Zobacz temat - [MGf 1.8vvci 2000r]skacze na boki podczas przyspieszania :(
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGf 1.8vvci 2000r]skacze na boki podczas przyspieszania :(

Jarek3 - Nie Mar 23, 2008 01:44
Temat postu: [MGf 1.8vvci 2000r]skacze na boki podczas przyspieszania :(
Witam
Od wczoraj posiadam MGF 1.8 z 2000r. sprowadzony z francji wersja limitiert 160 km.Niestety podczas powrotu do domu zauważyłem, że samochód przy przyspieszaniu od prędkości 90 km/h zaczyna wibrować po drodze.Prawdopodobnie to tylne zawieszenie albo coś z tyłu nawala.Przy prędkości nawet 160 km/h bez wciskania gazu prowadzi sie super ,bez sciągania i zadnych drgań, ale gdy tylko wcisne gaz od 90 km zaczyna rzucać po drodze tył na boki i ciężko go opanować i rozpędzać .Wszystko ustaje gdy spuszcze pedal gazu. Bardzo proszę o poradę gdzie sie udać z tym problemem i co może za to odpowiadać .Samochód po lekkim uderzeniu w słupek z przodu, drobne uszkodzenia blacharskie .Układ kierowniczy w stanie idealnym nie sciąga i bez drgań, tylko ten problem z tyłem.

7Tomi - Nie Mar 23, 2008 13:16

Przyczyn może być wiele. MGF zbudowany jest na podstawie ramy silnika z R100. Zawieszenie jak pewnie wiesz hydrogazowe. Jeśli objaw jest podczas dodawania gazu sprawdź poduszki silnika. Byc może silnik "pracuje" w komorze przy obciążeniu. Jeśli nie to to wez go na diagnostykę i powinno wszystko wyjść jeśli to wina zawieszenia.
Jarek3 - Sro Mar 26, 2008 20:26

Nic nie pozostało tylko jechać na przegląd.Tak też zrobiłem i okazało sie że prawdopodobnie głównym problemem to łożysko i piasta w tylnym kole.Wykryto tam luz ,który sie ujawnił po podniesieniu auta(stabilizatory przód też nie najlepsze)Z tego co poczytałem to można zamienić z Rovera serii 100 z przedniego zawieszenia taką piaste.Mam zamiar zrobić z tym kołem a pózniej jechać na geometrie.Mam pytanie odnosnie piasty czy pasuje ?.Jeśli tak to czy na 16 calową felge.Ciężko mi znaleźć tą częśc może ktoś się orientuje ?? Pozdrawiam !!
andyzpl - Sro Mar 26, 2008 20:45

z EPC (na stronie www.mgfcar.de) wynika że w MG F były montowane dwa rodzaje piast:
RUB000150 lub NAM6530
no niestety element ten nie ma zamienników. rozstaw śrub co prawda jest taki sam jak w roverze 100 - ale czy całą piasta jest identyczna, nie wiem.
wiem tylko że nowa kosztuje ok. 120 EUR (w niemczech) i jak ja jej szukałem to w polsce nie dość że nikt tego nie mial to jeszcze cena była znacznie wyższa
z łożyskiem jest prościej - bo są gotowe zestawy naprawcze SKF VKBA1452 (łozysko Timkena do tego montują)
a lista zamienników łozyska jest nastepująca:
QH QWB661*
QH QWB594
Technostart KIT661
SKF VKBA1452 *
AP WBK405
BRT BRT994*
BRT BRT907
ABK ABK994
RING RWB105 *
BK BK446
NK 751211
JRM3938A

w katalogach MG Rover widnieje to natomiast po nr RFM000050 (wg starej nomenklatury rovera: GHK 1366)

Dla marnego pocieszenia powiem Ci tylko że już wymieniałem obie piasty i łozyska w tyle i to dośc częsta usterka w tych pojazdach.

Jarek3 - Sro Mar 26, 2008 20:56

Dzięki za rade ! W ogóle z częściami bardzo biednie u nas trzeba będzie znajomych w Angli raczej popytać .Ta piasta mnie własnie zastanawia z r 100 czy oby nie spasuje będe wiedział jak rozbiore nie ma co gdybać .A jeśli ma sie mi to autko tak psuć to masakra.Powiem że uszkodzenie prawdopodobnie bedzie spowodowane wjechaniem do czegoś ponieważ lekko zagięty mam próg w połowie auta własnie od strony wadliwego koła.
andyzpl - Sro Mar 26, 2008 21:06

z cześciami z anglików uważaj.
oni mieli np. modele w wersji bez ABSu - które miały kilka części innych. samochody sprzedawane na kontynencie miały natomiast ABS
znacznie bezpieczniejsze do robienia takich zakupów są niemcy (niestety tez droższe)
rozmawiałem z kilokoma inżynierami co prawda z branży gorniczej i mówili mi że można spróbowac zregenerowac piaste - ale musieliby to zrobić fachowcy ktorzy profesjonalnie i przemysłowo zajmują sie regeneracja i naprawą np. urzadzeń górniczych. napawają oni uszkodzenia i szlifują całość wg wymiaru. ponoć z trawałością nie powinno być problemu

Jarek3 - Sro Mar 26, 2008 21:16

W sumie wiesz to jest dosyć poważna część także odpada dorabianie.Może coś sie znajdzie mam namiar na Mgf na części w Wawie zobaczy sie co tam jest.A co jeszcze może mnie zaskoczyć czego nie idzie zamienic a jest dosyć ciężko dostać a jak już to drogo jeśli wiesz ?bo przed kupnem auta w sumie sugerowałem sie podzespołami rovera a nie do końca można.Jedyną obfitą stroną jaką widziałem to tomateam.pl ale i tak nie ma tam cudów jak chyba w sumie w całej Polsce.Autko super nie powiem z tym że utrzymanie i części to udręka.
PHJOWI - Sro Mar 26, 2008 21:29

jeśli widzisz uszkodzenie na progu możliwe że zgieła się zwrotnica , są bardzo miekkie w tf i często na taki objaw przychodzą cena około 450-480zł sama goła bez łożyska
Jarek3 - Sro Mar 26, 2008 21:32

Być może rozbiore zobaczę i sie przekonam.Pózniej pozostaje szukanie i jeszcze raz szukanie ....

[ Dodano: Wto Kwi 01, 2008 14:14 ]
Okazało sie że mam łożysko do wymiany między innymi czy model SKF VKBA 1454 będzie odpowiednim do tylnego koła ? Bo oznaczenie 1452 jest przypasowane na przednie zawieszenie.