Zobacz temat - [R420] Zapowietrzony układ chłodzenia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Zapowietrzony układ chłodzenia

GG - Nie Lut 24, 2008 19:50
Temat postu: [R420] Zapowietrzony układ chłodzenia
Jakie mogą być przyczyny zapowietrzania się układu chłodzenia?
giewu - Nie Lut 24, 2008 19:53

jest tylko jedna :D ... nieszczelność układu ;)
GG - Nie Lut 24, 2008 20:14

giewu napisał/a:
jest tylko jedna :D ... nieszczelność układu ;)

hahaha :evil:

Zapytam inaczej: które miejsca w ukł. chłodzenia są najbardziej narażone na powstanie nieszczelności i zapowietrzenie?

giewu - Nie Lut 24, 2008 20:24

Cytat:
które miejsca w ukł. chłodzenia są najbardziej narażone na powstanie nieszczelności i zapowietrzenie?

przede wszystkim wszelkiego rodzaju połączenia układu (przewody chłodnicze, rurki), niedokręcony (uszkodzony) korek zbiorniczka wyrównawczego, chłodnica ... więcej chwilowo nie pamiętam :roll:
GG napisał/a:
hahaha :evil:

przecież ja tylko odpowiedziałem na Twoje pytanie :oops: ... :mrgreen:

GG - Nie Lut 24, 2008 20:45

giewu napisał/a:
niedokręcony (uszkodzony) korek zbiorniczka wyrównawczego

Czyli gdyby był strzelony to mógłby zasysać powietrze do środka? ZTCW to powinien utrzymywać stałe ciśnienie w układzie i jak ciśnienie by wzrosło to powinien "wyrzucić nadmiar".

A czy walnięta uszczelka pod głowicą może dać taki efekt?

grib - Nie Lut 24, 2008 22:31

GG napisał/a:
Jakie mogą być przyczyny zapowietrzania się układu chłodzenia?

jak to się zapowietrza? sam się zapowietrza.To chyba raczej niemożliwe jeśli jest plyn w zbiorniku wyrównawczym.A jakie są objawy od tego zacznijmy?

GG - Pon Lut 25, 2008 08:36

grib napisał/a:
A jakie są objawy od tego zacznijmy?

Wygląda to tak: po wymianie termostatu odpowietrzyłem układ, potem jeździłem... po jakimś czasie sprawdziłem go jeszcze raz i jeszcze powietrze wychodziło, znowu pojeździłem i tym razem na rozgrzanym i wyłączonym silniku odkręciłem trochę korek zbiorniczka wyrównawczego i zaczęło robić sssssssssssssssssssssss i płyn się podniósł na tyle, że zaczął wyciekać, więc zakręciłem, odpowietrzyłem znowu, trochę pojeździłem i znowu dobrałem się do korka zbiorniczka wyrównawczego, efekt jak poprzednio płyn się podniósł aż do krawędzi zbiorniczka (tym razem nie wyciekł). Jeśli chodzi o ilość płynu to na zimnym silniku jest go do wysokości zgrzewu na zbiorniczku.
No i nie dzieje się nic co by wskazywało jednoznacznie na hgf. Bagnet czysty, olej idealny, płyn w zbiorniczku też czysty i go nie ubywa. Sam już nie wiem... Może mi dmucha z cylindra do układu chłodzenia... ?

giewu - Pon Lut 25, 2008 08:55

ale to co opisujesz to nie jest przecież efekt zapowietrzonego układu ...
to normalna reakcja jeśli po odkręceniu korka na rozgrzanym motorze słyszysz to psssss i podnosi się poziom w zbiorniczku (a wszystko to po prostu efekt spadku ciśnienia w układzie) ...
GG napisał/a:
Jeśli chodzi o ilość płynu to na zimnym silniku jest go do wysokości zgrzewu na zbiorniczku.

czyli jest go idealna ilość :mrgreen:

GG - Pon Lut 25, 2008 10:04

giewu napisał/a:
ale to co opisujesz to nie jest przecież efekt zapowietrzonego układu ...

