Zobacz temat - [R214] Jaki olej do silnika?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Jaki olej do silnika?

kociol - Wto Paź 23, 2007 00:08
Temat postu: [R214] Jaki olej do silnika?
Witam! Mam Roverka 214 Si 1998, chcę wymienić olej ale nie wiem na jaki i jakiej firmy jest zalecany do tego typu silnika. Auto stało rok w Niemczech i po kupnie i zarejestrowaniu w kraju okazało sie ze musze wymienić uszczelkę pod głowicą!:( Wymieniłem wszystkie uszczelki wraz z wymianą paska rozrządu i paska alternatora.Lecz oleju nie zmieniałem! Mechanik wlał mi ten sam olej do silnika bo stwierdził ze olej jest ok,ale ja twierdze inaczej ponieważ olej według mnie jest czarny.Autko ma 81 tysięcy udokumentowanego przebiegu. Przegląd miało w Niemczech w serwisie przy przebiegu 78 tysięcy. Słyszałem że do takiego typu silnika, stosuję sie oleje firmy "elf"
Prosiłbym o rade! Z góry dzięki pozdrawiam!

[ Komentarz dodany przez: thef: Wto Paź 23, 2007 00:11 ]
Na początek proszę poczytać zasady kącika i poprawić temat.

thef - Wto Paź 23, 2007 00:14

Informacje na ten temat znajdziesz w FAQ technicznym na stronie klubowej, a dokładnie tu: http://www.roverki.pl/article.php?sid=467
Mam nadzieję, że wymiana pasków poszła mu lepiej niż sprawa z olejem, bo tu sie zbłaźnił z lekka.
kociol napisał/a:
Auto stało rok w Niemczech
Już sam ten fakt kwalifikuje olej do wymiany. Radziłbym na przyszłość już u niego auta nie zostawiać ;) .
paff - Wto Paź 23, 2007 00:31

fuj fuj fuj ;-) zrobic uszczelke i nie wymienic oleju to pozorna oszczednosc

wymienic olej koniecznie, a zalac nowym pachnacym 10w40 semisyntetic - a jakim? ilu posiadaczy tyle opinii, jedni mowia ze na lotosie da sie spoko smigac a inni ze koniecznie castrol magnatec czy inny olej premium. wazne byle nie byl to olej z lidla czy biedronki tylko normalny jakiejs istniejacej firmy

no i koniecznie filtr - koszt 18-25 pln robi go kazda firma polska czy zachodnia

zdradze tez ze oleju wchodzi 4.5litra - czyli banka 4l to za malo niezaleznie co ci uczony mechanik powie

no i lepiej juz troszke tanszy olej kupowac ale go zmieniac rowno z filtrem razem co 10.000km i silnik bedzie jechal az milo

a na marginesie - jak ja "lubie" takich oszczednych mechanikow - az sie zyritowalem. nauczyli sie kolesie jak skladac i rozkladac auta ale juz podstaw elementarnych teorii ani rozsadku to nie maja

PTE - Wto Paź 23, 2007 10:37

paff napisał/a:

zdradze tez ze oleju wchodzi 4.5litra - czyli banka 4l to za malo niezaleznie co ci uczony mechanik powie


U mnie 4 litry wystarczyły aby olej sięgał do poziomu 3/4 na bagnecie. Więc jeśli silnik nie bierze oleju, to nie ma potrzeby kupować większej bańki.

A w ogóle to jak dla mnie ten bagnet jest tragiczny - często trudno odczytać ile naprawdę mamy oliwy w silniku.

paff - Wto Paź 23, 2007 12:46

no ta miarka oleju to jest masakra - czasem mi sie uda cos pomierzyc dopiero po 10 razach bo wczesniej to sie caly upacka i nie widac poziomu

a co do 4 litrow to instrukcja mowi inaczej ;-) no ale tez zalezy ile zostanie starego oleju w silniku, ale skoro silnik ma swoje lata i jest po HGF i nieznanego pochodzenia z niemiec to lepiej miec ten litr w zanadrzu;-) nie zaszkodzi, a cena dokupienia buteleczki 1l oleju jest zbrodnicza i siega 30pln za oleje klasy lotos :/ na stacjach benzynowych

tomi83 - Sro Maj 18, 2011 16:15

Co sądzicie o olejach Orlen Platinum lub Lotos?? W każdej gazetce z selgrosu są w dobrej cenie :)
wlodi893 - Sro Maj 18, 2011 17:16

Moim zdaniem na co jak na co, ale akurat na olej to nie ma co zbytnio żalować... Ja swojego zalałem Castrol-em Magnatec-iem 10W40 i nie narzekam. Ale na Twoim miejscu najpierw zajrzał bym do intrukcji- tam wszystko jest napisane
tomi83 - Sro Maj 18, 2011 18:30

wlodi893 napisał/a:
Moim zdaniem na co jak na co, ale akurat na olej to nie ma co zbytnio żalować... Ja swojego zalałem Castrol-em Magnatec-iem 10W40 i nie narzekam. Ale na Twoim miejscu najpierw zajrzał bym do intrukcji- tam wszystko jest napisane [url=http://img98.imagesh...075.jpg]Obrazek[/URL]


Pamiętam, że swoją astrę zalewałem Lotosem mineralnym, wg tego co wyczytałem z oznaczeń to jest lepszej jakości niż mineralny Mobil :) Poszperam, thx :)

Edit: właściwie każdy nowy olej ma lepsze parametry z tego co zauważyłem szperając po necie... :)

Lotos Semisyntetic TC 10W/40 API SL/CF ACEA A3-02/B3 = Castrol GTX Magnatec 10W/40 API SL/CF ACEA A3/B3
Mobil Super 2000 10w/40 SJ/CF ACEA A3/B3

Mnie interesuje piewsza klasa czyli SL i SJ, gdyż jak każdy wie zapewne dotyczy silników benzynowych :)

SL - Specyfikacja wprowadzona w 2001r. zastępująca klasyfikację SJ. Oleje do wszystkich silników używanych obecnie. Doskonała ochrona silnika w wysokich temperaturach oraz zmniejszone zużycie oleju i paliwa.
SJ - Specyfikacja wprowadzona w 1996 roku. Tak samo jak SH + lepsze parametry pracy w niskich i wysokich temperaturach, lepsza współpraca z katalizatorami oraz zwiększona oszczędność paliwa.

