Zobacz temat - [ K-series wszystkie]wałki rozrządu różnice 1.4 1.6 1.8
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [ K-series wszystkie]wałki rozrządu różnice 1.4 1.6 1.8

kolin - Pon Mar 10, 2008 14:50
Temat postu: [ K-series wszystkie]wałki rozrządu różnice 1.4 1.6 1.8
Wiiitam :mrgreen:

Tak sobie siedzie szperam tu i tam i myślę

Jaka jest różnica między wałkami rozrządu

K- series 1.4 1.6 1.8 i w innych modelach w jakich stosowano te śliniki, zmierzam do tego czy któreś wałki mają dłuższe krzywki i czy tańszym kosztem da się tam wyrwać z 10KM

Bo np wałki ssące z Omegi 3.0 MV6 zakładając do Vectry 2.5 v6 Zyskujemy ok 10 kunia i myślę czy coś takiego jest w Roverkach ?

AndrewS: poprawilem temat

Wojtek - Pon Mar 10, 2008 16:18

Oj chyba nie do końca da się tak zrobić, nawet gdyby rzeczywiście były różnice w wałkach. Co z mapami zapłonu? Moze gdybyś wymienił razem z ECU to tak ale co wtedy z paliwem. Nie wiem czy są różnice we wtryskiwaczach w tych modelach ale czasy otwarcia pewnie są różne dla różnych silnikow. Coś nie wydaje mi się.
kolin - Pon Mar 10, 2008 18:39

wiadomo, że po włożeniu takich wałków samochód idzie do strojenie to samo sie tyczyło Vectry po wsadzeniu wałków od MV6

Dokładnie po takim zabiegu Vectra zyskała 10 KM mam wykres

michone - Pon Mar 10, 2008 18:50

ktos gdzies wspominal ze mozna zastosowac walki od 1.8 VVC do 1.4 zamiast walkow kenta ale ile w tym prawdy?? W przypadku 1.6 a 1.8 srednica tloka jest taka sama czyli jak zalozymy tloki od 1.8 razem z walkiem to zwiekszy sie pojemnosc??
kolin - Pon Mar 10, 2008 20:04

Cytat:
ktos gdzies wspominal ze mozna zastosowac walki od 1.8 VVC do 1.4 zamiast walkow kenta ale ile w tym prawdy??


Też mi się obiło o uszy i właśnie chciałbym wiedzieć czy to prawda i jest taka możliwość

michone napisał/a:
1.6 a 1.8 srednica tloka jest taka sama czyli jak zalozymy tloki od 1.8 razem z walkiem to zwiekszy sie pojemnosc??


Skok tłoka jest inny, potrzeba jeszcze do tego wału,tłoki,walki i mamy 1.8 tak na mój chłopski rozum :razz:

srbenda - Pon Mar 10, 2008 20:30

Daje się wydechowy wałek z VVC na miejsce ssącego w 1.4/1.6/1.8. ZTCW nie obejdzie się bez regulowanych kółek oraz strojenia.
BTW Kiedyś gadałem z znajomym, robiącym samochody do wyczynu od lat, który zalecał zastosowanie tego wałku jako wydechowego i wywaleniu kata - miało to dać lepszy przebieg momentu, tzn. większą moc w większej partii obrotów.

hoosar - Wto Mar 11, 2008 08:56

Na forum mg-rover.org czytalem, ze swietnymi walkami do 1.4 sa walki od 1.8 135KM. Wedlug opinii, walki te sprawuja sie lepiej niz np. walki pipercamsa dedykowana do 1.4 16V.
kolin - Wto Mar 11, 2008 09:42

hoosar napisał/a:
1.8 135KM. Wedlug opinii, walki te sprawuja sie lepiej niz np. walki pipercamsa dedykowana do 1.4 16V.


który motor ma 135KM... ??

Bo w modelach są tylko 120 i 145 KM

hoosar - Wto Mar 11, 2008 10:07

Bylo MG TF 135, mial napewno inne walki niz zwykle 1.8 i chyba (ale glowy nie dam ;) ) aluminowy kolektor dolotowy z przepustnica 52mm (od VVC).

