Zobacz temat - [r200 97 1.4i]Pali jak smok 11L-nowe: lambda, świece, filtry
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200 97 1.4i]Pali jak smok 11L-nowe: lambda, świece, filtry

wuszumaster - Sob Lis 03, 2007 04:35
Temat postu: [r200 97 1.4i]Pali jak smok 11L-nowe: lambda, świece, filtry
Rover 97/98, 1,4 i 75 kucy, 8 zaworów, abs, bez klimy.
Na rurze wydechowej prawie bez grama sadzy, wymieniony łącznik wydechu"harmonijka".
jak w temacie pali jak smok 11L/100
jeżdzę spokojnie do 3000 max, naprawdę. Miasto, ale raczej nie w korkach.
Nowe: rozrząd, świece, olej, filtry, lambda.
Wizyta na kompie nic nie pokazała.
mam spalic tego łobuza mojego czy co?? bo nie zarobie.. a zima sie zbliża

Kamil79 - Sob Lis 03, 2007 10:01

Sprawdź czujnik temp. dla komputera, istnieje możliwość że daje cały czas za bogatą mieszankę. Sprawdź też termostat (nie obstawiam ze to jego wina, ale jak jest niesprawny potrafi palić więcej nawet o litr na 100) Napisałeś że kable i lambdę wyeliminowałeś to został jeszcze przepływomierz do sprawdzenia.
R-200 - Sob Lis 03, 2007 12:18

Ile masz obrotów przy nagrzanym silniku. Chodzi o wolne obroty. Powrót masz napewno szczelny i drożny? Sonda powinna pokazać zbyt bogatą mieszankę. Od kiedy tyle pali? Może trzeba zrobić diagnostykę? :roll: :roll:
Sparki - Sob Lis 03, 2007 12:27

Sprawdź czy nie ma dodatkowych oporów tocznych, a bardziej po ludzku to sprawdź szczęki i bębny bo możliwe że to one pochłaniają dodatkową porcje paliwa
wuszumaster - Sob Lis 03, 2007 12:38

Kamil79 napisał/a:
Sprawdź czujnik temp. dla komputera, istnieje możliwość że daje cały czas za bogatą mieszankę.

- jak sie sprawdza czujnik temp? gdzie on sie chowa przedemną?
Cytat:
Sprawdź też termostat (nie obstawiam ze to jego wina, ale jak jest niesprawny potrafi palić więcej nawet o litr na 100)

- termostat raczej sprawny, bo druga rura odprowadzająca po jakimś czasie robi sie gorąca, znaczy termostat otwiera...chyba?
Cytat:
Napisałeś że kable i lambdę wyeliminowałeś

- kabli nie wymienialem, wygladaja na dobre, na włączonym silniku dociskałem i nic mnie nie pokopalo
Cytat:
to został jeszcze przepływomierz do sprawdzenia.

- jak sie sprawdza przepływomierz? gdzie on sie chowa przedemną?

[ Dodano: Sob Lis 03, 2007 12:45 ]
R-200 napisał/a:
Ile masz obrotów przy nagrzanym silniku. Chodzi o wolne obroty.

- obroty sa OK, ok 800obr przy rozgrzanym motorze
Cytat:
Powrót masz napewno szczelny i drożny?

- plis wyjasnij prosze co to ten "powrót"
Cytat:
Sonda powinna pokazać zbyt bogatą mieszankę. Od kiedy tyle pali? Może trzeba zrobić diagnostykę? :roll: :roll:

- na nowej lambdzie jeszcze nie sprawdzałem- zaraz jade i powiem czy jest ok, pali odkąd go kupiłem, diagnostyka była w solnie rovera i powiedzieli ze komp nic nie pokazał

[ Dodano: Sob Lis 03, 2007 12:47 ]
Sparki napisał/a:
Sprawdź czy nie ma dodatkowych oporów tocznych, a bardziej po ludzku to sprawdź szczęki i bębny bo możliwe że to one pochłaniają dodatkową porcje paliwa

- nowe klocki i tarcze, tłoczki przesmarowane, nie wiem jak sprawdzić te opory toczne

[ Dodano: Sob Lis 03, 2007 13:37 ]
własnie byłem i sprawdził mi mechanior jakims urządzonkiem i powiedział że lambda OK.
ale...
Skakało między 0.1 a 0.6 góra-dół góra-dół - dokładnie tak jak ostatnio WRRRRRRRRR-po cholerę kazali mi wymieniać te lambde??(uniwersalna 4żyłowa Magneti Marelli)
Co wy na to Szanowni forumowicze :?:
I co wy na to że uslyszałem że może termostat walnięty?? a auto sie szybko nagrzewa, więc gdyby był tylko na duzym obiegu to nagrzeanie sie silnika trwało by długo chybaa :?:
Ale sprawdzę jeszcze na zimnym czy szybko drugi przewód sie robi gorący czy po 10 minutach otwiera duzy obieg

