Zobacz temat - ZR160 vs Audi 1.8T vs Honda VTEC vs Ford Probe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - ZR160 vs Audi 1.8T vs Honda VTEC vs Ford Probe

piter34 - Sro Sty 16, 2008 11:15

donmulanka napisał/a:
miałby szanse z audi a3 1.8turbo 150km? :)

Podejrzewam, że w sprincie by go łyknął, ale ze startu rolowanego byłoby ciężej.

dobryziom - Sro Sty 16, 2008 17:16

Audi A3 1,8T

0-60mph: 8.1 s
0-100mph: 21.3 s

Max. output: 152 PS (150 bph) (111.8 kW) @ 5700 rpm
Max. torque: 210 Nm (154.8 lbft) (21.4 kgm) @ 1750 rpm

waga: 1140 kg

Rover 200Vi

0-60mph: 7.5 s
0-100mph: 22.2 s

Max. output: 144.9 PS (143 bph) (106.6 kW) @ 6900 rpm
Max. torque: 173 Nm (127.6 lbft) (17.6 kgm) @ 4500 rpm

waga: 1080 kg

MG ZR 160

0-60mph: 7.4 s

Max. output: 160.1 PS (158 bph) (117.8 kW) @ 7000 rpm
Max. torque: 174 Nm (128.3 lbft) (17.7 kgm) @ 4500 rpm

waga: 1145 kg

odpowiedz nasuwa sie sama :)

jerzu - Sro Sty 16, 2008 23:39

Jeżdzę obecnie a3 turbo więc możemy kiedyś sprawdzic które będzie szybsze :)
donmulanka - Pią Sty 18, 2008 17:30

Mialem okazje zobaczyc co sie dzieje kiedy ZR ek na drodze z myślenic do krakowa (2 pasmowa) powidzmy ze Zr i a3 1.8 turbo sa prawie równe ale zrek delikatnie odstawia a3t :) co mnei bardzo ucieszylo choc jechalem w a3turbo kolegi jako pasazer i wrazenia naprawde mocne :) wciska w fotel :D ciekawy jestem jak jest w zrku w srodku skoro wzial ta audi to musi byc moc :) .. ale podkreslam roznica byla nieznaczna samochody szly łep w łep.. MG nieznacznie wychylał sie do przodu. :) a3 turbo tez niezle daje :)
Senn - Pią Sty 18, 2008 22:30

donmulanka, czy w ZR tez byly dwie osoby??
donmulanka - Sob Sty 19, 2008 01:05

w mg byla 1 osoba Pan ktory jechal w strone krakowa z myślenic tą długą dwunitką MG byl srebrny piekny :D az zazdrosc mnie brala.. wiem ze audi moglo zostawac w tyle przez to ze bylo nas 2 ale zr odchodzil do przodu o cala dlugosc samochodu i wydawalo m isie ze bez wiekszych problemow, ale moment byl taki ze samochody szly łeb w łeb naprawde spektakularne ale kiedy Pan w owym zr sie zorientowal czego chcemy dal gazu i zaczal "odjezdzać" nasze a3t.. moze gdyby w zr tez byla 2 os bylo by rowno :) kto wie trzeba sprawdzić co wy na to kto ma zr'a? a chcialem dodac ja swoja 214si 103hp rozpedzilem do 190 km/h i jechala by dalej tylko drogi juz braklo (w sesie ze bezpiecznej drogi) :) co wy na to? a katalogowo V-max = 185km/h :D a slyszalem ze 214 nawet do 200 moga jechać...
piter34 - Pon Sty 21, 2008 11:49

donmulanka napisał/a:
kto wie trzeba sprawdzić co wy na to kto ma zr'a?

A może ścigaliście się z HaDeSsem?

Tempest - Wto Sty 22, 2008 11:20

piter34 napisał/a:
donmulanka napisał/a:
kto wie trzeba sprawdzić co wy na to kto ma zr'a?

A może ścigaliście się z HaDeSsem?

...który ma ogranicznik obrotów :razz:
bo jeśli z nim przegraliście to kiepsko idzie ta A3T :twisted:

ceremony - Wto Sty 22, 2008 16:39

Wydaje mi sie, ze zr nie ma az takiego kopa, ze "wgniata" w fotel. Bez przesady. Na mnie wieksze wrazenie zrobil na przyklad civic 1.8 vti areodeck, gdzie od 5800 obr/min wgniata strasznie, chociaz nie wiem czy rzeczywiscie jest miedzy nimi duza roznica, bo masa civa zapewne wieksza..
Moim zdaniem A3 1.8T przynajmniej do 140 zostaje, w koncu to ten sam silnik co Ibiza, a taka zr zjada na sniadanie, nie dlubana oczywiscie. :razz:

michone - Wto Sty 22, 2008 17:43

to chyba nie jest tak do konca... jedyne sensowne porownanie mialo by gdyby jedna osoba pojechala oboma autami na 1/4 mili i okrazenia na torze... bo takie gdybanie to mozna wlozyc miedzy ksiazki...
Oprocz umiejetnosci wazne sa jeszcze opony, stan techniczny... ba a3 turbo z przebiegiem 60tys a taka z przebiegiem 200 tys moga sie dosc znacznie roznic mimo jednego znaczka...

patrzac na dane wrzucone wyzej powinny isc leb w leb... i napewno nie bedzie roznicy w stylu "zjadl na sniadanie"

ceremony - Wto Sty 22, 2008 20:37

I tak jak by nie patrzec to dane techniczne mowia same za siebie, A3 jest wolniejsze ale ma wiekszy potencjal przez turbo, lekka reka 200 konikow mozna zrobic. :roll: W zr 160 200 konikow bez turbo to juz wydatek rzedu 8-10 tys PLN a z turbo jeszcze wiecej. :/
michone - Wto Sty 22, 2008 21:20

ceremony napisał/a:
I tak jak by nie patrzec to dane techniczne mowia same za siebie, A3 jest wolniejsze ale ma wiekszy potencjal przez turbo, lekka reka 200 konikow mozna zrobic. :roll: W zr 160 200 konikow bez turbo to juz wydatek rzedu 8-10 tys PLN a z turbo jeszcze wiecej. :/
wydaje mi sie ze robiac porządne soft turbo z zr uzyskal bys to 180-200 PS. Wystarczy popatrzec na forum streetracing ze to nie jest takie straszne. Jedyny minus to dostepnosc czesci... mozna by zapozycyc kolektor z wersji 1,8t z r75 ktory penie jest ciezko dostempny, dodatkowe wtryski pompa wydech IC same czesci to koszt kolo 4-5 tys. Jednak zaklady za sam montaz zycza sobie kolo 5 kola. Majac zaprzyjaznionego mechanika i troche wiedzy w 6-7 tys bys sie zmiescil. Pytanie tylko jak ten silnik jest wyzylowany i odporny na przerobki. W N/A to ciezka sprawa za duzo juz nie poprawisz :/

Roznica jest taka ze przerobionych a3 jezdzi po Polsce pewnie z paredziesiat sztuk :P a ZR'ów nie przerobionych jest tyle :P

BubuZR - Wto Sty 22, 2008 21:47

No niestety jeśli patrzeć na rozwojowość silnika to lepiej brać A3/Golf IV/Ibiza z 1,8T, bo już na samym programie można sporo zyskać ( http://pachura.pl/cennik1...oria=30&lang=pl ) , oczywiście w zależności od stanu silnika, a i klocków customowych o wiele więcej... no i w przypadku 1,8T już jest tam instalacja turbo, którą wystarczy tylko ulepszyć, a więc jest też pewność, że jest to silnik zrobiony z myślą o turbo.
kqba - Wto Sty 22, 2008 21:49

Kumpel dzisiaj kupił Honde Civic V gen (jajko) 1.5 90PS. Namówiłem go żeby spróbować się na kreskę z rolki. Do 5000 obr/min na II biegu jeszcze dawał rade, ale później już zostawał w oczach. Jednak 20KM różnicy dało się odczuć, mimo różnicy w masie na korzyść Hondy. A Honda ma katalogowe chyba 9,7 do 100.
BubuZR - Wto Sty 22, 2008 22:01

Hmm... czyli ma D15B2... niech jej wrzuci trochę klocków z D15B7... na 100% komp pasuje i wtedy D15B2 ma parametry jak D15B7 z coupe... poza tym przelotowy wydech i kolektor od D16Z6 (albo Z5, już nie pamiętam)... góra od tego silnika też powinna podejść... generalnie silniki w Hondach są bardzo plastyczne, dlatego wracam do tej marki :)
michone - Wto Sty 22, 2008 22:04

