Zobacz temat - [R75] Gorący silnik !!!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Gorący silnik !!!

p-fraczek - Czw Kwi 24, 2008 21:52
Temat postu: [R75] Gorący silnik !!!
Witam wszystkich. Mam problem z moim silnikiem. Zmienilem termostat na nowy(nawiercilem go z wiadomych powodow). Podczas jazdy wszystko jest ok, wskaźnik temperatury pokazuje 50%, jednak silnik nagrzewa sie do "czerwonosci". Niedawno zmienialem uszczelke- nie ma wyciekow. Gdy jezdze na klimie- wlaczony wentylator, wszystko jest w porzadku, tylko troche nie ekonomicznie no i muł. Uklad jest odpowietrzony, korek ok. Moze ktos wie, kiedy ma sie zalaczac pierwszy bieg wentylatora(jak go sprawdzic?), ewentualnie jakies inne propozycje?
piter34 - Sro Kwi 30, 2008 12:06

p-fraczek napisał/a:
Moze ktos wie, kiedy ma sie zalaczac pierwszy bieg wentylatora

Strategia chłodzenia dla 1.8 w przypadku, gdy jest włączona klimatyzacja:
Bieg 1 -> chodzi zawsze
Bieg 2 -> gdy ciśnienie czynnika osiągnie 15,2 bar (wraca na bieg 1, gdy ciśnienie spadnie do 12,3 bara)

gdy klima jest wyłączona:
Bieg 1 -> 104 st. (wyłączenie przy 98 st.)
Bieg 2 -> 112 st. (wyłączenie przy 106 st.)

Termostat zaczyna się otwierać przy 88 st. (pełne otwarcie przy 104 st.)

p-fraczek napisał/a:
(jak go sprawdzic?)

Poszczególne biegu wentylatora można wymuszać za pomocą komputera diagnostycznego T4.

p-fraczek napisał/a:
wskaźnik temperatury pokazuje 50%, jednak silnik nagrzewa sie do "czerwonosci".

Jak to stwierdziłeś?

p-fraczek - Sro Kwi 30, 2008 18:36

Po otwarciu maski bucha wrzątkiem, jest tak gorąco w komorze, że podgrzewa to rurki z płynem pomiędzy master i slave cylindrem sprzęgła, które z kolei "piszczy" (master cylinder- gumeczka pompki)- pragnę zaznaczyć że jest nowe. Gdy silnik się właśnie tak nagrzeje, z tłumika końcowego wydobywa się dźwięk „pyrkania”, czego nie ma przy włączonym wentylatorze(klima). Na pewno woda nie dostaje się do oleju i na odwrót. :)
Ciufa - Sro Kwi 30, 2008 19:40

p-fraczek napisał/a:
wskaźnik temperatury pokazuje 50%, jednak silnik nagrzewa sie do "czerwonosci".

czyli silnik ma wyższą temperature niz pokazuje czujnik? wiec komputer nie dostaje sygnału że silnik jest za goracy dlatego nie załącza wentylatora
tak mi sie wydaje ze padnięty czujnik lub zle odczytuje temperature

piter34 - Sro Kwi 30, 2008 20:17

Ciufcia napisał/a:
tak mi sie wydaje ze padnięty czujnik lub zle odczytuje temperature

Od zegarów nie jest inny czujnik w R75 1.8 niż od kompa? :roll:

Ciufa - Sro Kwi 30, 2008 21:44

piter34 napisał/a:
Od zegarów nie jest inny czujnik w R75 1.8 niż od kompa?

mój błąd

p-fraczek - Sob Maj 03, 2008 19:52

A czy nie wiecie przypadkiem gdzie ten czujnik?
Ciufa - Sob Maj 03, 2008 20:32

p-fraczek napisał/a:
A czy nie wiecie przypadkiem gdzie ten czujnik?

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#61

lesiu - Pią Cze 12, 2009 18:20

Witam
Mam podobny problem z moja 75. Silnik az parzy.Weze i zbiorniczek nie do dotkniecia.
Wentylator naprawiony przed tygodniem(wytarta szczotka masy)i na 100% pracuje (wlacza sie na postojach,w trasie... trudno mi powiedziec)Po jezdzie autostrada nic sie nie zmienia,silnik dalej nie schlodzony.Nagrzewaja sie az przewody od klimy(nie uzywam jej bo od dwóch dni jest bez gazu z powodu naprawy wycieku)ale to pewnie od rozgrzanego silnika.
Roverek nie traci plynu,ma cisnienie w ukladzie chlodzenia,wskazówka wskaznika na polowie lub ciut pod.Nie zauwazylem zadnych typowych oznak HGF poruszanych na forum. Czy tak jak w przypadku p-fraczek problem z czujnikiem temp.???
Gdzie sie on znajduje w 2.5 v6 ,jak go sprawdzic i wymienic w przypadku awarii.
Dzieki za wskazanie drogi.Pozdrawiam.

