Zobacz temat - Czy R200SDi "robi" R214Si?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Czy R200SDi "robi" R214Si?

piter34 - Wto Sty 29, 2008 21:02

Cytat:
Niby moc ta sama a dlaczego dieselek go robi?

Kto powiedział, że go robi? W sprincie TURBOdieselek nie daje rady. :lol:

[ Dodano: Wto Sty 29, 2008 21:02 ]
ceremony napisał/a:
Maciek ja tez robilem pomiar w Kreatorze Mocy seryjnego auta, to bylo jakies 3 tyg temu

Pochwal się wykresem ;-)

dante27 - Wto Sty 29, 2008 21:04

Oczywiście że robi, pod względem mocy, momentu obrotowego i przyspieszenia.
piter34 - Wto Sty 29, 2008 21:12

dante27 napisał/a:
Oczywiście że robi,

Wiesz, ja mogę swoje, a Ty swoje.

dante27 napisał/a:
pod względem mocy, momentu obrotowego

Tak, tutaj diesel wygrywa na papierze.

dante27 napisał/a:
i przyspieszenia.

A tutaj przegrywa w praktyce (im większa prędkość, tym gorzej), jeżeli bierzemy pod uwagę sprint od 0 do Vmax i każde inne przyspieszanie przy założeniu najlepszego wykorzystania mocy (czyli optymalne przełożenie skrzyni biegów)

kolin - Wto Sty 29, 2008 23:25

Konie dają prędkość maksymalną a moment daje przyspieszenie... :razz:
piter34 - Wto Sty 29, 2008 23:53

kolin napisał/a:
Konie dają prędkość maksymalną a moment daje przyspieszenie...

To jest takie dosyć ogólne uogólnienie :mrgreen:
...bo gdyby tak się tym sugerować, to 1.4 16V dostawałby baty od 2.0D 86KM (mowa o silnikach w R200). :roll:

Liczy się moment obrotowy przekazywany na koła, to ile go mamy w danym okresie czasu.
Znając moment obrotowy przy danych obrotach silnika można policzyć jego moc, która z kolei przekłada się na pracę, którą on wykonuje. W silnikach benzynowych mamy wyższe obroty i nadrabiamy tym braki w momencie obrotowym.

Moc (obroty) = Moment(obroty) * obroty

radko - Sro Sty 30, 2008 12:17

piter34 napisał/a:
A tutaj przegrywa w praktyce (im większa prędkość, tym gorzej), jeżeli bierzemy pod uwagę sprint od 0 do Vmax i każde inne przyspieszanie przy założeniu najlepszego wykorzystania mocy (czyli optymalne przełożenie skrzyni biegów)


To dlaczego dane techniczne R200 z tej strony podają : przyspieszenie od 0-100km/h dla benzyny 1.4l 103 km - 10,7sek. a dla 2.0sdi 9,8? :razz:

Brt - Sro Sty 30, 2008 14:04

nie wiem :lol: w modlinie Violki krówka jeździła równo z 214stkami - wygrywali na zmianę ;) a ja od xROnx'a dostałem jakieś 2 długości na 400m ;)
piter34 - Sro Sty 30, 2008 16:06

radko napisał/a:
To dlaczego dane techniczne R200 z tej strony podają : przyspieszenie od 0-100km/h dla benzyny 1.4l 103 km - 10,7sek. a dla 2.0sdi 9,8? :razz:

Nie wiem, ja tego nie pisałem ;-)

kolin - Czw Sty 31, 2008 00:20

w ile sie do Paki buja SDI :?:

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 00:23 ]
SDI 10,8
1.4 11,5

Hmmm wszędzie piszą jak chcą

radko - Sob Mar 01, 2008 22:32

w 10,8 s
Brt - Sob Mar 01, 2008 22:37

nie zapominajcie o warunkach pomiarów w fabryce no i o "łączniku" omiedzy fotelem a kierownicą :lol:
kolin - Nie Mar 02, 2008 23:20

Tak sie teraz zastanawiam, jak fabryki/salony testują auta pod względem osiągów ??

Tor, maszyna jakaś czy jak to ??

Chodzi o pomiar 0-100, v-max, elastycznosc

piter34 - Pon Mar 03, 2008 13:13

kolin napisał/a:
Tor, maszyna jakaś czy jak to

Ja zawsze myślałem, że tor, aparatura pomiarowa i kierowca testowy (znający się na rzeczy).

Brt - Pon Mar 03, 2008 13:28

+ n pomiarów później uśrednionych ;)