BubuZR napisał/a:
No niestety jeśli patrzeć na rozwojowość silnika to lepiej brać A3/Golf IV/Ibiza z 1,8T, bo już na samym programie można sporo zyskać ( http://pachura.pl/cennik1...oria=30&lang=pl ) , oczywiście w zależności od stanu silnika, a i klocków customowych o wiele więcej... no i w przypadku 1,8T już jest tam instalacja turbo, którą wystarczy tylko ulepszyć, a więc jest też pewność, że jest to silnik zrobiony z myślą o turbo.
co fakt to fakt :)
Ale mnie nic tak nie cieszy jak zjedzona spod swiatel a4 1.6, sfetry 3 generacji w ktorych lansuje sie jakis dresik :) widok jego miny na nastempnych swiatlach jest bez cenny :) juz nie moge doczekac sie zlotow co miesiecznych w lecie w moim miasteczku :P pare osob sie zdziwi co 1,4 potrafi :) a jak kupie nowe yokohamki to na przyczepnosci zyskam troszke :)

[ Dodano: Wto Sty 22, 2008 22:06 ]
BubuZR napisał/a:
Hmm... czyli ma D15B2... niech jej wrzuci trochę klocków z D15B7... na 100% komp pasuje i wtedy D15B2 ma parametry jak D15B7 z coupe... poza tym przelotowy wydech i kolektor od D16Z6 (albo Z5, już nie pamiętam)... góra od tego silnika też powinna podejść... generalnie silniki w Hondach są bardzo plastyczne, dlatego wracam do tej marki :)
przelotowy wydech w N/A jest srednio wskazany... Trzeba sie naliczyc zeby odpowiednio wszystko dobrac. W turbo nie ma takiego problemu.
BubuZR - Wto Sty 22, 2008 22:08

Mnie w ZR sie podoba jedna rzecz... raz stałem sobie w centrum miasta na parkingu, palę papierosa i idzie dwóch jegomościów... tak patrzą na tego mojego MG i patrzą... nagle jeden nie wytrzymał, podbiega do mnie i "sorry, że ci d*pę zawracam, ale co to jest za samochód?". Innym razem na inauguracji sezonu.. dwa dzieciaczki z rodzicami przechodzą obok MGka i jeden do drugiego "ej zobacz.. jakieś eMGie... widziałeś to u nas? bo ja nie"... no i ostatnie - kill z Probe 2,5 Turbo.... jegomość z niedoborem włosów na głowie dostał łomot od ZRka i na następnych światłach pyta co ja tam mam za silnik, to ja mu na to, że 1,8, to od razu pytanie czy turbo... jak odparłem, że seria bez turbo to zamknął okno i pojechał w swoją stronę :mrgreen:

Co do przelotowego wydechu, to do 90% silników Hondy masz customowe zestawy co by nie liczyć :) i faktycznie daje to efekty.. jak miałem D15B7 to na przelocie z seryjnym kolektorem przybyło 12 koni i 10 niutków :)

michone - Wto Sty 22, 2008 22:10

I to jest piekne :)

Ja tez przed r200 myslalem o CRX ale niestety... jak usiadlem w srodku to okazalo sie ze nie dam rady tym jezdzic na codzien :P ale moze kiedys do zabawy sobie kupie :P

oczywiscie jak bede obrzydliwie bogaty :P

BubuZR - Wto Sty 22, 2008 22:16

CRX II gen jest mistrzostwo świata... zwłaszcza stosunek mocy do masy przy silniku 130KM i 160KM :)
ceremony - Sro Sty 23, 2008 09:42

BubuZR napisał/a:
Mnie w ZR sie podoba jedna rzecz... raz stałem sobie w centrum miasta na parkingu, palę papierosa i idzie dwóch jegomościów... tak patrzą na tego mojego MG i patrzą... nagle jeden nie wytrzymał, podbiega do mnie i "sorry, że ci d*pę zawracam, ale co to jest za samochód?". Innym razem na inauguracji sezonu.. dwa dzieciaczki z rodzicami przechodzą obok MGka i jeden do drugiego "ej zobacz.. jakieś eMGie... widziałeś to u nas? bo ja nie"... no i ostatnie - kill z Probe 2,5 Turbo.... jegomość z niedoborem włosów na głowie dostał łomot od ZRka i na następnych światłach pyta co ja tam mam za silnik, to ja mu na to, że 1,8, to od razu pytanie czy turbo... jak odparłem, że seria bez turbo to zamknął okno i pojechał w swoją stronę :mrgreen:


Wlasnie dlatego wybralem MG z tysiecy innych samochodow, bo jest unikatowy w Pl, przynajmniej narazie. Kiedys jeden dziadek, szedl sobie z babcia za reke i przechodzili kolo mojego ZRa. Ja stalem kawalek dalej pod wejsciem do sklepu. Najpierw przeszli obok, ale dziadek odwrocil sie i spojzal na przod samochodu. Nagle zatrzymal sie zeby rozpoznac co to takiego. Pociagnal babcie za reke i poszli zobaczyc tyl, babcia tez sie zainteresowala i zaczela szukac napisu, sytuacja byla o tyle smieszna ze trwalo to kilka ladnych minut i obejzeli auto ze wszystkich stron, a na koniec oboje krecac glowami bez zrozumienia, poszli dalej. Dziadek odwrocil sie jeszcze kilka razy, ale chyba nie skojazyl, chociaz wygladal tak jakby literki MG cos mu przypominaly z dawnych lat ;)

Tempest - Sro Sty 23, 2008 11:35

to ja z kolei miałem akcję na myjni Robowash
podjechałem sobie najpierw na ręczniaka a później na czyszczenie wnętrza
usiadłem sobie na ławeczce kilkanaście metrów dalej, i tak sobie siedzę i rozmyślam jakie to zajefajne autko kupiłem :razz:
w pewnym momencie koło samochodu zaczął się kręcić jakiś koleś (z Robowasha - jakiś kierownik) i po chwili podszedł do mnie i zaczął wypytywać, a co to, a jaki to ma silnik i takie tam :wink:
ale byłem wtedy dumny :mrgreen: , aż musiałem się złapać ławki aby z niej nie odlecieć :lol:

kqba - Sro Sty 23, 2008 12:10

BubuZR napisał/a:
Hmm... czyli ma D15B2... niech jej wrzuci trochę klocków z D15B7... na 100% komp pasuje i wtedy D15B2 ma parametry jak D15B7 z coupe... poza tym przelotowy wydech i kolektor od D16Z6 (albo Z5, już nie pamiętam)... góra od tego silnika też powinna podejść... generalnie silniki w Hondach są bardzo plastyczne, dlatego wracam do tej marki :)

Z tego co wiem to wymiana wtrysków na Monti (chyba) daje średnio 110PS. To jest właśnie przewagą tych samochodów, że za niewielkie pieniądze można je modować, bo jest mnóstwo części. Mój brat np. kupił ostatnio kompresor do B18C4 za 800$, co przy obecnym kursie dolara jest śmieszną kwotą.
Chociaż swap do R200 silnika 2.0T byłby też super sprawą. Może ktoś się w tym wyspecjalizuje i będzie więcej odważnych forumowiczów którzy zdecydują się na taki zabieg.

dobryziom - Sro Sty 23, 2008 16:25

BubuZR napisał/a:
no i ostatnie - kill z Probe 2,5 Turbo.... jegomość z niedoborem włosów na głowie dostał łomot od ZRka i na następnych światłach pyta co ja tam mam za silnik, to ja mu na to, że 1,8, to od razu pytanie czy turbo... jak odparłem, że seria bez turbo to zamknął okno i pojechał w swoją stronę



jak by to był Ford Probe 2,5 litra z turbo to byś na pewno dostał bęcki i to srogie... Probe wychodziły z silnikiem 2,5 L tylko i wyłącznie NA 170kucy jak by dowalić do tego turbo to by pozamiatał... mógł być to jedynie 2.2 GT tu jest sprężarką ale większość z nich to stare trupy chociaż zdarzają sie wyjątki :)

BubuZR - Sro Sty 23, 2008 18:17

dobryziom napisał/a:
BubuZR napisał/a:
no i ostatnie - kill z Probe 2,5 Turbo.... jegomość z niedoborem włosów na głowie dostał łomot od ZRka i na następnych światłach pyta co ja tam mam za silnik, to ja mu na to, że 1,8, to od razu pytanie czy turbo... jak odparłem, że seria bez turbo to zamknął okno i pojechał w swoją stronę



jak by to był Ford Probe 2,5 litra z turbo to byś na pewno dostał bęcki i to srogie... Probe wychodziły z silnikiem 2,5 L tylko i wyłącznie NA 170kucy jak by dowalić do tego turbo to by pozamiatał... mógł być to jedynie 2.2 GT tu jest sprężarką ale większość z nich to stare trupy chociaż zdarzają sie wyjątki :)


Nie wiem. Skoro pytał o turbo to założyłem, że ma turbo... w każdym razie sprawdzałem Probe już z tej okrągłej generacji i wypadają w przyspieszeniu słabiej niż ZR. Chyba, że kierownik nie wiedział jak używać silnika i skrzyni biegów :)

HaDeSsS - Sro Sty 23, 2008 19:35

Moze ze mna sie mierzyliscie na zakopiance ;)
ja mialem przyjemnosc 2 razy z A3 1.8T starsza buda i najnowsza. I zostaja lekko w tyle, najnowsze powyzej 170 powolutku wysowa sie na prowadzenie.

