa, odpowietrzanie
Witam
problem mój polega na tym iż już drugi raz zapowietrzyło mi się sprzęgło pierwszy raz zrobił mi to mechanik i myślałem że będzie dobrze a tu klops po około miesiącu zapowietrza się drugi raz . Postanowiłem odpowietrzyć je sam odkręciłem korek przy pedale sprzęgła dolałem płyny zakręciłem i nic więc zrobiłem tak jak kiedyś robiłem to w starym AUDI 5000S spuściłem cały płyn do zera i zacząłem wpuszczać strzykawką przez odpowietrznik przy skrzyni biegów. Po przeprowadzonym zabiegu odpowietrzania sprawdziłem czy sprzęgło działa ? I działało ale strasznie ciężko zacząłem więc czytać na forum co z tym zrobić i nic nie znalazłem na ten temat ale znalazłem że Marian_K Klubowicz też boryka się z twardym sprzęgłem cytat „A tak swoją drogą, to cały układ wysprzęglania to chyba największa wada tego auta. Kto by pomyślał, żeby w takiej gablocie sprzęgło chodziło tak fatalnie ciężko!!! Nie spotkałem jeszcze auta, w którym trzeba byłoby użyć tyle siły. Zawsze ilekroć pojeżdżę innym autem, a potem przesiądę się do swojego samochodu to mnie trafia po prostu . Ale cóż - trzeba z tym żyć. ''
Otóż chyba nie trzeba , następnego dnia nie darowałem i spuściłem trochę płynu a zrobiłem to w następujący sposób założyłem wężyk ze strzykawką na odpowietrznik przy skrzyni odkręciłem go delikatnie i odessałem jakieś 10 cm płynu zakręciłem i git sprzęgło jest idealne tzn bierze tak jak powinno brać chodzi lekko i wszystko jest super z małym ALE czemu mi się zapowietrza??

Marian_K - Sro Paź 03, 2007 11:43

potrolu napisał/a:
sprzęgło jest idealne tzn bierze tak jak powinno brać chodzi lekko
:shock: :shock: :shock:
Jak dobrze pójdzie to jeszcze dziś (najdalej jutro) będę testował Twoją metodę, chociaż tak naprawdę, to nie bardzo rozumiem dlaczego miałoby to pomóc :idea: .

Jeśli chodzi o to dlaczego Ci się zapowietrza, to może masz uszkodzone połączenie pompki i wysprzęglika (pod akumulatorem) lub sam wysprzęglik.

Jakie masz objawy tego zapowietrzenia?

maciej - Sro Paź 03, 2007 11:48

potrolu napisał/a:
wszystko jest super z małym ALE czemu mi się zapowietrza??

Nieszczelność przewodów, pompy lub wysprzęglika.
U mnie w pierwszym R623 rozszczelniła się pompa - trzeba było wymienić.
W drugim R623 dmuchałem na zimne - wymieniłem pompę, gdy tylko zaczęło być widać wyciek, ale po wymianie pompy mechanicy źle dokręcili przewód pompa-wysprzęglik przy pompie i sprzęgło się zapowietrzało. Po reklamacji wszystko jest już ok.

potrolu - Sro Paź 03, 2007 13:18

witam
co jest najśmieszniejsze że nigdzie nie widać wycieku tylko na odpowietrzniku przy skrzyni widać jakby się delikatnie pocił ale jeszcze poobserwuję
pozdro

thef - Sro Paź 03, 2007 13:24

potrolu napisał/a:
witam
co jest najśmieszniejsze że nigdzie nie widać wycieku tylko na odpowietrzniku przy skrzyni widać jakby się delikatnie pocił ale jeszcze poobserwuję
pozdro
I pewnie tam Ci się zapowietrza - stąd takie opory łapy sprzęgła, bo po pierwsze w tłoczku, a po drugie bardzo blisko niej to zapowietrzanie następuje , spróbuj jeszcze wykręcić całkiem odpowietrznik i sprawdzić go organoleptycznie, może nadaje się do wymiany.
maciej - Sro Paź 03, 2007 13:31

potrolu napisał/a:
tylko na odpowietrzniku przy skrzyni widać jakby się delikatnie pocił

Jeśli się delikatnie poci, to w drugą stronę może spokojnie wpuszczać powietrze.

potrolu - Czw Paź 04, 2007 10:29

witam
A tak swoją drogą czy ktoś może mi wytłumaczyć czemu zakrętka na pompce ma malutką dziurkę i do czego jest tam w środku taka dziwna uszczelka w kształcie "koszyczka" ??
ma mój gust tam twoży się jakaś poduszka powietrzna i jak było za dużo płynu to po prostu jej nie było i dla tego sprzęgło chodziło bardzo ciężko , powiedzcie jaka jest zasada działania tego sprzęgła??

Marian_K - Czw Paź 04, 2007 11:01

potrolu napisał/a:
czy ktoś może mi wytłumaczyć czemu zakrętka na pompce ma malutką dziurkę
Ta malutka dziurka służy właśnie do odpowietrzania układu pompka sprzęgła-wysprzęglik: odkręcamy tą nakrętkę (luzujemy), naciskamy pedał sprzęgła - przez wspomnianą dziurkę wypływa odrobina płynu, zakręcamy nakrętkę, dolewamy płyn do pompki sprzęgła, podnosimy pedał sprzęgła, odkręcamy nakrętkę itd. kilkakrotnie... Można też zrobić to tak, jak Ty wcześniej opisałeś - czyli wtłoczyć płyn w drugą stronę. Gdyby nie było tej dziurki w zakrętce, to jak zmieniłbyś płyn w układzie (czyli w efekcie odpowietrzył)?

potrolu napisał/a:
do czego jest tam w środku taka dziwna uszczelka w kształcie "koszyczka" ?
Szczerze powiedziawszy to nie odkręcałem tej nakrętki całkowicie, więc nie wiem jak to wygląda.

potrolu napisał/a:
jaka jest zasada działania tego sprzęgła?
Hmm... jak w każdym samochodzie z hydraulicznym układem sprzęgła: po naciśnięciu pedału sprzęgła pompka sprzęgła "tłoczy" płyn do wysprzęglika, ruchomy element wysprzęglika wysuwa się przesuwając docisk sprzęgła, następuje wysprzęglenie - ot co...
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem :wink: .

