Zobacz temat - [R216 GTi 92'] Jaki olej do skrzyni biegów?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R216 GTi 92'] Jaki olej do skrzyni biegów?


kovalek - Pon Mar 17, 2008 20:03
Temat postu: [R216 GTi 92'] Jaki olej do skrzyni biegów?
Witam !!

Tak mnie naszło, aby sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów. Nikt pewnie tego od nowości nie robił, więc coś pewnie będzie brakować. Zacząłem czytać RAVE i wyszło iż do skrzyni idzie normalny olej silnikowy półsyntetyk 10W40.

Czy faktycznie do tak starego samochodu stosuje się olej o tak niskiej lepkości? Zdawałoby się iż powinien to być jakiś specjalny do przekładni np. 75W90, a tu taka niespodzianka.

Silnik to D16A8, skrzynia manualna. Nie chcę aby po dolaniu oleju za jakiś czas skrzynia nadawała się do remontu, dlatego wolę zapytać. Jeżeli idzie tam faktycznie olej silnikowy to nie stanie się nic jak zamiast 10W40 wleje 15W40 (bo akurat taki mam i nie musiałbym kupować)?

Skiba - Pon Mar 17, 2008 20:16

Np skrzynie PG1 zalewa się przy wymianie olejem silnikowym 10w40, o ile oczywiście nie ma się TEXACO MTF94. Ja z 15W40 bym nie ryzykował.
kovalek - Wto Mar 18, 2008 12:17

A po czym poznać jaka to skrzynia? Czy jest gdzieś to napisane na obudowie?
sTERYD - Wto Mar 18, 2008 12:20

w Twoim samochodzie powinna być skrzynia PG1 :cool:
byłą ona montowana w roverkach z silnikami serii D, L i T

piter34 - Sro Mar 19, 2008 16:37

sTERYD napisał/a:
w Twoim samochodzie powinna być skrzynia PG1 :cool:

No nie do końca.
Nie znajdziesz nigdzie info, że do serii F (w R600) albo D (w kanciakach 200/400) stosowano PG1. Rave mówi o "honda gearbox" i nakazuje tam lać 10W40.

dante27 - Sro Mar 19, 2008 22:33

Proponuje Elfa, w sklepie powiedz że do skrzyni i Ci dopasują. Elf to podobno najlepszy olej do skrzyni w Roverkach
Brt - Czw Mar 20, 2008 11:09

dante27 napisał/a:
Elf to podobno najlepszy olej do skrzyni w Roverkach

no z tym bym polemizował. Może do R65 tak, ale do PG1 to wiadomo co należy lać ;)

piter34 - Czw Mar 20, 2008 12:09

dante27 napisał/a:
Elf to podobno najlepszy olej do skrzyni w Roverkach

Oleje zalecane przez ROVERa do skrzyni R65 (czyli tej powstałem w wyniku "kooperacji" z koncernem PSA [Peugeot-Citroen]) są podane w technicznym FAQ na stronie klubowej.

Markzo - Czw Mar 20, 2008 13:40

masz skrzynie hondy chyba L3 ( tak pisze na wikipedii), mam pytanie, przy 100km/h na 5 biegu ile masz obrotów??? na obrotomierzu oczywiscie;)
piter34 - Czw Mar 20, 2008 15:23

Markzo napisał/a:
masz skrzynie hondy chyba L3

Ja? :lol:

Jeżeli piszesz do konkretnej osoby, to cytuj jej wypowiedź ;-)

Markzo napisał/a:
masz skrzynie hondy chyba L3 ( tak pisze na wikipedii),

Możesz podać linka?