Tempest, jak plan sie uda to w lutym juz bedzie bez blokady :) narazie jest tylko lekko przelotowy wydech :P nowiutki rozrzad i sprzeglo :)

Jak moge strzelic male OT, ostatnio swirowalismy z kumplem po miescie w nocy ( Astra III GTC 150km Turbo ropniak.. tyle ze 320Nm :) ) i powiem ze latwiej bylo z A3 :) tutaj musimy sie zmierzyc na letnich kapciach na suchej nawierzchni, bo tak to trudno okreslic ktore szybsze :mrgreen:

dobryziom - Sro Sty 23, 2008 20:53

jeśli nowa buda to na pewno nie 2.2 GT ale od turbawki mógłbyś dostać baty albo iść na równo przynajmniej do 3 biegu :) zakładając ze turbo sie w nim jeszcze kreci:p
HaDeSsS - Czw Sty 24, 2008 00:32

ja mowie o 1.8 T calyczas :) 150km.. nie 180km :)
dante27 - Czw Sty 24, 2008 16:45

Powiem tak: A3 1.8 T to moim zdaniem kiepskie auto. Silnik 1800 turbo i tylko 150KM, a ZR bez turba przy tej samej pojemności ma 160KM. Pytanie zachodzi co by było gdyby do ZR-a włożyć turbinę? Jaka moc? 250KM (około). A Honda civic Vti? Tylko 1.6 pojemności i aż 160 KM. Myślę że taka honda leczy i ZR-a i A3. No chyba że mowa o S3 1.8 T 215KM to już inna bajka, ale dodam że Tomcat i tak leczy S3. Jak nie wierzycie to poszukajcie byłego klubowicza bosniak_sg i zapytajcie, widziałem na własne oczy (to mój brat) Pozdrawiam wszystkich Roverzystów :razz:
jerzu - Czw Sty 24, 2008 18:42

Poszukałem trochę danych i z tego co znalazłem to 200vi ma 8.0 do setki, ZR 7.8 a A3 8.2. Nie są to wielkie różnice. dante27, może i inne auta bez "turba" mają więcej mocy ale to nie oznacza za A3 jest kiepskim autem! Jeżdżę obecnie takim i naprawdę złego słowa nie mogę powiedziec. Zaproponowałem że chętnie sprawdzę się z jakimś ZRem. Myślę że przy takiej małej różnicy dużo znaczenia mają umiejętności kierowcy.
dante27 - Czw Sty 24, 2008 18:58

Nie gniewaj się za określenie "kiepski". W sumie to miałem na myśli motor 1.8T. Chodzi mi o to, że pojemność całkiem fajna tylko moc troszkę mała jak na auto z turbiną, poza tym A3 to chyba najbardziej udany model pod względem zawieszenia. To dobry wóz na nasze super drogi :beczy: Pozdrawiam.

[ Dodano: Czw Sty 24, 2008 19:01 ]
np. Tomcat (Rover 220 coupe turbo) ma tylko 0.2L więcej (czyli 2.0) a generuje mocą 200KM i przyspieszeniem około 6s. To naprawdę prawdziwy "wojownik" na drodze.

BubuZR - Czw Sty 24, 2008 19:29

Moc mała jak na auto z turbiną... ale już sam fakt, że to auto ma turbo powoduje, że jest o wiele lepsze w rozwoju niż taki ZR, którego np. Promotor za diabła nie ruszy, bo mieli podobno chętnego i było więcej zachodu niż to wszystko warte, największe kłopoty sprawiało VVC, nawet ze świnką wariował... czy dało by to efekty w ZR.. pewnie by dało, ale podejrzewam, że jednostka by była znacznie mocniej wysilona niż w przypadku 1,8T... tak samo w USA... jak kupują Nissana 240SX to nie zakładają mu turbo tylko wywalają silnik i wkładają już uturbiony silnik z 200SX żeby poddać go dalszym modyfikacjom...
HaDeSsS - Czw Sty 24, 2008 19:32

jerzu, ZR 7,4 w teorii ;) ale prawda jest taka ze na drodze liczy sie bardzo duzo kierowca :) a turbinka jest mniaaami :D moze kiedys :)
jerzu - Czw Sty 24, 2008 21:09

widze ze przyspieszenie duzo zalezy od miejsca w ktorym sie je sprawdza :P Jeżeli jest 7.4 to przepraszam, po prostu podałem co znalazłem :) Ja osobiście o ZR nie powiem złego słowa bo mi się strasznie podoba a do tego ten silnik :) Ale mam A3 i jeżdżę nią i jestem zauroczony tym autem :) Jeździ mi się doskonale, jest oszczędny po prostu nic jej nie brakuje a do tego ma duży potencjał :) Co do tomcata to nie jest samochód tylko nisko latający samolot :P Jak interesowałem się Swap to szukałem też jakiegoś info o uturbianiu 1.8 VVC i niestety nie udało mi się nic znaleźc (może słabo szukałem) za to wiem że zamiast tunningowac VVC w Anglii wrzucają silnik z Tomcata. Jednak turbo ma duży potencjał i dużo osób to wykorzystuje :)
HaDeSsS - Czw Sty 24, 2008 22:14

jerzu, turbo jest przyszloscia :) ale mnie sie i tak marzy jak narazie CTR :D
Brt - Czw Sty 24, 2008 22:18

no własnie mnie bardziej kręcą Nm niż same KM. I to najlepiej duużo Nm w szerokim zakresie obrotów. mniam :)
jerzu - Czw Sty 24, 2008 22:29

Niutków ja mam więcej :P A co do CTR to mi też się taki marzy choc odkąd śmiagam audi coraz częściej czy kolejnym krokiem w przyszłości nie będzie s3 :P Teraz tatę chcę namówic żeby przy zmianie auta pomyślał o MG ZT :)
Tempest - Czw Sty 24, 2008 22:46

skoro mowa o niutkach to ja się mogę pochwalić w tej chwili 320
za roczek, jak się skończy gwarancja na autko, to wkładam czipka i będzie jakieś 175KM i aż 440Nm

jerzu - Czw Sty 24, 2008 23:10

wrzuc fotki jakie autko kupiłeś :)
HaDeSsS - Pią Sty 25, 2008 00:14

Tempest, a za pol roku po czipie turbinka do wymiany :P
Tempest - Pią Sty 25, 2008 10:15

jerzu napisał/a:
wrzuc fotki jakie autko kupiłeś :)

jakie autko to jest w opisie samochodu

HaDeSsS napisał/a:
Tempest, a za pol roku po czipie turbinka do wymiany :P

to nie będzie czip żyłujący silnik tylko taki minimalny - 35 kucy i koniec
juz teraz samochodzik ładnie się zbiera, ale jeśli niewielkim kosztem można zrobić więcej to pytam się ja was - "CZEMU, KURDE NIE?!?!?!" :twisted:

ceremony - Pią Sty 25, 2008 11:01

BubuZR napisał/a:
Moc mała jak na auto z turbiną... ale już sam fakt, że to auto ma turbo powoduje, że jest o wiele lepsze w rozwoju niż taki ZR, którego np. Promotor za diabła nie ruszy, bo mieli podobno chętnego i było więcej zachodu niż to wszystko warte, największe kłopoty sprawiało VVC, nawet ze świnką wariował... czy dało by to efekty w ZR.. pewnie by dało, ale podejrzewam, że jednostka by była znacznie mocniej wysilona niż w przypadku 1,8T... tak samo w USA... jak kupują Nissana 240SX to nie zakładają mu turbo tylko wywalają silnik i wkładają już uturbiony silnik z 200SX żeby poddać go dalszym modyfikacjom...


Nie zgodze sie z twierdzeniem ze w ZR nie da sie nic zrobic z silnikiem. Oczywiscie robienie z 1.8 VVC turbo mija sie z celem i najzwyczajniej nie ma sensu (za bardzo skomplikowana sprawa i nigdy to dobrze nie bedzie dzialac). Wiem jednak z Kreatora Mocy, ze zrobienie z tego silnika bez turbo 220 - 240 koni, nie jest wielkim problemem jak ktos ma luzne 10 tys :)
Na szczescie ZR 160 to lekkie autko i samo zrobienie glowicy z dolotem, bo wydech z kolektorem mamy seryjnie juz "konkretny", pozwoli osiagnac jakies 180 koni co w rzeczywistosci polepszy przyspieszenie do setki z 7,3 do 6,5-6,8 a to juz nie sa zarty, bo mozemy wtedy spokojnie startowac ze swiatel z samochodami ktore maja 200-220 koni.

