Zobacz temat - [R216 92' kanciak] Cieknie olej jak z kranu ;-(
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R216 92' kanciak] Cieknie olej jak z kranu ;-(


kovalek - Sob Kwi 19, 2008 19:35
Temat postu: [R216 92' kanciak] Cieknie olej jak z kranu ;-(
Ostatnio po zaparkowaniu zauważyłem iż z auta cieknie olej jak z kranu. Na ulicy widać wyraźny ślad wycieku podczas jazdy. Po zgaszeniu silnika przestaje kapać.

Zdjąłem górną pokrywę rozrządu a tam pasek na 1/3 szerokości cały postrzępiony - cały w oleju. Poza wyciekiem i zniszczeniem paska silnik chodzi bez zarzutu. Coś jakby się jakaś nakrętka gdzieś w obudowe rozrządu dostała i zrobiła tam masakrę.

Wiem że to wróżenie z fusów, ale może ktoś wie czego się można spodziewać? Czy to z uszczelniacza wału tak się może lać olej czy może blok gdzies pęknął? Silnik Hondy D16A8. Aż się boje w poniedziałek jechać do mechanika :-(

sTERYD - Sob Kwi 19, 2008 23:51

skoro cieknie tylko przy pracujacym silniku, to pewnie dziura jest gdzies w ukladzie rozprowadzania, bo tam jest olej pod cisnieniem.
Sprawdz, czy jak przekrecisz kluczyk, to zapala sie kontrolka smarowania, jesli nie, to pewnie ulamal sie czujnik cisnienia oleju. nie wiem tylko gdzie on sie znajduje w silnikach serii D...

kovalek - Nie Kwi 20, 2008 16:48

Kontrolkna ciśnienia zachowuje się normalnie. Świeci po włączeniu zapłonu i gaśnie po uruchomieniu silnika. Dodatkowo zauważyłem iż pasek od strony przodu samochodu ma bardzo słaby naciąg.
piter34 - Czw Kwi 24, 2008 16:44

kovalek, jaki jest aktualny status problemu?
kovalek - Czw Kwi 24, 2008 19:11

No więc w warsztacie wymieniono pasek rozrządu, napinacz i uszczelniacze (wałków i wału). Jednak olej dalej cieknie :( Na biegu jałowym tak z 1 kropla na 5 sekund. Auto poszło do reklamacji. Przed chwilą byłem u mechanika zobaczyć jak sprawa wygląda. Uszczelniacz wału wygląda dobrze. Okolice jednak są mokre :/

Teraz pytanie skąd cieknie. Mechanik ma wymienić jeszcze raz uszczelniacz i dodatkowo rozkręcić i uszczelnić jeszcze chyba pompę olejową (w okolicy przodu wału korbowego) oraz uszczelnić miskę olejową (zamist uszczelki jakiś specjalny silikon - chyba Wirko się nazywa. ma to być lepsze niż sama gumowa uszczelka).

Najwcześniej w poniedziałek odbiorę auto i będę mógł zdać relację.

piter34 - Sro Kwi 30, 2008 10:59

kovalek napisał/a:
Najwcześniej w poniedziałek odbiorę auto i będę mógł zdać relację.

No i jak?