Zobacz temat - Nitro w 1.8VVC ZALOZONE I DZIALA
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Nitro w 1.8VVC ZALOZONE I DZIALA

kamil_luczak - Pon Mar 31, 2008 00:38
Temat postu: Nitro w 1.8VVC ZALOZONE I DZIALA
Witam tak od paru dni chodzi mi po glowie taki pomysl. Daloby rade polaczyc nitro i vvc? Chodzi o mokra instalacje. Jesli daloby rade to czy mialoby prawo to dzialac bez jakis kataklizmow w samochodzie ?
maciekwawa - Pon Mar 31, 2008 01:08
Temat postu: Re: Nitro w 1.8VVC
Kamil Luczak napisał/a:
Witam tak od paru dni chodzi mi po glowie taki pomysl. Daloby rade polaczyc nitro i vvc? Chodzi o mokra instalacje. Jesli daloby rade to czy mialoby prawo to dzialac bez jakis kataklizmow w samochodzie ?


Oczywiscie ze dalo by bez problemu, w kreatorze mocy koszt 2500zł. robia bez problmeu czas 2dni.

kamil_luczak - Pon Mar 31, 2008 01:22

A jesli mialbym swoja instalacje? Jest do kupienia NX SportCompact za 1600zl Dysze 35/50/75
michone - Pon Mar 31, 2008 12:36

z tego co czytalem to kazda "porządna firma" zajmujaca sie instalacjami LPG jest w stanie zamontowac NX to auta. Wiem ze grabowski ma swoja instalacje ale pewnie inne tez zaloza.
kamil_luczak - Pon Mar 31, 2008 20:31

a czy wytrzyma to silnik? Podobno do VVC nie da sie turbo dolaczyc, a jak to jest z nitro? Niechcialbym zeby przy pierwszym strzale ( biorac pod uwage ze pewnie wiecej niz 35KM bym nie dawal ) silnik wyszedl przez maske, albo zebym po nogach dostal korbami, lub tlokiem :p
KRYS - Pon Mar 31, 2008 21:01

Kamil a w ile sek. robisz 0-100km/h ??
kamil_luczak - Pon Mar 31, 2008 21:28

Na tych kapciach co mam czyli 175/70/R13 ktore maja cale 125mm styku z asfaltem :/ jakies niskie 6s. tylko ze musze ruszac od dolu, start z obrotow zle sie konczy, o czym wczoraj sie przekonalem jak scigalem sie z 180konnym CRXem, do 100kmh dostalem od niego 2dl :/ Potem z rolki do 160kmh mialem 1.5dl przewagi

Nie zmieniajmy tematu :] Niech kazdy pisze co wie na temat podtlenku, bo jestem tym coraz bardziej zainteresowany, podobno jakis gosc w szczecinie ma vvc z nitro, zna go ktos??

michone - Pon Mar 31, 2008 21:53

Czytalem juz nawet o tarpanie z podtlenkiem :) Ogolnie to zastanawialem sie nad NX do 1.4 16v.

Nie musisz bac sie o bebechy jezeli bedziesz stosowal sie do ogolnych zalecen. Czyli strzaly po max 10-12 sekund. Wszystko zalezy w jakiej kondycji masz silnik. VVC da sie uturbic jednak to zbyt duzy koszt :/ .

Ja bym zalal go jedynie motulem ktory lepiej zachowuje sie w wyzszych temperaturach. Sam jezdze na motulu i jestem conajmniej zadowolony. Jesli obawiasz sie tych 35kucy to na ebay widzialem kiedys dysze 20 :)

kamil_luczak - Pon Mar 31, 2008 22:07

Tzn obawiam sie kazdej dyszy, chodzi o to ze mam totalnie zero doswiadczenia z nitro, turbo to co innego, jest czesciej stosowane. Pora napisac do kreatora mocy :]
Sachar - Pon Mar 31, 2008 22:16