Pozdrawiam!

potrolu - Czw Paź 04, 2007 11:55

HMM
u mnie aby dolać płyny trzeba odkręcić całą nakrętkę i wyjąć tą gumę która jest w środku w jest ona w kształcie rozwiniętej prezerwatywy dolewając płynu trzeba to wyjąć, ponieważ jak tego się nie wyjmę to płyn będzie w środku tzw prezerwatywy i nie będzie to spełniało żadnego zadania bo ona jest szczelna i nie puści płynu dalej do układu

Marian_K - Czw Paź 04, 2007 12:10

Ale dałem czadu - dopiero teraz doczytałem, że chodzi o zakrętkę na pompce.... Ja pisałem o zakrętce na przewodzie wychodzącym z wysprzęglika (pod akumulatorem). Przepraszam, jestem dziś trochę nieprzytomny (chory). Moja wina, moja wina :cry: .

Uszczelka ma zadanie uszczelniać, czyli zabezpieczać, aby płyn z pompki nie wylewał się na nogi kierowcy :mrgreen: . Spróbuj wyjąć uszczelkę i wcisnąć sprzęgło - zobaczysz jak będzie chlapać.
Kształt prezerwatywy powoduje, że płyn może swobodnie zmieniać swoją objętość (np. pod wpływem temperatury), a dziurka w zakrętce mu to umożliwia. Gdyby nie było dziurki to między zakrętką a uszczelką tworzyłaby się "poduszka powietrzna", która stanowiłaby opór dla "rozszerzającej lub zwężającej" się cieczy.

Swoją drogą można byłoby zrobić testy i np. wyjąć tą nietypową uszczelkę i zastąpić ją czymś sztywnym, nieodkształcalnym - ciekaw jestem co z tego wyjdzie... Może kiedyś pokombinuję.

Jeśli chodzi o tą nietypową uszczelkę, to ciekaw jestem jak jest w innych autach... niestety nie mam żadnego doświadczenia :sad: .

Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam za czytanie bez zrozumienia!

sTERYD - Czw Paź 04, 2007 12:17

myślę, ze chodzi tu bardziej o zmiany ilości płynu w zbiorniczku podczas wciskania i cofania tłoczka ;)
są chyba dość gwałtowne, i jakby było coś sztywnego, to wysprzęglanie mogłoby się zapowietrzać, a i pewnie zrzucałoby koreczek ;)

potrolu - Czw Paź 04, 2007 13:04

Marian_K napisał/a:
Jeśli chodzi o tą nietypową uszczelkę, to ciekaw jestem jak jest w innych autach... niestety nie mam żadnego doświadczenia .


Jak pisałem wcześniej miałem kiedyś AUDI 5000S i tam było troszeczkę inaczej a mianowicie nie było zbiorniczka na płyn tylko bezpośrednio z pompki wychodził przewód do naczynka na pompie hamulcowej więc i do hamulców i do sprzęgła był ten sam zbiorniczek i nie było tam żadnych uszczelek zresztą tak jak w roverze też nie ma w zbiorniczku na płyn od hamulców. A tak swoją drogą Marian_K napisz czy przetestowałeś moją metodę z wyssaniem odrobiny płynu poprzez odpowietrznik przy skrzyni
PS. nie odkręcaj zakrętki w zbiorniczku na płyn.
pozdro

Marian_K - Czw Paź 04, 2007 13:11

potrolu napisał/a:
Marian_K napisz czy przetestowałeś moją metodę z wyssaniem odrobiny płynu poprzez odpowietrznik przy skrzyni
Jeszcze nie - choroba mnie dopadła i nie bardzo miałem ochotę schodzić do garażu. Nie wiem czy dziś mi się uda, ale jak tylko to zrobię, to na pewno dam znać.

Pozdrawiam!

wieslaw_b. - Czw Paź 04, 2007 15:06

A tak przy okazji JAKI płyn należy dolewać do pompy sprzęgłowej. Podejrzewam że będę musiał dolać bo sprzęgło bierze na samym dole a gąbka na obudowie nad pedałami jest trochę mokra. :cry:
Ktoś na forum wypowiadał się że po dolaniu DOT-4 musiał wymieniać pompę i wysprzęglik bo "poszły" uszczelki, czy to możliwe??

Marian_K - Czw Paź 04, 2007 15:20

Wiesław B. napisał/a:
JAKI płyn należy dolewać do pompy sprzęgłowej
Dowolny płyn hamulcowy o specyfikacji DOT-4
Cytat:
Ktoś na forum wypowiadał się że po dolaniu DOT-4 musiał wymieniać pompę i wysprzęglik bo "poszły" uszczelki,
Ten opis dotyczył płynu DOT-5.

Pozdrawiam!

Rowan - Czw Paź 04, 2007 16:13

Z tego co wyczytałem na zakrętce od zbiorniczka na pompce to pisze żeby lać DOT 3.
giewu - Czw Paź 04, 2007 16:50

Rowan napisał/a:
Z tego co wyczytałem na zakrętce od zbiorniczka na pompce to pisze żeby lać DOT 3.
jeśli zalecony przez producenta jest płyn hydrauliczny DOT3 to i tak śmiało i bez żadnych obaw w jego miejsce można zastosować DOT4 lub DOT5.1, które to są następcami wymienionego płynu ...
potrolu - Czw Paź 04, 2007 22:15

witam
co do płynu się zgadzam z giewu ale mam znowu problem otóż dzisiaj około 22 skończyło mi się sprzęgło tzn pedał został w podłodze dobrze że to było blisko garażu mojego taty więc odpowietrzyłem metodą odessania powietrza ,a następnie wtłoczenia przez odpowietrznik płynu dot 4, sprzęgło znowu działa jak należy ale co to może być za cholera że ono mi się tak zapowietrza?? mam pytanko czy da się kupić sam odpowietrznik razem z tą rureczką z wysprzęglika ??