Skoro olej spełnia wszystkie normy droższych to po co przepłacać?? Jako ciekawostkę, znajomy zalewa 19-sto letniego citroena Lotosem 5W/40 i auto nie bierze deka oleju i ma ponad 100tys zrobione na gazie :)

Jak ktoś chce się pobawić i poporównywać oleje to daję LINK: OLEJE

Harry - Sro Maj 18, 2011 19:09

tak,tylko że mobil ma lepszą chemie niż lotos i lotos wypada zmieniac gdzies przy 10 tys, na mobilu można dłużej :wink:
tomi83 - Sro Maj 18, 2011 19:15

Harry napisał/a:
tak,tylko że mobil ma lepszą chemie niż lotos i lotos wypada zmieniac gdzies przy 10 tys, na mobilu można dłużej :wink:



Na viagrze też podobno można dłużej ;) Oczywiście żart, nie żebym złośliwy był :) Po czym kolega stwierdza, że mobil ma lepszą chemie??

Harry - Sro Maj 18, 2011 19:25

to już musisz dotrzeć do katalogów producenta, ale nie do reklamówek, które wychwalają każdy swój produkt ,
uważam tak gdyż mobil ma lepsze właściwości czyszczące, i przy zimnym rozruchu od razu lepiej smaruje, nie mówię wcale że lotos to zly olej, bo normy każdy olej musi spełniać ,ale poczytaj na opakowaniu jakie normy według producentów spełnia lotos, jakie mobil i jakie platinum, bo czy będzie miał normę A3/B4 itp. to każdy olej to posiada :wink:

paff - Czw Maj 19, 2011 10:40

a skad wiesz ze lepiej smaruje i usuwa nagary? przeprowadzalaes testy rownolegle trwajace kilkadziesiat tys km?

certyfikaty i normy na olejach sa wystawiane na wniosek producentow olejow i za ich pieniadze, wiec jak producent nie wystapi o uznanie jakiejs normy to jej nie ma na opakowaniu

:-)

pewnie kazdy normalny olej 10w40 wystarczy do silnikow serii K, do silnikow mocno chlapiacych ludzie leja mineral jak nie chca usuwac wyciekow :-)

Rendikrendi - Czw Maj 19, 2011 12:13

Cytat:
Co sądzicie o olejach Orlen Platinum lub Lotos?? W każdej gazetce z selgrosu są w dobrej cenie :)


Jak to mówia cena jest adekwatna do jakości..

Mobil i Castrol jest w podobnej cenie jak Lotos a różnice nie duże.

Ja kupuje oleje które nie sa reklamowane w TV czy markecie i na przestrzeni roku uważam to za dobry krok:-)

meriam3 - Pią Lis 11, 2011 19:47

Panowie mam takie pytanko w autku kupionym przez mego teścia został zalany jak pisze na kartce w 2008 roku Shell Helix Ultra 5W40 . I moje pytanko czy to możliwe i czy mam już dolewać takie samo 5w40 autko 1,4 benzynka 16v z roku chyba 2000
tomi83 - Pią Lis 11, 2011 19:53

meriam3 napisał/a:
Panowie mam takie pytanko w autku kupionym przez mego teścia został zalany jak pisze na kartce w 2008 roku Shell Helix Ultra 5W40 . I moje pytanko czy to możliwe i czy mam już dolewać takie samo 5w40 autko 1,4 benzynka 16v z roku chyba 2000


A czemu ma być niemożliwe?? 5W40 wlewa się do silnika jak każdy inny olej :) co wlejesz to Twoja sprawa, ale najbezpieczniej wlać teraz 10w40 (wlać, czyli wymienić)...

leszczu - Pią Lis 11, 2011 19:55

meriam3 napisał/a:
I moje pytanko czy to możliwe i czy mam już dolewać takie samo 5w40

No jak masz taki zalany, to musisz taki dolewać innego bym nie radził. :wink: A i przy następnej wymianie wymień lepiej na 10w-40. :wink:

Harry - Pią Lis 11, 2011 20:10

meriam3 napisał/a:
Panowie mam takie pytanko w autku kupionym przez mego teścia został zalany jak pisze na kartce w 2008 roku Shell Helix Ultra 5W40 . I moje pytanko czy to możliwe i czy mam już dolewać takie samo 5w40 autko 1,4 benzyna 16v z roku chyba 2000


A bierze CI ten syntetyk nic nie wylatuje ? ogólnie jak ostatnia wymiana była w 2008 to czym szybciej zmień ten olej
jeżeli nie bierze oleju i nic nie ciekanie to ja wlał syntetyk, bo jest lepszy,
ale wg. katalogów to zalecany jest 10w 40

meriam3 - Sob Lis 12, 2011 06:40

Panowie , PRZEPRASZAM wdarł się mały lapsus z mojej strony - nie dolewać ale wymieniać miałem na myśli i z tym pytaniem kierowałem się do was. Dodam tylko ,że autko robi niewiele kilometrów w roku , około 2 tysięcy.
Z poprzednich postów rozumiem ,że 5w40 jest syntetykiem a 10w40 jest półsyntetykiem i zalecany jest właśnie ten drugi 10w40.

