Zobacz temat - Co mozna wykrzesac z 1.4 16v ??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Co mozna wykrzesac z 1.4 16v ??

michone - Pon Paź 22, 2007 20:16
Temat postu: Co mozna wykrzesac z 1.4 16v ??
Mam kilka pytanek :) moze bardziej teoretycznych ale z tego co zauwazylem to nikt nic przy nich nie robi a jak juz to swap na 1.8. A moje pytanka:

-myslal ktos z was nad montazem podtlenku azotu ?? z tego co sie orientowalem to zestaw suchy NX mozna nabyc w granicach 2k zl a mokre juz od 3k zl zainteresowaly mnie znalezione przezemnie wykresy z hamowni gdzie fiat punto w standardzi 1.2 75km po strzale (instalacja GSM 2800zl z montazem) zrobil 110km :) ktos wie jak spisuja sie suche instalacje ??

-jak to jest z chip tuningiem ?? nie mowie tu o czipach za 30zl allegro ale o strojeniu w zakladzie. Czy np robiac porzadny dolot i ukladwydechowy bez glebszej ingerencji w silnik oplaca sie to stosowac?? jesli tak to jakie moga byc przyrosty mocy??

chodzi mi mniej wiecej przy jakiej ilosci KM konczy sie jednostka 1.4 ??

kolin - Pon Paź 22, 2007 20:35

-Wałki typ GT
-Robienie głowicy,polerka kanałów,powiekszenie zaworów,spasowanie kolektorów itp
-Kolektor+reszta ukł wydechowego
-Twardsze spreżynki zaworowe
-Strojenie
Moc ok 130KM albo lepiej

michone napisał/a:
chodzi mi mniej wiecej przy jakiej ilosci KM konczy sie jednostka 1.4


Zalerzy co ty chcesz...?? można zakuc i 300KM zrobic albo i nawet więcej,zalerzy od funduszu

Możesz zrobic swap na 1.8 i po sprawie

michone - Pon Paź 22, 2007 20:48

interesuje mnie to nitro grabowskiego 2,4 zl z monazem... z czystej ciekawosci napisze do niego maila z zapytaniem co on oferuje i czy podejmowal sie juz przerobek silniczka 1.4 16v rovera
orzech - Pon Paź 22, 2007 22:01

nitro to wsumie nic ciekawego jesli ma sluzyc do jazdy na codzien, pare strzalow i butla pusta no chyba ze sie scigasz po nocach
chip- tzw program przyniesie ci lepsze rezultaty bo bedzie kosztowal cos ok tych cen co podales za nitro(choc wydawalo mi sie ze juz za tysiac kupi) lub nawet taniej a przyrost mocy bedziesz mial caly czas dostepny(wiadomo ze nie ma co sie spodziewac przyrostu duzego ale zawsze to cos i jest odczuwalne)

michone - Pon Paź 22, 2007 22:42

z tego coczytalem to koszt indywidualnego programu to ok 1200-1500zl bezpieczny przyrost mocy przy tym silniku moze siewachac od 10 do 30 KM zakladajac 15-20km powinno sie udac czyli dosc odczuwalnie :) przy nie duzych nakladach czyli dolot i wylot ( w 1kzl mozna by sie zamknoc) to te 30 KM bylo by mozliwe :)

Noz fajna sprawa i ma 1 znaczacy plus przy sprzedazy auta mozna wymontowac i pozniej zamontowac w 2 aucie :) ciekawi mnie jeszcze opcja sam zestaw za 1400zl tylko jak tozamontowac :/

dobryziom - Wto Paź 23, 2007 08:38

tak samo jak sie instaluje gazownie...
michone - Wto Paź 23, 2007 10:11

to chybabylo byzbyt proste :)
kolin - Wto Paź 23, 2007 10:16

najbardziej mnie gniećie słowo chip w przypadku benzyny...ostatnio to było wałkowane za 1000 zł chyba 8 KM phiii...
bula21 - Wto Paź 23, 2007 10:45

chip do ropniakow nie ;P ? tak slyszalem tam to jest odczuwalne ?
kolin - Wto Paź 23, 2007 11:20

bula21 napisał/a:
chip do ropniakow nie ? tak slyszalem tam to jest odczuwalne ?



W dieslu tak...w przypadku ma sie to ni jak stosunkowo do ceny...po za tym nie spotkałem jeszcze kogoś,żeby chipował benzyne

piter34 - Wto Paź 23, 2007 14:49

michone, o podtlenku azotu w R200 1.4 pogadaj z tym człowiekiem:
http://www.roverki.pl/use...nfo&uname=dwaku

Miał takie coś jak posiadał ROVERka. Robił też swap na 1.8 (z Mariuszem z ECC Babice)

Chip w wolnossaku nic Ci nie da. Nie warto. Lepiej zrób sobie dolot "cold air intake".