Kamil Luczak napisał/a:
albo zebym po nogach dostal korbami, lub tlokiem :p


Można ścianę grodziową jakąś płytą wzmocnić :P

A co do nitro to mysle, że da się zrobić, a jak masz całą instalkę do wzięcia to bierz - w niedzielę na spocie założymy :)

michone - Pon Mar 31, 2008 22:18

poczytaj na streetracing :) byl tam napewno silnik fso z NX :) i duzo innych :P nawet czytalem o Home made nitro :D
kamil_luczak - Pon Mar 31, 2008 22:44

sachar, narazie czekam na odp z kreatora, jesli rzuca w miare ludzka kwote to chyba sie skusze, a najwzyej jak kupie to bedzie troche lezalo, az sie hajs uzbiera lepszy:)
dobryziom - Wto Kwi 01, 2008 00:20

jeśli chcesz tam dawać kolo 35km to nie masz sie co martwic silniczek to dzielnie zniesie tylko ważne żebyś pilnował temperatury i nie przesadzał bo jak wiadomo to wciąga:)
kamil_luczak - Wto Kwi 01, 2008 17:33

Temperatury pilnuje jak glupi, to juz sie zrobil zdrowy nawyk u mnie ze co chwila patrze na to jaka jest temperatura. No to jestem juz przekonany na 95%, teraz tylko chcialbym wiedziec ile by kosztowal montaz bo jesli drugie tyle co NX to odpuszcze. Musze kupic jeszcze wieksza chlodnice i dwa wiatraczki :D
dobryziom - Wto Kwi 01, 2008 18:55

tak jak pisał michone pojedz lepiej do dobrego zakładu LPG wyjdzie ci taniej i będziesz miał zrobione porządnie :)
7Tomi - Wto Kwi 01, 2008 19:38

Kamil Luczak napisał/a:
a czy wytrzyma to silnik? Podobno do VVC nie da sie turbo dolaczyc...


A to dziwne bo jakoś w Anglii dokładają turbo do VVC i sie da ;)

O np tu 337KM pod maską 200 Vi z tubinką ;) ---> http://www.cardomain.com/ride/2738640

kamil_luczak - Wto Kwi 01, 2008 23:54

pytanie ile jeszcze koszt zalozenia takiego turbo

[ Dodano: Wto Kwi 01, 2008 23:55 ]
pytanie ile jeszcze koszt zalozenia takiego turbo

Tomi co sadzisz o zalozeniu nitro? Powiem szczerze ze Twoje zdanie jest dosc wazne w tym temacie :P

freestyler - Sro Kwi 02, 2008 00:23
Temat postu: Re: Nitro w 1.8VVC
Kamil Luczak napisał/a:
Witam tak od paru dni chodzi mi po glowie taki pomysl. Daloby rade polaczyc nitro i vvc? Chodzi o mokra instalacje. Jesli daloby rade to czy mialoby prawo to dzialac bez jakis kataklizmow w samochodzie ?


mozna załozyc tylko uzywa z głowa :mrgreen:

nie wiem jak u ciebie trakcja ale ja by odpalał po złapaniutrakcji az do konca odcinka 400 m :mrgreen: :mrgreen:

nie powinno sie z silnikiem nic stac-dysze +35

pozdr

7Tomi - Sro Kwi 02, 2008 14:30

Kamil Luczak napisał/a:

Tomi co sadzisz o zalozeniu nitro? Powiem szczerze ze Twoje zdanie jest dosc wazne w tym temacie :P


Odpuść sobie ;) doprowadź do porządku auto ;) i VVC zeby miało tyle kucyków ile powinno mieć. A jak masz wydać 2000zł na Nitro to lepiej kup w Emeralda do VVC. Cena jak sie nie mylę 500Ł i z 190KM z VVC powinien wyciągnąć. zależy przede wszystkim od Ciebie co Ty chcesz z tego auta zrobić. Jak rakiete to wyrzuć VVC a wsadź TURBO.