Ponadto jak już jestem na linii to zapytam , drogi jest koszt wymiany wszystkich filtrów , jakieś sugestie w tym kierunku czy brać najtańszy na rynku ?

ADI-mistrzu - Sob Lis 12, 2011 09:18

Ja za olej dałem 86zł a za fitr oleju 15zł, czyli podsumowując wymiana oleju razem z filtrem to koszt 100zł.

Wszystkie filtry i olej to pewnie ze 150zł.

tomi83 - Sob Lis 12, 2011 11:50

meriam3 napisał/a:
Dodam tylko ,że autko robi niewiele kilometrów w roku , około 2 tysięcy.


Hehe, jeśli autko robi 2 tys. rocznie to sprzedajcie je, bo zapewne koszty roczne utrzymania znacznie przewyższają korzyści wynikające z tych jedynie 2 tys. km podróżowania autem :)

Proponuję kupić TICO - mniej pali, tańsze ubezpieczenie, mniej oleju itp:) Pzdr

Drwal85 - Sob Lis 12, 2011 12:45

2000 km to ja robię w 1,5 miesiąca do samej pracy :) hehe faktycznie lepiej rover ale na pedały kupić :)
meriam3 - Nie Lis 13, 2011 07:25

Czy Tico mniej pali ?
-chyba nie a i komfort w roverku troszkę większy , starsi ludzie tak maja , też chca na koniec od życia troszkę więcej .

A tak apropos ile oleju wchodzi do silnika , czy bańka 4 litrowa wystarczy mi?
- co sądzicie o takiej propozycji http://allegro.pl/rover-2...1881397458.html

Kozik - Nie Lis 13, 2011 07:57

jak masz aluminiową miskę to wystarczy jeśli jest stalowa to może być troszkę przymało
Tomi - Nie Lis 13, 2011 09:29

meriam3 napisał/a:
Czy Tico mniej pali ?
-chyba nie a i komfort w roverku troszkę większy , starsi ludzie tak maja , też chca na koniec od życia troszkę więcej .

A tak apropos ile oleju wchodzi do silnika , czy bańka 4 litrowa wystarczy mi?
- co sądzicie o takiej propozycji http://allegro.pl/rover-2...1881397458.html


Zastanawiająca oszczędność. Trochę więcej kosztują oryginalne filtry...

leszczu - Nie Lis 13, 2011 10:09

meriam3 napisał/a:
A tak apropos ile oleju wchodzi do silnika , czy bańka 4 litrowa wystarczy mi?

Kozik napisał/a:
jak masz aluminiową miskę to wystarczy jeśli jest stalowa to może być troszkę przymało

Ja ma metalową miska i mi spokojnie starcza 4 litry, ale zawsze dokupuje jeszcze 1 litr w razie dolewki. :wink:

[ Dodano: Nie Lis 13, 2011 10:09 ]
meriam3 napisał/a:
- co sądzicie o takiej propozycji http://allegro.pl/rover-2...1881397458.html

Chce ci się płacić za przesyłkę ?? Nie masz gdzieś w pobliżu jakiegoś sklepu z częściami ??

meriam3 - Nie Lis 13, 2011 13:59

Cytat:
Chce ci się płacić za przesyłkę ?? Nie masz gdzieś w pobliżu jakiegoś sklepu z częściami ??

No wiesz teściu przybył do mnie w czwartek po południu i postawił zadanie a ja się podjąłem . Człowiek w sile wieku , tam gdzie mieszka to inni na nim zarabiają więc dlatego ja sie zobowiązałem . Osobiście mam passata w dizelku i takie wymianki robię sam . A tu dodatkowy stres aby coś nie z krzanić a o cenach będę może myslał dopiero po niedzieli.
Dzięki

Marrkus - Wto Lis 15, 2011 22:32

CO jak co ale filtry warto brać firmowe. Nawet polski Filtron jest pewniejszy niż DECKERMANN - mam mały uraz do tej firmy i chyba nie bez podstawy. Kolega z sklepu z częściami i tak zawsze daje mi filtry KNECHT niewiele droższy ale jego zdaniem najlepszy

Wracając jeszcze do oleju to czasami mam wrażenie że na cenę niektórych składa się tak mniej więcej 10% za produkt a reszta za marketing. Nie wiem czy wiecie ale w okolicach 2000r gdy po raz pierwszy wymienialiśmy olej w Roverze to wybraliśmy lotos ze względu na to że na naklejce było napisane że spełnia wymagania firmy ROVER... (była tam jeszcze specyfikacja marek mercedes i vw)

Harry - Wto Lis 15, 2011 23:33

Marrkus napisał/a:
Nawet polski Filtron j

Filtron robi filtry na pierwszy montaz do vw

tomi83 - Sob Sty 28, 2012 10:18

Harry napisał/a:
Marrkus napisał/a:
Nawet polski Filtron j

Filtron robi filtry na pierwszy montaz do vw



U siebie odkręciłem filtr MG Rover Made in Poland :) Pewnie też Filtron go robił :)

dk2b - Sob Sty 28, 2012 12:37

Lalem CASTROL MAGNATEC 10W/40 bylem bardzo zadowolony, aktualnie mam zalany VALVOLINE MAXLIFE 10W40. U mnie zmiescilo sie 4,5 litra i na bagnecie jest 3/4 poziomu :mrgreen:
tomi83 - Sob Sty 28, 2012 13:17

dk2b napisał/a:
Lalem CASTROL MAGNATEC 10W/40 bylem bardzo zadowolony, aktualnie mam zalany VALVOLINE MAXLIFE 10W40. U mnie zmiescilo sie 4,5 litra i na bagnecie jest 3/4 poziomu :mrgreen:


