Zobacz temat - [R75] Wymiana zamka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana zamka

zbig1967 - Pią Mar 07, 2008 23:13
Temat postu: [R75] Wymiana zamka
Czy orientuje się ktoś czy zamki drzwi pasują z angielskiej wersji do europejskiej?? Chcę wymienić zamek od pasażera(przód), a w angielskiej jest to zamek od kierowcy i otwierany jest na 1 wciśnięcie pilotem.
Wolek - Sob Mar 08, 2008 14:00

zamek kierowcy rozni sie tylko wypustem pod klucz mi sie zepsul zamek od strony kierowcy zalozylem od anglika i wszystko dziala poprawnie zamek ,a otwieraniem nie steruje zamek tylko komp.Pozdrowienia i powodzenia przy wymianie jest troche dlubaniny
zbig1967 - Sob Mar 08, 2008 19:00

Pytanie dotyczy tego czy jak są spalone zamki na otwieranie to zamykanie od srodka nie będzie działać?? Ponieważ gdy działał ostatni zamek, który otwierał drzwi to przycisk na konsoli jeszcze działał, a gdy padł ostatni to przestał.
Wolek - Nie Mar 09, 2008 16:17

wieksza wiedze na ten temat ma Phajowi u mnie nie dzialalo zamykanie na pilota natomiast otwieranie bylo oki co do otwierania i zamykania od wewnatrz to nie wiem bo nie sprawdzalem.
rafalg - Nie Mar 09, 2008 16:28

w każdym zamku są dwa silniczki firmy Johnson Electric więc jedyne co w zamku mogło paść to tylko one jeśli otwieramy samochód oba się kręcą i jeśli zamykamy również więc podejrzewam że uległy uszkodzeniu właśnie one i dlatego nie masz otwierania ze środka. Ja miałem to samo u siebie z zamkiem od kierowcy i pasażera lewa strona wymieniłem w przednik silniczek przełożony z anglika a z tyłu cały zamek z anglika i jest oki ale od tygodnia zacina mi się otwieranie przodu od pasażera więc muszę i tam wymienić silniczek.
Wolek - Nie Mar 09, 2008 16:33

czy trudno wymienic taki silniczek bo ja wymieniłem zamek ale nie moge otwierac klucze bo to jest wlasnie zamek od anglika i nie ma wsadki na klucz u mnie tak jak pisałem otwieral a nie zamykal to tez silniczek??
rafalg - Nie Mar 09, 2008 16:42

najprawdopodobniej silnik wymiana nie jest trudna wystarczy odkręcić zamek trzy śruby z reguły przy odkręcaniu wyrabiają sie gniazda i trzeba mieć nowe rozbierasz boczek rozpinasz plastikową spinkę cięgna od klamki wyciągasz zamek odkręcasz trzy śrubki i wysuwasz całą część plastikową tam gdzie są silniczki rozpinasz zatrzaski na obżerzach też z reguły się łamią rozpoławiasz całość silniczek wyciągasz do dury on jest wsunięty na takie dwa bolce zasilająće składasz wszystko w odwrotnej kolejności a i przesmaruj jakimś smarem wszystkie zembatki.
Wolek - Nie Mar 09, 2008 16:47

z tego co piszesz to silniczki obydwa sa w obudowie czyli jak dobrze rozumiem mozna calosc przzucic do drugiego zamka
rafalg - Nie Mar 09, 2008 16:49

no nie do końca bo ta koperta gdzie są silniczki w zamku kierowcy wersja europ. ma trzy styki a wersja angielska po naszej stronie czyli ich pasażera ma dwa styki więc wymień tylko silniczki.
Wolek - Nie Mar 09, 2008 17:07

a nie wiesz czy to silniczek ,czy cos innego jak zamek otwierał, a nie zamykał
rafalg - Nie Mar 09, 2008 18:15

na 99% silniczek, ewentualnie któryś plastikowy wodzik się złamał ale mało prawdopodobne
PD - Pon Mar 10, 2008 15:47

RafalG
a rozbierales ten zamek? bo ja jestem na etapie lamania ty zaczepow;] ale jakos dalej nie
idzie rozlozyc zamka, cos jeszcze tam trzyma.... mozesz dokladniej to opisac
z gory dzieki
pzdr

[ Dodano: Pon Mar 10, 2008 23:03 ]
hehe jupi!
po wielkich trudach, zerwaniu fabrycznych nitow, polamaniu kilku plastikow i polowie dnia
poswieconego na zamek wkoncu udalo mi sie go zrobic tzn przelozyc silniczzek
i na dodatek dziala heheh
jutro czesc 2 montaz do drzwi;]
jednak jak sie chce to sie da zrobic :mrgreen:
pozdrawiam

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 23:07 ]
lipa
silniczek chodzi ale w odwrotna strone i jak otwieram drzwi to mi zamyka no i na odwrot :/
ps. wsadzilem silniczek z prawego zamka do lewego czy to ma jakies znaczenie?
pzdr

piter34 - Pią Mar 14, 2008 12:31

PD napisał/a:
ps. wsadzilem silniczek z prawego zamka do lewego czy to ma jakies znaczenie?

Pomoże ktoś?

rolando - Pią Mar 14, 2008 18:43

PD napisał/a:

lipa
silniczek chodzi ale w odwrotna strone i jak otwieram drzwi to mi zamyka no i na odwrot :/
ps. wsadzilem silniczek z prawego zamka do lewego czy to ma jakies znaczenie?
pzdr



może spróbuj zamienić kable zasilające i wtedy będzie dobrze.

PD - Pią Mar 14, 2008 22:45

a wiec walczylem i walczylem z tym no i w sumie sie udalo
tzn odwrucilem silniczek i dolutowalem kable troszke spilowalem w srodku
no i mozna powiedziec ze dziala tylko teraz musze to przetestowac w drzwiach
podpinajac bezposrednio do instalacji auta...
jak by pozornie sie to wydawalo nie jest to jednak takie proste z tymi silniczkami
a z drugiej strony powinni jakies bardziej wytrzymale silniczki tam zastosowac bo mi sie juz
3 zamek centralny zepsul....
pozdrawiam i trzymajcie kciuki

rafalg - Sob Mar 15, 2008 10:08

witam znaczenie zamków (lewa nie równa prawej) jest, silnik z lewych zamyka a z prawych ten sam będzie otwierał, ale dobrze podpowiadają przelutuj kabelki i będzie ok, a tak o tych silniczkach to lipa dostępne są ale ciężko, jest to firma z Japonii Johnson Electric, mam namiary na firmę która jest przedstawicielem w Polsce i za sprowadzenie jednej sztuki zażyczyli sobie 49 zł z przesyłką (cały zamek ze szrotu 50zł.) tej samej firmy silniczki są w BMW, a kolejnym który mi padł był silnik pompki spryskiwaczy też JE.
PD - Nie Mar 16, 2008 15:24

gdzie ten szrot?;] bo u mnie wolaja za uzywke 150zl...