Więcej info na http://www.emeraldm3d.com/

Sachar - Sro Kwi 02, 2008 14:44

Tomi_114 napisał/a:
[A jak masz wydać 2000zł na Nitro to lepiej kup w Emeralda do VVC. Cena jak sie nie mylę 500Ł i z 190KM z VVC powinien wyciągnąć.

Więcej info na http://www.emeraldm3d.com/


Zajrzałem na tą stronkę i tu mały cytat: "My honest opinion has been that if the engine is not modified then gains over the stock ECU were unlikely to be had"
Jeśli dobrze zrozumiałem to raczej sam emerald nic nie da. Czytałem dalej i z pełnym wydechem Janspeeda, sportowym catem, dolotem, świeczkami, zrobioną głowicą i sportowym wałkiem wydechowym i ustawieniu na "full throttle" wypluło 162 km.

Z tego co się dowiadywałem to 190 kucy wyrabia po dołożeniu do powyższego zestawu dolotu Jenvey'a (cztery przepustnice, plus listwa wtryskowa i nowy airbox)

Jak chcesz Kamil tanio to wkładaj Nosa.

7Tomi - Sro Kwi 02, 2008 14:53

Sachar napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
[A jak masz wydać 2000zł na Nitro to lepiej kup w Emeralda do VVC. Cena jak sie nie mylę 500Ł i z 190KM z VVC powinien wyciągnąć.

Więcej info na http://www.emeraldm3d.com/


Zajrzałem na tą stronkę i tu mały cytat: "My honest opinion has been that if the engine is not modified then gains over the stock ECU were unlikely to be had"
Jeśli dobrze zrozumiałem to raczej sam emerald nic nie da. Czytałem dalej i z pełnym wydechem Janspeeda, sportowym catem, dolotem, świeczkami, zrobioną głowicą i sportowym wałkiem wydechowym i ustawieniu na "full throttle" wypluło 162 km.

Z tego co się dowiadywałem to 190 kucy wyrabia po dołożeniu do powyższego zestawu dolotu Jenvey'a (cztery przepustnice, plus listwa wtryskowa i nowy airbox)

Jak chcesz Kamil tanio to wkładaj Nosa.


Oto opis modyfikacji VVC który finalnie ma 190KM. Wiadomo - to jest Anglia - inne realia dostępności części.

.: Engine/transmission :.

VVC mems2J engine

Piper 270 solid conversion cams

Mike Satur blue anodised VVC blanking plate kit

Blue Vernier pullies

Pete Burgess’ ‘cleaned up’ cylinder head

VHPD dth throttle bodies from Lotus Elise 190

ITG sausage filter

Emerald M3K ECU

Janspeed 4-2-1 manifold

Janspeed de-cat pipe

Scorpion S/S 3” exhaust system

Blue Silicone coolant pipes

Luminition HT leads

‘1996’ Rover 216 R65 code ‘U’ gearbox with 3.7 final drive, with modified Metro gear selector arm

GE quick shift

michone - Sro Kwi 02, 2008 19:44

powyzsze czesci z transportem wyjda tyle ze glowa boli :)

Kamil a ty jakies mody robiles?? Autko jest tylko do zabawy czy na codzien?? :D

Cena 1500za NX full komplet jest dosc okazyjna, przy koszcie zalozenia ok500zl u gazownika jest to napewno dobra alternatywa dla polskich warunkow.

dobryziom - Sro Kwi 02, 2008 21:22

Tomi_114 napisał/a:
Kamil Luczak napisał/a:

Tomi co sadzisz o zalozeniu nitro? Powiem szczerze ze Twoje zdanie jest dosc wazne w tym temacie :P


Odpuść sobie ;) doprowadź do porządku auto ;) i VVC zeby miało tyle kucyków ile powinno mieć. A jak masz wydać 2000zł na Nitro to lepiej kup w Emeralda do VVC. Cena jak sie nie mylę 500Ł i z 190KM z VVC powinien wyciągnąć. zależy przede wszystkim od Ciebie co Ty chcesz z tego auta zrobić. Jak rakiete to wyrzuć VVC a wsadź TURBO.

