Zobacz temat - [R200] Tlumik wymiary
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R200] Tlumik wymiary

raper1987 - Sro Gru 26, 2007 20:12
Temat postu: [R200] Tlumik wymiary
Chcialbym sie dowiedziec jakie sa wymiary oryginalnej puszki tlumika koncowego bo chcialbym zalozyc inny tlumik cos ala mugen i nie wiem czy wejdzie w tamto miejsce montazowe oryginalnego tlumika.
bula21 - Czw Gru 27, 2007 10:56

nie wiem jakie ma wymiary ale jest bardzo dlugi ;) jak ja kupowalem uniwersalny to byl za krotki i dorabiali ;) ale z tego co wiem to na forum maja pozakladane tlumiki ala'mugen czy cos w tym stylu i sie mieszcza;) wiec nie masz sie czym martwic
dobryziom - Czw Gru 27, 2007 13:42

nie wiem czy tłumik od 220 turbo jest taki sam ale podaje:
dł puszki 400mm
szerokość puszki 270mm
wysokość puszki 160mm
długość końcówki 170mm

:)

raper1987 - Sob Gru 29, 2007 09:56

a takie cos?? http://allegro.pl/item286...na_prezent.html



Brt: poprawka linku ;)

radocha - Sob Gru 29, 2007 10:53

mam cos takiego http://allegro.pl/item285...romocjaaaa.html i jeszcze byl za krotki i trzeba bylo przedluzke robic
raper1987 - Sob Gru 29, 2007 11:06

a idzie z tym wytrzymac na dluzsza mete?? Chodzi o jazde w trasie :D :D
bula21 - Sob Gru 29, 2007 11:06

http://allegro.pl/item289...em_140_exo.html :twisted:

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=286424149

[ Dodano: Sob Gru 29, 2007 11:07 ]
raper1987 napisał/a:
a idzie z tym wytrzymac na dluzsza mete?? Chodzi o jazde w trasie :D :D


ma pare ludzi takie tlumiki i jest ok

srbenda - Sob Gru 29, 2007 20:40

Sama puszka ma około 60cm, jak nie więcej, a szerokość 20-30cm.
Ja u siebie mam MG-Motorsport "Rivet" i z założoną wkładką jest ciut głośniej niż z tłumikiem z Silverstone (miałem taki wcześniej). Bez wkładki jest przerażająco głośny poniżej 5000rpm. Potem się częstotliwość zmienia i da się wytrzymać :twisted:

raper1987 - Sob Gru 29, 2007 22:44

no i w koncu zdecydowalem sie na ten http://allegro.pl/item289...em_140_exo.html mam nadzieje ze na trasie nie ogluchne od tego tlumiczka :D :D
bula21 - Sob Gru 29, 2007 22:54

raper1987 napisał/a:
no i w koncu zdecydowalem sie na ten http://allegro.pl/item289...em_140_exo.html mam nadzieje ze na trasie nie ogluchne od tego tlumiczka :D :D


dobry wybor tez go kupie ;P ... heh a mysle ze na trasie jak bedziesz go nawet krecic do 4-5 tys to bedzie znosny :D a na 2-3 nawet nie uslyszysz chyba ;P

radocha - Pon Gru 31, 2007 11:42

jesli chodzi o mojego mugena to zaczyna wyc powyzej 3 tys a w trasie to jest wkurzajace troche:/
dobryziom - Pon Gru 31, 2007 11:42

będziecie je szybciej zmieniać niż kupiliście ich wyciszenie jest zerowe plus jak założycie sliencer to przymulicie sporo samochód... tanie zabawki dla pseudo tonerów osobiście nie polecam...
raper1987 - Wto Sty 01, 2008 16:23

dobryziom nie kazdy ma pieniadze :D :D zeby za caly uklad wydechowy dac polowe wartosci auta kazdy robi tak jak uwaza :P i na tyle ile ma funduszy :P
marcin8c - Wto Sty 01, 2008 21:30

oj tam... gwozdz, mlotek i masz warczenie z tlumika :D
dobryziom - Sro Sty 02, 2008 08:43

