Zobacz temat - [R75] Tempomat - doposażenie, dokładka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Tempomat - doposażenie, dokładka

Spyder - Wto Sty 29, 2008 17:59
Temat postu: [R75] Tempomat - doposażenie, dokładka
Witojcie.

Strasznie mi sie podoba jazda po autostradkach z tempomatem :lol: a akurat moja maszyna tego cuda nie posiada.

Wiec zadaje pytanie czy istnieje taka możliość aby mojego rowerka doposarzyć w tempomacik.

Wstępnie przejrzałem instalacjie i chyba mam doprowadzone okablowanie pod panel klimatyzacji. Natomiast nie wiem czy jest ono dalej (kierownica, komputer itd itp.)

Jak wygląda sprawa z kierownicą czy musze ją wymieniać czy tylko zakupić gdzieś te przełączniki i dołożyć. No i pewnie czekam nie testbook później.

Generalnie prosze kogoś o naświetlenie tego tematu.

Piotrass - Wto Sty 29, 2008 22:10

http://www.mgf.ultimatemg...ntrol/index.htm
PHJOWI - Wto Sty 29, 2008 22:14

jestem w trakcie szukania komponentów najgorzej ze sterownikiem musi być pod diesla , ale jeśli będe wszystko miał sklece artykuł i dodamy do faq
Marian_K - Wto Sty 29, 2008 22:35

W benzyniakach potrzebna jest specjalna przepustnica (niestety), ale w dieselkach nie ma problemu - kilka klocków poskładanych według schematu: http://www.mgf.ultimatemg...ntrol/index.htm

Pozdrawiam!

PHJOWI - Wto Sty 29, 2008 22:38

jest ale kuśwa ze sterownikiem nigdzie go nie mają a nowy ponad 600 zł
Spyder - Sro Sty 30, 2008 20:22

PHJOWI, To co podano na tym linku to trzeba zdobyć.

Tzn czy same przełączniki od tempomatu trzeba zakupić razem z radiem czy można je osobno. ??

PHJOWI - Czw Sty 31, 2008 09:10

tak musisz mieć sterownik , włącznik regulatory , ta opcja najlepiej wychodzi w dieslu.
Spyder - Nie Lut 03, 2008 18:46

PHJOWI napisał/a:
tak musisz mieć sterownik , włącznik regulatory , ta opcja najlepiej wychodzi w dieslu.


No tu już prawie wszystko mam. Tzn.: przełaczniki pod kierownice, wyłacznik główny pod panelem klimatyzacji. Pozostaje tylko serownik (aktualnie prowadze negocjacje na jego temat ;) ).

Moje pytanko brzmi dodatkowo. jak wykręciłem schowek to nie zauważyłem wiązki kabli do podpięcia sterownika, natomiast było wszystko do reszty ztzn.: wtyczka przy kierownicy i pod panel klimatyzacji. Nimoge nigdzie sie dopatrzeć jedynie wtyczki do sterownika któr ma być za schowiem. To sie ma znajdować gdzieś tam czy trzeba wykonać samemu jakieś dodatkowe zabiegi ??

zippermann - Nie Lut 03, 2008 20:28

Podepnę się do tematu.

Da się to samo zrobić w 416 Si '99 ?

piter34 - Czw Lut 07, 2008 11:29

zippermann napisał/a:
Da się to samo zrobić w 416 Si '99 ?

Obawiam się, że tempomat w R400 występował tylko w silniku 2.0 serii T i tym samym jego adaptacji do 1.6 serii K może okazać się co najmniej "problemowa".

Spyder - Wto Kwi 08, 2008 06:58

Jestem na kupnie tego sterwnika tylko mam teraz pytanie jaki jest jego numer? na stronce http://www.mgf.ultimatemg...ntrol/index.htm
czyli SCB 100212 i tam na nim pisze M47 diesel

Bo mam namiar na używany SCB 100211. Czy ten sterownik o tych numerach jest do diesla czy jakiś inny.

Dajcie podpowiedź.

piter34 - Wto Kwi 08, 2008 13:10

Spyder napisał/a:
Bo mam namiar na używany SCB 100211. Czy ten sterownik o tych numerach jest do diesla czy jakiś inny.