Zapomniałem dodać, że po delikatnym odkręceniu odpowietrznika zawsze mi wylatuje powietrze z układu... Jeśli by się nie zapowietrzał to powinien chyba wyciekać płyn chłodniczy? Chyba, że znów czegoś nie wiem...

giewu - Pon Lut 25, 2008 11:40

GG napisał/a:
że po delikatnym odkręceniu odpowietrznika zawsze mi wylatuje powietrze z układu...

a nie jest to ten sam efekt przypadkiem jaki następuje przy odkręceniu korka zbiorniczka, czyli upuszczenie ciśnienia ?

GG - Pon Lut 25, 2008 14:54

giewu napisał/a:
GG napisał/a:
że po delikatnym odkręceniu odpowietrznika zawsze mi wylatuje powietrze z układu...

a nie jest to ten sam efekt przypadkiem jaki następuje przy odkręceniu korka zbiorniczka, czyli upuszczenie ciśnienia ?

Hmmm, może i jest, ale przecież ileż można to ciśnienie upuszczać? Skoro robie to kilka razy z rzędu więc, już większość powietrza powinna wylecieć...
Jaką dokładnie pełni funkcję korek zbiorniczka wyrównawczego? Wypuszcza powietrze przy zbyt dużym ciśnieniu, czy może zasysa przy zbyt małym? A może jedno i drugie?

giewu - Pon Lut 25, 2008 15:12

ciśnienie w układzie zawsze wzrasta gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę pracy i jest to normalne zjawisko niezbędne do odpowiedniej pracy układu chłodzenia ... jeśli wtedy właśnie odkręcisz korek lub odpowietrznik to naturalnym jest, że ciśnienie spadnie i nastąpi psssssss :mrgreen:
GG napisał/a:
... Wypuszcza powietrze przy zbyt dużym ciśnieniu

dokładnie tak :mrgreen:

piter34 - Sro Mar 05, 2008 12:01

GG napisał/a:
Zapomniałem dodać, że po delikatnym odkręceniu odpowietrznika

Jakiego odpowietrznika?

grib - Sro Mar 05, 2008 21:03

piter34 napisał/a:
Jakiego odpowietrznika?


w 420 si z klimatyzacją jest odpowietrznik układu chłodzenia,a znajduje się na rurze między termostatem a chlodnicą.

piter34 - Sro Mar 05, 2008 21:30

grib napisał/a:
w 420 si z klimatyzacją jest odpowietrznik układu chłodzenia,a znajduje się na rurze między termostatem a chlodnicą.

Jak ty ten test w odkręcaniem odpowietrznika wykonujesz? Na pracującym/ciepłym/zimnym/zgaszonym silniku?

grib - Czw Mar 06, 2008 20:47

piter34 napisał/a:
Jakiego odpowietrznika?


takie zadałeś pytanie więc myślę ,że moja odpowiedż też się na coś przyda, też uczestniczylem w tym temacie.
piter34 napisał/a:
Jak ty ten test w odkręcaniem odpowietrznika wykonujesz? Na pracującym/ciepłym/zimnym/zgaszonym silniku?

to pytanie zadaj GG. :grin:

Brt - Czw Mar 06, 2008 21:31

Cytat:
to pytanie zadaj GG.

yyy łaj ?? przeciez jak odpowiesz tutaj to i inni skorzystają ?? no chyba, e to jakas tajemnica :hm: zupełnie nie rozumiem twojego powyższego posta :roll:

Paul - Czw Mar 06, 2008 21:36

Brt napisał/a:
zupełnie nie rozumiem twojego powyższego posta

Myślę, że chodziło o autora tematu - użytkownika "GG" a nie o komunikator GyGy :diabeł:

Brt - Czw Mar 06, 2008 22:38

:głupek: :lol:
piter34 - Pią Mar 07, 2008 10:27

grib napisał/a:
to pytanie zadaj GG. :grin:

No fakt. :mrgreen:

gg, jak ty ten test w odkręcaniem odpowietrznika wykonujesz? Na pracującym/ciepłym/zimnym/zgaszonym silniku?

grib - Pią Mar 07, 2008 20:35

Użytkowniku "GG"

jak ty ten test w odkręcaniem odpowietrznika wykonujesz? Na pracującym/ciepłym/zimnym/zgaszonym silniku? :?:

ponieważ Użytkownik "piter34" się pyta?