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 10:30 ]
http://www.mgf.ultimatemg...ine_options.htm polecam link ;]

Sachar - Wto Mar 11, 2008 11:12

A czy przypadkiem wałek od vvc nie ma innej (większej) średnicy? Bo kiedyś na ebayu znalazłem solid cams do vvc i gość pisał, że nie pasują do 1.4 właśnie ze względu na średnicę.
kolin - Wto Mar 11, 2008 13:46

Najlepiej było by pomierzyć wszystkie wałki... byłby wtedy czysty obraz co i jak, czy przypasuje czy tez nie :wink:

hmmmm ma ktoś na wierzchu wałek jakiś :hmm:

michone - Wto Mar 11, 2008 15:59

nawet na allegro nie ma ani jednej sztuki :/ moze Tomi ma w sklepie??
kolin - Wto Mar 11, 2008 17:01

Hmmmm ciężko będzie... Kurde nic do tych roverów nie ma jak jest potrzebne
michalswiatek - Wto Mar 11, 2008 19:27

kolin napisał/a:
hmmmm ma ktoś na wierzchu wałek jakiś :hmm:


Akurat mam na wierzchu walki do VVC, nawet dwa komplety :grin:

kolin - Wto Mar 11, 2008 19:31

michalswiatek napisał/a:
Akurat mam na wierzchu walki do VVC, nawet dwa komplety


a pomierzysz je ? :mrgreen:

michalswiatek - Wto Mar 11, 2008 19:36

kolin napisał/a:
a pomierzysz je ?
- Nie ma problemu ale dopiero koncem tygodnia. Ktore wymiary Was interesuja??
kolin - Wto Mar 11, 2008 19:44

michalswiatek napisał/a:
- Nie ma problemu ale dopiero koncem tygodnia. Ktore wymiary Was interesuja??


To super :mrgreen:

Wymiary jak potrzebne:P

Średnice wałka
Wzniosy krzywek czy jak się to pisze :wink:

DawidNB - Wto Mar 11, 2008 19:47

ale z mojej skromnej wiedzy wynika ze jeśli zmienisz wałek na bardziej ostry to może (czytaj nie musi) zacząć zalewać ci silnik, a wtedy z pewnością przydał by się nowy soft
michone - Wto Mar 11, 2008 19:50

zakladamy od razu nowa mape do kompa :)
kolin - Wto Mar 11, 2008 19:52

DawidNB napisał/a:
ale z mojej skromnej wiedzy wynika ze jeśli zmienisz wałek na bardziej ostry to może (czytaj nie musi) zacząć zalewać ci silnik, a wtedy z pewnością przydał by się nowy soft


po zmianie wałków strojenie to obowiązek :wink:

Sachar - Wto Mar 11, 2008 22:36

michalswiatek napisał/a:
kolin napisał/a:
a pomierzysz je ?
- Nie ma problemu ale dopiero koncem tygodnia. Ktore wymiary Was interesuja??


Wydaje mi się że różnica ma byc w średnicy w punktach osadzenia w głowicy

kolin - Sro Mar 12, 2008 09:30

Sachar napisał/a:
Wydaje mi się że różnica ma byc w średnicy w punktach osadzenia w głowicy


Czyli co by jeszcze było trzeba wymierzyć ??

Sachar - Sro Mar 12, 2008 10:36

kolin napisał/a:
Sachar napisał/a:
Wydaje mi się że różnica ma byc w średnicy w punktach osadzenia w głowicy


Czyli co by jeszcze było trzeba wymierzyć ??


Eee? Średnicę wałków w miejscach w których jest osadzony w głowicy?

Wojtek - Sro Mar 12, 2008 10:43

kolin napisał/a:

hmmmm ma ktoś na wierzchu wałek jakiś :hmm:


Hmm.. Ja mam wydechowy ale od 2.0 :mrgreen:

kolin - Sro Mar 12, 2008 12:28

Wojtek napisał/a:
Hmm.. Ja mam wydechowy ale od 2.0 :mrgreen:

Jak możesz to pomierz

2.0 to też Seria K ?

