Zobacz temat - [R414] Wyciek oleju z okolic głowicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] Wyciek oleju z okolic głowicy

paff - Sob Paź 06, 2007 14:03
Temat postu: [R414] Wyciek oleju z okolic głowicy
Witam

2 miesiace temu mialem wymieniana uszczelke pod glowica i zawory ssace, i niedawno zauwazylem ze poci mi sie olejem na polaczeniu glowicy (w polowie) na wysokosci walkow rozrzadu

Czy to polaczenie powinno byc uszczelnine silikonem jakims? a jesli tak to jakim (z tego co wiem jest zlozone na sucho)
Czy moze po prostu trzeba dokrecic jakies sruby po tym jak glowica sie 'ulozyla' ??

Dzis przemylem silnik z przodu benzyna ekstrakcyjna i bede obserwowal skale ubytku oleju



kolejne pytanko - czy da sie te czesc zdjac bez koniecznosci ponownego ustawiania rozrzadu? bo jesli to tylko pare srub jest i uszczelnienie ale bez regulacji to dalbym to zrobic lokalnemu emerytowi dorabiajacemu sobie i oszczedzil uzerania i straty czasu

pozdrawiam

js - Nie Paź 07, 2007 13:42

A może cieknie z wałka rozrządu, a nie spod uszczelki?
paff - Nie Paź 07, 2007 14:05

Cieknie z tego miejsca co wskazalem cala gora ma nowiutkie uszczelki - komplet

Dodam zeby nikogo nie zmylic ;) Strzalka pokazuje wysokosc na ktorej jest wyciek i spoine o ktora mi chodzi, natomiast sam wyciek jest na calym obwodzie glowicy




http://www.allegro.pl/ite...miedziany_.html

http://www.allegro.pl/ite...zczelniacz.html

te pasty/silikony nadawalyby sie do uszczelnienia?

tian - Nie Paź 07, 2007 19:05

W miejscu rozpołowienia głowicy stosuje sie pastę uszczelniającą (tudzież silikon).
Należy uważać aby nie było go jednak za dużo (może pozatykać kanały olejowe).
Sprawdź też uszczelniacze na wałkach czy są prawidłowe i poprawnie założone!

Pozdry
mrd

AndrewS - Nie Paź 07, 2007 19:38

tam powinna byc specjalna pasta uszczelniajaca np. loctite 510
z silikonem trzeba naprawde uwazac
glowicy nie trzeba sciagac
bedziesz musial ustawic rozrzad, bo po zdjeciu tej pokrywy wyjmuje sie tez walki rozrzadu

paff - Nie Paź 07, 2007 20:49

no to teraz pertraktacje z mechanikiem, wiem ze to niby gwarancja ale wobec rozliczych zawirowan ktore towarzyszyly tej robocie, zobacze jeszcze czy powolam sie na reklamacje uslugi czy dam komus innemu za to pare dyszek ;-)

dzieki za sugestie, teraz moge dyskutowac z mechaniorami wiedzac co sie swieci a nie bed ami kity wciskac, prawdy ludowe i inne pitulenie babuni

AndrewS - Czw Paź 11, 2007 14:38

zeby zdjac pokrywe walkow nie trzeba odkrecac 10 srub glowicy, pokrywa walkow jest przykrecona na jak dobrze pamietam 26 srub, oczywiscie najpierw trzeba ustawic kola rozrzadu na znaki, zlecane jest stosowanie sie do kolejnosci odkrecania i dokrecania srub, z uwagi na mozliwosc pokrzywniea aluminiowej konstrukcji
trzeba uwazac zeby sruby nie powpadaly do kanalow olejowych
przed skrecaniem trzeba odpowiednio ustawic walki
mam jakies materialy do tego silnika moge podeslac Ci na maila ok 2,5 MB

paff - Czw Paź 11, 2007 15:52

materialy zaiste bardzo ciekawe i co wazne po polsku :-)