Więcej info na http://www.emeraldm3d.com/



Spoko spoko niezła ściema 190KM z samego boxa bajki to po 19 na TVP1, każdy dobrze wie jak sie ciężko wyciąga KM z NA ze to droga i niewdzięczna dłubania...

Nie masz sie co zastanawiać ładuj NITRO chyba ze masz trochę sałatki żeby zrobić generalkę i dopiero ogień:)


ps. Kamil jakie będziesz zakładał opony model i rozmiar? zdajesz sobie sprawę jaki wpływ ma taki strzał na układ jezdny :rotfl:

7Tomi - Sro Kwi 02, 2008 21:53

dobryziom napisał/a:



Spoko spoko niezła ściema 190KM z samego boxa bajki to po 19 na TVP1, każdy dobrze wie jak sie ciężko wyciąga KM z NA ze to droga i niewdzięczna dłubania...
:


Nie sam box a zestaw. Pokażny ale coś za coś.

VVC mems2J engine
Piper 270 solid conversion cams
Mike Satur blue anodised VVC blanking plate kit
Blue Vernier pullies
Pete Burgess’ ‘cleaned up’ cylinder head
VHPD dth throttle bodies from Lotus Elise 190
ITG sausage filter
Emerald M3K ECU
Janspeed 4-2-1 manifold
Janspeed de-cat pipe
Scorpion S/S 3” exhaust system
Blue Silicone coolant pipes
Luminition HT leads
‘1996’ Rover 216 R65 code ‘U’ gearbox with 3.7 final drive, with modified Metro gear selector arm

Żródło: www.metropower.co.uk

dobryziom - Sro Kwi 02, 2008 22:10

Tomi_114 ale tu chodzi o projekty mało budżetowe :) wiec Nitro + generalka silnika będzie najkorzystniejsza opcja KM/ZŁ :)



ps. Kamil jakie będziesz zakładał opony model i rozmiar? zdajesz sobie sprawę jaki wpływ ma taki strzał na układ jezdny :rotfl:

Sachar - Sro Kwi 02, 2008 22:21

Tomi_114 czyli wychodzi, że jeszcze więcej niż napisałem :) W naszych warunkach gigantyczny koszt, przewyższający kilka razy wartość auta.
kamil_luczak - Sro Kwi 02, 2008 22:30

Samochod sluzy do zabawy, na wkaacje raczej nim jechac nie bede, chyba ze wydech smienie na cos co bedzie mialo dwa tlumiki i nie trzeba bedzie zakladac sluchawek redukujacych halas.
No hajsu nie mam za duzo, dlatego myslalem o nitro, biorac pod uwage ze i tak poki co jedyne co mnie objechalo na ulicy to M5 i audi A8 4.2 ( tutaj z rolki ) to za czesto uzywac nie bede ;)

Co do kapcioszkow beda to dunlop sp sport 9000 195/45

Wczorajzauwazylem ze jesli chodzi o starty od zera to lepiej jest we 2 sooby, bo mniej sie mieli :P Jesli o rolke to samemu.

Objechalem wczoraj Forestera 2.5T, start ma kosmiczny na jedynce dostalem prawie dlugosc, pod koniec 3 b bylem juz maske z przodu i hamowanie. Na pokladzie ja 95kg plus kumpel 95kg i staly balast w postaci 20kg skrzynki z narzedziami ;) I ja i kierowca forestera bylismy zdziwieni z rozstrzygniecia pojedynku. Jak cos to jest nagrany filmi, na ktorym malo widac, ale efekt koncowy zostal uchwycony


PS jesli chodzi o zalozenie nitro to mam kumpla ktory pracuje w volvo i powiedzial ze sie tego podejmie, wiec wyjdzie mnie to sporo taniej :D O ile w ogole dojdzie do zakupu, bo jest klient ktory chce tez kupic a byl wczesniej chetny :(

michone - Czw Kwi 03, 2008 10:54

na allegro jest zestaw NX za 1200zl. Co do oponek to zadowolony jestes ?? ja mam dunlop sport 2000 i musze powiedziec ze tragedia :/
dobryziom - Czw Kwi 03, 2008 12:33

Ja miałem trochę modeli opon w rożnych samochodach te marki których napewno już nigdy nie założę to: Dunlop, Continental, Dębica, Fulda, Barum, Avon przyczyna sie głownie kiepska trakcja (albo jej brak), pływanie, duży hałas, bąble albo pękanie. Z opon które polecam: Yokohama, Bridgestone, Michelin, Goodyear, Nokian, Toyo(chociaż z trakcja jest mocno przereklamowana nie licząc R888 której nie używałem ale widziałem w akcji) albo te do których sie ostatnio przekonałem: Nexen niezbyt droga koreanska opona jestem bardzo milo zaskoczony trakcja na tej oponie niskim hałasem oraz dobrym trzymaniem bocznym polecam, Nankang znowu korea chyba nawet sam w tym roku założę do siebie na lato opona trzyma rewelacyjnie trakcje plus żadnego bujania na ostrych zakrętach przetestowana w Nubie turbo by Zgred garage, na koniec Vredestein niestety nie miałem przyjemności jazdy ale wygrywają ostanio wszystkie prestiżowe konkursy wiec może warto sprawdzić :)
michone - Czw Kwi 03, 2008 13:08

fuldy i barum to polecam zimowe do normalnej jazdy :) moze by tak zalozyc temat apropo przetestowanych opon ?? :>
dobryziom - Czw Kwi 03, 2008 14:07

no właśnie małe OT mi wyszło sorry :rotfl:
kamil_luczak - Pią Kwi 04, 2008 00:55

Jeszcze opon nie mam bo ida z niemiec dopiero :/ Ten NX to jakas slaba wersja sport compact nowy kosztuje 4999zl<sciana> Masakrycznie dorogi, ale dobry zestaw. Za niego zaliczka tez wplacona:P
freestyler - Pią Kwi 04, 2008 23:49

ja sie troszke scigam i powiem ci zainwestuj troche w dobre opony np semi slick toyo r888
przy małej masie i duzej mocy nie da sie uniknac utraty trakcji a pewnie takowa posiadasz :mrgreen:

BubuZR - Sob Kwi 05, 2008 07:34

Kamil Luczak napisał/a:
a czy wytrzyma to silnik? Podobno do VVC nie da sie turbo dolaczyc


Samą instalację turbo fizycznie da sie zainstalować, ale problem jest z wysterowaniem komputera, bo to niestety nie to samo co hondowski VTEC, który bardzo sie lubi z wszelakiej maści zewnętrznymi sterownikami... natomiast nitro myślę najbezpieczniej będzie założyć suche czyli w NX jest to zdaje sie Sport Compact... no i najpierw sprawdź w ogóle stan silnika.

kamil_luczak - Sob Kwi 05, 2008 15:18

bubuzr - ale przeciez ten instalacji nie podlacza sie przez kompa, ani ona nie ma w ogole z nim stycznosci
michone - Sob Kwi 05, 2008 17:05

sucha?? ja czytalem ze straszna lipa...
BubuZR - Sob Kwi 05, 2008 17:37

Kamil Luczak napisał/a:
bubuzr - ale przeciez ten instalacji nie podlacza sie przez kompa, ani ona nie ma w ogole z nim stycznosci


wiem o tym, ale to, co napisałem o komputerze tyczyło sie wspomnianej instalacji turbo.. chyba nie piszę jeszcze po arabsku? :mrgreen: :oops:

kamil_luczak - Sob Kwi 05, 2008 18:59

No to trzeba bylo skonkretyzowac:P We wtorek nitro jedzie do mnie, tyle ze sprawa bedzie wygladala tak ze od polowy kwietnia mam garaz u kumpla na 2 tyg, wiec bedzie miejsce na zrobienie blacharki, co oznacza ze zaloze nitro raz przejade i samochod bedzie stal :P
BubuZR - Sob Kwi 05, 2008 19:04