Marian_K - Pon Paź 08, 2007 12:01

potrolu napisał/a:
co to może być za cholera że ono mi się tak zapowietrza??
Musi być gdzieś dziurka/nieszczelność w układzie. Ubywa Ci płynu w zbiorniczku przy pompce?

Napisałeś, że:
potrolu napisał/a:
odpowietrzyłem metodą odessania powietrza ,a następnie wtłoczenia przez odpowietrznik płynu dot 4
Nie bardzo wiem co znaczy: "odpowietrzyłem metodą odessania powietrza"? Pęcherzyki powietrza mogą być w wysprzęgliku, wężykach, pompce - więc nie bardzo wiem jak można je odessać...
Ja spróbowałbym odpowietrzyć, tak jak napisałem wyżej - czyli dolewanie płynu do zbiorniczka przy pompce i wypompowywanie starego przez odpowietrznik. Kilka/kilkanaście takich ruchów zamieni stary płyn na nowy. Jak to nie pomoże, to musi być nieszczelność...

Pozdrawiam!

Rick - Pon Paź 08, 2007 18:02

a zastanawiałeś sie nad tym czy aby nie masz padniętej pompki??. Zapowietrzać ci sie może jedynie przez pompke , wysprzęglik albo odpowietrznik - jeżeli wśród wymienionych jest gdzieś wilgotna od płynu to na bank tam sie zapowietrza, ale może też być już na umarciu sama pompka- ona też daje taki efekt zapowietrzania.
giewu - Pon Paź 08, 2007 18:04

Rick napisał/a:
... Zapowietrzać ci sie może jedynie przez pompke , wysprzęglik albo odpowietrznik ...
plus na przewodach i wszystkich połączeniach pomiędzy w/w elementami ;)
Dam-Kam - Wto Paź 09, 2007 07:58

co jest jakas zmowa :?: mi tez sprzeglo siadlo :???: przy wymianie oleju zauwazylem ze na skrzyni jest jakis plyn (napewno nie olej) ale nie wiedzac czemu zignorowalem to i 2dni pozniej mam za swoje... sprzeglo zostaje czasami w podlodze, czasami wysprzegla a czasami nie :/ najgorsze jest to ze pół roku temu wymienilem caly mechanizm... pompke (jedyna uzywana czesc) wysprzeglik, docisk i sprzeglo. mechanik powiedzial przez telefon ze wysprzeglik mogl paść... i mam pytanie czy jest jeszcze jakies inne miejsce przy skrzynie skad moze byc wyciek :?:
pzdr

Marian_K - Wto Paź 09, 2007 09:58

Dam-Kam napisał/a:
czy jest jeszcze jakies inne miejsce przy skrzynie skad moze byc wyciek
Jak padł wysprzęglik to - w skrzyni są takie dwa otwory od spodu i one będą mokre. Może jeszcze uciekać olej ze skrzyni, ale skoro pisałeś, że to nie olej, to pozostaje tylko płyn z układu wysprzęglania (wysprzęglik).

Pół roku temu wymiana ..... trochę krótko to pochodziło.... :cry: .
Może jednak pompka? Chociaż żadne to pocieszenie biorąc pod uwagę cenę nowej...

potrolu - Wto Paź 09, 2007 11:07

witam
a ja znalazłem wyciek
zapowietrzał się wysprzęglik przez odpowietrznik najprawdopodobniej w tym miejscu gdzie rurka wychodząca z wysprzeęglika jest polączona z miedzianym odlewem w który jest wkręcany odpowietrznik. myślałem że pójdę na łatwiznę i ładnie oczyściłem papierem 150 oraz odtłuściłem rozcieńczalnikiem nitro i zakleiłem dobrym klejem dwuskładnikowym do metalu podziałało dwa dni i klops znowu zaczęło się sączyć , pojechałem do gazowników i mają mi to zarobić taj jak rurki od instalacji gazowych zobaczymy z jakim skutkiem

thef - Wto Paź 09, 2007 12:54

potrolu napisał/a:
witam
a ja znalazłem wyciek
zapowietrzał się wysprzęglik przez odpowietrznik najprawdopodobniej w tym miejscu gdzie rurka wychodząca z wysprzeęglika jest polączona z miedzianym odlewem w który jest wkręcany odpowietrznik
Dokładnie to Ci sugerowałem na samym początku ;) . No, to teraz miejmy nadzieję, że zrobią Ci to porządnie i kłopoty się skończą.
potrolu - Wto Paź 09, 2007 16:15

witam
wygląda to teraz tak jak na foto
przerobiona baryłka od przewodu gazowego ponieważ gazowe są tylko 6-8 a tutaj jest 7 mm złączka miedziana oraz odpowietrznik od dużego fiata
narazie działa

Marian_K - Wto Paź 09, 2007 16:48

potrolu napisał/a:
wygląda to teraz tak jak na foto
Widzę, że masz wysprzęglik od LandRovera - podobno są mocniejsze od oryginalnych.

Pozdrawiam!

Miras31 - Sro Kwi 09, 2008 22:37
Temat postu: [R75] Wysprzeglik - naprawa odpowietrznika, pompka sprzegła
Witam raz jeszcze i proszę o pomoc. :bezradny: Ostatnio robiłem pompkę i można powiedzieć że z pompki już nie cieknie, ale zauważyłem jakby coś kapało wyżej (może spod korka lub gdzieś na łaczeniu). W związku z powyższym teraz biegi wchodzą lekko ale płyn i tak ubywa. A kiedy stoję w koru i trzeba często operować pedałem to "zostaje on w podłodze", kiedy po chwili podniosę go ręką to jest dobrze. Oczywiście płyn jeszcze jest. :beczy:
Pozdrawiam.

rafalg - Czw Kwi 10, 2008 10:16

Odkręć zbiorniczek dolej płynu tak ok 1 cm pod rantem zbiorniczka i odpowietrz cały układ najlepiej w dwie osoby, jedna pompuje druga odpowietrza, również spore prawdopodobieństwo jest spore ze pada cui wysprzęglik i to właśnie on łapie powietrze do układu.
A sprawdz czy czarny kapturek w zbiorniczku płynu nie jest nigdzie dziurawy może przez niego równiez dostawać się powietrze.