A ja dziś zalewam Mobilem 2000 i o :) Kupiłem 4l, zobaczę jaki będzie stan i wtedy ewentualnie dokupię :)

jarzit - Czw Lut 02, 2012 15:29

Ja zalewam olejem GM 10W/40 i jest lepszy od lotosu i równie dobry jak mobil. Cena OK. Nie jest podrabiany jak mobil i castrol.
bobo_kozak - Czw Lut 02, 2012 15:44

Panowie, zabieram się za wymianę oleju. Od kupna parę miesięcy temu jeszcze tego nie zrobiłem. I tu pytanie: poprzednik jeździł na oleju 15w40. Lepiej kontynuować na tym samym, czy zmienić na 10w40. I czy wogóle mogę sobie tak "po prostu" wymienić na inny???
Co myślicie?

leszczu - Czw Lut 02, 2012 15:48

bobo_kozak, Ja bym wymienił na 10w40. :wink:
bobo_kozak - Czw Lut 02, 2012 15:56

To poleć mi jeszcze producenta, który się najlepiej spisuje?


Dzięki ;-)

leszczu - Czw Lut 02, 2012 16:38

Ja leje shella, ale na forum dużo ludzi poleca valvoline maxlife 10w40. :wink:
bobo_kozak - Czw Lut 02, 2012 16:42

Naczytałem się w necie, że zmiana z oleju mineralnego na półsyntetyk może prowadzić do rozszczelnienia silnika i teraz mam wątpliwości.. Problem w tym, że nie wiem jak długo było wcześniej jeżdżone na mineralnym i tymbardziej się obawiam... :/
TomaszM - Czw Lut 02, 2012 16:46

Nic się nie stanie, sam zmieniałem nie raz i to na full syntetyki, nie ma się czego obawiać, nie zaszkodzi, może tylko pomóc ;)

PS. Ja od lat leję TEXACO, polecam...

andrew0503 - Czw Lut 02, 2012 16:54

Koledzy dobrze radzą, zmieniaj na 10w40 :smile:
Ze swej strony polecam liqui moly, a wybór należy do Ciebie(jeśli chodzi o markę oczywiście), bo co do parametrów to jak napisano wcześniej :wink:

Kozik - Czw Lut 02, 2012 18:59

tomi83 napisał/a:
A ja dziś zalewam Mobilem 2000 i o :) Kupiłem 4l, zobaczę jaki będzie stan i wtedy ewentualnie dokupię :)


miałem ten olej po zalaniu Liqui Moly jest lepiej ;)

tomi83 - Czw Lut 02, 2012 19:19

Kozik napisał/a:
tomi83 napisał/a:
A ja dziś zalewam Mobilem 2000 i o :) Kupiłem 4l, zobaczę jaki będzie stan i wtedy ewentualnie dokupię :)


miałem ten olej po zalaniu Liqui Moly jest lepiej ;)



co to znaczy ze jest lepiej?? silnik ciszej pracuje, auto lepiej przyśpiesza?? dla mnie każdy olej jest taki sam :)

bobo_kozak - Czw Lut 02, 2012 19:24

A znacie może jakiś olej ze specjalnym przeznaczeniem dla LPG. Może ELF COMPETITION STI 10W40. Jeździł ktoś na tym?
Kozik - Pią Lut 03, 2012 09:38

tomi83 napisał/a:
co to znaczy ze jest lepiej?? silnik ciszej pracuje, auto lepiej przyśpiesza?? dla mnie każdy olej jest taki sam :)




wcześniejszy olej to był właśnie mobil, jak widać po wymianie jest trochę Nm więcej w mocy jest nieznaczna różnica, kolejne pomiary i modyfikacje wykazywały tylko lepsze efekty...



wszystkie opisy w tym temacie http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=40

[ Dodano: Pią Lut 03, 2012 09:38 ]
ostatni pomiar na oleju Liqui Moly po przebiegu około 10tys km

mobil przy tamtych pomiarach miał przejechane niecałe 7tys km silnik na nim był nieco głośniejszy, szczerze powiem, że tych 4 Nm nie byłem w stanie wyczuć na bucie, ale mod do moda przy wszystkich modyfikacjach uzyskałem około 10KM i 10Nm

sobrus - Pią Lut 03, 2012 09:53

Tematów o oleju jest masa.

Mobil 1 jest bardzo dobry. Ale tylko 1 - czyli tylko syntetyk. Reszta jest taka sobie i jedzie na marce. Niestety jest intenstywnie podrabiany i trzeba uważać.

Dobre oleje z tych co znam : :ok: Liqui Moly, Motul, Midland, Valvoline :ok:
Ja jezdże na Midland Avanza 5W40, miałem też MaxLife 10W40.
Odradzam natomiast Castrola Magnatec więcej go nie zaleje, wylałem go po 6000km :nook:

PS. To nie prawda ze oleje są takie same, aczkolwiek prawdą jest że lepszy jest byle jaki olej niż zaden.

bogdan75 - Pią Lut 03, 2012 12:28

nie za zadki jest 5W40 do 1.4 16v?
sobrus - Pią Lut 03, 2012 12:41

Nie, spokojnie można go w K-Series (poza VVC) stosować (jeżeli silnik jest zdrowy).
Olej syntetyczny jest lepszy i lepiej chroni silnik zwłaszcza w zimie.

bogdan75 - Pią Lut 03, 2012 12:45

kiedys na warsztacie nalali mi 15w40 i po jakims czasie strasznie klekotał.o dziwo jak zmieniłem na 10w40 wszystko ucichło ,dziwne co?
jarzit - Pią Lut 03, 2012 13:16

Vavoline Maxlife 10W/40 też miałem, ale w Alfie Romeo 166 2.0V6 turbo i złego słowa nie powiem o nim. Jest bardzo dobry.
Owca1911 - Nie Mar 04, 2012 00:18

Rover 75 2.0 v6
Co lepsze Mobil super 2000 10w 40 ?
czy może castrol magnatec 10w 40 ?