AndrewS - Sob Lis 03, 2007 14:56

Kamil79 napisał/a:
to został jeszcze przepływomierz do sprawdzenia.


w 1.4 serii K nie ma czegos takiego

sTERYD - Sob Lis 03, 2007 16:08

wuszumaster napisał/a:
- jak sie sprawdza czujnik temp? gdzie on sie chowa przedemną?

czujnik jest w trójniku z przodu silnika jak staniesz przodem do otwartej maski to po Twojej prawej, tam gdzie wychodzi wąż do chłodnicy są dwa czujniki, jeden z jednym kabelkiem i jeden z dwoma, od komputera jest ten z dwoma :cool:
Instrukcja sprawdzania
wuszumaster napisał/a:
- nowe klocki i tarcze, tłoczki przesmarowane, nie wiem jak sprawdzić te opory toczne

czym smarowałeś tłoczki?
opory się sprawdza w ten skomplikowany sposób: lewarujesz samochód i kręcisz za koło ;)
kreci się lekko jest ok, nie kręci się lekko nie jest ok :cool:

Kamil79 - Sob Lis 03, 2007 16:55

AndrewS napisał:
Cytat:
w 1.4 serii K nie ma czegos takiego


Czyli silnik lata na mapsensozrze?

AndrewS - Sob Lis 03, 2007 17:58

tak w serii K jest czujnik podcisnienia w kolektorze dolotowym , sam czujnik jest w kompie, o ile dobrze pamietam to motoroli
R-200 - Sob Lis 03, 2007 19:52

Powrót to jest odprowadzenie paliwa na powrót do zbiornika. Jeśli zmiany nowej sondy so od 01 do06 to są troche małe. Sprawdzić należy szczelność przewodu podciśnienia do sterownika silnika. Ja tak myślę że jeśli ten silnik pali ponad 12 to powinien nieżle dymić, na rozgrzanym silniku mieć objawy zalewania się i prawdopodobnie nachodziło by paliwo do silnika. Stan oleju w silniku by stale wzrastał. Jeśli odłączysz przewód podsiśnieniowy z kompa to są zmiany w pracy silnika? Dlaczego nie podjedziesz na diagnostykę gdzieś do elektryka ? Dużo by to wyjaśniło, szczególnie parametry i ich zmiana. Przecież ten system obsługuje nawet Kts więc z diagnostyką nie ma problemu. A może jednak masz bardzo ciężką nogę?
wuszumaster - Nie Lis 04, 2007 00:08

no więc mam jakis dziwny komputer, nie po lewej tylko po środku. Na 2 kompach bylem i kicha, nie czyta

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 00:10 ]
Ps. juz od dawna nie mam ciężkiej nogi. liczy sie dla mnie niskie spalanie, zuzycie materiałów, minimum wizyt u mechaniorow i minimum wydatków.

arturky - Nie Lis 04, 2007 00:24

Witaj,

Mam taki sam model silnika w Roverku i w mieście spala 9-10L PB95/ 100km, też uważałem to za dość duży wynik.. porównywalna toyota corolla "okrągła" 1.4 potrzebuje 7-8L benzyny w mieście na pokonanie "setki".

Spróbuj zatankować PB98... w moim przypadku spalanie spadało minimum 0,5L na 100km...

W moim przypadku lekarstwem okazała się instalacja gazowa :lol:

wuszumaster - Nie Lis 04, 2007 00:52

9-L/100km bedzie dla mnie zupelnie ok :grin:
R-200 - Nie Lis 04, 2007 10:52

Jak piszesz jesteś z Poznania to podjedż do Przema, ogłasza że ma oryginalny tester, napewno odczyta co potrzeba. Nie wiem gdzie byłeś ale Kts czyta napewno układ silnika. Tylko poduszek nie chce ruszyć.
PHJOWI - Nie Lis 04, 2007 10:55

trzeba podjechać na kompa i zrobić adaptacje , i sprawdzić wtedy ile pali
wuszumaster - Nie Lis 04, 2007 13:45

1. umówiłem sie z "przemo285" na poniedziałek. zobaczymy :)
2. adaptację po resecie robiono juz z 4 razy !!
3. zobjawów uszkodzonego czujnika temp. mam tyko Podwyższone zużycie paliwa.

