Zobacz temat - BLOW off "valve" ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - BLOW off "valve" ?

bula21 - Pon Lut 18, 2008 10:57
Temat postu: BLOW off "valve" ?
Jak to jest czy montujemy go tylko w silnikach z turbo czy jak ?? czy mozna go zamontowac w benzynie dla tego zwyklego PSS :P ?? nie besztajcie mnie ja tylko pytam nie mam pojecia co i jak ;)
dobryziom - Pon Lut 18, 2008 11:58

wydaje mi sie ze chodzi ci o coś takiego:
http://www.allegro.pl/ite...sklep_wawa.html



ps. bo jeśli chciałeś w jakiś przedziwny sposób zamontować normalny blow off do silnika NA to bez komentarza:)

HaDeSsS - Wto Lut 19, 2008 20:58

testowal to ktos ?? czy to dziala naprawde :P
Tempest - Wto Lut 19, 2008 21:56

a jak to działa w klekotach z turbiną? :razz:
pod000 - Wto Lut 19, 2008 22:03

fajny bajer... i chyba mozna to szybko zdjac jak za bardzo bedzie wnerviac
srbenda - Wto Lut 19, 2008 23:18

Tempest napisał/a:
a jak to działa w klekotach z turbiną? :razz:


Musi być dwutłoczkowy BOV, inaczej nic z tego... Swoją drogą - to zwykły bajer, w większości przypadków (nie licząc zaawansowanych przeróbek) nie dający nic oprócz większego spalania ;)

bula21 - Sro Lut 20, 2008 06:40

srbenda napisał/a:
Tempest napisał/a:
a jak to działa w klekotach z turbiną? :razz:


nie dający nic oprócz większego spalania ;)
czemu wieksze spalanie ??
Tempest - Sro Lut 20, 2008 09:34

bula21 napisał/a:
srbenda napisał/a:
Tempest napisał/a:
a jak to działa w klekotach z turbiną? :razz:


nie dający nic oprócz większego spalania ;)
czemu wieksze spalanie ??

ponieważ spaliny są wstrzymywane przed opuszczeniem rury wydechowej, aby dzięki nagromadzeniu ich większej ilości uzyskać "taki" dźwięk tzw. blow(off)
a tamte filmiki to moim zdaniem podpucha - dali pewnie samochody, które miały zrobione to profesjonalnie, a nie tylko dzięki takiemu maleństwu, które przy okazji może niszczyć silnik właśnie przez to wstrzymywanie spalin

dobryziom - Sro Lut 20, 2008 09:39

srbenda napisał/a:
Tempest napisał/a:
a jak to działa w klekotach z turbiną? :razz:


Musi być dwutłoczkowy BOV, inaczej nic z tego... Swoją drogą - to zwykły bajer, w większości przypadków (nie licząc zaawansowanych przeróbek) nie dający nic oprócz większego spalania ;)



po 1 BOV to nie to samo co blow off
po 2 co znaczy nic z tego... z czego?
po 3 nie bajer tylko zwiększa żywotność turbiny jednocześnie przyspiesza ponowne wkręcanie wirnika w turbnie ...
po 4 większe spalanie?? niby z jakiego powodu sprawdzałeś to czy powtarzasz po kimś bzdury

stary jak sie nie znasz na temacie to nie wypisuj takich głupot...

srbenda - Sro Lut 20, 2008 11:36

Cytat:
po 1 BOV to nie to samo co blow off


Blow Off Valve = BOV ; nie mówimy a ni o WG a ni o DV

Cytat:

po 2 co znaczy nic z tego... z czego?


Funkcją BOV-a jest upuszczanie nadmiaru powietrza po zamknięciu przepustnicy, albo inaczej - puszczenia gazu. Ma to sens dopiero przy większych doładowaniach.

Cytat:
po 3 nie bajer tylko zwiększa żywotność turbiny jednocześnie przyspiesza ponowne wkręcanie wirnika w turbnie ...


Cały świat daje obieg wewnętrzny - tzw. bypass. Uważasz że się projektanci samochodów nie znają na rzeczy?

Cytat:
po 4 większe spalanie?? niby z jakiego powodu sprawdzałeś to czy powtarzasz po kimś bzdury


a) kręcisz wyżej aby usłyszeć pssstt ;)
b) silnik jest bardzo często przelewany w momencie puszczenia gazu

Cytat:
stary jak sie nie znasz na temacie to nie wypisuj takich głupot...


Dokładnie! ;)
BTW "Streetracing" to nie źródło absolutnej wiedzy...

dobryziom - Sro Lut 20, 2008 12:03

[ Dodano: Sro Lut 20, 2008 12:12 ]
srbenda napisał/a:
Cytat:
po 1 BOV to nie to samo co blow off


Blow Off Valve = BOV ; nie mówimy a ni o WG a ni o DV

Cytat:

po 2 co znaczy nic z tego... z czego?


Funkcją BOV-a jest upuszczanie nadmiaru powietrza po zamknięciu przepustnicy, albo inaczej - puszczenia gazu. Ma to sens dopiero przy większych doładowaniach.

Cytat:
po 3 nie bajer tylko zwiększa żywotność turbiny jednocześnie przyspiesza ponowne wkręcanie wirnika w turbnie ...


Cały świat daje obieg wewnętrzny - tzw. bypass. Uważasz że się projektanci samochodów nie znają na rzeczy?

Cytat:
po 4 większe spalanie?? niby z jakiego powodu sprawdzałeś to czy powtarzasz po kimś bzdury


a) kręcisz wyżej aby usłyszeć pssstt ;)
b) silnik jest bardzo często przelewany w momencie puszczenia gazu

Cytat:
stary jak sie nie znasz na temacie to nie wypisuj takich głupot...


Dokładnie! ;)
BTW "Streetracing" to nie źródło absolutnej wiedzy...


Funkcje bardzo dobrze zacytowałeś... ale dlaczego tylko przy większych doładowaniach?? bo co za cicho robi pssytt chyba nie po to on jest :)

Cały świat także w sportowych samochodach montuje seryjnie katalizatory i rożnego typu rzeczy które zaniżają jego osiągi wiec taka uwaga nic nie tłumaczy :)

Kręcisz wyżej to ty to powiedziałeś:p

Streetrancig to nie wiedza absolutna ale jak potrafisz z niego umiejętnie korzystać to jesteś w stanie wychwycić istotne informacje dotyczy sie to tez googli:)

Postaraj sie częściej mówić coś ze swojego doświadczenia:)

srbenda - Sro Lut 20, 2008 12:17

:roll:



NHF :razz:

piter34 - Sro Lut 20, 2008 22:40

srbenda, rewelacyjna ta fotka. Znakomicie oddaje puentę z Waszej dyskusji. ;-)
Tempest - Sro Lut 20, 2008 22:52

piter34 napisał/a:
srbenda, rewelacyjna ta fotka. Znakomicie oddaje puentę z Waszej dyskusji. ;-)

teraz będą się prześcigać, że to jednak ten drugi miał rację :wink:

HaDeSsS - Sro Lut 20, 2008 23:58

:razz: bo ani jeden ani drugi nie doczytal do konca :P