Drwal85 - Nie Mar 04, 2012 00:53

Mobil :ok:
bobo_kozak - Nie Mar 04, 2012 13:54

Ja kupując Roverka parę mies. temu miałem wlany 15w40. Nie powiem, strasznie klekotał... Niedawno zmieniłem na Valvoline Maxlife 10w40, trochę się bałem czy się silnik nie rozszczelni, ale już pare tyg jest ok, a chodzi znacznie ciszej. Także zdecydowanie polecam Valvoline.
made07 - Wto Mar 06, 2012 02:53

A ja mam pytanko... We wrześniu ubiegłego roku po raz pierwszy wymieniałem u siebie olej (podczas wymiany uszczelki pod głowicą) no i tak wszystko na szybko było robione i bez zastanowienia kazałem wlać Castrol mineralny. Niestety nie wiem jaki olej wlewał wcześniejszy właściciel... Czy moge teraz wymienić na Mobil super 10w40 czy lepiej zostać przy mineralnym ??
Dodam że nigdy żadnych wycieków nie miałem

hertz25 - Wto Mar 06, 2012 07:43

zmien na 10w40 , ja smigam po zmianie uszczelki na 5w 30
leszczu - Wto Mar 06, 2012 11:39

made07, zalej 10W40. Na forum polecają Motul , albo valvoline. :grin:
made07 - Wto Mar 06, 2012 12:13

jak coś to mobil to jest w promocyjnej cenie w tesco :D
leszczu - Wto Mar 06, 2012 12:14

made07 napisał/a:
jak coś to mobil to jest w promocyjnej cenie w tesco :D

Ja bym oleju z supermarketu nie kupował. :wink:

made07 - Wto Mar 06, 2012 18:42

a co to za różnica czy kupie Mobil super 200 10w40 w Tesco czy Noreauto. Mobil to Mobil... ten sam olej w tym samym baniaku:). Cola ze stacji jest tez pewnie ta sama co w Realu :)
Kozik - Wto Mar 06, 2012 19:51

made07 napisał/a:
Mobil super 200 10w40 w Tesco czy Noreauto


na tym oleju silnik mi się rozklekotał i był słabszy (wykres z hamowni)

brkzzz - Pią Sie 24, 2012 23:33

Panowie (tudzież Panie).
który z tych dwóch?
1) ELF COMPETITION STI
2) VALVOLINE MAXLIFE

Różnica w cenie to filtr oleju gratis :] Oba polecane na forum, wszelkie subiektywne opinie mile widziane. Podkreślam, że z takich, a nie innych względów, wybór odbywa się tylko między tymi dwoma, ew. jeszcze Total, ale iodp to to samo co Elf, a Elf był bardziej polecany na forum. Obecnie mam Castrola i uważam, że silnik głośno klekocze.

[ Dodano: Pią Sie 24, 2012 23:33 ]
Czytam już setny wątek na forum o olejach i zdecydowanie pozytywnych opinii potwierdzonych osobiście nt. Elfa jest jedna, nt. Valvoline dwie.

leszczu - Sob Sie 25, 2012 09:24

Ja osobiście na forum nie widziałem pozytywnej opinii na temat oleju ELF, ale za to czytałem negatywną.
Lej Maxlife, na pewno będziesz zadowolony. Ja osobiście od początku zakupu zalewam Shell HX7 10w40. Nie jest też jakiś drogi. Ostatnio kupiłem 4 litry za 70 zł, a silniczek na nim chodzi bardzo cichutko.
brkzzz napisał/a:
Obecnie mam Castrola i uważam, że silnik głośno klekocze.

To najgorszy olej jaki można zalać do tego silnika.

brkzzz - Sob Sie 25, 2012 21:07

leszczu napisał/a:
Ja osobiście na forum nie widziałem pozytywnej opinii na temat oleju ELF

Znalazłem 1 sprzed jakichś 2 lat :P dzisiaj doczytałem nowsze tematy i raczej byłoby głośno...
Dobra, biorę Valvoline.

leszczu napisał/a:
Obecnie mam Castrola i uważam, że silnik głośno klekocze.

To najgorszy olej jaki można zalać do tego silnika.


Dlatego postanowiłem go zmienić wcześniej (mimo, że ma dopiero pół roku i najechane tylko 4-5kkm) przy okazji wymiany uszczelki miski olejowej.

[ Dodano: Sob Sie 25, 2012 21:07 ]
Tak w temacie jeszcze; co sądzicie o płukance Millers Oils Engine Flush?
Ponoć łagodna dla uszczelek i rozpuszcza syf w ten sposób, że nie zatka pompy oleju. Jeśli to prawda to te 20zł warto wydać :)

czort - Sob Sie 25, 2012 22:42

Mam przejechane 183000km od 102000km czyli jak kupiłem jeżdzę na 10W40 Shel helix. Wymianę robiłem co 10.000km w tym czasie nie dolewałem nic. W/g wyliczeń ubyło ok 200g oleju. wskazania W/g bagnetu mierzone w różnych okolicznościach.
Załozyłem LPG przy 160000km i zmieniłem olej na wiele tańszy Orlen 10W/40. teraz staram się wymieniać przy ok 9000km. i W/g tych samych wyliczeń oleju troszke więcej ubyło tzn może około 350g na przejechane 9000km.
Olej wycieka również z pod klawiatury..
Tak więc troszkę to zawęża ubytki...
Po zmianie oleju na ten ORLEN nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika ( tylko skrzynia mi siada) ale to w innym poscie)
Zastanawiałem się nad Maxlife 10W40 Valvoline. Wiem że dobry olej.
Ale jakoś używam Orlenowski i Póki co nie narzekam, a o wiele tańszy..
Może ktoś ma inne sugestie.

zapraszam do rozmowy......