ale to nie trzeba mieć majątku chyba lepiej wydać raz o te 100-150zł więcej i mieć coś porządnego na kilka lat:) ale to moje zdanie a każdy robi jak uważa :)
radocha - Sro Sty 02, 2008 09:51

dobryziom, skoro tak piszesz caly czas to napisz lepiej co polecasz...
raper1987 - Sro Sty 02, 2008 10:27

czyli jakies 400-450 zl na tlumik remusa to wciaz za malo jedenie o co mozna bylo by sie pokusic to juz tlumiki upgrade tyle ze one tez nie sa wygluszane ewentulanie juz jakiegos ultera by za to kupil ktore w wiekszosci i tak malo sa wygluszone. Swoja droga mam jescze pytanie o umiejscowienie sondy lambda w 1.4 8v i czy jest tylko czy więcej??
dobryziom - Sro Sty 02, 2008 10:41

już w jednym wątku dałem odp:

http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=22244

jak ktoś chce więcej info to zapraszam :)


ps. oczywiście są możliwe zmiany w średnicy wejścia i wyjścia.

radocha - Sro Sty 02, 2008 11:50

skoro jestes takim fachowcem to co powiesz o tym tlumiku http://www.allegro.pl/ite...007_mugen_.html powiem ze mam go w roverku 214 coupe wyje dopiero jak jest ponad 3 tys powinienem jeszcze jakas strumiennice zamontowac zamiast srodkowego?
dobryziom - Sro Sty 02, 2008 12:09

za fachowca to sie nie uważam :) ale coś tam mogę powiedzieć na ten temat korzystając z mojego doświadczenia oraz moich znajomych z innych klubów np. Hondy :) Jeśli ktoś stawia na podwyższone osiągi oraz głośność porównywalną z seryjnym tłumikiem ewentualnie troszkę głośniejszy to mogę doradzić tłumik który przedstawiłem wyżej już ludki z Hondy kupiły te tłumiki i są bardzo zadowoleni :) Co do tłumika przedstawionego przez Ciebie żadnych rewelacji tam nie będzie mała puszka przelotowa bez wyciszenia z dużym wylotem ciche to na pewno nie jest ale mocy nie powinno tez zabierać chyba ze założysz silencer... co do strumienicy ja nie szkoda ci pieniędzy to możesz kupić tłumik zacznie być jeszcze głośniejszy plus uzyskasz bardzo nieprzyjemny "świst pisk"nie wiem jak to nazwać...
radocha - Sro Sty 02, 2008 13:11

tzn jaki tlumik?srodkowy?jaki polecasz?
dobryziom - Sro Sty 02, 2008 13:37

Środkowy przelotowy
średnicy 115mm
długość 400mm

taki mogę polecić największa puszka jaka tam wejdzie z kwasa dobrze wytłumiona przelotowa najlepszy kompromis.

jak ktoś będzie zainteresowany to mogę trzasnąć fotki na czwartek.

radocha - Sro Sty 02, 2008 14:06

wejdzie do rovera 214 coupe? ty masz ten tlumik na zamowienie czy jak?ile kosztuje?zarzuc fotami
dobryziom - Sro Sty 02, 2008 14:11

wydaje mi sie ze środkowy oraz końcowy idealnie wejdą do każdego modelu silnika w R200.
fotki tak jak pisałem najwcześniej na czwartek.

http://img229.imageshack....umikkwasma1.jpg

ceny końcowy 450zł, środkowy 300zł

może jak by sie udało zebrać więcej zainteresowanych to była by jakaś grupowa zniżka :)

srbenda - Sro Sty 02, 2008 17:12

Jest taki zakład pod Krakowem robiący wydechy z stali aluminiowanej jak i z nierdzewnej w BARDZO dobrych cenach. Robiłem tam cały wydech do innego samochodu i jestem bardziej niż zadowolony - ceną, jakością i terminem. Sprawa jest tylko taka że ichnie produkty nie są piękne ale są solidnie wykonane ;)
raper1987 - Sro Sty 02, 2008 21:58