PHJOWI - Nie Lis 04, 2007 13:47

ale czym robiona , adaptacje przeprowadzi się tylko testbook
wuszumaster - Nie Lis 04, 2007 13:53

PHJOWI napisał/a:
ale czym robiona , adaptacje przeprowadzi się tylko testbook

- aaaha. to zdaje sie tylko raz ale pewien na 100% nie jestem. W serwisie rovera był na kompie. Z resztą z 2 godziny grzebali bo coś tam było nie tak z pracą motoru(w sensie odgłosów). Ale mam wrazenie że do niczego nie doszli, bo mieli dziwne minki, choć usluszałem ze wsio już ok

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 13:54 ]
PHJOWI napisał/a:
ale czym robiona , adaptacje przeprowadzi się tylko testbook

- a u Ciebie gdzie mozna zrobic ten test? poznań ?

Wazzabii - Nie Lis 04, 2007 15:03

caly uklad wydechowy szczelny??
od kolektora po koncowke wydechu?

wuszumaster - Nie Lis 04, 2007 15:17

Wazzabii napisał/a:
caly uklad wydechowy szczelny??
od kolektora po koncowke wydechu?

hmm, no niezupełnie :???: własnie wymieniałem łącznik/harmonijke i znowu cos lekko 'pierrdzi', chyba w środkowym tłumiku. bedę to kleil zeby na 1-2 m-ce starczyło. ale nie jest to mega wydmuch. małe 2 dziurki

Wazzabii - Nie Lis 04, 2007 21:10

przed sonda czy za sonda? (ja mam diesla i u mnie tej sondy nie ma, wiec nie wiem gdzie jest, ale chyba na kolektorze wydechowym, co nie?)




a ze zadam takie laickie pytanie...

z baku Ci nie cieknie? :lol:


caly uklad paliwowy masz caly? sruba spustowa pod filtrem paliwa dokrecona? jak pamietam jak wymienialem u siebie na nowy to byla niedokrecona...
jak otworzysz maske to czuc won benzyny?
wszelkie widoczne wezyki cale?
zadnych plam pod samochodem?
odpal niech chodzi i wtedy posprawdzaj...
kopci? jak tak to na jako? niebiesko?

bo te 11litrow... to nawet DeLorean z silnikiem 2.8 litra V6 nie pali : :/

Lisa - Nie Lis 04, 2007 21:42

"Wuszumaster" mam dokładnie taki sam problem ze swoim roverkiem, który jest identyczny z twoim tez 8v mój potrafi spalić od 10-12l benzyny i ok 13-14l gazu przy spokojnej jeździe :/
Wymieniłem świece, przewody (NG), kopułkę, palec, sondę. Bylem na komputerach na których sprawdzili mi wszystkie czujniki, które są OK. Roverek nie kopci, obroty po rozgrzaniu trzymają się twardo na 800. Sprawdziłem i wymieniłem już wszystko i nie widzę nadziei na znalezienie przyczyny tak wysokiego spalania :/

wuszumaster - Nie Lis 04, 2007 22:00

Wazzabii napisał/a:
przed sonda czy za sonda? (ja mam diesla i u mnie tej sondy nie ma, wiec nie wiem gdzie jest, ale chyba na kolektorze wydechowym, co nie?)
a ze zadam takie laickie pytanie...
z baku Ci nie cieknie? :lol:
caly uklad paliwowy masz caly? sruba spustowa pod filtrem paliwa dokrecona? jak pamietam jak wymienialem u siebie na nowy to byla niedokrecona...
jak otworzysz maske to czuc won benzyny?
wszelkie widoczne wezyki cale?
zadnych plam pod samochodem?
odpal niech chodzi i wtedy posprawdzaj...
kopci? jak tak to na jako? niebiesko?

bo te 11litrow... to nawet DeLorean z silnikiem 2.8 litra V6 nie pali : :/

-nie kojarze wyciekow a parkuje codziennie w tym samym miejscu
-co do węzyków to nie wiem. ja nic nie widziałem
-dymu nie ma z rury- jest naprawde czysta z minimalnym osadem