Markzo - Czw Mar 20, 2008 16:38

oj no Autor tematu :oops: oki przepraszam zaluje za grzechy i postaram sie ich wiecej nie popelniac :ok: :mrgreen:

juz daje, oto i on: http://en.wikipedia.org/w...281.6_Liters.29

D16A8
Found in:
1988-1995 Civic/CRX/Concerto (UK/Europe/Australia)
1990-1995 Rover 216/416 GTi(UK/Europe)
Displacement : 1590 cm³
Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
Compression : 9.5:1
Power : 110 hp (82 kW) @ 6800 rpm & 108 ft·lbf @ 5900 rpm
Valvetrain : SOHC
Fuel Control : OBD-0 MPFI
ECU Code: PM7

D16A9
(Same as D16A8 but without a catalytic converter)

Found in:
1988-1991 Civic/Concerto (UK/Europe)
1988-1991 CRX (UK/Europe/South Africa)
1989-1996 Rover 216/416 GTi (UK/Europe)
1992-1995 Civic Si (Peruvian version)
Displacement : 1590 cm³
Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
Compression : 9.5:1
Power : 130 hp (97 kW) @ 6800 rpm & 108 ft·lbf @ 5900 rpm
Valvetrain : DOHC
Redline 7200RPM
Limit 7600RPM
Fuel Control : OBD-0 MPFI
ECU Code: PM7
GearBox : L3 Cable type


a konkretnie to te cytaty mnie zainteresowaly, tylko ktory silnik mam A8 czy A9??

uhu - Czw Mar 20, 2008 22:55

Markzo napisał/a:

D16A8
(...)
Valvetrain : SOHC


D16A9
(...)
Valvetrain : DOHC

(...)
tylko ktory silnik mam A8 czy A9??


Chyba potrafisz odróżnić silnik SOHC od DOHC :P

piter34 - Czw Mar 20, 2008 23:58

Markzo napisał/a:
tylko ktory silnik mam A8 czy A9??

Ty masz D16A8, jeżeli masz katalizator. Tam trochę nakłamali z tym SOHC, bo te SOHC występujące w R200/400 kanciakach to były:
D16 A6/Z2 - SOHC z katalizatorem, moc 112KM
D16 A7/Z2 - SOHC bez katalizatora, moc 117KM

DOHC to byly:
D16 A9/Z4 - bez katalizatora, montowany ze skrzynią automatyczną, moc 124KM
D16 A9/Z4 - bez katalizatora, montowany ze skrzynią manualną, 130KM
D16 A8 - z katalizatorem, 122KM

Markzo - Pią Mar 21, 2008 09:37

dzieki Piter :ok: patrzac na to zestawienie, po wywaleniu katalizatora powinieniem miec 130km??!! :?: czytalem na forum hondy ze te silniki sie prawie niczym nie roznily....to jest mozliwe?
piter34 - Pią Mar 21, 2008 10:51

Markzo napisał/a:
patrzac na to zestawienie, po wywaleniu katalizatora powinieniem miec 130km??!!

Pewnie też coś z zaworem EGR trzeba byłoby zrobić (odłączyć, zaślepić :roll: ), bo te koniki uciekły przez wzgląd na ekologię właśnie. ;-)

Markzo - Pią Mar 21, 2008 12:10

te zaslepki do EGR np do Vectry sa dostepne na allegro :mrgreen: wiec moze i do Rvr'a by sie znalazly :twisted: pytanie tylko jedno jest...mam "sportowy" tlumnik, nie bardzo wiem jakiej firmy ale po wywaleniu kata i wspawaniu rury ( strumienica odpada chyba na starcie) napewno wzrosnie poziom dziweku, wiec pewnie pwasowalo by zalozyc standarowy tlumnik zeby glowa nie pekla w srodku :mrgreen:
kovalek - Nie Mar 23, 2008 08:06

Markzo napisał/a:
masz skrzynie hondy chyba L3 ( tak pisze na wikipedii), mam pytanie, przy 100km/h na 5 biegu ile masz obrotów??? na obrotomierzu oczywiscie;)


Hmm żebym to ja pamiętał ale coś około 3300. Przy 85km/h mam 3000obr/min. Jak to ważne to mogę sprawdzić przy okazji.