Zobacz temat - [R214 8v 99] Problem z ciśnieniem w silniku!!!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 8v 99] Problem z ciśnieniem w silniku!!!

opal21 - Sro Lut 27, 2008 19:02
Temat postu: [R214 8v 99] Problem z ciśnieniem w silniku!!!
Witam. Kupiłem Rovera 200 z silnikiem 1,4 benzyna rocznik 1999. Od poczatku byly z nim problemy:/...Gotował się płyn chłodniczy to wymieniłem uszczelke pod głowicą a głowice splanowałem. Następnie mechanik coś wykrył z zaworami, bo silnik nie mial mocy. Silnik znowusz się grzeje bo wentylator się nie włącza gdy jest temp. powyzj 90 stopni. Ciśnienie w silniku zostało zmierzone i ma 7 atmosfer a powinno być podobno 9:/ Jeżeli silnik dłużej postoi to trzeba go odpalać ostro dodając gazu, ale jak jest ciepły to odpala normalnie. Nie wiem o co chodzi. Proszę o pomoc...
AndrewS - Sro Lut 27, 2008 20:37

opal21 napisał/a:
Gotował się płyn chłodniczy to wymieniłem uszczelke pod głowicą a głowice splanowałem


byc moze nie potrzebnie
czesto powodem takich objawow jest uszkodzony korek zbiorniczka wyrównawczego

opal21 napisał/a:
Ciśnienie w silniku zostało zmierzone i ma 7 atmosfer, a powinno być podobno 9:/


no minimum 9 atm, to 7 to na wszystkich cylindrach rowno ??


opal21 napisał/a:
Jeżeli silnik dłużej postoi to trzeba go odpalać ostro dodając gazu


jesli juz zaskoczy to odpala odrazu na wszystkie cylindry ??

opal21 - Sro Lut 27, 2008 21:29

tak na wszystkich cylindrach jest takie samo cisnienie a pali chyba na wszystkie bo wczesniej przed zrobieniem zaworów palił na 3
AndrewS - Sro Lut 27, 2008 21:37

no niskie cisnienie świadczy o zuzyciu pierscieni, lub zespolu cylinder, tlok ,
silnik przez to jest slabszy i moze miec problemy z rozruchem

opal21 - Sro Lut 27, 2008 21:54

to co remont silnika?? ale dół silnika trzyma bo sprawdzał mechanik nafta i nie schodzi
przemo285 - Sro Lut 27, 2008 21:57

Czyli głowica była splanowana ,a zawory i gniazda były dotarte??? Czy ktoś zrobił to po łepkach :?:
opal21 - Sro Lut 27, 2008 22:04

no tak byla splanowana ale co do tych zaworów czy byly otwarte to nie wiem
przemo285 - Sro Lut 27, 2008 22:12

Głowicę w takich przypadkach należy zrobić kompleksowo gniazda i zawory trzeba dotrzeć a zdarza się że pseudo fachowcy tylko planują i składają :?:
opal21 - Sro Lut 27, 2008 22:14

a da się to jeszcze raz splanować i zalożyc uszczelke nowego typu i czy to coś wogle pomoże??
michone - Sro Lut 27, 2008 22:17

opal21 gdzie w Legnicy to robiles??
opal21 - Sro Lut 27, 2008 22:24

robil to znajomy mojej siostry a planowanie robione bylo chyba na bydgoskiej bo chyba tylko tam mozna to zrobic u nas
michone - Sro Lut 27, 2008 22:37

podjedz do Ulesia, przy wjezdzie od strony Lipiec po lewej jest zakład mechaniczny. Powołaj sie na Michała od zielonego rovera i pogadaj z nim. Gosc wie co robi. Co do kapitalnego remontu silnika 1.1 to lepiej jest chyba zrobic swapa na 1.4 16v.
opal21 - Sro Lut 27, 2008 22:39

no a co bedzie tansze bo to jest chyba dla mnie najwazniejsze, dzieki za namiar napewno skorzystan
michone - Sro Lut 27, 2008 22:56

kompleksowy remont głowicy + pierscienie + uszczelki + ciezko powiedziec co jeszcze + robocizna może Cie wyniesc z 1500zl w zwyz :/

Nie wiem jak wyglada swap z 1.1 na 1.4 :/ , czy tak samo jak z 8V na 16V ??

Możesz również poszukać głowicy od 1.1 i ze swoją dać sobie spokój.

opal21 - Sro Lut 27, 2008 23:14

no to troche duzo:/