Zobacz temat - [MG ZT] Zamek centralny
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT] Zamek centralny

MaReK - Wto Gru 04, 2007 10:07
Temat postu: [MG ZT] Zamek centralny
Witam ponownie ;)

Otóż mój problem jest dla mnie dziwny i niezrozumiały, wynikający z braku znajomości rozwiązań technicznych w moim aucie.

W drziwach pasazera nagle przestal dzialac zamek centralny.
O dziwo, z pilota sie zamyka (spada w dol i rygluje drzwi).
Taka operacja nie dziala jednak przy zamknieciu drzwi wewnatrz pojazdu odpowiednim przyciskiem.

Otwieranie nie dziala zarowno z pilota jaki z przycisku wewnatrz auta.

Dzieki za pomoc i ew. wyjasnienia ;)

Pozdrawiam,

Marian_K - Wto Gru 04, 2007 10:27

O zamkach no forum było sporo - również takie dziwne przypadki jak Twój. Może to być objaw padającego zamka, albo .... niedoładowanego akumulatora. U mnie problem z zamkiem pojawia się w sytuacji, gdy akumulator jest w słabej kondycji. Doładuję i po problemie.

Pozdrawiam!

MaReK - Wto Gru 04, 2007 10:30

Ale tylko jeden zamek ;D ?
Skoro pali dobrze, laduje sie dobrze, wszystkie odbiorniki dzialaja okej... to moze to byc taki problem? Jak to sie dzieje, ze on sie zamyka z pilota a z innych funkcji nie?

Czy tam sa dwa zamki ;D ?

Marian_K - Wto Gru 04, 2007 11:01

Cytat:
Skoro pali dobrze, laduje sie dobrze, wszystkie odbiorniki dzialaja okej... to moze to byc taki problem?
U mnie jest dokładnie taki problem, że niby wszystko jest OK, ale zamek prawy tylny odmawia posłuszeństwa przy "osłabionym" akumulatorze. Muszę kilka razy wciskać przycisk otwierania, żeby zaskoczył.

MaReK napisał/a:
Czy tam sa dwa zamki ;D ?
Tego nie wiem - ponieważ u mnie ładowanie AKU pomaga - nie rozbierałem zamka. Niech mądrzejsi się wypowiedzą.

Pozdrawiam!

maciej - Wto Gru 04, 2007 11:16

Marian_K napisał/a:
Tego nie wiem - ponieważ u mnie ładowanie AKU pomaga - nie rozbierałem zamka.

Myślę, że większym problemem od tego, że się zamek nie zamyka jest to, że Ci się akumulator nie doładowuje...

MaReK - Wto Gru 04, 2007 12:02

Czy ktos moze mi powiedziec, jak sie do tego zamka dobrac? Jak go wyjac?
Boczek juz zdjalem ;) Nic sie nie polamalo ;)

Ale mam takie spostrzezenia. Zamek po kliknieciu z pilota dziala idealnie i slychac jak zapadka sie przesuwa. Pozniej, gdy chce recznie wyciagnac rygiel, to co go blokuje i wraca na swoja pozycje (zamknieta). Gdy otwieram, slychac ze cos chce go podniesc ale... nie idzie. Dopiero podowjne pociagniecie klamki (linki) powoduje otwarcie rygla.

Prosze o sugestie, podpowiedzi ;)

maciej - Wto Gru 04, 2007 12:08

MaReK napisał/a:
Gdy otwieram, slychac ze cos chce go podniesc ale... nie idzie. Dopiero podowjne pociagniecie klamki (linki) powoduje otwarcie rygla.

Mariusz mówił na Bemowie, że są dwie łopatki przy siłowniku - jedna zamykająca, a druga otwierającai ta Ci się ułamała.

MaReK - Wto Gru 04, 2007 12:09

Okej. Dlaczego zatem nie zamyka sie z wewnatrz auta przyciskiem, tylko za pomoca pilota :) ?
I dlaczego nie moge go !@!$# stamtad wyjac !! ?

maciej - Wto Gru 04, 2007 12:12

Hmmm...
A może on jest taki "sprytny", że "pamięta", że się nie otworzył, to nie zamyka, a przy zamykaniu pilotem ma komendę "bezwarunkową"...
Taka myśl programisty - w końcu to wszystko to komputer...