Czyli panowie potrzebne są nam wymiary :
-Średnica wałka
-Wzniosy krzywek
-Średnicę wałka w miejscu którym jest osadzany w głowicy

:mrgreen:

Brt - Sro Mar 12, 2008 12:30

kolin napisał/a:
2.0 to też Seria K ?

nie. to seria T

Sachar - Sro Mar 12, 2008 13:04

kolin napisał/a:
Czyli panowie potrzebne są nam wymiary :
-Średnica wałka
-Średnicę wałka w miejscu którym jest osadzany w głowicy


Myślę, że jako średnicę wałka można przyjąć średnicę w punktach osadzenia (może ktoś nazwie to miejsce :) )
A jak już ktoś mierzy to dla pewności warto zmierzyć dł całkowitą wałków, szerokość pkt podparcia, rozstaw pomiędzy kolejnymi pkt podparcia, szerokość krzywek. Tak żeby mieć 100% pewności że pasuje :)

AndrewS - Pią Mar 14, 2008 00:46

ssacy walek od 1.4 serii K pracowal w 1.8
potem Senn wynalazl na sieci ze sa troche inne wzniosy krzywek i wmontowalismy spowrotem ssacy od 1.8 z dołożonym palcem

MelGibson - Nie Kwi 06, 2008 14:23

Witam
Może ktoś wie czy można jakieś lepsze ostrzejsze wałki tanio podmienić w silniku 1.8 VVC ?

Sachar - Nie Kwi 06, 2008 15:22

Tylko wydechowy Pipera za jakieś dwieście kilkadziesiąt funciaków
Senn - Pią Kwi 11, 2008 21:38

AndrewS, wzniosy byly te same, ale ksztalt krzywek jest inny. Dotyczy to tylko ssacego walka. Wydechowy jest identyczny

____________Open______ Close
1.4 Rover ___15 BTDC____45 ATDC
1.8 Rover____12 BTDC____52 ATDC

Walki od VVC maja wiekszy wznios 9.5mm w stosunku do 8.8 w silnikach 1.4/1.6/1.8 (standart) Maja tez inne katy otwarcia. Walki od 135 i VVC jesli chodzi o wydech sa identyczne. Mozna je z powodzeniem zastosowac do silnikow 1.8 jako ssace, ale nalezy sie zaopatrzyc w reg kolka rozrzadu i przydalby sie programowalny komp.

atu_rover - Sob Sty 16, 2010 17:33

Witam!

Doczytałem że czasy otwarcia zaworów w standartowym 1.4 16v K16:
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5° ATDC
wznios 8,2mm

W podstawowych wałkach piper-a "FAST ROAD ARKBP255H" do 1.4 16v:
(dodają 10km :ok: ),nie trzeba zmieniac popychaczy hydraulicznych na mechaniczne.Podstawowe wałki do seryjnych silnikow z zakresem pracy silnika od 2000-7000 obr/min.
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14° ATDC,
wznios 8,84mm

W standartowych wałkach do 1.6(111km) i 1.8(120km):
Inlet opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° BTDC
Inlet closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° ABDC
Exhaust opens . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52° BBDC
Exhaust closes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12° ATDC,
wznios 8,80mm

Inlet-ssące , Exhaust-wydechowe

Mam takie zwykłe wałki z 1.6 16v i zamierzam je wrzucić do 1.4 16v,czy ktoś próbował juz czegos takiego??? :grin:

Bocian_s - Sob Sty 16, 2010 19:25

atu_rover napisał/a:
Mam takie zwykłe wałki z 1.6 16v i zamierzam je wrzucić do 1.4 16v,czy ktoś próbował juz czegos takiego???

Chciałem już jakiś rok temu ale jak na złość nie wpadły mi w ręce żadne wałki w rozsądnej cenie. Przypuszczam że efekt będzie przedni. Senn w 1,8 miał przez pewien czas wałek ssący od 1,4 i różnica była odczuwalna na minus... W 1,4 liczę na pozytywne efekty.

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 19:25 ]
A i jeszcze jedno. Zna może ktoś parametry wałków w 2,0 serii T bo mi jakoś takie dane w oczy nie wpadły.

jimo1921 - Wto Sty 19, 2010 21:24

To jeszcze ja zawrócę gitarę.

Czy ktoś kto to wałki od 14K16 mógłby zmierzyć:


Jest dużo sprzecznych ze sobą danych.
Na chwilę obecną "kupiłem" wałki i sprzedawca zmierzył je na 39mm x 30mm - więc wznios ~9mm (zakładam, że się walną i jest to 8,8mm) - wałki są ponoć od 1,6.

Potrzeba wymiarów wałków z 1,4.