Zobacz temat - [MG ZR diesel] Kraków, gdzie chip tuning?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [MG ZR diesel] Kraków, gdzie chip tuning?

rdesto - Wto Sty 08, 2008 18:36
Temat postu: [MG ZR diesel] Kraków, gdzie chip tuning?
Mam zamiar za okolo miesiac zwiekszyc stado chasajce pod maska. :twisted:
Gdzie najlepiej, w krakowie podniesc osiagi silnika? Ale jezeli lepiej zrobic to gdzie indziej, nie ma problemu moge zrobic to poza Krk.

piter34 - Sro Sty 09, 2008 13:37

Wiem, że nieprzyjemne doświadczenia z chipowaniem serii L miał w Krakowie rafaellop.
Chipował w V-techu na Bieżanowie.

Kolega kiedyś do Swifta 1.0 zakładał Turbo tutaj:
http://www.projectxs.pl/

...i był zadowolony.
Mają tam forum, możesz wypytać i wybadać sprawę.

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 13:39 ]
Chyba forum już nie ma, ale było kiedyś...

przemciooo - Wto Lut 12, 2008 17:35

Fajna sprawa tylko, że silnik wcześniej czy później padnie :roll:
piter34 - Wto Lut 12, 2008 17:57

przemciooo napisał/a:
Fajna sprawa tylko, że silnik wcześniej czy później padnie

Potrafisz merytorycznie uzasadnić? ;-)

przemciooo - Wto Lut 12, 2008 18:13

Hm..
Chiptuning grozi utratą gwarancji, ale także kosztownym w naprawie uszkodzeniem podstawowych elementów silnika. Dekra przeprowadziła test sześciu zestawów tuningowych (boxy + chipy). Wyszło, że chiptuning prowadzi często do wzrostu zużycia paliwa i zwiększenia emisji zanieczyszczeń w spalinach, ale przede wszystkim przeciąża silnik samochodu, co naraża na jego awarię. Podstawa w tuningu silnka zwiększajacym moc o powyżej 10-15 % to równoczesna wymiana sprzęgła na mocniejsze i głównie mowa tu o dieslach :jezor: Jeśli tego się nie zrobi to poleci szybko obecne sprzęgiełko, może również dojść do uszkodzenia koła dwumasowego.
Skrzynia biegów wzrost wyżej wspomnianej mocy powinna wytrzymać bez problemów.
Większa moc wiąże się nie tylko w wydatkiem na chipa :)
Jak zawsze są zwolennicy i przeciwnicy. Jeżeli ktoś chce mocne autko to niech je kupi, a nie kombinuje i naraża się na spore wydatki.
Takie jest moje skromne zdanie z którym na pewno dużo osób się nie zgadza, i dobrze :jezor:

henryk - Wto Lut 12, 2008 21:14

10-15% (bezpiecznego) zwiększenia mocy razem z przesunięciem wzrostu wartości momentu obrotowego dla niższych obrotów daje dosyć odczuwalną różnicę.
Wzrost zużycia paliwa - prawdopodobnie ok. 10-15%. Trudno uzyskać coś za nic.
przemciooo napisał/a:
chiptuning prowadzi często do wzrostu zużycia paliwa i zwiększenia emisji zanieczyszczeń w spalinach

przemciooo napisał/a:
Jeżeli ktoś chce mocne autko to niech je kupi

rozumiem, że mocniejsze auta mniej palą i mają mniejszą emisję zanieczyszczeń niż auta o mniejszej mocy? - bo tak to chyba należy rozumieć?
Utratę gwarancji w R można jakoś przeboleć.
A skąd się biorą kosztowne naprawy uszkodzeń podstawowych elementów silnika aut bez boxów i chipów?

przemciooo - Wto Lut 12, 2008 21:30

Spoko, jeżeli ktoś chce zrobić przecinaka z silnika 1.4 to na dłuższą metę powodzenia. Chcesz szaleć to od razu kup ZR 160 KM.
henryk_w napisał/a:
rozumiem, że mocniejsze auta mniej palą i mają mniejszą emisję zanieczyszczeń niż auta o mniejszej mocy? - bo tak to chyba należy rozumieć?
A skąd się biorą kosztowne naprawy uszkodzeń podstawowych elementów silnika aut bez boxów i chipów?

Niektóre mocniejsze auta palą mniej, ale to już jest kosmos, a nie technika dla zwykłego śmiertelnika. Jeżeli dbasz o auto to pali tyle ile powinno. Jeżeli jeździsz, bo jeździsz to wcześniej czy później zużycie wzrasta, a jeżeli dołożysz do tego jeszcze chipa to już w ogóle. Takie jest moje zdanie i zdanie znajomych, którzy się w to bawią. Wiedzą co mówią, bo mają z tym do czynienia na codzień. Możesz to rozumieć na swój sposób.
Co do uszkodzeń to pewnie, że są i zawsze będą. Jeżeli włożysz do mocnego auta chip'a to też będzie się psuło, jak każde auto. Kwestia tylko, jak często, ale myślę, że częściej. Nie wystarczy pobawić się laptopem, pospinać kabelki i podmienić "procesorek".
Myślę, że jeżeli ktoś się na to decyduje to wie co go może czekać.
Pytanie po co robić z mocnego auta jeszcze mocniejsze autko do jazdy na codzień?
Piratów drogowych w Calibrach wystarczy.

henryk - Wto Lut 12, 2008 21:57

przemciooo napisał/a:
Podstawa w tuningu silnka zwiększajacym moc o powyżej 10-15 %

Pisałem: "10-15% (bezpiecznego) zwiększenia mocy." Nie odnosiłem się do konkretnych marek samochodów, a do zasady.
Można jeździć bezpiecznie mając 200KM pod maską, a można być zagrożeniem w CC.
Jeżeli piszesz "w odpowiedzi" na mój post, to go przeczytaj najpierw ze zrozumieniem i nie przypisuj mi poglądów, których nie wyrażałem.

piter34 - Wto Lut 12, 2008 23:09

przemciooo napisał/a:
Chiptuning grozi utratą gwarancji, ale także kosztownym w naprawie uszkodzeniem podstawowych elementów silnika. Dekra przeprowadziła test sześciu zestawów tuningowych (boxy + chipy). Wyszło, że chiptuning prowadzi często do wzrostu zużycia paliwa i zwiększenia emisji zanieczyszczeń w spalinach, ale przede wszystkim przeciąża silnik samochodu, co naraża na jego awarię.

Gdzie ten test można znaleźć?
On jest taki ogólnikowy, czy może tam zakatowali na śmierć jakiś chipowany silnik?

przemciooo - Czw Lut 14, 2008 17:05

Warto poczytać

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=1091

henryk - Czw Lut 14, 2008 17:42

Warto, ale to trochę coś innego niż to o czym pisałeś:
przemciooo napisał/a:
test sześciu zestawów tuningowych (boxy + chipy)

Zestaw = standardowy tuning bez przeróbek dolotów, wałków, kucia, indywidualnego strojenia w celu osiągnięcia max parametrów itp...

przemciooo - Czw Lut 14, 2008 17:46

henryk_w napisał/a:
Warto, ale to trochę coś innego niż to o czym pisałeś:


Napisałem, że WARTO POCZYTAĆ, a nie że link dotyczy KONKRETNIE omawianego tematu, czy tego o czym wcześniej pisałem.