Marian_K - Czw Kwi 10, 2008 10:23

Miras31 napisał/a:
biegi wchodzą lekko ale płyn i tak ubywa. A kiedy stoję w koru i trzeba często operować pedałem to "zostaje on w podłodze", kiedy po chwili podniosę go ręką to jest dobrze.
Miałem identyczne objawy przy uszkodzonym wysprzęgliku :sad: .

Pozdrawiam!

Dam-Kam - Czw Kwi 10, 2008 15:13

RafałG, może mieć racje z tym kapturkiem także. Gdyby był dziurawy może sie przez niego dostawać powietrze a przy wciskaniu sprzęgła płyn mógłby sie wylewać przez odpowietrznik korka... ale to tylko domysły :wink:
Rowan - Czw Kwi 10, 2008 21:05

Kurde, no ja mam identyczne objawy, a wysprzęglik był wymieniany ze 2 miesiące temu. Jakoś mi się nie wydaje żeby to był właśnie wysprzęglik. A co ciekawe jak odpowietrzyłem to było ok przez jakiś tydzień.
Miras31 - Sob Kwi 12, 2008 09:25

Jeszcze jedno pytanko. Jak powinien być włożony ten kapturek do pojemniczka. :lol:
remii - Sob Kwi 12, 2008 09:57

Miras31 napisał/a:
Jeszcze jedno pytanko. Jak powinien być włożony ten kapturek do pojemniczka. :lol:


Wypukłą stroną do dołu.

Miras31 - Sob Kwi 12, 2008 21:38

Witam ponownie. :lol: Zrobiłem zdjęcie kapturka i wydaje mi się że jest on trochę za "krótki". Ma wysokości około 1,5 cm. Czy u was jest taki sam scy może dłuższy. :bezradny:
Pozdrawiam.

piter34 - Pon Kwi 14, 2008 16:08

Miras31 napisał/a:
Czy u was jest taki sam scy może dłuższy. :bezradny:

Ktoś pomoże? :roll:

Thrillco - Pon Kwi 14, 2008 20:55

sorry ale jeśli to jest twój kapturek to...nie masz kapturka. Ktoś poszedł po bandzie robiąc "dziurke" zeby więcej płynu weszło :D Kapturek jest niemal tak głeboki jak zbiorniczek i nie ma tkaiego otworu :D
Miras31 - Sro Kwi 16, 2008 07:19

jeszcze jedno: Czy kupiona w Anglii pompka różni się czymś od tej kupionej u nas. Wiem że nie ma różnicy czy to diesel czy benzyna. :sad:
piter34 - Sro Kwi 16, 2008 15:06

Miras31 napisał/a:
jeszcze jedno: Czy kupiona w Anglii pompka różni się czymś od tej kupionej u nas. Wiem że nie ma różnicy czy to diesel czy benzyna. :sad:

Wystarczyło poszukać... :shock:

Miras31 - Sro Kwi 16, 2008 15:33

piter34, Ok. Dzięki.
Pozdrawiam.

[ Dodano: Nie Kwi 20, 2008 07:13 ]
Witam serdecznie. I stało się. :sad: Wczoraj dopadło i mnie, padło chyba wszystko tzn. pompka,wysprzęglik i co tam jeszcze *nie wiem*. Pedał został w podłodze i nie dało się już nic zrobić dobrze, że do domu miałem niedaleko to się dowlokłem jakoś na dwójce, stoi teraz w garażu i czeka na nowe części więc z kieszeni poleci. :shock: Pozdrawiam tych co nie mają tego problemu i tych co go mają.

kardi - Sob Lut 27, 2010 11:09
Temat postu: [R75] Wysprzęglik - naprawa odpowietrznika
Pedał mechanik w jakiś sposób zdołał zniszczyć odpowietrznik sprzęgła. Nie da się go odkręcić bo klucz (8) się ślizga.

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to naprawić. Można kupić nowy odpowietrznik?

kris-tofer - Sob Lut 27, 2010 11:15

Może jakimś kluczem uniwersalnym, regulowanym podejdzie, albo kluczem francuskim. Lub mocno kompinerkami ścisnąć, powinno pójść w miarę sprawnie. Nie wiem czy dokupisz sam odpowietrznik, ale jak popytasz na forum, to ludzie mają poniszczone wysprzęgliki wraz z tymi końcówkami. Ja też powinienem mieć ze dwie takie końcówki, pewnie w idealnym stanie.
kardi - Sob Lut 27, 2010 11:38

Z tym, że jak wiadomo ciężko jest się do odpowietrznika dostać i kręcenie kombinerkami i

kluczem francuskim jest tam bardzo utrudnione.

kris-tofer - Sob Lut 27, 2010 11:42

No nie wydaje mnie się :)
Ja nie mam problemów, żeby sprzęgło odpowietrzyć i dwie ręce zawsze mi wchodzą.
Są takie małe klucze (żaby) można nimi dobrze ścisnąć a drugim kluczem (chyba 13) oczywiście trzymać całą rurkę, żeby nie ułamać. Z resztą co się będziesz trudził, jak mechanik upierdzielił gwint, to niech się teraz męczy i odkręca lub wymienia

domel-x - Sob Lut 27, 2010 12:02

najlepiej aku wyciągnąć i napewno odkręcisz jakimiś żabkami , też miałem małe problemy z cieknącym odpowietrznikiem dletego tak zrobiłem


sam odpowiecznik napewno pasuje od jakiegoś zacisku hamulcowego :wink:

[

Pieta - Sob Lut 27, 2010 12:10

kardi, Jak coś to ja mam stary wysprzęglik ze sprawną śrubką. Śrubkę da się wykręcić i mogę ci ją dać. Wysprzeglik oryginalny z plastikowymi rurkami.
apples - Sob Lut 27, 2010 20:19

kardi tylko niech trzyma dobrze kluczem 13 bo uwali Ci rurkę i wtedy będzie lipa. A może nie może odkręcić bo tylko odkręca jednym kluczem 8.
Tak jak poprzednicy napisali. Dobra żaba i klucz 13 i nie ma siły aby nie odkręcił.