Ja tam wole N/A chociazby ze wzgledu na sama swiadomosc ze sie objezda auta z turbina :twisted:

HaDeSsS - Pią Sty 25, 2008 18:18

Tempest, to loox :) jak juz bedziesz miec zrobione to sie chwal:D
giewu - Pią Sty 25, 2008 18:25

jerzu napisał/a:
...Co do tomcata to nie jest samochód tylko nisko latający samolot :P ...

:ok: :rotfl:

Tempest - Pią Sty 25, 2008 18:57

HaDeSsS napisał/a:
Tempest, to loox :) jak juz bedziesz miec zrobione to sie chwal:D

dopiero jakoś za roczek, jak mi się skończy gwara

labudin - Nie Sty 27, 2008 11:45

wracajac do tematu musze sie pochwalic ze przez pol roku wozil sie golfem IV 1,8T i w Krk mierzylem sie z jakims ZR-em i pozamiatalem go na 2 dlugosci.... Moze to HaDeSsS, ty byles :wink:
michone - Nie Sty 27, 2008 12:39

labudin napisał/a:
wracajac do tematu musze sie pochwalic ze przez pol roku wozil sie golfem IV 1,8T i w Krk mierzylem sie z jakims ZR-em i pozamiatalem go na 2 dlugosci.... Moze to HaDeSsS, ty byles :wink:
moze to nie byl zr160 :)
labudin - Nie Sty 27, 2008 13:42

no to tez jest jakas opcja moze mial tylko pakiet jakis sport :P
HaDeSsS - Nie Sty 27, 2008 14:08

ja sie z Golfem nie mierzylem nigdy... pozatym mnie rozpoznacz bo dosc glosnym :P wydechu ;)

pozatym taki Golf ma 8,5 do 100, a ZR 7,4...

labudin - Nie Sty 27, 2008 15:41

HaDeSsS, tzn jesli twoj to jest ten na zdjeciu no to nie byles napewno ty :P Bo tamten byl zolty :D
Tempest - Nie Sty 27, 2008 15:50

labudin napisał/a:
no to tez jest jakas opcja moze mial tylko pakiet jakis sport :P

wszystkie ZR wyglądają tak, tzn. mają pakiet sport :wink:
mógł to być ZR np. 1.8 ale 120KM (rzadki, ale jest)
lub 1.4 105KM
lub 1.1 nie wiem ile koni
lub klekot 2.0 113KM
kilka ich jest i każdy ma taki (chyba) sam wygląd (może i są drobne różnice, ale na pierwszy rzut oka niezauważalne)

HaDeSsS - Nie Sty 27, 2008 17:16

labudin, ten z avka to jest moj :)

Tempest, nie bylo ZR z 1.1 ... a wygladaja tak samo , 160 ma tylko pod napisem ZR na klapie 160 :p a inne nie maja.. no chbya ze byl bity to moze nic nie miec :P

Tempest - Nie Sty 27, 2008 17:37

HaDeSsS napisał/a:
Tempest, nie bylo ZR z 1.1 ...

no to cię zdziwię bo był :mrgreen:
zapytaj się Tomiego - w ogóle od niego mam takie info

HaDeSsS - Nie Sty 27, 2008 18:09

Tempest, lool niezle, skoro tak mowicie to poszukam, bo az mi sie wierzyc nie chce :P hehe
Tempest - Nie Sty 27, 2008 18:50

osiągi do tego co sobą ten ZR reprezentuje muszą być tragicznie śmieszne :???:
nie wiem czym MG się sugerowało wypuszczając taki model
z pewnością musiał być totalną rzadzizną :/

HaDeSsS - Nie Sty 27, 2008 20:58

wg mnie powinni robic tylko ZR 160 :P bo tak to ktos pojedzie diesla albo 105 i sie cieszy ze 160km auto zrobil :P
Tempest - Nie Sty 27, 2008 23:08

HaDeSsS napisał/a:
wg mnie powinni robic tylko ZR 160 :P bo tak to ktos pojedzie diesla albo 105 i sie cieszy ze 160km auto zrobil :P

to nie do końca tak
nie każdy wie co to jest MG, albo dodatkowo co to jest ZR i że występuje to to w wersji 160KM
san wygląd samochodu sugeruje po prostu jego sportową duszę i chyba tylko na tej podstawie ktoś może myśleć, że "objechał" sportowe auto

HaDeSsS - Nie Sty 27, 2008 23:39

w sumie racja :)
labudin - Pon Sty 28, 2008 10:32

a tak jeszcze male OT wczesniej ktos pisal ze trzeba ok 10tys na uturbienie ZR-ka oto chyba tansze rozwiazanie :)

http://www.pistonheads.com/sales/325257.htm
http://www.pistonheads.com/sales/353627.htm
http://www.pistonheads.com/sales/310054.htm

ceremony - Pon Sty 28, 2008 11:07

labudin napisał/a:
a tak jeszcze male OT wczesniej ktos pisal ze trzeba ok 10tys na uturbienie ZR-ka oto chyba tansze rozwiazanie :)

http://www.pistonheads.com/sales/325257.htm
http://www.pistonheads.com/sales/353627.htm
http://www.pistonheads.com/sales/310054.htm


Wszystko ladnie, pieknie i chetnie bym sobie tak zrobil, ale niestety w naszych warunkach, takie zabawy bylyby znacznie drozsze :(

Fajny ten pierwszy ZR :mrgreen:

labudin - Pon Sty 28, 2008 12:17

ceremony, no nie koniecznie jesli chodzi o przekladke to nie orientuje sie ile kosztuje i czy wogole sie da... ale np zrobienie swapa bedzie sie bardziej oplacalo niz robienie od poczatku auta... bo cala reszte ktora zostaje mozna sprzedac na czesci. Zreszta sam silik ZR 160 ktory by ci wtedy zostal stoi z osprzetem i skrzynia ok 7tys tak przynajmniej mowil mi arek z art bizar.
Koszt auta: 2350 * 4,85 = 11397zl

ceremony - Wto Sty 29, 2008 12:38

Masz racje, ale wole pogrzebac w silniku niz robic swapa, to zawsze zajmuje mnostwo czasu, a zmiany auta narazie nie planuje, no chybaze na tege srebrnego ZSa 180 od Arka :mrgreen:
piter34 - Wto Sty 29, 2008 18:17

dante27 napisał/a:
Nie gniewaj się za określenie "kiepski". W sumie to miałem na myśli motor 1.8T. Chodzi mi o to, że pojemność całkiem fajna tylko moc troszkę mała jak na auto z turbiną,

To nie jest dobre kryterium jeśli chodzi o określanie silnika mianem kiepskiego/fajnego/itp. ;-)

W warunkach "normalnego" użytkowania samochodu (czyli innego niż cały czas gaz do dechy) Audi 1.8T jeździ się na pewno znacznie przyjemniej (większy moment obrotowy) niż ZR-em 160.

HaDeSsS - Wto Sty 29, 2008 19:37

piter34, w warunkach "normalnego" użytkowania samochodu , Zrka sie jezdzi bardzo przyjemnie :) ma wystarczajacy moment do tego :)
piter34 - Wto Sty 29, 2008 19:50

HaDeSsS napisał/a:
piter34, w warunkach "normalnego" użytkowania samochodu , Zrka sie jezdzi bardzo przyjemnie :) ma wystarczajacy moment do tego :)

Nie twierdzę, że nie jeździ się przyjemnie, a jedynie tyle, że 1.8T jeździ się przyjemniej.
Jedno drugiego nie wyklucza ;-)

HaDeSsS - Wto Sty 29, 2008 21:07

piter34, jezdziles jednym i drugim ?? :)
piter34 - Wto Sty 29, 2008 21:13

HaDeSsS napisał/a:
piter34, jezdziles jednym i drugim

Tylko jednym (ZR160) ;-)