Kozik - Nie Sie 26, 2012 09:15

czort napisał/a:
Po zmianie oleju na ten ORLEN nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika


czort napisał/a:
Zastanawiałem się nad Maxlife 10W40 Valvoline. Wiem że dobry olej.
Ale jakoś używam Orlenowski i Póki co nie nażekam, a o wiele tańszy..
Może ktoś ma inne sugestie.


sam sobie odpowiedziałeś, skoro nie zauważasz żadnych różnic to po co zmieniać na droższy?

Cytat:
zapraszam do rozmowy......


ja bym tego nie lał, bo nie

leszczu - Nie Sie 26, 2012 11:36

czort napisał/a:
zmieniłem olej na wiele tańszy Orlen 10W/40.

Mam tej firmy olej, wprawdzie nie w aucie, ale w innym sprzęcie i powiem ogólnie, że też go nie polecam.

brkzzz - Nie Sie 26, 2012 12:09

Panowie, a co sądzicie o wspomnianej przeze mnie płukance Engine Flush?
Pływak - Nie Sie 26, 2012 12:40

Możesz stosować te płukanki byle były markowe jak Millers, Motul czy LM. Osobiście już dwukrotnie w swoim aucie stosowałem płukankę Liqui Moly z serii ProLine i żadnych efektów ubocznych nie odnotowałem.
brkzzz - Nie Sie 26, 2012 12:56

Pływak, a efekty dodatnie? chociaż jakieś minimalnie odczuwalne odmulenie? :)
Pływak - Nie Sie 26, 2012 22:33

Nie no bez przesady u mnie nie jest tak jak u innych, ze zaraz po wymianie oleju czuje N koni więcej, jak się na to nastawiasz to szkoda 30zł :lol: Jedyna odczuwalna różnica u mnie w dieslu po płukance to troszkę bardziej miękka i cichsza praca silnika (ocena subiektywna bo pomiarów dB nie robiłem ;) ) i czysty olej przez długi czas (ocena obiektywna widać gołym okiem :D ). Bez płukanki po zalaniu świeżego oleju do diesla i odpaleniu momentalnie robił się czarny teraz przez dość długo jest jak nowy czyli coś tam ta płukanka czyści ;)
brkzzz - Nie Sie 26, 2012 23:58

Heh :D czyli płukanka obala twierdzenie, że olej w dieslu zawsze jest czarny.
Krystian1982 - Wto Sie 28, 2012 14:46

Panowie jak wygląda sprawa ze zmianą marki oleju. czy wystarczy, że spuszczę stary olej i wleję nowy? Czy tez trzeba skorzystać ze wspomnianej płukanki przed wlaniem nowego?
TomaszM - Wto Sie 28, 2012 15:39

Zmieniasz bez problemu, zlewasz i zalewasz ;)
sobrus - Czw Sie 30, 2012 08:51

brkzzz napisał/a:

brkzzz napisał/a:

Obecnie mam Castrola i uważam, że silnik głośno klekocze.
leszczu napisał/a:

To najgorszy olej jaki można zalać do tego silnika.


Dlatego postanowiłem go zmienić wcześniej (mimo, że ma dopiero pół roku i najechane tylko 4-5kkm) przy okazji wymiany uszczelki miski olejowej.


+1
Miałem to samo, wylałem tą siarę po 6 tysiącach. Mechanik który wymieniał powiedział że jeżeli jeździłem na Castrolu to może brać mi teraz olej (sam tak powiedział nie prosiłem o opinię).
To co jest na polskim rynku to nie jest ponoć prawdziwy Castrol, tylko sie tak nazywa, a produkowany jest gdzieś w Rumunii (o ile pamiętam).

Nigdy więcej Castrola. W internecie są opisane przypadki, że fabrycznie nowe silniki na Castrolu sa po 100tys do remontu.

brkzzz - Pon Wrz 03, 2012 15:17

sobrus, właśnie Twoja wypowiedź o Castrolu, którą gdzieś tam czytałem w innych tematach, przekonała mnie ostatecznie do wylania tego oleju w pizduuuu :) Paradoksalnie ten Castrol jest bardzo uporczywie lansowany w stacjach diagnostycznych i tak też znalazł się w moim silniku. To chyba tak jak z tymi wszystkimi korporacyjnymi browarami - im bardziej gówniane piwo, tym więcej muszą wydać na reklamę, żeby ktokolwiek to pił.

[ Dodano: Pon Wrz 03, 2012 15:17 ]
Odnośnie oleju, właśnie w tv leci "Fifth gear", gdzie specjalnie zarżnęli silniczek Protona pozbawiając go oleju i powiem Wam, że na końcówce terkotał podobnie jak K-Seria na Castrolu :P
Inspiracją do odcinka był fakt, że mieszkańcy UK w ogóle nie są wyedukowani co do sprawdzania poziomu oleju i z tego powodu 25 samochodów dziennie u nich kończy z zatartym silnikiem. Jest to też najczęstszy powód wzywania pomocy drogowej/

Odcinek jest tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=lk1LA7i0O0c, polecam :D

sobrus - Czw Wrz 20, 2012 11:58

Zalałeś już coś nowego? Słyszysz różnicę?
ADI-mistrzu - Czw Wrz 20, 2012 12:23

Powinien być jeszcze czujnik poziomu oleju co dla niektórych :razz:
brkzzz - Czw Wrz 20, 2012 13:36

sobrus napisał/a:
Zalałeś już coś nowego? Słyszysz różnicę?