W razie czego też mam stary wysprzęglik więc mogę podrzucić do Gdańska :wink:

kardi - Sro Mar 24, 2010 14:28

Jeszcze takie pytanko mam, może głupie ale...

W którą stronę odkręca się odpowietrznik. Ciągnąc w dół, czy w górę.?

Boncky - Sro Mar 24, 2010 14:42

kardi napisał/a:
Jeszcze takie pytanko mam, może głupie ale...

W którą stronę odkręca się odpowietrznik. Ciągnąc w dół, czy w górę.?


gupie pytanie ;] tak jak każdy gwint, weź śrubkę i kręć patrz się na gwint. Będziesz wiedział w którą :)

apples - Sro Mar 24, 2010 15:26

Kluczem 8 do dołu, a kluczem 13 do góry.
kardi - Czw Mar 25, 2010 19:01

Gdyby tylko dostęp do odpowietrznika był łatwiejszy...
Nie daję rady wykręcić tej śrubki ani żabą ani kluczem, nawet kombinerkami :/

Da radę znaleźć jakiś lepszy dostęp do tego odpowietrznika. Ewentualnie zrobic sobie koło niego więcej miejsca na ręce?

Może ktoś ma jakiś ciekawy pomysł? :wink:

apples - Czw Mar 25, 2010 19:35

Odkręć rurę od intercoolera, odsuń przewody i zdejmij górną osłonę silnika.
Miras31 - Wto Lip 20, 2010 19:50
Temat postu: [R75] Wysprzęglik - odpowietrznik, rurka
Mam takie pytanie: Czy końcówka przez którą się odpowietrza pompkę sprzęgła,wysprzęglik powinna być nieruchoma czy obracać się. Mam miękki pedał sprzęgła i postanowiłem odpowietrzyć układ. Okazało się, że kręci się dookoła i jest mokro.Czy jest na to jakaś rada a może sprzęgło się kończy.
apples - Wto Lip 20, 2010 20:19

Miras31 napisał/a:
wysprzęglik powinna być nieruchoma czy obracać się.
Z dużym oporem ale się obraca.
Miras31 napisał/a:
Okazało się, że kręci się dookoła i jest mokro.
Gdzie jest dokładnie mokro? Może odpowietrznik jest tylko popuszczony. Dokręcasz kluczem 13 i 8.
Miras31 - Wto Lip 20, 2010 20:22

Właśnie odpowietrznik jest dokręcony tylko cała ta końcówka się kręci i to lekko jakby coś puściło.
apples - Wto Lip 20, 2010 20:23

Miras31 napisał/a:
Właśnie odpowietrznik jest dokręcony tylko cała ta końcówka się kręci i to lekko jakby coś puściło.
I stamtąd cieknie?
Miras31 - Wto Lip 20, 2010 20:31

Takl właśnie tam i chyba tam się zapowietrza.
apples - Wto Lip 20, 2010 20:38

Miras31 napisał/a:
Takl właśnie tam i chyba tam się zapowietrza.
Zaklej dookoła na łączeniu rurki z odpowietrznikiem jakimś mocnym klejem. Jedyny chyba sposób bez wyciągania wysprzeglika. Odtłuść tylko dobrze wcześniej miejsce łączenia.
Miras31 - Wto Lip 20, 2010 21:00

Ok w czwartek poprubuje.Dzięki.
domel-x - Wto Lip 20, 2010 21:16

Miras31, miałem to samo mozesz zrobic tylko tak,próbowałem kleic to ale :nook:


pospawane srebrem ,i tak po miesiącu wymieniłem wysprzeglik bo tym jednak nie zapowietrzało układu

Miras31 - Wto Lip 20, 2010 21:31

Kurde wysprzęglik wymieniałem razem z pompką dwa lata temu i już by siadał. :cry:
apples - Wto Lip 20, 2010 21:47

Miras31 napisał/a:
Kurde wysprzęglik wymieniałem razem z pompką dwa lata temu i już by siadał.
Napisałeś że puszcza na odpowietrzniku, a to wina tego kto tam grzebał. Wysprzęglik tak szybko się nie rozwali o ile był dobrze zamontowany.
Miras31 - Wto Lip 20, 2010 21:55

Ale żeby odpowietrzyć trzeba jokoś klucze wcisnąć tam i może coś się poluzowało.
apples - Wto Lip 20, 2010 22:00

Miras31 napisał/a:
Ale żeby odpowietrzyć trzeba jokoś klucze wcisnąć tam i może coś się poluzowało.
Możesz podjechać tez do zakładu gdzie dorabiają przewody ciśnieniowe i zapytać czy zarobią nowy odpowietrznik na przewodzie bez wyciągania wysprzeglika.
Miras31 - Wto Lip 20, 2010 22:02

Trzeba coś kombinować może się uda.Dopiero co poszło prawie 3tys. na wtryski,olej,filtry,klimę a tu znowu coś.
apples - Wto Lip 20, 2010 22:17

Miras31 napisał/a:
Trzeba coś kombinować może się uda.Dopiero co poszło prawie 3tys. na wtryski,olej,filtry,klimę a tu znowu coś.
Trochę przebiegu już ma więc nie ma co się dziwić. :wink:
Miras31 - Wto Lip 20, 2010 22:19

Właśnie byłem na kompie i dowiedziałem się,że ma cofnięte tylko 110tys.km więc stan faktyczny teraz 304tys. a kupiony od panów z Płocka...
apples - Wto Lip 20, 2010 23:32

Miras31 napisał/a:
Właśnie byłem na kompie i dowiedziałem się,że ma cofnięte tylko 110tys.km więc stan faktyczny teraz 304tys. a kupiony od panów z Płocka...
To już k... przegięcie na maksa.
henryk - Sro Lip 21, 2010 00:31

Miras31 napisał/a:
cofnięte tylko 110tys.km
raczej statystyczny standard.
Odpowietrznik chyba był odkręcany lub zakręcany bez zablokowania zaworu kluczem 13.