HaDeSsS - Wto Sty 29, 2008 21:34

a ja jednym i drugim... wole swoje :) ale wolalbym dobrze uturbione, bo co turbo to turbo :) ale nie to w a3 :P
dobryziom - Pią Lut 01, 2008 12:23

prawda jest taka ze ZR160 ma bardzo wysilony silnik i jak byś miał chęć go zaturbic to połowa części by poszła do wymiany... a w A3 zwiększasz doładowanie robisz mapę i spokojnie jeździsz dalej i tu sie kryje wyższość tej jednostki :)
michone - Wto Lut 05, 2008 13:06

http://www.morego.co.uk/bbr-gti/RoverK300T.php

300KM z 1.8 VVC

dobryziom - Wto Lut 05, 2008 13:40

Na końcu brakuje tylko podsumowania ile to kosztowało:)
dla porównania jednostka 1.8T http://www.streetracing.p...pic=45300&hl=a3 :twisted:

michone - Wto Lut 05, 2008 14:57

no i sprawa sie wyjasnila :P mysle ze kres 1.8 vvc to ok 330km a 1.8t kolo 450 :) oba kosztowaly by tyle ze mozna by kupic jakies subaru GT :p ja chcialem pokazac ze sie da :)

ja pewnie takim 300kM przy masie 1000 kg dlugo bym nie pojezdzil :P narazie dorastam do 103 KM :) po przezuceniu z 50 KM w fiescie to i tak rakieta :)

maciej - Wto Lut 05, 2008 15:06

Tylko ile zostało z oryginalnego silnika?
Sam blok?
Nie rozumiem idei... ;)

michone - Wto Lut 05, 2008 15:57

cena na 2003 r : BGMPT 220bhp mid-pressure turbo conversion, fitted £10,000
HaDeSsS - Wto Lut 05, 2008 18:39

Ja dostalem dzisiaj solidne baty od TypeRki :)
co to za autko jest :D

Tempest - Wto Lut 05, 2008 18:56

HaDeSsS napisał/a:
Ja dostalem dzisiaj solidne baty od TypeRki :)

no wiesz, przy twoich osiągach :wink:
pod każdym właściwie względem eRka jest mocniejsza od ZR'a
dlatego cały czas się głowię w jaki sposób została TU objechana?
jedyna możliwość to kierowca z koziej wulki, choć na takiego nie wyglądał

HaDeSsS - Wto Lut 05, 2008 19:53

Tempest, przyspieszenie mam 7.6 mierzone.. a TypeReczka ma 6.6 ;) takze nie ma jak nie dostac :)

A jak tam zostala objechana, to wg mnie jest pod publike robiony test...

Tempest - Wto Lut 05, 2008 21:41

już samochodzik zrobiony czy na daną chwilę jest 7,6?
HaDeSsS - Wto Lut 05, 2008 22:00

jeszcze nie zrobiony, ale sprawdzany pare razy w przeciagu roznego czasu i takie wychodzi przyspieszenie :)
piter34 - Wto Lut 05, 2008 23:09

HaDeSsS napisał/a:
jeszcze nie zrobiony, ale sprawdzany pare razy w przeciagu roznego czasu i takie wychodzi przyspieszenie :)

Czym sprawdzany i co to za przyspieszenie (0-100kmh, 0-60mph)?

[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 13:32 ]
Zapytanie o spalanie MG ZR przeniosłem na "usterki i porady techniczne"

HaDeSsS - Sro Lut 06, 2008 21:07

Przyspieszenie sprawdzane przez gps. Pozyczylem od kumpla on cos tam wlaczyl i tak pokazalo. Tzn mowie o najlepszej probie :)

btw. musze sobie zakupic taki gps bo to fantastyczna sprawa :)

edit : Piter, bylo to w km/h

Tomi - Sro Lut 06, 2008 22:14

Tempest napisał/a:
HaDeSsS napisał/a:
Tempest, nie bylo ZR z 1.1 ...

no to cię zdziwię bo był :mrgreen:
zapytaj się Tomiego - w ogóle od niego mam takie info

ZR 1.1 był na pewno dostępny w Hiszpanii i nie wiem, czy nie we Włoszech. Na tych samych rynkach były Rovery 211 i 25 1.1.

[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 22:16 ]
HaDeSsS napisał/a:
labudin, ten z avka to jest moj :)

Tempest, 160 ma tylko pod napisem ZR na klapie 160 :p a inne nie maja.. no chbya ze byl bity to moze nic nie miec :P


Ma jeszcze seryjnie 2 tutki wydechowe i standardowo koła 17'.

[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 22:18 ]
Tempest napisał/a:
osiągi do tego co sobą ten ZR reprezentuje muszą być tragicznie śmieszne :???:
nie wiem czym MG się sugerowało wypuszczając taki model
z pewnością musiał być totalną rzadzizną :/

Specyfiką rynku. To dokładnie tak samo jak Alfa 156 z silnikiem 1.6.

HaDeSsS - Sro Lut 06, 2008 23:34

no niezle :) nie sadzilem ze taki malutki silnik mu wsadza hehe
maniaq - Czw Lut 07, 2008 00:08

widzialem ten filmik zr vs ctr i zastanawialo mnie czy civic mocniej sie wychylam czy to tylko moje wrazenie ? wygladalo jakby w zakrecie zr pewniej szedl, chociaz co sie na starcie stalo to nie wiem hehehe. wiem kto jezdzi ctr to moze przy okazji zagdam ;)
kolin - Czw Lut 07, 2008 14:44

Dziś oglądałem Filmik jak V-tec 115KM robi Rovera Vi 145KM nie chciało mi się w to wierzyć... :roll: :roll: :roll: swoją drogą jak patrzałem na ten filmik to ten rover jechał jak przytkany...a koleś jak wrzucał 2 jkę w Hondzie to takie bąka czarnego z rury puścić ładnego :mrgreen: :mrgreen:
HaDeSsS - Czw Lut 07, 2008 18:15

ja dzis bylem swiadkiem jak CTR zrobil na swiatlach A8 V10 ( tzn tak mu pisalo, najnowszy model hmmm ) bylo na co popatrzec :D Honda to wiecej niz moc :)
piter34 - Czw Lut 07, 2008 22:47

kolin napisał/a:
Dziś oglądałem Filmik jak V-tec 115KM robi Rovera Vi 145KM nie chciało mi się w to wierzyć...

Nie dziwię Ci się...
jeżeli ta Honda miała 115KM, a ROVER 145KM, a same auta nie były w żaden sposób modyfikowane, odchudzane, itp. to ta Honda niestety nie miałaby szans. :lol:

maciekwawa - Sob Lut 09, 2008 01:09

Dzis moim roverkiem 200 1.4 16v (108.5Km) łyknołem honde accord 2.0 136koni hahaha
piter34 - Sob Lut 09, 2008 13:57

maciekwawa napisał/a:
łyknołem honde accord 2.0 136koni hahaha

Skąd wiesz, że tyle miała? :lol:

maciekwawa - Sob Lut 09, 2008 17:36

a wiem, bo podjechał na nastepnych swiatlach i zapytał co tam mam bo on ma 2.0 i 136koni:)
HaDeSsS - Sob Lut 09, 2008 19:53

Hmmm nie znalazlem takiego silnika :P albo 131 albo 147.. ktory model tak pi razy drzwi to byl :> :) ale prawda jest taka ze i tak maja powyzej 10s do 100km/h :) a Ty slabszy ale lzejszy :D wazne ze wahal spaliny :mrgreen:
maciekwawa - Sob Lut 09, 2008 21:15

nie znasz to popatrz http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4282370 http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4302081 http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4165435 http://moto.allegro.pl/it...ord_2_0_ls.html
HaDeSsS - Sob Lut 09, 2008 23:27

No 131km :P roznie podaja...

a powiedz mi co to masz za 220ti-227km :> :)

maciekwawa - Nie Lut 10, 2008 15:40

Ja mam a raczej mój brat roverka 220 coupe turbo +wydech z kwasówki cały 227koni
piter34 - Nie Lut 10, 2008 17:12

maciekwawa napisał/a:
a wiem, bo podjechał na nastepnych swiatlach i zapytał co tam mam bo on ma 2.0 i 136koni:)

No ale Ty znasz moc swojego auta z hamowni, a on z katalogu. ;-)

[ Dodano: Nie Lut 10, 2008 17:14 ]
maciekwawa napisał/a:
nie znasz to popatrz

Przecież tam jest silnik F20Z1, taki jak w R600, czyli 131KM ;-)

Tomi - Nie Lut 10, 2008 17:39

maciekwawa napisał/a:
nie znasz to popatrz http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4282370 http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4302081 http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4165435 http://moto.allegro.pl/it...ord_2_0_ls.html

Hmmm... w tych latach Accorda 136 koni miał silnik F20B3, który niestety nie był montowany do modelu CC7 (bliźnika R600). W modelu CC7 montowany był silnik F20Z1 i F20Z2 (115 i 131KM).
W kwestii ogłoszeń, mogę odszukać całe mnóstwo ogłoszeń, gdzie silnik serii K ma 105 KM (1.4) czy 115KM (1.6).

maciej - Nie Lut 10, 2008 17:46

Tomi napisał/a:
Hmmm... w tych latach Accorda 136 koni miał silnik F20B3, który niestety nie był montowany do modelu CC7 (bliźnika R600). W modelu CC7 montowany był silnik F20Z1 i F20Z2 (115 i 131KM).

