Zobacz temat - [R200 Vi '97] Silnik działa na 3 i pół cylindra ?!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 Vi '97] Silnik działa na 3 i pół cylindra ?!

ploomy - Sob Paź 27, 2007 19:35
Temat postu: [R200 Vi '97] Silnik działa na 3 i pół cylindra ?!
Witam. Byłem dziś u mechanika z prośbą o garść porad, obsłuchał silnik i powiedział że ogólnie jest ok. ale pracuje na 3,5 cylindra. Zasugerowałem świece bo nie mam pojęcia kiedy były wymieniane (co najmniej 1,5 roku temu), enigmatycznie stwierdził że dobrze by było gdyby to tylko świece. Skubaniec nie chciał za friko zdradzić nic więcej :) Zastanawiam się czy może jest to związane z lekkimi draganiami (stałymi) silnika przenoszonymi na cały samochód i kangurkami szczególnie podczas jazdy w korku, najczęściej na dwójce przy bardzo delikatnym gazie? Czy ktoś z forumowiczów jest w stanie coś na ten temat powiedzieć?
Pozdro

srbenda - Sob Paź 27, 2007 21:17

Silnik może działać na 3 lub na 4 cylindry - na 3,5 "se ne da"... Wymień świece i sprawdź kable (spryskaj lekko wodą pompką do kwiatów - jeżeli mają przebicia to będą iskrzyć)
To tak na pierwszy ogień ;)

przemo285 - Sob Paź 27, 2007 21:24

Sprawdż to co sugeruje poprzednik a jak to nic nie da to zrób pomiar kompresji czy nie ma różnicy między cylindrami , może któryś zawór jest nieszczelny(nagar lub coś podobnego)
toggit - Pon Paź 29, 2007 08:27

idz do innego mechanika ktory zna roznice miedzy praca na 4 cylindry i na 3.
mozliwe sa swiece ale bardziej prawdopodobny jest uklad zaplonowy- przede wszystkim kable. nie wiem dokladnie ale w Vi chyba nie ma rozdzielacza z palcem? czy sie myle?
jak masz takie ustrojstwo to se dokladnie obejrzyj palec i sprezynke/weglik od kopulki

JohnnyB - Sro Paź 31, 2007 15:17

ploomy napisał/a:
z lekkimi draganiami (stałymi) silnika przenoszonymi na cały samochód i kangurkami szczególnie podczas jazdy w korku, najczęściej na dwójce przy bardzo delikatnym gazie


mam podobnie i wlasnie jestem po wymianie kabli WN i swiec a objawy dalej sa
ale tak jak napisal przemo 285 na kazdym cylindrze mam inna kompresje

poradzcie co mam zrobic zeby kompresja byla prawidlowa i wszedzie rowna

toggit - Sro Paź 31, 2007 16:27

JohnnyB napisał/a:
na kazdym cylindrze mam inna kompresje

poradzcie co mam zrobic zeby kompresja byla prawidlowa i wszedzie rowna


do wyboru do koloru:
*glowica do splanowania
*uszczelka glowicy do wymiany
*zawory do wymiany
*pierscienie uszczelniajace tloka
*cylinder/tlok
i jak w lotku moga wystepowac w roznych kombinacjach :mrgreen:
powodzenia

przemo285 - Sro Paź 31, 2007 19:03

Standardowo zdejmij głowicę dotrzyj zawory , splanuj , sprawdż pierścienie , poskładaj i gotowe