Dziadek - Sro Lip 21, 2010 07:48

W Płocku to raczej normalka.Nauczyłem się omijać to miasto, a zwłaszcza pana Sebastiana.
Rowan - Sro Lip 21, 2010 08:18

apples, nie zarabiają tak cienkich przewodów, no chyba, że jakieś specjalistyczne zakłady, bo tamci co u nich byłem, to maszyna zaciska od 8, przewód od R ma 6:/
Boncky - Sro Lip 21, 2010 11:33

Rowan napisał/a:
apples, nie zarabiają tak cienkich przewodów, no chyba, że jakieś specjalistyczne zakłady, bo tamci co u nich byłem, to maszyna zaciska od 8, przewód od R ma 6:/


Potwierdzam... obleciałem sporo zakładów i ten sam temat...

apples - Sro Lip 21, 2010 11:46

Rowan napisał/a:
apples, nie zarabiają tak cienkich przewodów, no chyba, że jakieś specjalistyczne zakłady, bo tamci co u nich byłem, to maszyna zaciska od 8, przewód od R ma 6:/
Zestaw do zarabiania przewodów hamulcowych YT-2180 http://www.yato.pl/produc...7961&brand=yato :wink:
Cytat:
Przeznaczona do ręcznego rozszerzania rurek, wykonywania stożkowych kołnierzy o kącie 90 °. Obrabianą rurkę mocujemy w odpowiednim otworze matrycy i rozciągamy za pomocą wkręcanego stożka. Do wykorzystania przy wykonywaniu instalacji grzewczych, klimatyzacyjnych, hamulcowych.
ROZMIARY OTWORÓW:
-3mm;
-5mm;
-6mm;
-8mm;
-10mm;
-12mm;
-14mm;
-15mm;
-16mm;
-19mm;


Boncky napisał/a:
Potwierdzam... obleciałem sporo zakładów i ten sam temat...
Wystarczy zadzwonić lub poszukać w internecie. :wink:
Boncky - Sro Lip 21, 2010 14:12

apples napisał/a:
Rowan napisał/a:
apples, nie zarabiają tak cienkich przewodów, no chyba, że jakieś specjalistyczne zakłady, bo tamci co u nich byłem, to maszyna zaciska od 8, przewód od R ma 6:/
Zestaw do zarabiania przewodów hamulcowych YT-2180 http://www.yato.pl/produc...7961&brand=yato :wink:
Cytat:
Przeznaczona do ręcznego rozszerzania rurek, wykonywania stożkowych kołnierzy o kącie 90 °. Obrabianą rurkę mocujemy w odpowiednim otworze matrycy i rozciągamy za pomocą wkręcanego stożka. Do wykorzystania przy wykonywaniu instalacji grzewczych, klimatyzacyjnych, hamulcowych.
ROZMIARY OTWORÓW:
-3mm;
-5mm;
-6mm;
-8mm;
-10mm;
-12mm;
-14mm;
-15mm;
-16mm;
-19mm;


Boncky napisał/a:
Potwierdzam... obleciałem sporo zakładów i ten sam temat...
Wystarczy zadzwonić lub poszukać w internecie. :wink:



apples na necie to i znajdziesz Rovera 75 ze skrzydłami :) ja mówię o firmach na śląsku które zrobiły by mi to na miejscu i tu był problem, a takie zestawy chińskie do skuwania węży nie przemawiają do mnie :P taki sam temat miałem z połączeniem przewodu gumowego od pompki sprzęgła, firmy nie miały złączek na tak małą średnicę, co prawda znalazłem rozwiązanie i gościa ale jakoś przeraża mnie zrobienie takich elementów nie w 101% :)

Pieta - Sro Lip 21, 2010 14:22

Miras31, jakie masz rurki, plastikowe czy metalowe?
apples - Sro Lip 21, 2010 14:32

Boncky napisał/a:
apples na necie to i znajdziesz Rovera 75 ze skrzydłami :) ja mówię o firmach na śląsku które zrobiły by mi to na miejscu i tu był problem, a takie zestawy chińskie do skuwania węży nie przemawiają do mnie :P taki sam temat miałem z połączeniem przewodu gumowego od pompki sprzęgła, firmy nie miały złączek na tak małą średnicę, co prawda znalazłem rozwiązanie i gościa ale jakoś przeraża mnie zrobienie takich elementów nie w 101% :)
Pokazałem tylko Rowan że jest możliwość. Tobie napisałem ze zamiast "oblatywać" zakłady można skorzystać z internetu lub zadzwonić. Co do narzędzi to nie mają przemawiać tylko mają spełniać swoje zadanie. :wink: Osobiście używałem podobnych i jak najbardziej spełniały swoją rolę w zarabianiu przewodów hamulcowych. Nigdzie nie pisałem o łączeniu gumy z metalem bo technika zarabiania przewodów gumowych jest inna o czym większość osób wie. Osobiście staram się koledze pomóc w tym temacie. :smile:
Miras31 - Pią Lip 23, 2010 07:42

Pieta rurki są metalowe tak Mi się wydaje.
Kistel - Wto Wrz 28, 2010 21:09
Temat postu: [R75] Wysprzeglik - rurka, odpowietrznik
witajcie. mam klopot po od wysprzeglika odchodzi rurka do odpowietrzania. i chyba u mnie podczas naprawy musieli ja uszkodzic bo co nacisne sprzeglo to cieknie tamtedy plyn. odpowietrznik jest zakrecony najsilniej jak sie da ale u podstawy tej rurki po prostu cieknie.
co mozna z tym zrobic bo nie widzi mi sie wymiana polrocznego wysprzeglika z powodu zwyklej aluminiuwej rureczki, ktorej nigdzie nie moge znalezc w sprzedazy.

kris-tofer - Pią Paź 01, 2010 20:26

u podstawy rurki na wysprzęgliku rurka będzie się ruszać, bo jest na wcisk i zabezpieczona zawleczką. Co innego jeśli uszkodzili sam odpowietrznik czyli końcówkę tej rurki. Wtedy rurka raczej do wymiany, a żeby ją wymienić trzeba zwalać skrzynię... W razie co powinienem mieć taką rurkę.
Kistel - Nie Paź 03, 2010 13:26

Odpowietrznik bankowo jest sprawny tylko, ze rurka w ktora jest wkrecony kreci sie dookola bez mozliwosci usztywnienia a tak chyba nie powinno byc prawda?