Bo to już był CE7 - od '96.

Tomi - Nie Lut 10, 2008 18:14

maciej napisał/a:
Tomi napisał/a:
Hmmm... w tych latach Accorda 136 koni miał silnik F20B3, który niestety nie był montowany do modelu CC7 (bliźnika R600). W modelu CC7 montowany był silnik F20Z1 i F20Z2 (115 i 131KM).

Bo to już był CE7 - od '96.

I tam również chyba nie było F20B3, a jedynie F18Z3, F20Z1 i F22Z2 (+20T2N :) ). Silnik F20B3 był w tamtych latach chyba tylko w Accordzie Coupe i Aerodeck.

maciekwawa - Nie Lut 10, 2008 18:15

piter34 napisał/a:
maciekwawa napisał/a:
a wiem, bo podjechał na nastepnych swiatlach i zapytał co tam mam bo on ma 2.0 i 136koni:)

No ale Ty znasz moc swojego auta z hamowni, a on z katalogu. ;-)


ON RÓWNIEŻ!!!! DLATEGO MÓWIE ŻE MA 136 KONI!!!!!!!
MIERZYŁ TAM GDZIE JA!

piter34 - Nie Lut 10, 2008 21:13

maciekwawa napisał/a:
ON RÓWNIEŻ!!!! DLATEGO MÓWIE ŻE MA 136 KONI!!!!!!!
MIERZYŁ TAM GDZIE JA!

No chyba, że tak ;-)

HaDeSsS - Nie Mar 16, 2008 23:49

dzis padla Honda Crx 1.6vtec :) ze startu dostawala rowno delikatnie, ale ogolnie leb w leb, dopiero po 3 biegu dlugosc auta. Potem probowalismy sie z ruchu i powiem ze tutaj mnie mial, dopiero jak na 5k rpm wszedlem to zaczalem zmniejszac odleglosc i sie zrownalem, swiatla :? :P
dobryziom - Pon Mar 17, 2008 09:22

takiego CRX powinieneś objechać bez problemu... :ok:
HaDeSsS - Pon Mar 17, 2008 10:54

no srednio
Honda CRX 1.6 VTEC 16v
moc silnika (kW/KM) 110 kW / 149 KM
max moment obrotowy (Nm) 144
prędkość maksymalna (km/h) 222
przyspieszenie (0-100km/h) 7.2

plus jest lekki ;)

dobryziom - Pon Mar 17, 2008 11:07

oj coś grubo namieszałeś z tego co pamiętam to:
CRX wychodził w wersji VTEC 1,6 130km i wersji VTI 1,6 160km pierwszego możesz oglądać w tylnym lusterku drugiego przez przednia szybę :rotfl:

ps. chyba ze ktoś zostawił sobie tylko fotel jak to teraz modne to tez przez przednia szybkę:)

HaDeSsS - Pon Mar 17, 2008 11:22

podaje dane ze strony jakie znalazlem, takze nie wiem, pewnie byla to wersja 130KM bo ogladalem wlasnie filmik jaki kumpel nagral no i szybko go odsadzilem ze startu :)
dobryziom - Pon Mar 17, 2008 11:42

jak byś sie podzielił to też chętnie zobaczę:)
michone - Pon Mar 17, 2008 12:05

zalezy o ktorej wersji mowimy. Jesli o CRX II gen to silnik Vtec b16a1 ma 150 KM, oprocz tego 3 jednostki dohc 124, 130 i 137KM wszystki przy ok 900KG masy :)

Pierwsza generacja to 1.5sohc 100KM i 1.6Dohc 125KM
Trzecia generacja to SOHC VTEC 16V (125 KM) i DOHC VTEC (158 KM)

silniki VTI nie wystepowaly w CRX a w CIVICU

iVT to byl b16a1 w civicu
VTI to byl b16a2 160KM w civicu po 92r od 97r 170KM z 1.8(b18c4)

HaDeSsS - Pon Mar 17, 2008 12:35

podziele sie tylko muysze znalezc program to przetwarzania mp4 bo w takim formacie to mam a trwa 6 min filmik a akcja jest ta konkretna na 20 sekund
dobryziom - Pon Mar 17, 2008 13:29

michone napisał/a:
zalezy o ktorej wersji mowimy. Jesli o CRX II gen to silnik Vtec b16a1 ma 150 KM, oprocz tego 3 jednostki dohc 124, 130 i 137KM wszystki przy ok 900KG masy :)

Pierwsza generacja to 1.5sohc 100KM i 1.6Dohc 125KM
Trzecia generacja to SOHC VTEC 16V (125 KM) i DOHC VTEC (158 KM)

silniki VTI nie wystepowaly w CRX a w CIVICU

iVT to byl b16a1 w civicu
VTI to byl b16a2 160KM w civicu po 92r od 97r 170KM z 1.8(b18c4)


oj oj trochę kłamiesz dobrze pamiętałem chociaż były jeszcze inne wersje faktycznie :)

1992 Honda CRX VTi 1105 kg, DOHC 162.2 PS
1992 Honda CRX ESi 1050 kg, SOHC 124.7 PS
1992 Honda CRX 1027 kg, SOHC 103.4 PS
1990 Honda CRX iVT 1025kg, DOHC 152 PS
1987 Honda CRX 1,6i 900 kg DOHC 131.8 PS
1986 Honda CRX 1,6i 900 kg DOHC 126.7 PS
1984 Honda CRX 1,5 800kg SOHC 101.3 PS

michone - Pon Mar 17, 2008 13:46

Oskarżając mnie o kłamstwo wskaż miejsce gdzie kłamie (poza masa własna)

http://www.honda-crx.info -> specyfikacje.

"W 1990 roku Civic i CRX i-VT Debiutowały w Europie, gdzie po raz pierwszy dostępny był silnik 1,6 DOHC-VTEC. Model i-VT dość istotnie różnił sie od pozostałych werji Civic'a Ek. Z zewnątrz zmieniono przedni zderzak , maskę oraz lampy aby wizualnie odróżnić wersje i-VT od pozostałych modeli oraz zmieścić jednostkę napędową B16A pod płaską karoseria Hondy Civic. Z boku można zauważyć charakterystyczne listy oraz naklejkę Dohc Vtec na przednich drzwiach. Tył pojazdu można bylo odróżnić pod innym zderzaku oraz charakterystycznej blendzie pomiędzy lampami z napisem "Civic Vtec". We wnętrzu można było znaleźć kubełkowe fotele oraz obrotomierz z czerwoną linią zaczynającą się od 8 tysięcy obr/ min co było zapowiedzią mocnych wrażeń z jazdy. Do napędu zastosowano nieco słabszy silnik o kodzie B16A1 który osiągał 150KM, bazował on na jednostce napędowej z Hondy Integry XSi i RSi, która po raz pierwszy pojawiła się w 1989 w japońskich wersjach Hondy. Jak przystało na silnik z serii B16 jest on wysokoobrotowy. przejście w drugą fazę systemu VTEC odbywa się przy 5700rpm i trwa aż do 8500rpm. Wzrostowi obrotów towarzyszy uzależniające wycie silnika. Civic i-VT osiągał 100 km/h w niewiele ponad 7 sekund oraz prędkość maksymalną wynoszącą 208 km/h"

VTI to nie rodzaj silnika... Bo w seriach VTI siedza sielniki Vtec :)

Vtec to nic innego jak odpowiedniek roveroskiego VVC

http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic
http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_CRX
Powinno to rozwiac wszelkie watpliwosci:)

HaDeSsS - Pon Mar 17, 2008 13:59

michone napisał/a:
Vtec to nic innego jak odpowiedniek roveroskiego VVC


tutaj sie mylisz, bo to jest troche inna konstrukcja i np silnika z VVC nie da sie uturbic bo nie da sie go zestroic a VTEC sie da :)

Tempest - Pon Mar 17, 2008 14:06

HaDeSsS napisał/a:
michone napisał/a:
Vtec to nic innego jak odpowiedniek roveroskiego VVC


tutaj sie mylisz, bo to jest troche inna konstrukcja i np silnika z VVC nie da sie uturbic bo nie da sie go zestroic a VTEC sie da :)

wcale się nie myli - michone'owi chodziło po prostu o zasadę działania, że są zmienne fazy, a to, że się nie da uturbić to też chyba nieprawda - z tego co się orientuję to się da tylko cholernie trudno

dobryziom - Pon Mar 17, 2008 14:08

michone napisał/a:
Oskarżając mnie o kłamstwo wskaż miejsce gdzie kłamie (poza masa własna)

http://www.honda-crx.info -> specyfikacje.