Zupełnie jak nowe windy w mojej firmie - są mądrzejsze od użytkowników i nawet czasem lepiej wiedzą gdzie mają jechać niż sam pasażer... ;)

argail - Wto Gru 04, 2007 12:26

maciej napisał/a:
A może on jest taki "sprytny", że "pamięta", że się nie otworzył, to nie zamyka,

Nie wiem jak to jest z Roverami, ale w VectrzeB miałem tak, ze jeśli pootwierałem okna i drzwi i następnie wyjmowałem na dłuższą chwilę akumulator, to komputer "głupiał" - a to zamykał okna do połowy, albo drzwi tylko po jednej stronie ....
Trzeba było zamykać wszystko, odłączać akumulator i po ponownym załączeniu komputer stan aktualny przyjmował za faktyczny i działało ok ;)
Po przejściach jednego z forumowiczów, który rozprogramował sobie podświetlenie w kabinie zbyt długo przytrzymując przycisk - jestem w stanie uwierzyć we wszystko ;)

MaReK - Wto Gru 04, 2007 13:43

No dobra.
Rozebralem w koncu to i wyjalem caly zamek...
Troche bylo zabawy ale juz wiem, ze polamalo sie czarne mocowanie rygla i silownik pchal go na gore ale on nie sie slizgal bo zaczep nie istnieje.

Teraz musze szukac sobie zamka do ZT ale nie wiem czy od R75 bedzie pasowal ;/

Pozdrawiam,

maciej - Wto Gru 04, 2007 14:18

MaReK napisał/a:
polamalo sie czarne mocowanie rygla i silownik pchal go na gore ale on nie sie slizgal bo zaczep nie istnieje.

Na poxipol!!! ;)

Kris - Wto Gru 04, 2007 14:30

MaReK napisał/a:


Teraz musze szukac sobie zamka do ZT ale nie wiem czy od R75 bedzie pasowal ;/

Pozdrawiam,


Sory za sarkazm MaReK ale zapewne będzie pasował :) R75 od ZT różni sie zpewne tylko tym co mozna zobaczyc gołym okiem :P

MaReK - Wto Gru 04, 2007 14:52

Wiesz Kris ja sie nie obrazam ale... PHJowi mowil, ze sa dwa rodzaje jakies... na pewno bedzie pasowac bo to to samo. Wizualnie sie rozni, wewnatrz troszke no i zawieszka twardsza. Piasty z tego co wiem sa inne.

Pozdrawiam,

PHJOWI - Wto Gru 04, 2007 14:57

na szczęście w twoim modelu nie ma zmian także można założyć od rover numer musi być taki ALR9784A wersja LHD według epc
MaReK - Wto Gru 04, 2007 16:04

Jowiś a masz taki? Bo jak masz to go pakuj i dawaj na ten sam adres ;D
Nie moge kurde otworzyc drzwi (nawet od wewnatrz) ;D

maciej - Wto Gru 04, 2007 16:08

MaReK napisał/a:
Nie moge kurde otworzyc drzwi (nawet od wewnatrz)

Dobrze, że możesz zamknąć. ;)
A teraz przynajmniej Viola będzie mieć dobrze - będzie jeździć na tylnej kanapie w "limuzynie z szoferem". ;)

PHJOWI - Wto Gru 04, 2007 17:08

marek mam i puszcze go tobie , jeszcze rano potwierdze tobie
MaReK - Wto Gru 04, 2007 21:51

PHJOWI napisał/a:
marek mam i puszcze go tobie , jeszcze rano potwierdze tobie

No Jowiś... interesy z Toba to narazie sama przyjemnosc ;)
A pomyslec, ze jeszcze niedawno mialem zle zdanie (z opinii innych) ;)

To czekam na wiesci... czekam i czekam bo drzwi kuzwa musze patykiem zastawiac ;D

Ps.
Maciek, ale wlasnie w tym sek ze ona nie chce jezdzic z tylu :D
A przeciez tak jezdza prawdziwe bizneswoman ;)

maciej - Sro Gru 05, 2007 08:24

MaReK napisał/a:
Maciek, ale wlasnie w tym sek ze ona nie chce jezdzic z tylu
A przeciez tak jezdza prawdziwe bizneswoman

No to masz prawdziwią Kobietę Wyzwoloną. ;)

piter34 - Sro Gru 05, 2007 14:33

MaReK napisał/a:
Teraz musze szukac sobie zamka do ZT ale nie wiem czy od R75 bedzie pasowal ;/

W MG-ZT sa na pewno "sportowe" zamki :mrgreen:

Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać :lol:

PHJOWI - Sro Gru 05, 2007 14:37

piterku np. w mg zr jest inny zamek niż w r 25 , lukni w EPC , no już nie wspomne o wersji RHD
piter34 - Sro Gru 05, 2007 14:44

PHJOWI napisał/a:
piterku np. w mg zr jest inny zamek niż w r 25

Czym się różnią? :shock:

PHJOWI - Sro Gru 05, 2007 15:51

posiadają tak zwany super lock, i w środku jest inaczej
MaReK - Sro Gru 05, 2007 16:18

Sportowe zamki sa szybsze ;) Wiec zlodziej ma mniej czasu na reakcje ;P

Pozdrawiam,

thef - Sro Gru 05, 2007 16:21

Sportowe zamki dodają 5KM i utwardzają zawieszenie :hahaha:
Brt - Sro Gru 05, 2007 16:21

MaReK napisał/a:
Sportowe zamki sa szybsze


:hahaha: :hahaha: :hahaha:

maniaq - Sro Gru 05, 2007 19:06

ja znow zaczynam sie zastanawiac nad rozwiazaniem, ktore mialem w poprzednim aucie , centralny otwieral z pilota drzwi , ale kluczyk od kierowcy i pasazera byl odlaczony , wiec sobie mozna bylo krecic :D w razie awarii pozostaje bagaznik ---- > wiem musi to byc ciekawy widok wsiadac do wlasnego auta przez bagaznik, ale umowmy sie centralny jest po to zeby dzialal, jak sie psuje to sie naprawia ;) a dlaczego wogole odlaczyc , bo przed swietami jak stawalem w miescie autkiem to ktos chcial mi sie wlamac do AX-a !! ale sie zdziwil jak mu zamek zostal w reku i zamias otworzyc drzwi to sie wysunal z dziury i lekko podgial tylko blache :) autko cale , radio - nawet bez panelu w srodku - cale . w tym kraju wszystko musi byc niestety pozamykane i zabezpieczone O_o
PHJOWI - Sro Gru 05, 2007 20:04

zostaw sobie w drzwiach kierowcy , bo(odpukać) siądzie pilot , to kodu nie wprowadzisz :)
PD - Czw Gru 13, 2007 02:43

ja tez mialem taki przypadek z zamkiem nawet z dwoma juz, najpierw prawy pozniej lewy, moze przez to ze mam opcje zamykania sie drzwi jak ruszam i one ciagle sie zamykaja itp.
a mianowicie reagowal tylko na zamkniecie z pilota, ogolnie za uzywke dalem 150 moze i drogo ale warto bo bardzo mnie to irytowalo gdzy nie umialem otworzyc drzwi.
chcialem zauwazyc ze to autko posiada 2 'zamkniecia' z kluczyka(lub wewnatrz auta z przycisku) takie jakby podstawowe(nie zamykal sie nawet bak i mozna bylo otworzyc drzwi od srodka) i drugie z pilota co zamykalo wszystko wlaczalo alarm i niee dalo sie otworzyc drzwi nawet od wewnatrz.
bylem ciekawy jak wyglada taki zamek od srodka i zauwazylem ze tam sa poprostu dwa silniczki i jeden mi akurat sie zepsul...
pozdrawiam

Marian_K - Czw Gru 13, 2007 09:29

PD napisał/a:
bylem ciekawy jak wyglada taki zamek od srodka i zauwazylem ze tam sa poprostu dwa silniczki i jeden mi akurat sie zepsul...
I to tłumaczy te wszystkie "dziwnie" i dotychczas niewytłumaczalne przypadki. Wielkie dzięki za informację!!!!

Pozdrawiam!

MaReK - Czw Gru 13, 2007 16:27

Tez na to wpadlem jak go rozebralem ;)
Potem przez tydzien jezdzilem bez zamka ;)

Mariusz z Babic w koncu zalozyl mi uzywke za 150 zl od PHJowi i dziala po dzis dzien jak zloto. Ps. wbrew pozorom to troche sie trzeba napierniczyc z tym regulowaniem i zakladaniem.

Marian_K - Pią Gru 14, 2007 09:23

MaReK - mógłbyś wziąć ten uszkodzony zamek na Bemowo w najbliższą niedzielę? Chętnie rzucę na niego okiem :grin: .

Pozdrawiam!

MaReK - Pią Gru 14, 2007 20:25

Zostawilem go u Mariusza w garazu, ale jesli on to czyta, to moze go wezmie ;D
air9 - Sro Lut 02, 2011 18:11

MaReK, mógł byś mi podpowiedzieć jak dostać śię do tego centralnego zamka, jakie śruby odkęć bo niestety nie mam pojęcią jak się do niego dobrać:(:(

z góry dzięki :)

MaReK - Sro Lut 02, 2011 18:47

Żeby się dostać do zamka musisz zdjąć boczek.
Potem musisz kluczem "torx" odkręcić 3 śruby, znajdują się na krawędzi drzwi (zamknięte schowane są za słupkiem) :) Wewnątrz masz cięgna, które musisz delikatnie odczepić.