Zalałem, zalałem :] Valvoline Maxlife 10W40 - słychać różnicę na zimnym, do tego mam wrażenie, że dużo łatwiej wkręca się na wyższe obroty. Przy okazji wyczyściłem i uszczelniłem miskę olejową.

sobrus - Czw Wrz 20, 2012 14:04

U mnie było ciszej i na zimnym i gorącym, po prostu wydaje inny odgłos...cichszy i przyjemniejszy.
Nie jest to V6 ale przynajmniej już nie brzmi jakby się zacierał...
Poza tym na Castrolu słyszałem popychacze po starcie - na obecnym nic.

Drwal85 - Czw Wrz 20, 2012 18:04

Panowie :) co wy widzicie lepszego jak wlejecie Max-life? Ja lałem Mobila i chodził idealnie, teraz wlałem Max-life, bo miałem okazje i chodzi tak samo :)
Moim zdaniem szkoda kasy :) Mobil tańszy o 50 zł i efekty te same. Następny razem MOBIL! ( zawsze przy tym byłem i było OK ) :mrgreen: no ale cóż, każdy robi jak uważa.

Jeżeli silnik jest sprawny w 100% to też byście nie zauważyli różnicy.

ADI-mistrzu - Czw Wrz 20, 2012 20:07

Drwal85 napisał/a:
Jeżeli silnik jest sprawny w 100% to też byście nie zauważyli różnicy.

Już tak się nie chwal silnikiem :razz:

szoso - Czw Wrz 20, 2012 20:12

Drwal85, nie gadaj głupot bo olej olejowi nie równy, jeden woli zalać siki bo taniej a drugi trochę dopłacić i zalać coś lepszego :wink:
kangaroo69 - Czw Wrz 20, 2012 20:46

Drwal85 napisał/a:
Następny razem MOBIL! ( zawsze przy tym byłem i było OK )

Ja też wróciłem do Mobila, chodź na dolewkę kupiłem litrę GM ale na naklejkach wszystko to samo więc problemu nie będzie :smile: Nie wiem jak w innych modelach ale w R 200RF przy 3tys. to żaden olej tego huku nie wyciszy :mrgreen:

Drwal85 - Czw Wrz 20, 2012 21:30

= szoso =

Wolę 2 razy w roku zmienić olej ( przed mrozami i latem przed upałami ) i sądzę że jeszcze lepiej zadbam o silnik niż ty :)

= ADI-mistrzu= jak dbam tak mam ;) jedni się chwalą pięknymi felgami a ja się chwalę ładnie śpiewającym silniczkiem.

To co pisze tu chłopaki to jest moje tylko zdanie :) jak ktoś uważa inaczej, to dla mnie olej może wlać za 400 zł jak jest taki hehehe mi to rybka.

= szoso = jak tak uważasz, że cena większa to lepszy olej, to na rynku są oleje po 200 zł i polecaj je wszystkim tu na Forum i zobaczymy ile ludzików zgodzi się z tobą. :mrgreen:

Wiele wątków poczytałem i Maxlife też nie jest wszędzie tak chwalony jak ty to robisz.
A mobil jak się kupi w baniaku 4 litrowym w sprawdzonym punkcie, to wież mi że jest bardzo dobry i o wiele tańszy niż inne równe jemu.

I na koniec:
Pozdrawiam :)

Pływak - Czw Wrz 20, 2012 22:19

Ja mam zalany olej za 2stówy 5l i nie uważam żebym przepłacił, a najważniejsze w oleju to jest to czego nie widzisz i nie słyszysz zaraz po zalaniu ale po przejechaniu dziesiątek czy setek tysięcy kilometrów. Zamiast 2 razy w roku lać kiepski olej to wole raz w roku zalać coś porządnego. Co do mobila to jedyny dobry Mobil to Mobil1 wszystkie inne Mobile Super to najniższa półka tego producenta.
szoso - Pią Wrz 21, 2012 09:09

Drwal85, poszukaj jeszcze tańszego, po co przepłacać :lol:
hertz25 - Pią Wrz 21, 2012 15:09

a moj srebny r jezdzi na 5w 30 castrol edge :razz:
Drwal85 - Pią Wrz 21, 2012 15:52

= szoso =A ty kup droższy od maxlife, to jeszcze lepiej będzie ci silniczek chodził :)
brkzzz - Pią Wrz 21, 2012 16:28

Za baniak 5l Maxlife'a 10W40 dałem 95zł w certyfikowanej hurtowni. Silnik działa z wyraźnie wyższą kulturą. Chyba było warto?
sobrus - Wto Wrz 25, 2012 08:18

@Drwal85
Zalej sobie Castrola 10W40 i pojeździj troche. Ciekaw jestem, czy nie usłyszysz różnicy na swoim sprawnym silniku.
W końcu po co przepłacać, Castrol jest dość tani ;)

Ja do poprzedniego auta raz zalałem jakiś polski olej "do silników z LPG" i musiałem go wymienić po 2 dniach - zrobił się rzadki jak woda, a to było 15W40. Więc wolę nie ryzykować. Nie jest prawdą, że można lać byle co.

MaxLife jest dobrym olejem, w dodatku zmniejsza lekkie wycieki.
I nie uważam żeby był przesadnie drogi. I tak jest tańszy od praktycznie dowolnego syntetyka. Choć być może Mobil rzeczywiście ma lepszy stosunek jakości do ceny.

btw. jeżdzę na czymś droższym od MaxLife :mrgreen:

andrew0503 - Sro Paź 10, 2012 19:36

Czy ktoś miał styczność(a raczej silniczek autka) z tym olejem?
http://zmienolej.pl/ofert...4&category_id=4
Będę wdzięczny za opinie.