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 22:01 ]
Lisa napisał/a:
"Wuszumaster" mam dokładnie taki sam problem ze swoim roverkiem, który jest identyczny z twoim tez 8v mój potrafi spalić od 10-12l benzyny i ok 13-14l gazu przy spokojnej jeździe :/
Wymieniłem świece, przewody (NG), kopułkę, palec, sondę. Bylem na komputerach na których sprawdzili mi wszystkie czujniki, które są OK. Roverek nie kopci, obroty po rozgrzaniu trzymają się twardo na 800. Sprawdziłem i wymieniłem już wszystko i nie widzę nadziei na znalezienie przyczyny tak wysokiego spalania :/

- jutro bedzie u mnie forumowicz "przemo285" - jak on nie pomoże to kaplica
a jak pomorze dam znać co i jak pomogło

[ Dodano: Pon Lis 05, 2007 18:50 ]
no był "przemo285" i zrobił reset kompa.i tyle. zobaczymy za kilka dni jak 100km zrobie ile złopnie.

Lisa - Pon Lis 05, 2007 20:15

Koniecznie mnie poinformuj co i jak, bo ja juz na swojego dosc nerwów straciłem.
PHJOWI - Pon Lis 05, 2007 20:29

na jakim paliwe państwo jeżdzicie? 95, czy 98 , czy tłumik był wymieniany , oraz czy osmalona jest końcówka rury wydechowej
sTERYD - Pon Lis 05, 2007 22:10

PHJOWI napisał/a:
oraz czy osmalona jest końcówka rury wydechowej

sory że się podepnę, ale zaciekawiłeś mnie...
-jeżdże na pb98; tłumik (końcowy) wymieniany 8kkm wstecz a rura w środku już czarna (jakieś 4kkm się zaczerniała)...
czy to coś oznacza? :???:

PHJOWI - Pon Lis 05, 2007 22:40

niespalanie dobrze mieszanki, przy jeden 200 pomogła wymiana filtra węglowego tego przy silniku pucha.
wuszumaster - Wto Lis 06, 2007 00:13

PHJOWI napisał/a:
na jakim paliwe państwo jeżdzicie? 95, czy 98 , czy tłumik był wymieniany , oraz czy osmalona jest końcówka rury wydechowej

1. jeżdzę na 95 (wlałem raz 98, żadnej różnicy w mocy czy spalaniu nie było)
2. rura jest revelka, sadzy znikome ilości (w escorcie 95 1,6 dohc rura była czarna dosłownie, po przejechaniu paluchem była czarny- w R200 prawie igła)

[ Dodano: Wto Lis 06, 2007 00:19 ]
PHJOWI napisał/a:
niespalanie dobrze mieszanki, przy jeden 200 pomogła wymiana filtra węglowego tego przy silniku pucha.

- hmmm... co to "silnik pucha" :grin:
jesli ja nie mam czrnej rury wydechowej to chyba problem źle spalanej mieszanki mnie nie dotyczy?? mam co prawda dzire w tlumili środkowym bodajże, ale nie jest wielka

Spiro - Wto Lis 06, 2007 03:09

Ja wlałem PB 98 i uważam ze jest jednak delikatna poprawa osiągów, takie paliwo jest bardziej kaloryczne dla silnika, i na pewno potrzeba go mniej niz PB95, a różnica w cenie nie jest jakaś zawrotna, tankowałem dziś na JET przejazdem i różnica wynosiła 2gr - więc żadna.

Co do spalania to w moim MG ZR mam równo 10litrów na 100km tylko w mieście, odcinki po 5 km, delikatnie obchodząc się z pedałem gazu of course ;-)

Kozik - Wto Lis 06, 2007 08:12

Spiro napisał/a:
Ja wlałem PB 98 i uważam ze jest jednak delikatna poprawa osiągów


Roznica moze byc taka ze to 95 tankowales na jakiejs kiepskiej stacji, czy na tej samej? Ja tankowalem na stacji X 95 potem zatankowalem na stacji Y 98 i tez zauwazylem poprawe osiagow. Ale to dlatego ze na stacji X bylo ogolnie gorsze paliwo.

Lisa - Wto Lis 06, 2007 13:12

Ja jeżdżę naprzemiennie raz na 95 raz na 98 i w osiągach jakaś tam nieznaczna różnica jest niestety spalanie praktycznie takie same jak na 95 czyli, ok 12l na trasie :/ . Jeżdżę już jak stary tetryk, bardzo ostrożnie nie przekraczając 100km/h. Dla porównania znajomy ma BMW 320 z 89r 6 cylindrowe i on przy takiej samej jeździe max 100km/h potrafi spalić 10l na trasie :/
Mój roverek na samym początku spalał ok 7l na trasie. Dla przykładu trasa: moja miejscowość --> Wrocław --> moja miejscowość łącznie ok 220km wystarczyło ze zalałem byny ok 15l a teraz muszę wlać ok 25l i nie szaleć na oleśnickiej obwodnicy ;)

Zauważyłem ze końcówka tłumika jest nieznacznie osmalona, jest na niej sadza :(

wuszumaster - Wto Lis 06, 2007 14:20

Lisa - a jaka masz końcówke rury wydechowej?? czarna osmalona?
kolin - Wto Lis 06, 2007 14:28

jakie długie odcinki pokonujesz ?? bo na krótkich trasach roverek lubi wypić swoje

[ Dodano: Wto Lis 06, 2007 14:32 ]
wuszumaster napisał/a:
Lisa - a jaka masz końcówke rury wydechowej?? czarna osmalona?


Próbujesz postawić diagnozę jaką na podstawie osmolonej rury ??

Zbyt bogata mieszanka do kopcenie z rury,smród paliwa idzie to łatwo zdiagnozować...miałem tak przy innym samochodzie jadać spokojnie samochód śmigał ok gdy mu tylko deptałem Np 1 bieg 40km/h na dwójce 60-80km/h zaczynał walić jak parowóz z rury...przy 140km/h na 5 tce nie wspomnę...okazały się lejące wtryski dym granatowy i było czuć nie dopalone paliwko,wiadomo że z czasem każda rura nawali sie od sadzy

wuszumaster - Wto Lis 06, 2007 14:45

jak okopcona rura, to może leje za duzo benzynki bo np: czujnik temp. pokazuje za niska temp.
Lisa - Wto Lis 06, 2007 15:12

wuszumaster napisał/a:
jak okopcona rura, to może leje za duzo benzynki bo np: czujnik temp. pokazuje za niska temp.


Czujnik jest OK bo autko było podłączone pod komputer i temp była OK. Na rozgrzanym silniku pokazało mi ok 65-75stopni.

kolin napisał/a:
jakie długie odcinki pokonujesz ?? bo na krótkich trasach roverek lubi wypić swoje

[ Dodano: Wto Lis 06, 2007 14:32 ]
wuszumaster napisał/a:
Lisa - a jaka masz końcówke rury wydechowej?? czarna osmalona?


Próbujesz postawić diagnozę jaką na podstawie osmolonej rury ??

Zbyt bogata mieszanka do kopcenie z rury,smród paliwa idzie to łatwo zdiagnozować...miałem tak przy innym samochodzie jadać spokojnie samochód śmigał ok gdy mu tylko deptałem Np 1 bieg 40km/h na dwójce 60-80km/h zaczynał walić jak parowóz z rury...przy 140km/h na 5 tce nie wspomnę...okazały się lejące wtryski dym granatowy i było czuć nie dopalone paliwko,wiadomo że z czasem każda rura nawali sie od sadzy


Na co dzień robie kilka odcinków po 10-12km łącznie pokonuje ok 150km dziennie i co dwa tyg robie trasę na Wrocław i z powrotem łącznie ok 240km.
Właśnie nie wiem czy osmalona rura wydechowa jest jakąś wskazówką...

[ Dodano: Sro Lis 07, 2007 22:10 ]
"Wuszumaster" i jak tam po tym resecie kompa zrobionego przez "przemo285" nadal tyle pali czy jakas poprawa??

wuszumaster - Pią Lis 09, 2007 00:59

lipa, kicha, kibel i wylęgarnia muszek
Pali jak palił po resecie. zrobiłem 50 kilosów i stzrałka w oczach spada
No zróbcie coś bo sprzedam te PADLINE i bedę rzucał we wszytsko co ma logo ROVER

Lisa - Pią Lis 09, 2007 10:27

Ja już tez sie zastanawiam ostro nad sprzedarza ;/ i w to miejsce kupie coś z silnikiem 2.5l i będzie paliło mi tyle co moje skromne 1.4 :/ :(
arturky - Sob Lis 10, 2007 10:11

Widzę, że to standardowe dość wysokie spalanie we wszystkich 8-zaworówkach ...