"W 1990 roku Civic i CRX i-VT Debiutowały w Europie, gdzie po raz pierwszy dostępny był silnik 1,6 DOHC-VTEC. Model i-VT dość istotnie różnił sie od pozostałych werji Civic'a Ek. Z zewnątrz zmieniono przedni zderzak , maskę oraz lampy aby wizualnie odróżnić wersje i-VT od pozostałych modeli oraz zmieścić jednostkę napędową B16A pod płaską karoseria Hondy Civic. Z boku można zauważyć charakterystyczne listy oraz naklejkę Dohc Vtec na przednich drzwiach. Tył pojazdu można bylo odróżnić pod innym zderzaku oraz charakterystycznej blendzie pomiędzy lampami z napisem "Civic Vtec". We wnętrzu można było znaleźć kubełkowe fotele oraz obrotomierz z czerwoną linią zaczynającą się od 8 tysięcy obr/ min co było zapowiedzią mocnych wrażeń z jazdy. Do napędu zastosowano nieco słabszy silnik o kodzie B16A1 który osiągał 150KM, bazował on na jednostce napędowej z Hondy Integry XSi i RSi, która po raz pierwszy pojawiła się w 1989 w japońskich wersjach Hondy. Jak przystało na silnik z serii B16 jest on wysokoobrotowy. przejście w drugą fazę systemu VTEC odbywa się przy 5700rpm i trwa aż do 8500rpm. Wzrostowi obrotów towarzyszy uzależniające wycie silnika. Civic i-VT osiągał 100 km/h w niewiele ponad 7 sekund oraz prędkość maksymalną wynoszącą 208 km/h"

VTI to nie rodzaj silnika... Bo w seriach VTI siedza sielniki Vtec :)

Vtec to nic innego jak odpowiedniek roveroskiego VVC

http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic
http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_CRX
Powinno to rozwiac wszelkie watpliwosci:)


w artykule nie znalazłem nic na temat tego ze w CRX nie występuje jednostka VTI 160km? Poza tym nie wiem po co go wkleiłeś jak jest wyraźnie na temat CRX z 1990 roku o iVT?

odnośnie źródeł wikipedi nie korzystam bo można sie na nich przejechać nikt nie weryfikuje danych wpisywanych przez przypadkowe osoby (często nie znające tematu).

odnośnie Vtec'a to nie jest żaden silnik tylko chip zwiększający wydajność jednostki na większych obrotach...
czy ja gdzieś napisałem ze VTI to rodzaj silnika?
to serii samochodu ( serii oprócz jednostki silnikowej była wyposażona również w lepsze hamulce, lepsze fotele, ospojlerowanie itd..)

maciej - Pon Mar 17, 2008 14:18

dobryziom napisał/a:
oj oj trochę kłamiesz dobrze pamiętałem chociaż były jeszcze inne wersje faktycznie

Spokojnie - nie oskarżaj o kłamstwa, bo nie wierzę, żeby ktokolwiek tu kogokolwiek świadomie wprowadzał w błąd, raczej może korzystać z gorszego źródła.
Można to w milszy sposób wyjaśnić wskazując te dokładniejsze.

HaDeSsS - Pon Mar 17, 2008 14:35

Tempest, wiesz nie bylem dopierdliwy bo moglem sie przyczepic ze VTEC byl pierwszy, wiec VVC to odpowiednik VTEC'a a nie na odwrot :P ale jezeli chodzi o idee o opiera sie na zmiennych fazach, natomiast zasada dzialania lekko inna. Z tego co czytalem to da sie uturbic to tak, ale nie da sie tego zestroic :P wiec nie dziala tak jak powinno, czyli nie ma sensu uturbiac :sad:
michone - Pon Mar 17, 2008 14:42

Cytat:
oj coś grubo namieszałeś z tego co pamiętam to:
CRX wychodził w wersji VTEC 1,6 130km i wersji VTI 1,6 160km pierwszego możesz oglądać w tylnym lusterku drugiego przez przednia szybę

ps. chyba ze ktoś zostawił sobie tylko fotel jak to teraz modne to tez przez przednia szybkę:)

1. Nie ma czegos takiego jak versja V-tec - bo to jest typ silnika
2. W pierwszej generacji wychodzily modele 1.3, 1.5i, 1.6i-16, HF, DX, Si, '85 / Si '86-'87, 1.5i-12V, 1.6i-16V
W drugiej generacji : VT, 1.6i-16V, HF, DX, Si, 1.5X, SiR
w trzeciej generacji : ESi, VTi, S, Si, VTEC(tylko USA), VXi, SiR
3. występowaly silniki :
w pierwszej generacji : SOHC 60KM, 76KM, 80KM, 91KM, 100KM, 110KM DOHC 125KM, 135KM
w drugiej generacji:SOHC 62KM, 92KM, 105KM, 110KM, DOHC 130KM, DOHC VTEC 150KM, 160KM(japonia)
w trzeciej generacji : SOHC -105KM ,SOHC VTEC 125KM, DOHC VTEC 158KM,170KM(japonia)

Cytat:
tutaj sie mylisz, bo to jest troche inna konstrukcja i np silnika z VVC nie da sie uturbic bo nie da sie go zestroic a VTEC sie da

1.VTEC (eng. Variable valve Timing and lift Electronic Control system) - czyli nic innego jak zmienne fazy rozrządu
2.VVC da sie uturbic sam dawalem adres strony na forum z uturbionym VVC do 400HP, gosc nawet sprzedawal kity(w kosmicznej ilosci funtow)
3. Majac na mysli odpowiednik chodzilo mi o zastosowanie zmiennych faz, a nie ze to ten sam silnik :)

Cytat:
w artykule nie znalazłem nic na temat tego ze w CRX nie występuje jednostka VTI 160km?

nie ma czegos takiego
Cytat:
czy ja gdzieś napisałem ze VTI to rodzaj silnika?

odp.
Cytat:
w artykule nie znalazłem nic na temat tego ze w CRX nie występuje jednostka VTI 160km?

Cytat:
odnośnie Vtec'a to nie jest żaden silnik tylko chip zwiększający wydajność jednostki na większych obrotach...

1.VTEC (eng. Variable valve Timing and lift Electronic Control system) - system kontroluje czas i wznios zaworów w zależności od obrotów silnika, stopnia otwarcia przepustnicy. Wałki rozrządu mają po jednej "zwykłej krzywce dla każdego zaworu silnika, dodatkowo dla każdej pary zaworów (ssących lub wydechowy) występuje dodatkowa "duża" krzywka. Po przekroczeniu danego zakresu obrotów i przy spełnionych podstawowych wartunkach (właściwa temperatura i poziom oleju) system przełącza sterowanie zaworami na krzywki wałków rozrządu o dłuższym czasie otwarcia i większym wzniosie
.Do dziś firma Honda specjalizuje się w systemie zmiennych faz rozrządu i jest w tej kategorii motoryzacji na 1 miejscu w świecie.
2. Na chlopski rozum są silniki dohc i dohc Vtec tak jak w Roverze 1.8 i 1.8VVC

dobryziom - Pon Mar 17, 2008 14:42

maciej napisał/a:
dobryziom napisał/a:
oj oj trochę kłamiesz dobrze pamiętałem chociaż były jeszcze inne wersje faktycznie

Spokojnie - nie oskarżaj o kłamstwa, bo nie wierzę, żeby ktokolwiek tu kogokolwiek świadomie wprowadzał w błąd, raczej może korzystać z gorszego źródła.
Można to w milszy sposób wyjaśnić wskazując te dokładniejsze.


mój błąd powinno być... jestem innego zdania:) he he

maciej - Pon Mar 17, 2008 14:56

dobryziom napisał/a:
mój błąd powinno być... jestem innego zdania:) he he
Spoko, luzik. :)
michone napisał/a:
1. Nie ma czegos takiego jak versja V-tec - bo to jest typ silnika

michone napisał/a:
1.VTEC (eng. Variable valve Timing and lift Electronic Control system) - czyli nic innego jak zmienne fazy rozrządu

Jak dla mnie sam sobie przeczysz, bo to nie są same "zmienne fazy", tylko elektroniczny system kontroli nad nimi, a systemy elektroniczne mają to do siebie, że wersje zmieniają się dość szybko. ;)
Polecam np. http://www.hondapl.org/tech/vtec.html gdzie piszą o 4 różnych wersjach zależnych od tego do czego w danym silniku miała zmiana faz służyć (ekonomia, czy wzrost osiągów).
michone napisał/a:
2.VVC da sie uturbic sam dawalem adres strony na forum z uturbionym VVC do 400HP, gosc nawet sprzedawal kity(w kosmicznej ilosci funtow)
3. Majac na mysli odpowiednik chodzilo mi o zastosowanie zmiennych faz, a nie ze to ten sam silnik

