Zobacz temat - [R600] Wymiana skrzyni biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Wymiana skrzyni biegów

cz58y - Wto Kwi 01, 2008 21:12
Temat postu: [R600] Wymiana skrzyni biegów
Witam
Prawdopodobnie trzeba w moim R600Sdi wymienić skrzynię biegów. Okazało się że do wymiany są wszystkie łożyska ze skrzyni i obydwa z mechanizmu różnicowego. Ale jest jeszcze gorzej, bo czopy z mechanizmu różnicowego są powybijane i łożyska swobodnie dyndają sobie na nich. Czyli i ten mechanizm jest do wymiany. Koszty nowych łożysk i tego mechanizmy grubo przekraczają cenę używanej skrzyni biegów. Rozsypanie się tych łożysk i wyrobienie czopów, przypuszczam że spowodowane było jazdą bez oleju. Auto miało 190tyś km kiedy je kupowałem i różne cuda mógł ktoś robić przede mną.
Czy skrzynia z R400/420SDi też nadaje się do 600SDi. Gdzie w okolicach Opola lub Wrocławia można odpowiednią skrzynię, bądź mechanizm różnicowy ze sprawnymi łożyskami kupić. Mam na myśli jakieś szroty z takimi częściami.

Skiba - Wto Kwi 01, 2008 21:21

Z używkami zawsze jest to ryzyko, że może paść po tygodniu, miesiącu, roku albo i działać poprawnie przez długi czas. Jak wymienisz na nowe, to przynajmniej wiesz, co masz nowe, a co nie.

Wszystkie skrzynie PG1 będą pasować od R200/400/600.

Szroty i części koło Wrocka, Opola znajdziesz na alledrogo.

cz58y - Sro Kwi 02, 2008 00:47

A czy te skrzynie są na tyle awaryjne, że mogą się w każdym momencie uszkodzić. Przy normalnej eksploatacji, nie powinny te łożyska tak się wyrobić wraz z czopami.
Co dziwne, w czasie jazdy nie było słychać żądnych niepokojących odgłosów, oprócz klekotu silnika i szumu wiatru.
I jeszcze jedno, skrzynia z anglika też będzie pasować?
Benzyniaki mają chyba inne przełożenia biegów, ale czy mechanizm różnicowy ten sam?

Skiba - Sro Kwi 02, 2008 09:34

Skrzynia biegów to największy minus R600 w dieslu. Tak jak piszesz padają łożyska (nawet przy normalnej pracy). O wymianie łożysk może się Brt wypowiedzieć, on takie u siebie wymieniał.

Będzie pasować każda skrzynia PG1 (od anglika też, o ile się nie mylę). Z tego co wiem benzyniaki miały zupełnie inną skrzynię i z częściami od benzyny bym nie ryzykował.

polly - Sob Kwi 05, 2008 19:42

Jestem własnie świeżo po wymianie 4 łożysk w skrzyni i 2 synchronizatorów.

Równiez zastanawiałem się nad zakupem używanej skrzyni, ale stwierdziłem, że jeśli wymienie łożyska na nowe, a synchronizatory na używane ale dobre to bede wiedział co jest w środku!
Kupujac używana skrzynie biegów nie masz żadnej gwarancji że bedzie działac!

Całośc powyższej naprawy z nowym olejem kosztowała mnie 850 zł.
Jak coś to służe telefonem do warsztatu we Wrocławiu.(specjalizują się w naprawie skrzyni biegów)

I dodatkowo mam gwarance na 6 miesięcy!!!