U mnie:

MIASTO
PB Vpower 9-10L/100km
SHELLGAS 11-12,5L/100km

Dla przykładu znajomych np. astra 1,4 8V czy civic 1,4 16V spalają w mieście max. 10L LPG. Nie mówiąc o corollce kolegi, która na 100km po mieście potrzebuje 7,5L benzynki...

koziolek - Sob Lis 10, 2007 10:29

Ja rowniez dopisuje sie do tematu. Od jakiegos czasu to spalanie doprowadza mnie do szalu. Gdy wczesniej tankowalem do pelna potrafilem w miescie zrobic 300 mil. Teraz ledwo robie 220. Wczoraj znow zatankowalem na full, przejechalem 10 mil, a wskazowka znacznie juz spadla w dol. Nie jestem pewien, ale zaczelo sie to od kiedy wymienilem rozrzad, harmonijke i tarcze. Zauwazylem od jakis 2 miesiecy rover kopci jak glupi (bialy dym jak tylko lekko przycisne pedal), czasami czuje smrod benzyny jak wysiade po jezdzie. Jezeli macie jakies porady dla mnie, to czekam.
koziolek - Wto Lis 13, 2007 23:42

Raczej przy odpalaniu jest wszystko okej. Kopci strasznie, ostatnio przy nagrzanym silniku ciekla chyba woda z rury. Ciagle jest jakas wilgotna. W tym momencie mam zrobione 65 mil (96km) i wskazowka jest lekko ponad polowe. Wiec to raczej nie jest okej. Pomocy :P
wuszumaster - Wto Lis 13, 2007 23:53

no wiec po resecie kompa pali jeszcze więcej, widze po wskazowce, zrobilem 135kilosow a jest prawie połowa, moze mimimetr brakuje
Powaznie mowie : chce ktos kuoic te padlinę?????

Lisa - Sro Lis 14, 2007 11:00

U mnie po zmianie opon z letnich na zimowe pali o jakiś litr mniej czyli 11l zamiast 12l :P Juz straciłem wszelka nadzieje na normalne spalanie :/ Do tego jeszcze jakby bylo malo srednio na 2 tygodnie wypija jeszcze ok 0,7l plynu chłodniczego!! Wszelkie przecieki płynu wyeliminowane nie wiem gdzie on znika :shock:

piter34: Część tematu dot. problemu z ubywającym płynem wydzielono tutaj

PHJOWI - Sro Lis 14, 2007 12:01

piszecie że wam dużo pali .a sprawdzaliście pod spodem , najlepiej na kanale czy gdzieś wężyk od paliwa nie sączy ,teściowi przy punto delikatnie kapało i nie było śladu a palił 15-16l/100.
piter34 - Sro Lis 14, 2007 12:27

Lisa napisał/a:
Czujnik jest OK bo autko było podłączone pod komputer i temp była OK. Na rozgrzanym silniku pokazało mi ok 65-75stopni.

Za mało.

A tak poza tym, to nie sprawdzajcie spalania patrząc na wskazówkę!!! :lol:

R-200 napisał/a:
Jeśli odłączysz przewód podsiśnieniowy z kompa to są zmiany w pracy silnika?

Dlaczego nie ma odpowiedzi na to pytanie?

wuszumaster napisał/a:
no więc mam jakis dziwny komputer, nie po lewej tylko po środku. Na 2 kompach bylem i kicha, nie czyta

Nie kumam. Masz na myśli komputer pod maską? On powinien być przecież obok akumulatora po prawej (stojąc przodem do auta).

Lisa - Sro Lis 14, 2007 13:28

Ja nie sprawdzam patrzac na wskazowke tylko jade na stacje leje do pełna, robie 100km i dolewam do pelna i stad wiem dokladnie ile autko pali.
Jaka powinna być ta temp rozgrzanego silnika??

sTERYD - Sro Lis 14, 2007 13:30

termostat powinien się otwierać przy 82 stopniach więc temperatura powinna byc coś koło tego ;)
wuszumaster - Sro Lis 14, 2007 13:39

piter34 napisał/a:

wuszumaster napisał/a:
no więc mam jakis dziwny komputer, nie po lewej tylko po środku. Na 2 kompach bylem i kicha, nie czyta

Nie kumam. Masz na myśli komputer pod maską? On powinien być przecież obok akumulatora po prawej (stojąc przodem do auta).

- mam na mysli wtyczkę od kompa

W temacie oceny na "oko" ubywajacego paliwa. Juz troche jeżdze tym aytem i wiem jak kreska leci w dół i kiedy powinna znaleźć sie w jakim położeniu. Dziś przytankuję i mam obawy ze potwierdzą sie moje przypuszczenia.
I NIKT NIE WIE CZEMU TO BYDLE TYLE ŻŁOPIE

roverek216GTIki - Czw Lis 15, 2007 13:40

Mój Roverek 216gti 91r spala 13- 15l gazu !! !!Rura jest osmolona, jak mocniej przycisnę to jest to zostawiam dymek za sobą, a wskazówka od temperatury podnosi sie dopiero po przejechaniu ok 2km, a i jak jest zimny silnik to coś klekocze po stronie kierowcy. Od czego zacząć diagnostykę?
a od dwóch dni czuje zapach spalin jak wysiądę z auta, ale myślę ze to sprawa dziurawego tłumnika środkowego

piter34 - Czw Lis 15, 2007 14:07

roverek216GTIki napisał/a:
Od czego zacząć diagnostykę?