To chyba jest jeden i ten sam sterownik:
http://www.pektronspares....100212-37-p.asp

PHJOWI - Wto Kwi 08, 2008 16:18

chyba tam jest jakaś pomyłka bo do diesla szedł tylko jeden sterownik z końcówką 211
Spyder - Wto Kwi 08, 2008 17:04

PHJOWI napisał/a:
chyba tam jest jakaś pomyłka bo do diesla szedł tylko jeden sterownik z końcówką 211


Ok mam nadzieje ze to pomyłka bo mam do kupienia z końcówką 211

PHJOWI, A czy po montau tego sterownika i wszystkich pozostałych części musze jeszcze podpinać sie pod testbooka??

PHJOWI - Wto Kwi 08, 2008 19:14

taK do końca nie trzeba , jedyna wada tylko że testbook nie widzi w konfiguracji tempomatu , ale to szczegół bez tego pracuje.
Spyder - Wto Kwi 08, 2008 19:20

No to fajnie bo narazie nie wybieram sie na testbooka wiec 150 zł zostaje w kieszeni :d

No i stało sie zakupiłem sterownik :) ten co pisałem powyżej z koncówką 211.

I teraz sprawa wygląda następująco. NIe działa on tak jak powinien przynajmniej nie tak jak opisujecie w postach.

No wiec tak on u mnie działa:

Włączam przełącznik pod klimą (zaświeca sie dioda :) )
i teraz aby włączyć tempomat musze zrobić taki manewr.
Naciskam RES (zaświeca sie ikonka tempomatu na zegarach) ale jeszcze nie utrzymuje prędkości musze nacisnąć teraz SET+ i dopero utrzymuje prędkość. Można SET+ przyśpieszać, Sprzęgło, hamulec, wyłącza utrzymywanie prędkości.

Naciśnięcie RES również wyłącza tempomat kolejne naciśniecie RES wyłącza kontrolke na zegarach i juz nie idzie go włączyć. Trzeba przeprowadzić procedure od początku tzn wyłączyć tempomat pod panelem klimy i włączyć ponownie, wówczas wszystko działa jak należy.

Tak wiec ten tempomat u mnie nie chodzi jak należy.

Zwracam sie wiec do koleżanek i kolegów z forum o porade co należało by uczynić aby miec w pełni fukcjonalny tempomat. Wiem że po ponownym wciśnieciu RES powinien wrócić to ostatniej utrzymywanej prędkości a u mnie wyłącza sie całkowicie.

[ Dodano: Pon Kwi 14, 2008 07:33 ]
Czy ktoś mi odpowie na mój pościk :d

PHJOWI - Pią Kwi 18, 2008 18:36

u mnie jest tak samo .
rafalg - Pią Kwi 18, 2008 20:01

Spyder gdzie kupiłeś ten sterownik bo ja nigdzie nie mogę namierzyć go, i jeśli mozna wiedzieć ile cię on kosztował.
PHJOWI a może ty masz taki sterowniczek?

Spyder - Pią Kwi 18, 2008 20:14

RafałG napisał/a:
Spyder gdzie kupiłeś ten sterownik bo ja nigdzie nie mogę namierzyć go


Kupiłem go w jakiejś Warszawskiej firmie znalazłem ich przez allegro.
Oto namiary tylko nie wiem czy jeszcze mają. Mieli tylko sterownik a nie mnieli tej blachy do podtrzymania sterownika i nadal jej poszukuje.

Oto namiary na nich:

Wojciech Borkowski
www.autoland.pl
Tel 516 066 855

RafałG napisał/a:
mozna wiedzieć ile cię on kosztował


150 zł

PHJOWI,

PHJOWI napisał/a:
u mnie jest tak samo


Ale to chyba nie jest normalne zachowanie bo kumpel co ma oryginalnie zamontowany tempomat działa to u niego troszke innaczej.
Orientujesz sie czym to może być spowodowane??

PHJOWI - Pią Kwi 18, 2008 21:15

tak myśle że może to być wina programowa , nie jest wprogramowany w body komputer , i tyle przed chwilą gadałem z moim niemieckim kolegą który działa w klubie rovera w niemczech i ma tak samo też dokładał i taki zabieg musi wykonać.
Spyder - Pią Kwi 18, 2008 22:08

PHJOWI napisał/a:
nie jest wprogramowany w body komputer


A istnieje jakaś opcja na ten komputer??

Czy musimy sie do tego przyzwyczaić??

I jeszcze jedno czy nie będzie to zależało od syerownika bo ja i z tego co pisałeś i ty mamy sterownik SCB 100211 a rówież po linkach z dokładki tempomatu wynika iż występuje również SCB 100212 , Czy to niema na to jakiegoś wpływu.???