Brt - Sob Kwi 05, 2008 20:41

polly napisał/a:
Całośc powyższej naprawy z nowym olejem kosztowała mnie 850 zł.

bardzo dobra cena :)

Skiba - Nie Kwi 06, 2008 00:28

polly napisał/a:
Jak coś to służe telefonem do warsztatu we Wrocławiu.(specjalizują się w naprawie skrzyni biegów)


Możesz dodać zakład na stronie klubowej :)

Golab33 - Nie Kwi 06, 2008 08:26

Ja kupiłem używaną skrzynie za 700 zł i jeżdże już rok bez żadnej awarii.(odpukac) :wink:
cz58y - Czw Maj 01, 2008 01:02

Odświeżam temat bo sprawa ma ciąg dalszy.
Samochód oddałem do warsztatu gdzie fachowcy wymienili skrzynię na regenerowaną, taką jak ma być do silnika diesla. Tydzień temu odebrałem auto, jeździłem sobie po mieście do pracy i z powrotem i jest w porządku. Zauważyłem nawet, że auto coś jakby lepiej się rozpędzało, ale mogło to być spowodowane tym, że przez blisko miesiąc czasu jeździłem o wiele słabszym autkiem. Wczoraj zaliczyłem pierwszą trasę do Dzierżoniowa i odkryłem pewną nieprawidłowość co do prędkości. Otóż jak dobrze pamiętam, na poprzedniej skrzyni, przy obrotach silnika 2000/min, na 5-tce jechałem z prędkością ok 96-98km/h. Obecnie przy tych samych obrotach silnika, prędkość wynosiła tylko ok 84km/h. Aby jechać 100km/h obroty silnika zbliżają się do 2400/min. Przedtem jadąc tak 110-120km/h, praktycznie nie było słychać silnika, a teraz słychać go wyraźnie.
Tak się zastanawiam, czy nie zamontowali mi do auta, skrzyni od silnika benzynowego, która ma inne przełożenia ze względu na wyższe obroty benzyniaka. Bo jeżeli skrzynia jest faktycznie od diesla, to jaka mogła mogła być zainstalowana ta poprzednia?
Mógłby ktoś z R600 w dieslu, przy okazji sprawdzić z jaką prędkością jedzie na 5-tce przy obrotach silnika 2000/min.
Byłbym wdzięczny za pomoc, bym mógł mieć podstawy do reklamacji wykonanej usługi.

Golab33 - Czw Maj 01, 2008 10:29

Sorka, ale ci nie pomoge, nie jezdze na tak malych obrotach :grin: moge ci tylko powiedziec ze wczoraj jak sie bawiłem z roverkiem to na 3 biegu i obrotach 4700/min miałem ok. 115km/h. A czy skrzynie od benzyniaków nie maja cienszych i inaczj mocowanych półosi??
cz58y - Czw Maj 01, 2008 19:44

Swojego silnika nie zmuszam do tak wysokich obrotów, i dla mnie komfort jazdy to przy obrotach silnika 2000-2500/min.
Teraz w ogóle nie pasują te przełożenia, wszystkie biegi są jakby o jeden stopień niższe. Jadąc na piątce, mam wrażenie że jadę na poprzedniej czwórce i brakuje mi jeszcze jednej piątki. Mam tu na myśli obroty silnika, gdyż teraz są wyższe przy takiej samej prędkości jazdy.
Czyżby są różne przełożenia w skrzyniach do diesli, albo różne przełożenia przekładni głównej, dyferencjału?

marthinez - Pią Maj 02, 2008 08:39

Golab33 napisał/a:
Sorka, ale ci nie pomoge, nie jezdze na tak malych obrotach :grin: moge ci tylko powiedziec ze wczoraj jak sie bawiłem z roverkiem to na 3 biegu i obrotach 4700/min miałem ok. 115km/h.
Ciśniesz diesla do takich obrotów? :shock: :shock: :shock:
Golab33 - Pią Maj 02, 2008 08:52

Sorka, ale jazda tym dieslem na małych obrotach to nie jest jazda. Ja jestem przyzwyczajony do mocnych silników Diesla Z koncernu VW, Audi, BMW
Chester - Pią Maj 02, 2008 19:48

cz58y napisał/a:
Mógłby ktoś z R600 w dieslu, przy okazji sprawdzić z jaką prędkością jedzie na 5-tce przy obrotach silnika 2000/min.
Byłbym wdzięczny za pomoc, bym mógł mieć podstawy do reklamacji wykonanej usługi
dziś sprawdziłem w moim R 200 SDi i przy 2kobr prędkość na 5-ce wynosi ok 85-90 km/h
marthinez - Pią Maj 02, 2008 21:40