orzech - Wto Paź 23, 2007 18:43

chip-jest to ingerencja w komputer sterujacy praca silnika czyli dawka paliwa i powietrza
okreslenie chip ma sie tak samo do diesla jak i do benzyny
ale w "powaznym jezyku" nazywa sie to program
a przyrost mocy jest w wiekszy w dieslu bo jest tam T a w podstawowych benzyniakach tak jak w twoim nie ma
zrob wydech, dolot potem do tego jedz na zrobienie nowego programu i napewno odczujesz roznice, badz po zrobieniu dolotu i wydechu zamontuj sobie T jak turbo a dokladniej soft turbo czyli doladowanie gora 0,5 (wtedy powinno latac bez wiekszego strojenia)
koszt zmontowania turbo np u znajomego mechanika to jakies 4 000 ale nie wiem czy jest to proste w 1.4 16v
choc slyszalem ze z roznych uzywek i sa tacy ktorzy za 1000 zl zrobia ale ile to dziala :razz:

freestyler - Pią Paź 26, 2007 23:29
Temat postu: Re: Co mozna wykrzesac z 1.4 16v ??
wszystko zalezy od gotówki jaka dysponujesz i do czego ma auto słuzyc :mrgreen:

najprosciej to chyba bedzie swapa zrobic na 1.8 by to troche lepeij jezdziło :mrgreen:
ale jak chcesz to i mozna troche serie poprawic 1.4 :mrgreen:

jak napiszesz ile kasy masz i czego oczekujesz bedziemy pisac dalej :mrgreen:

paff - Sob Paź 27, 2007 00:58

no własnie....co mozna wydusic z 1.4Si domowymi metodami ;-) znaczy moze zapozyczyc walki z 1.6? kolektor z 1.8.............

tak zeby bylo to dalej uzytkowe auto nie streetfighter :twisted: zeby spalalo normalne ilosci paliwa w nhormalnej jezdzie a zeby zwiekszyc te moc z 103km do 120-125km bo seria to troche malo na te mase, a mam wrazenie ze przy 120-125km mozna by przekroczyc te magiczna granice stosunku waga/moc gdzie autko by sie lepiej zbieralo

tak to jest z tymi silnikami K ze sa czule na mase auta, montowane w brytyjskich roadsterach daja czadu ale w ciezszym R400 jest po prostu normalnie

orzech - Sob Paź 27, 2007 01:09

po pierwsze to dolot i wydech - i tu mysle jakis przyrost by byl no chyba ze masz lpg to nie ma sensu robic dolotu
a na ile mocy gwarantuja tjunerzy po chipie ?

freestyler - Sob Paź 27, 2007 10:04

paff napisał/a:
no własnie....co mozna wydusic z 1.4Si domowymi metodami ;-) znaczy moze zapozyczyc walki z 1.6? kolektor z 1.8.............

tak zeby bylo to dalej uzytkowe auto nie streetfighter :twisted: zeby spalalo normalne ilosci paliwa w nhormalnej jezdzie a zeby zwiekszyc te moc z 103km do 120-125km bo seria to troche malo na te mase, a mam wrazenie ze przy 120-125km mozna by przekroczyc te magiczna granice stosunku waga/moc gdzie autko by sie lepiej zbieralo

tak to jest z tymi silnikami K ze sa czule na mase auta, montowane w brytyjskich roadsterach daja czadu ale w ciezszym R400 jest po prostu normalnie


do codziennej jazdy mozna zrobic:
1etap
-lekkie koło zamachowe
-dolot
-wydech - kolektor najważniejszy
2etap
-obróbka głowicy z zaworami

i to wszystko pojdzie na seryjnym programie/chipie

3etap
-ostrzejsze wałki rozrzadu + program/chip - wałki typu GT nadaja sie całkowicie do normalnej jazdy

z takimi zmianami 1.4 powinien oscylowac moca ok 120-130km - ale koszta beda napewno wieksze niz w przypadku swapu na 1.8 - gdzie 1.8 napewno bedzie miało duzo wiecej momentu a co za tym idzie przyspieszenie/elastycnosc.

imho lepiej zrobic swapa na 1.8 + etap1 i to by było super do normalnej jazdy

pozdr

orzech - Sob Paź 27, 2007 16:55

freestyler napisał/a:
z takimi zmianami 1.4 powinien oscylowac moca ok 120-130km - ale koszta beda napewno wieksze niz w przypadku swapu na 1.8 - gdzie 1.8 napewno bedzie miało duzo wiecej momentu a co za tym idzie przyspieszenie/elastycnosc.

lub sprzedac i kupic mocniejszy bo trzeba pamietac ze zmiana silnika to nie wszystko

freestyler - Sob Paź 27, 2007 18:55

orzech napisał/a:
freestyler napisał/a:
z takimi zmianami 1.4 powinien oscylowac moca ok 120-130km - ale koszta beda napewno wieksze niz w przypadku swapu na 1.8 - gdzie 1.8 napewno bedzie miało duzo wiecej momentu a co za tym idzie przyspieszenie/elastycnosc.

lub sprzedac i kupic mocniejszy bo trzeba pamietac ze zmiana silnika to nie wszystko


co masz na mysli? :mrgreen:

orzech - Nie Paź 28, 2007 02:47

wiadomo jesli mocniejsze auto, mocniejsze podzespoly i hamulce choc nie mam pojecia jakimi parametrami charakteryzuje sie 1.8