Molgbys zrobic zdjecie tego elementu?

apples - Nie Paź 03, 2010 14:28

Kistel napisał/a:
Odpowietrznik bankowo jest sprawny tylko, ze rurka w ktora jest wkrecony kreci sie dookola bez mozliwosci usztywnienia a tak chyba nie powinno byc prawda?

Molgbys zrobic zdjecie tego elementu?
Napisz gdzie się obraca na podstawie poniższego zdjęcia.

W miejscu zaznaczonym nr. 1 rurki 4 i 5 zawsze będą się obracać - mocowanie na oring.

kris-tofer - Nie Paź 03, 2010 14:57

dokładnie tak jak pisałem i tak jak pisze apples, w miejscu nr 1 rurka ma prawo się obracać.
Cmdr.Kisiel - Pon Paź 04, 2010 11:09

Jeśli chodzi o miejsce Nr 2 na zdjęciu czyli odpowietrznik to może być przekręcony ( ktoś nie zakontrował drugim kluczem odkręcając odpowietrznik). Ja miałęm z tamtego miejsca wyciek. Próbowałem to uszczelnić ale ciśnienie i hydrol robiły swoje.

Dopiero jak ściąłem odpowietrznik i założyłem nowy robiąc delikatny storzek na rurce( kiepsko idzie bo rurka jest stalowa, twarda i miejsca jest mało) oraz dla pewności użyłem olejoodpornego oringa wtedy miałęm szczelność.
Niestety pomimo moich zabiegów i tak musiałęm wymienić po czasie wysprzeglik bo był siadnięty(hydrol wypłukał smar z łożyska).

Jesli miałeś wymieniany wysprzęglik niedawno to warto postarać się o założenie nowego wysprzęglika a jeśli dawno lub nie wiesz kiedy to warto zrobić to do porządku dając nowy tylko to już koszty.

apples - Pon Paź 04, 2010 11:42

Cmdr.Kisiel napisał/a:
hydrol
Ma być płyn DOT-4, a nie olej. :!:
kris-tofer - Pon Paź 04, 2010 13:30

apples napisał/a:
Ma być DOT-4. :!:
wody też nie wlejesz :)

DOT4

Cmdr.Kisiel - Pon Paź 04, 2010 15:11

Oczywiście DOT4 :mrgreen: Sorrki za pomyłkę. nie zmienia to faktu, że wypłukał smar.
apples - Pon Paź 04, 2010 15:44

Cmdr.Kisiel napisał/a:
nie zmienia to faktu, że wypłukał smar.
Gdyby oring pomiędzy obudową, a tłokiem z łożyskiem oporowym był dobry to na pewno by nie wypłukało. Jeżeli został smar wypłukany to wysprzeglik musiał ciec. Czy to była szara maź?

[ Dodano: Pon Paź 04, 2010 15:44 ]
Wrzucę później zdjęcia swojego rozebranego wysprzęglika.

PD - Sob Lut 18, 2012 16:31
Temat postu: [R75]Odpowietrznik sprzęgła
Witam
Po kolejnych problemach ze sprzęgłem zauważyłem ze przepuszcza mi odpowietrzenie układu
sprzęgła co powoduje zapowietrzenie i opadanie pedału sprzęgła przy pompce z bmw
moim pytaniem jest czy ktoś miał taki problem i czy wie jaki jest gwint w tym zaworku
bo myślę zęby wkręcić tam jakaś śrubkę z podkładka miedzianą lub metalowo-gumową
tylko nie wiem jaki jest tam gwint i skok, a wykręcenie wiadomo spowoduje unieruchomienia auta no i nie będę miał jak się przetransportować do sklepu;]

domel-x - Sob Lut 18, 2012 21:19

PD, jezeli nie leci ci tam płyn to wysprzeglik do wymiany ,miałem podobny problem wysprzeglik zapowietrzał układ przy cofaniu oringu ale niepuszczał płynu ,w odpowietrzniku jest specjalnie zrobiony stożek przy dokreceniu niema szans zeby tam cos leciało chyba ze poluzował sie cały i leci na łączeniu z rurką
PD - Nie Lut 19, 2012 13:04

z tego co zaobserwowalem to wlasnie ten odpowietrznik jest mokry tylko zobacze dzis jeszcze
czy sie caly nie kreci... to moze wloze tam maly oring do stozka i powinno trzymac...

Pieta - Wto Lut 21, 2012 06:22

domel-x napisał/a:
wysprzeglik zapowietrzał układ przy cofaniu oringu ale niepuszczał płynu

o jakim O-rinu mówisz?

PD - Wto Lut 21, 2012 17:12

chcialem wlozyc miedzy plaszczyznami stozka oring, ktory by to uszczelnil lecz ten pomysl padl poniewaz nie dalo sie wtedy odpowietrzyc ukladu...

z tego co zauwazylem to krecila sie cala koncowka wiec w troche rzemieslniczy sposob usztywnilem ja metalowa opaska zaciskowa oraz zpilowalem sam odpowietrznik na klucz 7 i nasadka maksymalnie dociagnalem, zobacze jak to sie sprawdzi, a jak to nie pomoze to kolega mi utoczyl z imbusa srobke m7x1 z rowkiem do odpowietrzenia, ktora uszczelnie czolowo podkladkami metalowo gumowymi.

pojezdze dzis i zobacze efekty...

Dawidovs - Pią Gru 27, 2013 14:43

Panowie krótkie pytanie:
Nie ucieka płyn ze zbiorniczka pompki sprzęgła, biegi wchodzą normalnie ale skrzynia pod odpowietrznikiem mokra. Sprawdzałem pod spodem skrzyni- sucho czyli wysprzęglik cały. Skrzynia mokra u góry i sporo płynu pod odpowietrznikiem.
Czy ten odpowietrznik da się wymienić? Nie widziałem żeby cieknął...

