Zobacz temat - [Freelander] Spalanie 18l/100km cd. kłopotów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Spalanie 18l/100km cd. kłopotów

Artur___ - Pią Kwi 11, 2008 10:14
Temat postu: [Freelander] Spalanie 18l/100km cd. kłopotów
Witam ponownie,
po raz kolejny proszę o pomoc w kwestii wysokiego spalanie LR.
Idąc za radami FAQ oraz forumowiczów w aucie zostały wymienione:

świece
kable wysokiego napięcia
kopułka
palec rozdzielacza
sonda
katalizator został wycięty (zastąpiony strumienicą)

a ostatnio

przepustnica (na używaną)
silniczek krokowy (na używany)
czujnik temperatury płynu chłodzącego
czujnik temperatury powietrza (czy te czujniki mają jakieś uszczelki?, bo było coś wyglądającego jak silikon przy demontażu starego)

I nadal nic, po wymianie silniczka przejechałem już co najmniej 300 km (żeby komputer mógł sie dostosować do nowych podzespołów), ale nic to nie dało.

Mam wrażenie, że oprócz spalania kłopoty są też z obrotami, tzn.: jak silnik zaczyna schodzić np. z 3500 obr. to po wrzuceniu na luz obroty zaczynają spadać dopiero po jakiś dwóch sekundach, następnie zatrzymują się 1500 na kolejne dwie sekundy, na 1000 kolejne dwie i dopiero spadają do 850 obr., a ostatnio na trzecim biegu przy 5000-5500 obr. auto zaczęło przerywać (przy wciśniętym gazie do spodu), po poluzowaniu gazu obroty wróciły do normy - już sam nie wiem czy te kłopoty zaczęły się po wymianie silniczka czy przed też coś było nie tak :(

Będę wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam
Artur

Mariusz418 - Pią Kwi 11, 2008 15:15

WITAM

USUŃ PROBLEM Z SERWEM I WTEDY SPRAWDZ

STEPER SIĘ PRZESTAWIA

POZDRAWIAM

Artur___ - Nie Kwi 13, 2008 09:28

Spalanie może mieć związek z ukszkodzonym serwem ?

Co to jest steper :)

PHJOWI - Nie Kwi 13, 2008 11:45

steper czyli silniczek krokowy .
Artur___ - Pon Kwi 14, 2008 09:11

Witam,
mógłbyś rozwinąć temat wpływu serwa na spalanie, czy raczej na przestawianie się silniczka, o co w tym chodzi?

Byłbym wdzięczny za objaśnienia

POZD
Artur

sTERYD - Pon Kwi 14, 2008 11:07

silnik krokowy odpowiada m. innymi za ssanie i za regulację obrotow biegu jałowego, a więc ma związek ze spalaniem ;)
dizzi - Pon Kwi 14, 2008 11:45

może masz dziure w przewodach paliwowych i waha ucieka, albo zbiornik ma dziurę mogł przeciez jakiś kamien walnąć a na chodniku sladów za bardzo benzyna nie zostawia
Artur___ - Pon Kwi 14, 2008 12:22

sTERYD napisał/a:
silnik krokowy odpowiada m. innymi za ssanie i za regulację obrotow biegu jałowego, a więc ma związek ze spalaniem ;)


No ja rozumiem, za co odpowiada silnik krokowy :) tylko chodzi mi o to jakie jest powiązanie silniczka z serwem?

[ Dodano: Pon Kwi 14, 2008 12:24 ]
dizzi napisał/a:
może masz dziure w przewodach paliwowych i waha ucieka, albo zbiornik ma dziurę mogł przeciez jakiś kamien walnąć a na chodniku sladów za bardzo benzyna nie zostawia


raczej nie, wygląda na to, że mieszanka jest za bogata, przy odpalaniu go np. trochę kopci.

Czy przy tym silniku można ustawić zapłon?

dizzi - Pon Kwi 14, 2008 12:40

zwróć uwagę czy silnik jest odpowiednio dogrzany bo jeśli jest za zimy to mieszanka jest bogatsza w paliwo. wymień płyn chłodzacy i termostat
malutka - Pon Kwi 14, 2008 13:24

Witaj serwo ma związek z podcisnieniem w układzie w swoim freelanderze miałem coś podobnego serwo było nieszczelne powodowało wzrost spalania wymieniłem na inne pasuje od anglika i jest ok oczywiście za porada Mariusza
Artur___ - Pon Kwi 14, 2008 14:54

hmmm, no to by się zgadzało, również mam zbyt wysokie podciśnienie na kolektorze.
Pojawiają się jednak małe wątpliwości: wygląda na to, że serwo rozszczelniło się już jakiś czas temu (syczenie), a spalanie wzrosło od niedawna, no chyba, że po prostu serwo rozszczelniło sie mocniej (wcześniej nie ściągało przy hamowaniu, tak jak teraz)

Dzięki za rady, będę działał.

sTERYD - Pon Kwi 14, 2008 14:55

Artur___ napisał/a:
No ja rozumiem, za co odpowiada silnik krokowy :smile: tylko chodzi mi o to jakie jest powiązanie silniczka z serwem?

no jeśli masz go cały czas na "ssaniu", albo podniesione obroty biegu jałowego to apetyt wzrośnie ;)
jeśli chodzi o servo, to pewnie jeśli jest nieszczelne to wariuje podcśnienie w kolektorze ssącym, a to jest jedna z danych jakie komputer bierze pod uwagę przy regulacji obrotów. :cool:

piter34 - Pon Kwi 14, 2008 16:44

sTERYD napisał/a:
jeśli chodzi o servo, to pewnie jeśli jest nieszczelne to wariuje podcśnienie w kolektorze ssącym, a to jest jedna z danych jakie komputer bierze pod uwagę przy regulacji obrotów.

...i przy dawkowaniu paliwa pod obciążeniem :lol:

Artur___ - Pią Kwi 18, 2008 09:12

Witam,
serwo wymienione, auto wreszcie zaczęło hamować :)
Po wymianie ustabilizowały się też obroty :) i to tyle z dobrych wiadomości :(

Spalanie nadal na poziomi 15 litrów (wprawdzie zrobiłem dopiero 80 km po wymianie serwa ale ewidentnie widać po wskaźniku, że nic się nie zmieniło) :( no i zostało jeszcze osłabienie przy około 5000 obr i wciśniętym gazie do deski, jak nieco popuszczę to zaczyna dalej ciągnąć - czy może mieć na takie zachowanie pompa paliwa?

Artur

sTERYD - Pią Kwi 18, 2008 10:17

sprawdź ciśnienie na listwie wtryskiwaczy :???:
piter34 - Pią Kwi 18, 2008 11:58

Artur___ napisał/a:
serwo wymienione, auto wreszcie zaczęło hamować :)

Czy teraz odczyt podciśnienia jest poprawny?

Artur___ - Pon Kwi 21, 2008 10:12

jeszcze nie sprawdzałem

[ Dodano: Wto Kwi 29, 2008 10:14 ]
Witam,
wygląda na to, że rozwiązałem problem :grin:
przyczyną była pompa paliwa :roll:

teraz auto przy oszczędnej jeździe w cyklu mieszanym (z przewagą kiepskiej trasy) pali 10 l - dalej trochę dużo ale do zaakceptowania.

Pozdrawiam i dziękuję za okazane zainteresowanie.

Artur