Zobacz temat - [Freelander] Reduktor
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Reduktor

miscior - Nie Paź 07, 2007 08:48
Temat postu: [Freelander] Reduktor
Witam
Jestem pierwszy raz na forum
Mam pytanie: jakto jest z reduktorem we Freeladerze,
czy cały czas pracuje na 4 koła, czy dołącza automatycznie
przednie lub tylne, bo nie wyczuwam tego w jeździe

marek

[ Komentarz dodany przez: thef: Wto Gru 11, 2007 18:07 ]
Pierwszy i ostatni raz poprawiam za Ciebie temat !!

giewu - Nie Paź 07, 2007 09:57


--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
miscior jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji <edytuj> w pierwszym poście) ...
a wystarczyło przeczytać TO :wink:
--------------------------------------------------

miscior - Nie Paź 07, 2007 10:22

Jaki powinien być ten temat, aby było dobrze

pozdr.

giewu - Nie Paź 07, 2007 10:56

miscior napisał/a:
Jaki powinien być ten temat, aby było dobrze...
:shock:
najedź kursorem na słowo TO w moim poprzednim poście i gdy kursor zmieni się w łapkę naciśnij LPM (lewy przycisk myszy)

miscior - Nie Paź 07, 2007 12:19

gniewu
gdybym znał lub miał materiał na podstawie którego podał bym wszystkie
dane, jak w TO, to nie pytał bym Ciebie , ale widzę że jesteś strażnkiem a nie uczestnikiem foum z którym można podyskutować. Więc kończe dyskusję z nikim.
Pa
Pozdrawiam Marek

giewu - Nie Paź 07, 2007 14:44

miscior napisał/a:
...Więc kończe dyskusję z nikim...
a ja ją jednak pomimo tego, że próbujesz mnie obrazić podejmę ...
moje słowa dotyczyły wyłącznie tematu, który powinien w Twoim przypadku brzmieć: [Freelander rocznik np.2004] pytanie o reduktor
... zostały na tym forum ustalone jakieś zasady i wszyscy użytkownicy się ich trzymają i starają się ich przestrzegać (wyrażając w ten sposób szacunek dla "gospodarzy")... ja jako wybrany przez administrację tego forum na strażnika (jak to nazwałeś) po prostu zwróciłem Ci uwagę na "odbieganie przez Ciebie od norm" tutaj panujących ... nie udzieliłem odpowiedzi na Twoje pytanie gdyż najnormalniej w świecie jej nie znam, nie mam zupełnie pojęcia o samochodach z napędem na cztery koła i wiedziałem, że ktoś inny Ci jej udzieli ..
jeśli w taki właśnie sposób jak powyżej zaczynasz rozmowy w nieznanym Ci środowisku bądź grupie ludzi w życiu realnym to ... no comments :/
-----------------------------------
dopisek od moderatora
miscior nadal nie poprawiłeś tematu ... w tym momencie jako moderator tego forum powinienem dać Ci ostrzeżenie za niestosowanie się do zasad u nas panujących, ale poczekam jak zrobi to ktoś inny, bo nie chciałbym, byś stwierdził, że to była moja zemsta :twisted: ...pozdrawiam nikt ;)
-----------------------------------

miscior - Nie Paź 07, 2007 17:21

Witam

Jeżeli poczułeś się obrażony to bardzo Cię przepraszam.
To określenie "z nikim" dotyczy pewnego mechanizmu, jaki zaobserwowałem
na forach w których uczestniczę, a nie Ciebie.
Otóż polega to na tym, że jeżeli moderator napisze, że źle wchodzisz,
czy łamiesz normy, to inni uczestnicy forum, choć znają temat lub
odpowiedź niechętnie się włączają i to nazywam rozmową z nikim.

Jeszcze raz przepraszam

pozdr. marek

piter34 - Pon Paź 08, 2007 12:03

A temat wątku nadal nie jest zmieniony...
baruda - Sro Lis 21, 2007 23:57

Miscior wiec Twoj freelander ma naped na 4 kola wlaczony caly czas.
Moc jest rozdzielana przod w 60% a tyl w 40%.
i nie da sie tego wylaczyc...czujesz ze masz naped na 4 kola w ternie lub w sniegu...
pozdrawiam

Owsik - Czw Lis 22, 2007 00:47

miscior napisał/a:
Mam pytanie: jakto jest z reduktorem we Freeladerze,
czy cały czas pracuje na 4 koła, czy dołącza automatycznie
przednie lub tylne, bo nie wyczuwam tego w jeździe


Mylisz pojecie tego czym jest reduktor. Reduktor jak sama nazwa wskazuje redukuje przełożenie skrzyni biegów. Po jego włączeniu biegi są krótsze, odpowiedniejsze do jazdy w terenie, pozwalają na precyzyjniejszą jazdę. Oprócz tego reduktor przydaje się np. w korkach.
Reduktor nie powoduje włączenia dodatkowego napędu.

przemo285 - Czw Lis 22, 2007 19:23

Tak jak powiedział baruda napęd jest rozdzielany 60% na 40% a reduktor (inaczej przekładnia kątowa) służy do przekazania napędu na tylne koła , pod autem tak na środku między podporami wału znajduje się sprzęgło wiskotyczne które pod wpływem obcążenia i temperatury zwiększa siłę napędzania tylnej osi (załącza tylny napęd) nie jest to takie proste do wyczucia podczas jazdy.