TomaszM - Czw Paź 11, 2012 12:53

Jeden z lepszych na rynku, problemem jest tylko kalkulacja czy faktycznie to konkretne auto potrzebuje oleju za 300 zł z przesyłką...
brkzzz - Czw Paź 11, 2012 12:59

TomaszM napisał/a:
Jeden z lepszych na rynku, problemem jest tylko kalkulacja czy faktycznie to konkretne auto potrzebuje oleju za 300 zł z przesyłką...

Lepiej już 2 razy częściej zmieniać Valvoline'a czy Liqui Moly.

andrew0503 - Czw Paź 11, 2012 13:17

Pytam się tylko orientacyjnie, jeździłem na Liqui Moly, obecnie mam zalany MaxLife i jestem zadowolony, no ale jak wiadomo cały czas się szuka czegoś nowego.
Dzięki za odpowiedzi :smile:

wcinek - Sob Paź 20, 2012 21:13

Czytam ten wątek i dalej jestem w rozterce...
Mój VVC ostatnio strasznie mi się rozklekotał... zalany mam pełny syntetyk od 3 lat - na początku Castrol (2x) a teraz Elf. - wcześniej nie wiadomo Zależy mi na tym aby go trochę wyciszyć. Wiem już, że raczej musze zmienić na półsyntetyk. Tylko czy musze odrazu kupować Maxlife za 100 zeta, czy tez wystarczy GM za 50 zeta... Dbam o roverka, dbam o regularne wymiany oleju, ale niespecjalnie mi zalezy na jakiś super właściwościach smarujących - chce tylko zeby silnik "stulił sobie jadaczke" bo troche mi obciach robi, tylko mu wóz z sianem przypiąć i "pseudo traktor" jak znalazł.

brkzzz - Sob Paź 20, 2012 21:23

wcinek, jeśli dbasz to Maxlife. Na oleju się nie oszczędza, a te 100zł to tak naprawdę nie dużo jak za dobry olej.
leszczu - Nie Paź 21, 2012 10:26

Ja mam zalany Shell 10w40 i też cichutko motor chodzi, a drogi nie jest, u mnie w hurtowni 4 litry kosztuje 70 zł.
Drwal85 - Nie Paź 21, 2012 11:23

a ja tak jak wyżej pisałem - na mobilu śmigałem i też cichutko chodziło.
robsson78 - Nie Paź 21, 2012 13:54
Temat postu: Re: [R214] Jaki olej do silnika?
kociol napisał/a:
Autko ma 81 tysięcy udokumentowanego przebiegu. Przegląd miało w Niemczech w serwisie przy przebiegu 78 tysięcy.

Sprawdź datę tego przeglądu w niemczech i już masz pogląd mniej więcej na autentyczność tego przebiegu. Jeśli ma około 80-90 tysięcy (w co wątpię) to należało by szykować się na wymianę pompy wody, jeśli wcześniej nikt nie wymieniał.

sobrus - Nie Paź 21, 2012 20:07

wcinek napisał/a:
Czytam ten wątek i dalej jestem w rozterce...
Mój VVC ostatnio strasznie mi się rozklekotał... zalany mam pełny syntetyk od 3 lat -


No i tu chyba bład. VVC to jedyny silnik K series do którego nie wlewa się syntetyka.
Nie wiem czy "zaleca się" nie wlewania, czy "nie wolno" tego robić, ale układ VVC z tego co słyszałem nie lubi oleju syntetycznego.

Mój silnik wyciszył się zdecydowanie przy przejściu z 10W40 na 5W40. Nie wiem jednak czy to zasługa lepkości czy raczej jakości oleju.

Olej GM to jak nazwa wskazuje olej do samochodów GM. GM nie podaje specyfikacji swoich olejów, nie wiadomo co to jest.
Może być dobry dla Roverka, moze nawet jest, ale nie musi.

iruken - Wto Paź 23, 2012 17:51

siemka, dołączam się do tematu będę wymieniał w swoim roverku olej i nie wiem który wybrać

Cytat:
http://allegro.pl/mobil-super-2000-10w40-5l-oryginalny-okazja-i2668835427.html


czy

Cytat:
http://allegro.pl/olej-mobil-super-3000-x1-5w40-5l-niemiecki-i2719707750.html


dokładnie chodzi mi o klasę lepkości która lepsza , zimą miałem problemy z odpaleniem go jak już raz odpalił to już odpalał nawet przy większych mrozach.

TomaszM - Wto Paź 23, 2012 18:38

Zdecydowanie zimą jeśli chodzi o poranne rozruchy, będzie lepszy ten drugi...
iruken - Pon Paź 29, 2012 13:48

a nie wpłynie to jakoś na zimiane na pełen syntetyk?
Mestor00 - Pon Paź 29, 2012 14:10

Ja na twoim miejscu bym nie kombinował tylko zalał 10w40 tak jak pisze instrukcja. To że miałeś problemy z odpalaniem w zimie na pewno nie było spowodowane olejem typu mobil 10w40. A co do Twojego pytania czy nie wpłynie negatywnie zmiana z pół syntetyka na syntetyk to powiem tak, obecnie syntetyki są w pełni mieszalne z półsyntetykami i można na syntetyk spokojnie przechodzic tylko, że słyszałem opinie od kilku mechaników że akurat roverki "lubią" półsyntetyk i zalecają trzymanie się go.
ADI-mistrzu - Pon Paź 29, 2012 15:07

Eee.. tam lubią, jeżdżą dobrze i na takim i na takim, tyle że na syntetyku chodzą ciszej.
Jak w zimę z rozruchem nie wiem, na razie przy -2 nie było najmniejszego problemu.

PiotrDziektarz - Czw Lis 16, 2017 01:55

Do tego modelu proponuję wysokiej klasy olej 10W40 może być Millers XFE lub olej który minimalizuje pobór oleju w praktycznie każdym modelu Rovera to Fiński NESTE 10W40 TURBO LXE: