Zobacz temat - [MG ZT] Po wymianie silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT] Po wymianie silnika

Ryszard1205 - Pon Gru 10, 2007 20:23
Temat postu: [MG ZT] Po wymianie silnika
Wymienilem silnik [MG ZT 2.5v6 +190] na 2.5 V6 Rover (konstrukcyjnie to ten sam silnik,chyba ze sa jakies zmiany, o ktorych nie wiem) Czy mozliwe jest, zeby po podlaczeniu go do ecu z MG ZT +190 (ecu to samo co w rover 75)spoznialy mu sie zaplony na dwoch cylindrach? Dodam ze wszystko sprawdzilem (swiece,przewody,cewki)
Proszae o porade.Dziekuje z gory za pomoc

ADAM1 - Pon Gru 10, 2007 20:32

Te silniki nie sa takie same. Jak myslisz, skad sie wzielo w orginalnym silniku MG 190 km?
Ryszard1205 - Pon Gru 10, 2007 20:46

Jakie sa zmiany? Glowica ,rozmiar cylindrow? Czy po podlaczeniu tego silnika z modulem ecu MG ZT moga wpadac zaplony? (mam tylko dwa cylindry ktore nie pracuja 1 i 3)
piter34 - Pon Gru 10, 2007 20:55

Ryszard1205 napisał/a:
Czy po podlaczeniu tego silnika z modulem ecu MG ZT moga wpadac zaplony?

Szczerze wątpię. Czy ten silnik był pewny?

Ryszard1205 napisał/a:
Wymienilem silnik [MG ZT 2.5v6 +190] na 2.5 V6 Rover

Dlaczego wymieniłeś? Co się działo?

Ryszard1205 - Pon Gru 10, 2007 21:02

Silnik wymienilem bo byl totalnie zniszczony.Urwal sie korbowod uszkodzil blok silnika i nie tylko.Samochod byl podtopiony ,silnik zlapal wode. Nowy silnik kupilem od firmy ( w Angli)sprzedajacej uzywane czesci do Mg i Rover podobno byl sprawdzany.Ma o polowe mniejszy przebieg od mojego starego. Biorac pod uwage ze anglicy to (ciemniaki i partacze) sam sprawdzilem co sie dalo,komputer pokazuje mi p0300 wypadanie zaplonu. Silnik tak sie zachowuje jakby nie palil na dwa cylindry.Po sprawdzeniu 1i 3 cylinder jakby nie pali.
przemo285 - Pon Gru 10, 2007 21:09

Nie sądzę , powinien chodzić normalnie. Sprawdż kompresję na tych cylindrach i podmień cewki
Ryszard1205 - Pon Gru 10, 2007 21:14

kompresja jest ok.Cewki zamienialem,przewody tez,swiece nowe.
przemo285 - Pon Gru 10, 2007 21:17

A czy ten silnik był przekładany w całości czy jeszcze przed tem ktoś sprawdzał np.ustawienie rozrządu :?:
piter34 - Pon Gru 10, 2007 21:29

Ryszard1205 napisał/a:
Biorac pod uwage ze anglicy to (ciemniaki i partacze) sam sprawdzilem co sie dalo,komputer pokazuje mi p0300 wypadanie zaplonu. Silnik tak sie zachowuje jakby nie palil na dwa cylindry.Po sprawdzeniu 1i 3 cylinder jakby nie pali.

Ja tylko przypomnę, że problem z wypadaniem zapłonów był dyskutowany tutaj.

Ryszard1205 - Pon Gru 10, 2007 23:07

Silnik byl przekladany w calosci.Rozrzadu nie dotykalem,tylko przegladalem w jakim stanie jest.Wyglada prawie jak nowy.Silnik ma przejechane 31000mil rozrzad wymienia sie gdzies po 70000mil.Podejzewalem tez rozrzad,ale silnik ogolnie ladnie pracuje,reaguje super na przyspieszene,ale nie wszystkie cylindry jednak pracuja.
Brakuje mi pomyslow co mu jest.

piter34 - Wto Gru 11, 2007 16:27

Przepraszam bardzo, ale to...
Ryszard1205 napisał/a:
ale silnik ogolnie ladnie pracuje,reaguje super na przyspieszene,

...kłóci się stanowczo z tym:
Ryszard1205 napisał/a:
ale nie wszystkie cylindry jednak pracuja.

:lol:

Ryszard1205 - Wto Gru 11, 2007 21:17

Sorki ale na trzech cylindrach tez silnik pracuje i dla laika moze byc ok. Chodzi o to ze sie nie dlawi przy dodawaniu gazu na wolnych pracuje prawie rowno.Ktos kto sie nie zna nie bedzie wiedzal ze cos jest nie tak.Sportowy wydech troche zaglusza specyficzna prace V6. A ja slysze wyraznie ze nie pracuja wszytkie cylindry.To nie jest pierwsza moja V6 ,ja specjalizyje sie w audi,vw i mam do tego licencjinowany sprzet,ktory w MG moze odczytac tylko bledy OBD nic wiecej.To MG jest dziwnym przypadkiem.Dlatego pytam i pisze na tym forum co tylko moge w tym temacie do osob ktore znaja MG i Rover.
Prosze dalej o podpowiedzi.Dziekuje z gory tym ktorzy probuja pomoc.