dobryziom co do silencera masz racje ze oslabie auto ale zwieksze jego moment obrotowy w srodkowej strefie obrotowej zwiekszajac kompresje. Pozatym zalozylem ten temat w tunigu wizulanym a nie mechanicznym a to samo za siebie mowi ze nie chce zwiekszac mocy a jedynie nadac autu ladny wyglad z tylu a o sonde lambda pytalem z ciekawosci bo moze kiedys w przyszlosci cos bede robil w tym zakresie ale poki co nie mam zbytnio na to czasu ani pieniedzy
piter34 - Czw Sty 03, 2008 10:51

raper1987 napisał/a:
masz racje ze oslabie auto ale zwieksze jego moment obrotowy w srodkowej strefie obrotowej zwiekszajac kompresje.

A to jest tak na 100% pewne i empirycznie udowodnione? :roll:

dobryziom - Czw Sty 03, 2008 10:55

mi sie wydaje ze to Qwno prawda:) ponieważ taka kompresje uzyskuje sie na down pipie ewentualnie przy użyciu kata a nie na końcowym tłumiku... jedyne co możesz uzyska na takim ala mugenie to przeraźliwy ryk plus wygląd jeśli komuś sie to podoba...
srbenda - Czw Sty 03, 2008 14:11

piter34 napisał/a:
raper1987 napisał/a:
masz racje ze oslabie auto ale zwieksze jego moment obrotowy w srodkowej strefie obrotowej zwiekszajac kompresje.

A to jest tak na 100% pewne i empirycznie udowodnione? :roll:


W kilku przypadkach sprawdzone na hamowni że jest większa moc z silencerem niż bez ;) Dotyczy tylko samochodów N/A bez radykalnych przeróbek.

dobryziom - Czw Sty 03, 2008 14:34

widocznie ktoś przesadził ze średnicą wydechu... bo raczej sie robi wydech pod odpowiednia pojemność silnika i przewidywalna moc a nie później zakłada silencer bo sie okazało ze przesadziliśmy :)
piter34 - Czw Sty 03, 2008 14:37

srbenda napisał/a:

W kilku przypadkach sprawdzone na hamowni że jest większa moc z silencerem niż bez

No ale teza była wcześniej, że auto jest przy nim osłabione (co rozumiem jako mniejszą moc maksymalną), ale ma "zwiększony moment obrotowy w środkowej strefie obrotowej zwiększając kompresję" (cokolwiek oznacza ta "strefa obrotowa" ;-))
Te pomiary przeczą tezie zamiast ją potwierdzić.

Gdzie te wykresy?

dobryziom - Pią Sty 04, 2008 00:21

Dla zainteresowanych fotki tłumików :)








Marrkus - Sob Sty 05, 2008 17:12

Ten zestaw tłumików to na potrzeby twojego tomcata ?
dobryziom - Nie Sty 06, 2008 16:19

zgadza sie wczoraj zostały wspawane obydwa tłumiki :) down pipe na razie niezmieniony z uwagi ze niedługo będzie wstawiana nowa sprężarka wiec szkoda roboty:) Co sie zmieniło hmm trochę lepiej sie wkręca zauważalna różnica w mocy (nie do końca moglem porównać ze stanem wczesniejeszym z uwagi na pogodę biało:p) co do głośności praktycznie na tym samym poziomie co mnie bardzo cieszy :)

nowe foty





:rotfl:

raper1987 - Sro Sty 09, 2008 13:07

No więc po długim oczekiwaniu no i znalezieniu chwili czasu założyłem tłumik który prezentuję się tak nie czuję żadnych spadków mocy, a dźwięk jest przyjemny dla ucha i nie jest uciążliwy do jazdy.



Jak za taką cenę jestem bardzo z tego zadowolony. I wszystkim tym którzy nie są zapalonymi tunerami i "nie szukają dodatkowych 2-3 KM" w układzie wydechowym mogę go śmiało polecić.

P.S. do tych ktorzy beda sie zaraz czepiac.

Te 2-3 konie to tylko przyklad bo jest mi wiadomo ze mozna sporo uzyskac montujac caly uklad w profesjonalnych zakladach tuningowych ale napewno nie za te pieniadze.