Z tym nie można się nie zgodzić. :D
Uturbić da się prawie wszystko, tylko problem jest z zestrojeniem nastawów komputera - VTEC jest dobrze opracowany, bo jest go dużo na świecie, a VVC to rzadkość stąd słabo opracowana technologia "uturbiania". :)

dobryziom - Pon Mar 17, 2008 14:59

michone napisał/a:
Cytat:
oj coś grubo namieszałeś z tego co pamiętam to:
CRX wychodził w wersji VTEC 1,6 130km i wersji VTI 1,6 160km pierwszego możesz oglądać w tylnym lusterku drugiego przez przednia szybę

ps. chyba ze ktoś zostawił sobie tylko fotel jak to teraz modne to tez przez przednia szybkę:)

1. Nie ma czegos takiego jak versja V-tec - bo to jest typ silnika
2. W pierwszej generacji wychodzily modele 1.3, 1.5i, 1.6i-16, HF, DX, Si, '85 / Si '86-'87, 1.5i-12V, 1.6i-16V
W drugiej generacji : VT, 1.6i-16V, HF, DX, Si, 1.5X, SiR
w trzeciej generacji : ESi, VTi, S, Si, VTEC(tylko USA), VXi, SiR
3. występowaly silniki :
w pierwszej generacji : SOHC 60KM, 76KM, 80KM, 91KM, 100KM, 110KM DOHC 125KM, 135KM
w drugiej generacji:SOHC 62KM, 92KM, 105KM, 110KM, DOHC 130KM, DOHC VTEC 150KM, 160KM(japonia)
w trzeciej generacji : SOHC -105KM ,SOHC VTEC 125KM, DOHC VTEC 158KM,170KM(japonia)


Jest przyjęte że są wersje Hond z VTEC'em i bez (mocniejsze - słabsze) stad uogólnienie
Piszesz że nie było wersji CRX VTI a teraz sam ja wklejasz?



Cytat:
w artykule nie znalazłem nic na temat tego ze w CRX nie występuje jednostka VTI 160km?

nie ma czegos takiego



CRX wersji VTI jednak jest sam ja wkleiłeś patrz wyżej :)



Cytat:
czy ja gdzieś napisałem ze VTI to rodzaj silnika?

odp.
Cytat:
w artykule nie znalazłem nic na temat tego ze w CRX nie występuje jednostka VTI 160km?


fakt moje przejęzyczenie "nie występuje w wersji VTI" patrz wyzej wystepuje:p

Cytat:
odnośnie Vtec'a to nie jest żaden silnik tylko chip zwiększający wydajność jednostki na większych obrotach...



widzę ze masz mały problem z odróżnianiem VTI i VTEC wiec jeszcze raz:
VTI seria samochodu
VTEC system elektroniczny wspomagający silnik

michone - Pon Mar 17, 2008 15:22

koledz sprawa roznosi sie o mylenie pojec model auta, model silnika :) typ etc. :) :

1. Nie ma wersji silnika VTI lub z takim oznaczeniem ( nigdzie nie napisalem ze taki występowal)

2. Nie ma wersji CRX znanej pod nazwa VTEC(oprocz japonii)

3.Napisalem wczesniej ze nie ma wersji VTI (jako modelu) z mojej nie wiedzy :) przed r200 szukalem CRX drugiej generacji w budzie ED9. W drugiej generacji nie wystepowaly VTI, dopiero w 3 generacji.

4.Maciej nie zaprzeczam sam sobie :) Nie chodzilo mi o to ze Vtec to jest to samo co VVC :) jak wiemy silniki hondy są duzo przed naszymi K series :( . Po prostu chodzilo mi ze w silnikach Vtec byly zmienne fazy tak jak VVC, nie rozwodze sie na technologiami tutaj zastosowanymi. Chodzilo mi glownie o porownaniu nazewnictwa silniki 1.8VVC i 1.8 w Roverkach, tak jak 1.6Vtec i 1.6 w Hondach.

5. Wiele osob rozroznia tylko dwa rodzaje CRX IIgen :) zwykly i Vtec :) mowie tu glownie o sprzedawcach na allegro. Niestety jest to błąd :)

[ Dodano: Pon Mar 17, 2008 15:25 ]
twoje słowa
Cytat:
oj coś grubo namieszałeś z tego co pamiętam to:
CRX wychodził w wersji VTEC 1,6 130km i wersji VTI 1,6 160km

Czyżbym to ja mial problem z rozroznianiem?? wskaż miejsca gdzie popelnilem błąd.

maciej - Pon Mar 17, 2008 15:37

michone napisał/a:
4.Maciej nie zaprzeczam sam sobie Nie chodzilo mi o to ze Vtec to jest to samo co VVC jak wiemy silniki hondy są duzo przed naszymi K series . Po prostu chodzilo mi ze w silnikach Vtec byly zmienne fazy tak jak VVC, nie rozwodze sie na technologiami tutaj zastosowanymi. Chodzilo mi glownie o porownaniu nazewnictwa silniki 1.8VVC i 1.8 w Roverkach, tak jak 1.6Vtec i 1.6 w Hondach.

Ok. To już rozumiem.
Bo jak napisałeś o "wersji VTec" to zrozumiałem, że nie było różnych wersji=odmian VTec silników zakeżnie od konfiguracji układu, a były przynajmniej cztery zależnie od ilości wałków i celu zastosowania układu (dla mnie "wersja" to kolejna odmiana - jak z Windows'ami 3.1, 95, 98, ME, 2000 ZP, Vista itp), a Ty jak rozumiem pisałeś o to że była wersja samochodu "VTec" w sensie wyposażenia itp - tak jak "BRM", czy "Type-R".

dobryziom - Pon Mar 17, 2008 15:38

aaaaa nie wytrzymam :rotfl: 5cm wyżej masz ściągę:p

co oznacza VTI a co VTEC

Ja od początku tłumaczę że jest wersja CRX VTI o mocy 160km ( a nie żadna wersja VTEC znowu coś mylisz patrz ściąga skrótów wyżej), potem tez odpisywałem ze chodzi mi o model po 92 roku ale ty nadal swoje :) ale widzę ze wreszcie zaskoczyło :rotfl:

1992 Honda CRX VTi 1105 kg, DOHC 162.2 PS

michone - Pon Mar 17, 2008 15:40

co do vtec... to na konkretny model silnika np b16a1 mowimy 1.6 DOHC VTEC czyli mozna to najnormalniej traktowac jako typ silnika. Zauważ ze ja zawsze pisze DOHC VTEC a nie samo Vtec :)

Roznica miedzy zwyklym dohc a dohc Vtec nie polega na samym sterowaniu silnikiem! tylko konkretnie zmianami rozrządu i wysokosciami, a co za tym idzie w tym silniku zastosowane są modyfikacje mechaniczne.

dobryziom - Pon Mar 17, 2008 15:42

oki tak mogę sie zgodzić :)

wracając do tematu gdzie jest filmikkkkkkkkkkkkkk :rotfl:

michone - Pon Mar 17, 2008 15:48

twoje teksty :
1.CRX wychodził w wersji VTEC 1,6 130km i wersji VTI 1,6 160km
2. w artykule nie znalazłem nic na temat tego ze w CRX nie występuje jednostka VTI 160km
3.Ja od początku tłumaczę że jest wersja CRX VTI o mocy 160km ( a nie żadna wersja VTEC znowu coś mylisz patrz ściąga skrótów wyżej) - w tej wersji jest silnik DOHC VTEC :)


To mnie zmylilo... byc moze sie przejezyczyles, ale nie ma co sie klucic. Piszac o wersji Vti w 1992 roku to mozna dwuznacznie rozumiec :) bo to przlom 2/3 generacji wiec nie mozna uogolniac. Juz wiadomo wszystko :) co jest 5 wiec :)
Piece :D

dobryziom - Pon Mar 17, 2008 16:10

tez miałem kupować CRX'a ale za dużo było składanych z przystanków trochę mnie to zniechęciło :) i jednak nie jest to za młody samochód (chociaż niektórymi rozwiązaniami przewyższa niejeden nowy samochód :rotfl: )
maciej - Pon Mar 17, 2008 16:28

dobryziom napisał/a:
chociaż niektórymi rozwiązaniami przewyższa niejeden nowy samochód

A już szczególnie to waga CRX'ów zawsze mi się podobała. :D

michone - Pon Mar 17, 2008 19:47

to jest autko zabawka... z tylu to miejsca na bochenek chleba :) a w 3 generacji na paczke papierosów :) a jak masz wzrostu wiecej niz 180cm to chyba w maluchu wiecej komfortu :P
HaDeSsS - Pon Mar 17, 2008 23:18

dobryziom, bedzie tylko skroce :) chyba ze chcesz ogladac 6 min ;P