Golab33 napisał/a:
Sorka, ale jazda tym dieslem na małych obrotach to nie jest jazda.
Popatrz sobie na moment obr. twojego silnika. Przy 4700 nie dziwne, ze nie "idzie" bo on już "umiera". 4000 to już chyba czerwona strefa co nie?
Chester - Pią Maj 02, 2008 21:52

marthinez napisał/a:
4000 to już chyba czerwona strefa co nie?
4500 to już czerwona strefa :cool:
mcteusz - Sob Maj 03, 2008 14:05

Ja też jestem po wymianie skrzyni i nie widzę różnicy w prędkości obrotowej.
Ja mam przy 2000 obrotów równo 90km/h.
Jedyna rzecz, która mi przychodzi do głowy to to, że Ci coś się poprzestawiało przy impulsatorze prędkościomierza, który siedzi w skrzyni. Bo skrzynia PG1 jest chyba każda taka sama i ma takie same przełożenia. Inna by tam nie wskoczyła (sama to na pewno nie, ale nawet na siłę by jej tam nie wcisnęli :)

cz58y - Sob Maj 03, 2008 22:41

Szukałem, szukałem i coś znalazłem.
W Rave przeglądałem R200, R400 i R600 z silnikami diesla i przełożeń skrzyni biegów. Faktycznie w tych trzech modelach, skrzynie mają takie same przełożenia na wszystkich biegach. Ale za to, różne są przełożenia przekładni głównej (FINAL DRIVE RATIO). W R200 i R400 wynosi ono 3,938:1, natomiast w R600 już 4,200:1.
Teraz drugie odkrycie. Również w Rave pisze, że R600 Diesel powinien przy obrotach silnika 1000/min jechać z prędkością 41,6 km/h, czyli przy 2000 obrotach szybkość powinna wynsić ok 83-84 km/h. I tak właśnie jest teraz w moim R600. Chociaż faktyczna prędkość wynosi 86km/h, a to dlatego, że pomiar w Rave podawany jest dla opon 185/65/15, a u mnie są 195/65/15. Szybkościomierz o tym nic nie wie, i wskazuje prędkość z opon 185. Skoro teraz wyniki są zgodne z Rave, to wynika z tego, że poprzednia skrzynia, albo sama przekładnia główna, pochodziła z R200 lub R400, bo te dwie są takie same.
Gościu od którego kupiłem R600, dużo jeździł autostradami i prawdopodobnie wymienił przekładnię główną na szybszą z R400 by zaoszczędzić na paliwie. Piszę tak, bo zeszłego roku, jadąc nad morze w trzy osoby, na trasie 1100 km jadąc z prędkością 100-120km/h, w porywach szybciej, R600 spalił 60 litrów paliwa. Jeździłem spokojnie bez niepotrzebnych przyśpieszeń, po prostu bujałem się spokojnie, i stąd te średnie 5,45 l/100km. Prędkości jakie osiągałem, opierałem na wskazaniach prędkościomierza.
Ale biorąc na logikę fakt, że dyferencjał od R400 jest 6,6% szybszy, a wynika to z różnicy jego przełożenia w R400 i R600, to o tyle też mogłem jechać szybciej, niż przy prawidłowej przekładni głównej i przy tych samych obrotach silnika. Dodatkowo jeszcze sam prędkościomierz musiał być oszukiwany o 6,6% przez układ czujnika prędkości z mechanizmu różnicowego. Idąc dalej tym tokiem, prędkościomierz wskazywał poprzednio ponad 13% większą prędkość niż obecnie i by to nawet pasowało, te poprzednie 96 i teraz 84km/h przy 2000 obr/min.
Tak więc wydaje mnie się, że teraz jest tak, jak ma być. Muszę tylko przyzwyczaić się nowych przełożeń i wskazań prędkościomierza. Będę musiał jeszcze dla pewności, porównać prędkości z innymi autami.