Napisz jak sie sprawuje i jak silnik je trawi :)
kamil_luczak - Czw Kwi 10, 2008 08:59

Wczoraj paczka doszla, mam wszystko co trzeba procz gazu w butli :P Butla wielka myslalem ze bedzie sporo mneijsza, ale dobrze bo dociazy tyl wozu :P Jak sie pogoda wyklaruje to bede montowal. Narazie chce jak najmniejsza ilosc gazu wtryskiwac zeby nie zje... czegos potem dojde do 30Km i tyle bedzie max.
piter34 - Czw Kwi 10, 2008 12:05

Kamil Luczak napisał/a:
ale dobrze bo dociazy tyl wozu

To chyba źle, bo napęd masz na przód. :lol:

kamil_luczak - Czw Kwi 10, 2008 22:33

tyl jest taki pusty i lekki ze w bratem go podnosimy spokojnie :] Mysle ze sam bym go podniosl gdyby nie klapa od bagaznika, przez ktora nie moge sie wyprostowac stojac pod nia ;)

NX zalozone, dzialajace, ale niestety nie mam gazu wiec nie przetestowane :(

[ Dodano: Nie Kwi 13, 2008 12:54 ]
Poszedl test dzis.
1. start nic nie dziala, nie wiemy czemu wiec nawrotka z grojeckiej do domu i sprawdzamy, okazalo sie ze pomylilismy dysze, zalozylismy wieksza na benzyne mneijsza na gaz.

2. Juz jest ok wyjezdzamy, daje gaz w podloge niby lepiej ale cos cienko i oslabl, wiec znow myslimy co jest, okazalo sie ze butli nie odkrecilismy :P

3. Odkrecona butla i niby dobrze sie zbiera, ale bez rewelacji.

4. Zalozone wieksze dysze 35 NX 24 PB, KOSMOS. !@!$# tak ze jedna reka kierownice jest ciezko trzymac. do 100kmh we 2 6.1s z czego gaz odpalany jest przy jakis 4.5tys obr na 2 biegu. 400m w czasie 14.6s tyle ze zanim dojechalismy do tych 400m to zaczalem hamowac, bo juz bylo za szybko :P Takze mysle ze mozna byloby zrobic niskie 14s, a samemu zejsc ponizej tych 14 :D

Airon - Sro Kwi 16, 2008 18:28

z nierpliwościa czekamy na filmik jak to jezdzi :)
michone - Sro Kwi 16, 2008 19:09

duzo roboty z zalozeniem??
kamil_luczak - Czw Kwi 17, 2008 15:33

jesli nie liczac docinania kawalka alu ktore byo mocowaniem do przelacznika to jakies 2-3h. Mi zajeblo to jakies 7-8h bo robilem jeszcze miejsce na przelaczniki wszysko ladnie chcialem przepuscic przy podlodze:)
michone - Czw Kwi 17, 2008 21:06

ciekawe czy 1.4 16v poradzil by sobie z takim strzalem +20KM :)
kamil_luczak - Czw Kwi 17, 2008 21:34

Mysle ze napewno. Tutaj duzo zalezy od wydechu, jak bedziesz mial za maly przelot to przy duzym strzale wydmucha Ci uszczelke pod glowa, ale 20KM to stosunkowo nie duzo, wiec raczej sie nic nie stanie ;)
michone - Czw Kwi 17, 2008 22:40

wydech mam zamiar stopniowo modować. Najpierw wyrzucenie kata a pozniej reszta. Mam znajoma firme która mogla by mi zrobić tlumiki z kwasowki jednak problem tkwi w dostępności wewnętrznych rur do tłumików tych dziurawych



i waty wygłuszającej :/ gdzie to kupic??

kamil_luczak - Pią Kwi 18, 2008 09:35

Mi chodzi glownie o kolektor wydechowy :) Bo na nim spaliny moga napotkac najwiekszy opor na dzien dobry.