Od regulacji działania instalacji gazowej. Co to jest? I czy II generacja?

Co do okopconej rury, to ja bym się nią nie sugerował, tylko patrzył na wskazania sondy lambda.

morris - Czw Lis 15, 2007 14:35

Lisa napisał/a:
U mnie po zmianie opon z letnich na zimowe pali o jakiś litr mniej czyli 11l zamiast 12l

A dalej Ci szarpie na gazie?

roverek216GTIki - Czw Lis 15, 2007 15:59

nie wiem czy to I czy II generacja w dokumentach nic nie pisze :bezradny:
byłem u gazownika regulować ale bez większych zmian.
ale gdzieś czytałem ze przydało by sie wymienić jakąs membranę w parowniku.

piter34 - Czw Lis 15, 2007 16:01

roverek216GTIki, opisz problem wysokiego spalania w nowym wątku, bo tutaj się śmietnik zaczyna robić.
Damon - Czw Lis 15, 2007 16:35

Nie chce nikogo podlamywac, ani siebie jeszcze bardziej ale moj roverek 214 Si 1,4 spalil mi srednio prawie 12,5l na setke w miescie. Sprawdzalem na podstawie dolewnia beznyny do pelna jeszcze niczym sie zaczely mrozy i sniegi :/ Az sie boje myslec co bedzie teraz jak zima przyszla. 15l na setke? No sorry, ale tyle to chyba silniki trzy litrowe nie pala :/

W poniedzialek idzie na komputer i ogledziny. Jezeli mechanik nie pomoze to chyba tylko sie cieplej zrobi sprzedaje to i nawet na ta marke patrzec nie chce :/

roverek216GTIki - Czw Lis 15, 2007 16:43

ja mam o tyle lepiej ze jeżdżę na gazie :grin:
a ile zima będzie spalał to sie okaże ale mam nadzieje ze zdążę go naprawić przed poważnymi mrozami

wuszumaster - Czw Lis 15, 2007 16:49

"Damon" - cos tu jest nie halo, załozylem temat:
http://www.roverki.pl/for...50899d66099ac7d
"ile pali wasz R200".
i średnia wychodzi 8-9 litrów... chyba ze pirdoły gadaja ludzie. Ja wczoraj zatankowalem po 150km i wyszło prawie 12L/100km. Tyle to Pali Audi A6-V6 2.6litra Quattro mojego znajomka
Moze jest jakis....chaczyk, może cos się seryjnie pierniczy o czym nikt nie wie co powoduje takie spalanie???????

I kolejna sprawa, spalanie na gazie a benzyny to 2 różne tematy i 2 różne problemy. Ten post i problem dotyczy tylko i wyłącznie wysokiego spalanie benzynki... i żadnego innego problemu, bo sie zamotamy i zrobi sie kocioł. PLISSS

Damon - Czw Lis 15, 2007 16:54

Najlepsze jest to, ze staralem sie jezdzic delikatnie bez szalenstwa, zeby sprawdzic ile to pali przy spokojnej jezdzie :/

Jakby mi palilo 8-9 litrow to w tym momencie bylbym uradowany.

wuszumaster - Czw Lis 15, 2007 18:01

no ja to samo.... 2000 - 2300 obrotów
eszet - Czw Lis 15, 2007 19:09

wuszumaster napisał/a:
- aaaha. to zdaje sie tylko raz ale pewien na 100% nie jestem. W serwisie rovera był na kompie. Z resztą z 2 godziny grzebali bo coś tam było nie tak z pracą motoru(w sensie odgłosów). Ale mam wrazenie że do niczego nie doszli, bo mieli dziwne minki, choć usluszałem ze wsio już ok

Ja bym tu się doszukiwał przyczyny,znaczy, nie umieli znależć usterki,a kasę wzięli.

Poza tym,nie doczytałem ,albo się pogubiłem - zmieniłeś ten czujnik temp?