mcteusz - Nie Maj 04, 2008 08:29

Lol
No to wynalazłeś mądrości. Skoro tak to wychodzi, że jednak skrzynia od R200 i R400 jest jednak trochę inna. Trzeba to zostawić dla potomności.
Tylko nie rozumiem osobiście jednej rzeczy i może mi wyjaśnisz. Mianowicie to przełożenie. 4:1 to znaczy, że na jeden obrót wałka mamy 4 obroty na wyjściu tak? To wychodziło by, że R600 ma większe przełożenie i powinien jechać szybciej przy tych samych obrotach. Chyba, że jest na odwrót...

cz58y - Nie Maj 04, 2008 09:15

Jest to faktycznie cenne spostrzeżenie dla tych, co wymieniać będą skrzynie biegów, by nie zakładali skrzyni od R200 i R400 do R600 i na odwrót. Inne przełożenia przekładni głównej powodują, że będzie jeździć się szybciej lub wolniej przy tych samych obrotach silnika, niż przed wymianą.

mcteusz
Przekładnia 4,2:1 jak w R600 oznacza że 4,2 obrotu wału daje na wyjściu 1 obrót koła. W R200 i R400 przełożenie wynosi 3,938:1 , czyli trzeba 3,938 obrotu wału dla 1 obrotu koła. Jako że mają one mniejsze koła 185/55/15 w porównaniu do R600, gdzie w standardzie są 185/65/15, to przy tej samej prędkości muszą się szybciej obracać o wcześniej podane 6,6%, stąd jest ta różnica w przekładni głównej. Dlatego też poprzednio mogłem jeździć szybciej, niż "normalne" R600 SDi przy tych samych obrotach silnika.
Z drugiej jednak strony, auto było bardziej mułowate w przyśpieszaniu, ale i tak było zwinniejsze od mojego drugiego auta, które jest wiele słabsze.

mcteusz - Nie Maj 04, 2008 12:30

cz58y napisał/a:

Przekładnia 4,2:1 jak w R600 oznacza że 4,2 obrotu wału daje na wyjściu 1 obrót koła. W R200 i R400 przełożenie wynosi 3,938:1 , czyli trzeba 3,938 obrotu wału dla 1 obrotu koła. Jako że mają one mniejsze koła 185/55/15 w porównaniu do R600, gdzie w standardzie są 185/65/15, to przy tej samej prędkości muszą się szybciej obracać o wcześniej podane 6,6%, stąd jest ta różnica w przekładni głównej. Dlatego też poprzednio mogłem jeździć szybciej, niż "normalne" R600 SDi przy tych samych obrotach silnika.

Ok. Tzn. jest na odwrót niż ja to rozumiałem. Z wielkością ogumienia Twoja teza wydaje się też słuszna. A dodałbym chyba jeszcze do tego masę auta. Wydaje mi się, że mogli to zrobić dlatego, że R600 jest cięższy i aby miał takie same przyspieszenie jak mniejsi bracia rozwiązali to przez przełożenie.
A wniosek jest taki, że R600 będzie wolniejszy niż R400 i R200 ze względu na powyższe.
I że nie każda PG1 jest taka sama.... :roll:

Mazak - Czw Maj 08, 2008 13:37

cz58y napisał/a:
R600 Diesel powinien przy obrotach silnika 1000/min jechać z prędkością 41,6 km/h, czyli przy 2000 obrotach szybkość powinna wynsić ok 83-84 km/h.
U mnie jest dokladnie tak samo jesli chodzi o predkosc tylko ze moja skrzynia jest z R400 (anglik) a oponki 185/60/15 :wink:
xtek - Pią Cze 12, 2009 12:01

O, to by tez wygladalo na to, ze mam skrzynie od R600, albo samo to glowne przelozenie od R600, bo w R200 przy 90km/h mam jakies 2350RPM, a przy 2000RPM jakies 82-83km/h, podczas gdy inni uzytkownicy forum maja w R200 przy 2000RPM 90km/h albo troszke wiecej. Czy istnieje mozliwosc wymiany samego tego glownego przelozenia?

A jesli da sie przelozyc, to czy uda sie to gdzies kupic, czy tylko w calej skrzyni? Jak to sie dokladnie nazywa?

Czy ktos ma jakis kontakt do cz58y? Moze ma jeszcze swoja stara skrzynie z oryginalnymi przelozeniami od R200? ;)