Druga sprawa: czy przy wymianie koła dwumasowego stary wysprzęglik przeżyje?
Czy od razu przed wymianą szykować nowy?

domel-x - Pią Gru 27, 2013 20:19

Dawidovs, zdaza sie ze cieknie sam odpowietrznik ,przewaznie wyrabia sie od czestego odpowietrzania.
i oczywiscie radze wymienic odrazu wysprzeglik ,tarcz + docisk jezeli wymieniasz na nową dwumase :wink:

cyngiel - Pon Paź 20, 2014 20:00

Witam wreszcie się doszukałem tematu z moim problemem, widze jest kilka patentów na cieknące łączenie cieknącego odpowietrznika. Mój cieknie ostro i się obraca leciutko, mam zamiar jakośgo uszczelnić jak się ni uda mechanik i wymiana wysprzęglika.
1. opcja POXILINA albo inny klej dwuskładnikowy
2. ocpja termokurcz,
3. opcja uciąć przed odpowietrznikiem ale nie wiem czy da się dorobić jakiś łącznik, lub czy innego auta nakręcić jakąś większą rurke i opaske na to...
4. JAKIES POMYSŁY!!!?????

Luki1985 - Pon Kwi 13, 2015 18:48

Cmdr.Kisiel napisał/a:


Dopiero jak ściąłem odpowietrznik i założyłem nowy robiąc delikatny storzek na rurce( kiepsko idzie bo rurka jest stalowa, twarda i miejsca jest mało) oraz dla pewności użyłem olejoodpornego oringa wtedy miałęm szczelność.

W jaki sposób zrobiłeś ten stożek
chciałem założyć jakiś przewód w odpowietrznikiem na końcu ale nie zdaje to egzaminu a już odciełem odpowietrznik i że tak powiem jestem teraz w ciemnej D***e :shock:
Jeśli ktoś miał by jakiś pomysł prosił bym o pomoc :cry:

czort - Wto Kwi 14, 2015 12:24

Ja pomyślałem, że mozna by było zastąpić doraźnie odpowietrznik taką złączką pneumatyczną z zaworkiem...

https://www.google.pl/url...429093216347984

Luki1985 - Wto Kwi 14, 2015 21:26

nie do końca rozumiem na jakiej zasadzie działa ten zaworek :o
sknerko - Wto Kwi 14, 2015 21:36

Luki1985 napisał/a:
nie do końca rozumiem na jakiej zasadzie działa ten zaworek

O jakim zaworku piszesz? bo odpowietrznik to jest śrubka z dziurką i jak odkręcisz nieco to poleci powietrze a potem płyn albo płyn jak powietrza nie mai jak zakręcisz będzie szczelny i tyle.

Luki1985 - Czw Kwi 23, 2015 12:59

czort napisał/a:
Ja pomyślałem, że mozna by było zastąpić doraźnie odpowietrznik taką złączką pneumatyczną z zaworkiem...

https://www.google.pl/url...429093216347984

o ten mi chodziło a co do odpowietrznika to wiem doskonale gdzie sie znajduje i jak wygląda bo walcze już z nim od około 2 lat a teraz go nie mam bo ktoś go nie skontrował i został przekręcony i cały czas płyn mi tam uciekał i się zapowietrzał więc wywaliłem go całkowicie

[ Dodano: Czw Kwi 23, 2015 12:59 ]
rozmawiałem dziś z mechanikiem powiedział że jeśli miał bym stary wysprzęglik z dpowietrznikiem to może byśmy coś wymyślili.
może ktoś na forum posiada stary wysprzeglik po wymianie może nie wyrzucił bo nie widzi mi się kupować nowego kiedy ten można jakoś zrobić :!: :!: :!:

sejixean - Sro Cze 10, 2015 00:27
Temat postu: Zatkany wysprzęglik
Witam, jestem nowy na forum choć wcześniej korzystałem z niego parę razy. Mam problem z zapowietrzonym układem pompki sprzęgła, mechanik mówi że zatkał się odpowietrznik i nie można tego odpowietrzyć, wymieniłem pompkę ale on mówi, że odpowietrznik trzeba będzie wysprzęglik wymienić jeszcze, bo inaczej sie nie odpowietrzy. Czy da się jakoś ominąć ewentualnie wymianę wysprzęglika? bo to jednak duże koszty...
sTERYD - Sro Cze 10, 2015 05:13

Może wystarczy odpowietrznik. Pytanie, czy zatkala się sama sruba (wtedy to 5 minut roboty) czy rurka?.. wtedy i tak trzeba wysprzeglik wyciągnąć.pewnie w pierwszym przypadku mechanik by o tym nawet specjalnie nie wspominał, chyba że bardzo chcę mu się robić, tylko ciekawe jak się rurka mogła zatkać.
cin1391 - Sro Cze 10, 2015 07:17

sTERYD nie śpi, bo czyta forum :D

Kolego, wykręć śrubę odpowietrznika całkowicie, weź drut wiązałkowy i delikatnie wsuń w rurkę odpowietrznika, tylko z wyczuciem, żebyś wysprzęglika nie załatwił, poruszaj w tej rurce, może uda się odetkać.

Odmierz sobie tego drutu mniej więcej tyle, ile wystaje ze skrzyni rurki odpowietrzającej.

AdaskoC - Sro Cze 10, 2015 09:07

Tak, jesli faktycznie jest zatkany, to albo drutem lub depnij mocniej w pedal. Tylko odpowietrznik musicie wykręcić całkowicie.
longer86 - Sro Cze 10, 2015 09:29

nie chce mi się wierzyć żeby odpowietrznik sie zatkał, przy sile którą rozłącza sprzęgło wypchnęło by syf i moim zdaniem wystarczy wykrecić całkowicie śrubę i przepompować płyn
sejixean - Sro Cze 10, 2015 22:18

Istnieje jeszcze możliwość, że ten mechanik sam nie ogarnia o co chodzi :D kupię dot4 i wtedy się wezmę za szukanie problemu na własną rękę :) dziękuję wszystkim za informacje :)
sTERYD - Sro Cze 10, 2015 22:47

Cytat:
sTERYD nie śpi, bo czyta forum :D

Ktoś musi czuwać ;)
sejixean napisał/a:
kupię dot4 i wtedy się wezmę za szukanie problemu na własną rękę

To jest najlepsze wyjście