A lambda?Nowa,ale może niestety też wadliwa?Skoro złe odczyty.....
Albo weż,jak radzili koledzy,przejrzyj BARDZO DOKŁADNIE układ zasilania i powrotu paliwa,ale przy załączonym silniku.
Uszy do góry i do dzieła :wink:

Sory,ale coś musi być walnięte i to pewnie będzie prosta sprawa.Nie możesz generalizować i wrzucać wszystkie R-ki do jednego wora.
Mój np. bierze regularnie,od jakiegoś czasu,ok 8 l w jeżdzie mieszanej,choć ,jak wiadomo,to jest najmniej zalecana jednostka nap. dla tego modelu

tomatok - Czw Lis 15, 2007 19:20

Mój rowerek pali 12 l w mieście - od pół roku dokładnie tuzin :)
Taki już jego urok

wuszumaster - Pią Lis 16, 2007 00:55

eszet napisał/a:
wuszumaster napisał/a:
- aaaha. to zdaje sie tylko raz ale pewien na 100% nie jestem. W serwisie rovera był na kompie. Z resztą z 2 godziny grzebali bo coś tam było nie tak z pracą motoru(w sensie odgłosów). Ale mam wrazenie że do niczego nie doszli, bo mieli dziwne minki, choć usluszałem ze wsio już ok

Ja bym tu się doszukiwał przyczyny,znaczy, nie umieli znależć usterki,a kasę wzięli.

Poza tym,nie doczytałem ,albo się pogubiłem - zmieniłeś ten czujnik temp?

A lambda?Nowa,ale może niestety też wadliwa?Skoro złe odczyty.....
Albo weż,jak radzili koledzy,przejrzyj BARDZO DOKŁADNIE układ zasilania i powrotu paliwa,ale przy załączonym silniku.
Uszy do góry i do dzieła :wink:

Sory,ale coś musi być walnięte i to pewnie będzie prosta sprawa.Nie możesz generalizować i wrzucać wszystkie R-ki do jednego wora.
Mój np. bierze regularnie,od jakiegoś czasu,ok 8 l w jeżdzie mieszanej,choć ,jak wiadomo,to jest najmniej zalecana jednostka nap. dla tego modelu


lambda nowa uniwersalna magneti marelli 4 żyłowa. Czujnika temp. nie wymienialem bo komp. nic nie wykazał za niskich temp.

Ze sprawdzeniem tych dolotów i powrotów itp... ja blade pojęcie mam gdzie to jest, a nawet jak znajde to nie wiem na co patrzeć i co moze byc nie tak!!!

[ Dodano: Pią Lis 16, 2007 01:03 ]
raz jeszcze:
Rover 97/98, 1,4 i 75 kucy, 8 zaworów, abs, bez klimy.
- na rurze wydechowej prawie bez grama sadzy(nie kopci)
- wymieniony łącznik wydechu"harmonijka", ale znowu cos chyba delikatnie pierrrdzi
pali jak smok 11L/100 (oststni odczyt 11,6) - przy jeździe 1800-2400 obrotow, miasto, ale raczej nie w korkach.
- nowe: rozrząd, świece, olej, filtry, lambda.
- 2 wizyty na kompie nic nie pokazały, wsio jest OK-takie sa odczyty

Teraz pytanie: mam spalic tego łobuza mojego czy co?? bo nie zarobie.. a zima sie zbliża
Jestem z poznania

piter34 - Pią Lis 16, 2007 11:40

wuszumaster napisał/a:
Ze sprawdzeniem tych dolotów i powrotów itp... ja blade pojęcie mam gdzie to jest, a nawet jak znajde to nie wiem na co patrzeć i co moze byc nie tak!!!

W takim razie podjedź do kogoś, kto ma blade pojęcie. ;-)

wuszumaster - Czw Lis 22, 2007 01:11

taaaa, szukam....

[ Dodano: Czw Lis 22, 2007 01:11 ]
szukam...

[ Dodano: Czw Lis 22, 2007 01:11 ]
szukam....

piter34 - Czw Lis 22, 2007 10:59

wuszumaster napisał/a:
taaaa, szukam....

PHJOWI lub przemo285...?

wuszumaster - Pon Lis 26, 2007 19:28

Był u mnie Przemo285, sprawdził kompa i stwierdził że wsio ok
piter34 - Pon Lis 26, 2007 21:19

wuszumaster napisał/a:
Był u mnie Przemo285, sprawdził kompa i stwierdził że wsio ok

No ale nie mieliście sprawdzić "dolotów" i "powrotów"? :lol:

wuszumaster - Wto Gru 11, 2007 01:50

no tak na to liczyłem....ale wleciał na kwile, stwierdził że wsio ok i pojechał. Musze się z nium skontaktować.