Odpinasz wtyczkę i linkę od klamki i powinien elegancko wyjść.

air9 - Sro Lut 02, 2011 20:23

Dzięki:) brzmi bardzo łatwo ale jak parę miesięcy temu zabierałem się za to to była czarna magia... w weekend spróbuje jeszcze raz :)

dzięki :)

MaReK - Sro Lut 02, 2011 20:39

Trochę gimanstyki jest z odpięciem rygla. Trzeba uważać żeby nie połamać plastików.
Jest jeszcze taki plasticzek na drucie. Ten plasticzek ma gwint i on odpowiada za klamkę zewnętrzną. Czasami to się luzuje, spada i nie można otworzyć drzwi od zewnątrz pomimo wysuniętego rygielka. Kiedyś u siebie się tym zajmę, ale musi się ocieplić ;)

Pozdrawiam,

Joanna_Rover_75 - Wto Lut 08, 2011 20:10

MaReK, mam rowniaz problem z otwieraniem auta po wymianie akumulatora nie moge otw z pilota

[ Dodano: Wto Lut 08, 2011 19:10 ]
pomozcie mi w mojej sprawie PROSZE

Lenin - Sro Lut 09, 2011 16:03

MaReK napisał/a:


Mariusz z Babic w koncu zalozyl mi uzywke za 150 zl od PHJowi i dziala po dzis dzien jak zloto. Ps. wbrew pozorom to troche sie trzeba napierniczyc z tym regulowaniem i zakladaniem.



Mam pytanie odnośnie zamka. Czy to prawda, że od anglika zamki nie pasują? Bo właśnie mam zamek do wymiany a oryginalny kosztuje ok 500zł :-/
Przestał mi się otwierać z zewnątrz (a wcześniej przestał reagować na zamykanie z kluczyka i z wewnątrz samochodu) i muszę za każdym razem od strony pasażera otwierać drzwi i dopiero wsiadam.

domel-x - Sro Lut 09, 2011 19:23

Lenin, pasują
Aragorn - Sro Lut 09, 2011 20:09

Joanna_Rover_75 napisał/a:
MaReK, mam rowniaz problem z otwieraniem auta po wymianie akumulatora nie moge otw z pilota

[ Dodano: Wto Lut 08, 2011 19:10 ]
pomozcie mi w mojej sprawie PROSZE


...siedząc w samochodzie należy czterokrotnie nacisnąć (szybko) dowolny przycisk na pilocie powinna nastąpić synchronizacja, jeśli ta metoda nie zadziała to raczej tylko podpięcie pod komputer pomoże

Lenin - Czw Lut 10, 2011 13:41

domel-x napisał/a:
Lenin, pasują



Qrcze no, a znasz kogoś kto ma od angoli, bo czytam zbierzne opinie, jedni mówią że pasują, inni że nie? :-/

witgut - Czw Lut 10, 2011 15:04

Lenin napisał/a:
jedni mówią że pasują, inni że nie

a ja myślałem że są to opinie rozbieżne :razz:
jeśli na tył to są takie same, jeśli z przodu to z różnej strony masz wkładkę zamka

SeniorA - Czw Lut 10, 2011 15:20

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=anglika
kaisor1 - Nie Kwi 21, 2013 12:18

Witam. Rano chciałem odpalić Roverka i cisza - rozczarowanie, rozrusznik nie reaguje, nie pokazuje ,że otwarte są drzwi, nie ma sygnału dźwiękowego o zapalonych światłach przy otwartych drzwiach, nie mruga kontrolka od alarmu, nie mogę zamknąć auta pilotem i mechanicznie też, zamykają się tylko drzwi kierowcy mechanicznie, czy zepsuł się jakiś komputer od alarmu i gdzie on jest?
rafalmis1 - Nie Kwi 21, 2013 13:38

a aku spradziłeś ??
kaisor1 - Nie Kwi 21, 2013 14:17

tak , jest b.dobry
MaReK - Nie Kwi 21, 2013 14:35

A jak przekręcasz stacyjkę to nic się nie dzieje na ekranie pokładowego kompa (masz takiego)? Jak otwierasz drzwi to nie zaświeca się światełko w kabinie?

Może coś zalało BCU? Sprawdzałeś bezpieczniki pod schowkiem i ogólnie czy nie ma wilgoci?

kaisor1 - Nie Kwi 21, 2013 15:58

bezpieczniki sprawdzone, jak otworzę drzwi to światełko zaświeca się, koło bezpieczników sucho, i dalej nie mruga kontrolka od alarmu, a kontrolka nie pokazuje otwarcia drzwi a pokazywała. Pokładowego kompa nie mam , mam prostą wersie. Wyciągnąłem moduł komfortu prysnąłem po stykach i prawie wszystko działa, pokazuje otwarte drzwi , zamyka i otwiera z pilota ale niestety rozrusznik nie reaguje.
Weście .... zapalił, ale co było nie wiem.

rafalmis1 - Pon Kwi 22, 2013 12:55

jeden użytkownik forum miał przetartą wiązkę w nadkolu. Tylko ze u niego przez to, zanikło całe zasilanie w samochodzie