Zobacz temat - [416 SI 1.6 16V '95] Immo i inne problemy nowicjusza
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [416 SI 1.6 16V '95] Immo i inne problemy nowicjusza


alfa28 - Sro Sty 02, 2008 20:40
Temat postu: [416 SI 1.6 16V '95] Immo i inne problemy nowicjusza
Witam serdecznie wszystkich
Od 29 grudnia '07 stałem się - mam nadzieje ze szczęśliwym - posiadaczem Roverka 416 SI 1.6 16v '95 (wyposażenie: ABS, klima, autoalarm, elekt. lusterka i szyby) . Pierwsze co zrobiłem, to znalazłem grupę Roverka czyli Was. Mam kilka pytań do
'starych' wyjadaczy Roverkowych:
1. Gość co mi sprzedał autko dal mi tez dwa kluczyki z dwoma pilotami autoalarmu, twierdząc ze drugi nie działa bo bateria się skończyła - dzisiaj zmieniłem baterię zgodnie z procedurą ale auto w ogóle nie reaguje na drugi pilot. Oznaczenia na pilotach to 17TN(działający) 3TXA(niedziałający). Wiem, że są to piloty różnych centralek ale jak sprawdzić, jaką ja mam? Nie mam ochoty jechać do serwisu i zapłacić 100 zł za programowanie pilota jeśli sie okaże, że ten pilot nie współpracuje z tą centralką. Co dziwne nawet rozbrojenie immo z działającego pilota nie pozwala odpalić samochodu kluczykiem połączonym z niedziałającym pilotem. Wyczytałem na stronie, że programowanie nowego pilota kasuje wszystkie inne wcześniej zaprogramowane - nie wiem czy to prawda, ale jeśli tak to może właściciel programował i dlatego ten drugi nie działa.
Podaje swój VIN: SARRTSWZNAD032963 - może przy okazji ktoś mógłby mi go rozkodować.

2. Mam problem z siłownikami do bagażnika - może ktoś wie gdzie w Kielcach można dokupić jakieś zamienniki ( orginały to ponad 200) albo chociaż jakiej firmy zamienników szukać.

3. Już trzy razy zdarzyło mi się, że po zamknięciu auta wracam, a ono jest otwarte - czy takie coś sie komuś zdarzyło? Czy to możliwe czy mam jakieś urojenia? - oczywiście sprawdziłem to czekając przy aucie i wszystko było ok ale 3-razy raczej nie możliwe żebym zapomniał zamknąć auta - tym bardziej, że już po pierwszym jestem dość uczulony na problem.

4. Chyba mam jakiś przeciek w klimatyzacji - właśnie jestem w trakcie sprawdzania - (testowe nabicie gazem) - czy są jakieś miejsca w 416-stce szczególnie podatne na nieszczelności?

Dziękuję wszystkim za pomoc. Życzę całej ekipie udanego i szczęśliwego Nowego Roku.

PHJOWI - Sro Sty 02, 2008 21:34

rozbierz tego 3txa i zobacz jaki masz symbol na płytce drukowanej , ponieważ pilot może być po regeneracji
alfa28 - Sro Sty 02, 2008 21:53

Sprawdziłem płytkę i dla niedziałającego to jest tak jak na pilocie czyli 3TXA, a dla działającego jest 3TXD (na pilocie 17TN)- ten niedziałający wygląda na oryginalny - rok sie zgadza (95).
Mam jeszcze jedno pytanko - czy ten kod zdejmujący immobilizer może się zaczynać od 0 - i jeśli tak to jak je wprowadzić (tzn jak wprowadzić 0 - pominąć?)

Paul - Sro Sty 02, 2008 21:55

Jeżeli jest w 'kodzie' 0 (zero), to to nie jest ten kod :P
PHJOWI - Sro Sty 02, 2008 21:58

powinno dać się zaprogramować , ponieważ 3txa jest tym pilotem co powinien być , widocznie ktoś dopisał pilota, a kod nigdy nie zaczyna się od 0
alfa28 - Sro Sty 02, 2008 22:35

PHJOWI: dzięki za pomoc i odp. ale skąd pewność ze 3txa to właściwy pilot? czy po VIN-nie da się to stwierdzić? Czytałem, że piloty 3txb i 17tn są kompatybilne w dół ale 3txa w górę już nie, a rok '95 to zmiana centralki dlatego tak dociekam? I jeszcze jedno - czy to prawda, że podczas kodowania jednego pilota wykasowywane są informacje o starych i trzeba je jeszcze raz programować (tzn. wszystkie, które mają działać, trzeba programować w tym samym czasie)?
Brt - Sro Sty 02, 2008 22:44

alfa28 napisał/a:
I jeszcze jedno - czy to prawda, że podczas kodowania jednego pilota wykasowywane są informacje o starych i trzeba je jeszcze raz programować (tzn. wszystkie, które mają działać, trzeba programować w tym samym czasie)?

Tak to prawda, musisz mieć oba przy programowaniu i odrazu mają Ci odczytać kod immo ;)
Głowy nie dam, ale też sądzę, że TXA będzie OK do Twojego rocznika. Myślę, że Jowi napisze więcej, żeby Cię upewnić ;) Przed programowaniem otwórz też tego drugiego i posprawdzaj luty, styki itp. Będziesz miał spokój na długi czas ;)

PHJOWI - Sro Sty 02, 2008 23:09

zmiana była dopiero w wrześniu 97 ( rok modelowy 98, do września 97 był pilot 3txa od wrz . 3txb i 17tn