Ciufa - Pią Cze 12, 2009 18:43

moim zdaniem wskazówka temperatury w połowie skali to wszystko ok
to że węże są gorące to normalne ;)

lesiu - Pią Cze 12, 2009 18:43

Dodam ze dwa dni temu wymienialem plyn chlodzacy i odpowietrzalem uklad-

[ Dodano: Pią Cze 12, 2009 18:45 ]
Ciufciaale zeby az tak???

Ciufa - Pią Cze 12, 2009 21:48

lesiu napisał/a:
Ciufciaale zeby az tak???

tak bardzo gorące że nie da się ich trzymać
zobacz sobie jak to wygląda w innym aucie i porównaj

lesiu - Sob Cze 13, 2009 10:29

Szanowni koledzy,posiadacze roverka 75 2.5 v6 z okolic 2000r jesli moglibyscie mi pomóc okreslic wysokosc temperatury w ukladzie chlodniczym na rozgrzanym silniku metoda dotykowa (czy mozna utrzymac gorace przewody reka) bylbym dozgonnie wdzieczny.Ja niestety nie mam w poblizu takiego samego auta do prób.

Co do czujnika temperatury czy znajduje sie on tak jak w wersij 2.0 v6 miedzy glowicami??

Pozdrawiam.

Ciufa - Sob Cze 13, 2009 14:27

lesiu, nie potrzebujesz takiego samego auta z takim samym silnikiem
moim zdaniem niepotrzebnie panikujesz ;)

lesiu - Sob Cze 13, 2009 14:40

Wiesz,przed roverkiem mialem same diesle wiec nowoscia jest dla silnik benzynowy i do tego z obiawami goraczki :wink: .
Pozdrawiam.

gustav.pl - Sob Cze 13, 2009 15:07

lesiu napisał/a:
moglibyscie mi pomóc okreslic wysokosc temperatury w ukladzie chlodniczym na rozgrzanym silniku metoda dotykowa (czy mozna utrzymac gorace przewody reka)

Chyba dokładniej i bezpieczniej będziesz mógł sprawdzić temperaturę, jak wejdziesz w punkt 7.0 diagnostyki swojego komputerka :wink: Gdybyś nie wiedział o co chodzi kliknij TU
Pozdrawiam :smile:

lesiu - Sob Cze 13, 2009 16:58

gustav.pl dziekuje za rade,skorzystalem i oto co zaobserwowalem:
komputer wskazuje ponizsze temperatury:
82-84 stopni przy jezdzie ok.60 km/h
85-86 stopni przy jezdzie ok.120 km/h
na postoju z wlaczonym silnikiem, temperatura dochodzi do 100 stopni i wlacza sie wiatrak który schladza plyn do 95 stopni i sie wylacza. I tak na okraglo az do zgaszenia silnika.
Weze sa tak jak wczesniej pisalem gorace.
Jak to widzicie???????

mimo66 - Sob Cze 13, 2009 17:35

Czyli panika była nie potrzebna :wink:
Wszystko wygląda ok

No cóż 80-90 stopni to jednak troszeczkę więcej jak ciepło i węże mają prawo być gorące :mrgreen:

Szerokości i bezawaryjnej jazdy życzę :cool:

Ciufa - Sob Cze 13, 2009 19:05

lesiu napisał/a:
Wiesz,przed roverkiem mialem same diesle
w dieslu tez wszystko jest gorące :P
lesiu - Sob Cze 13, 2009 22:13

Dzieki serdeczne wszystkim zainteresowanym.
Pozdrawiam :grin:

gustav.pl - Nie Cze 14, 2009 06:35

lesiu napisał/a:
na postoju z wlaczonym silnikiem, temperatura dochodzi do 100 stopni i wlacza sie wiatrak który schladza plyn do 95 stopni i sie wylacza. I tak na okraglo az do zgaszenia silnika.

Nie wiem jak to jest w benzyniakach, ale wczoraj po krótkiej przejażdżce po mieście przed wyłączeniem, pochodził mój dieselek jakieś 6 minut na jałowym i temperatura była przez cały ten czas 87 stopni. :roll: Wczoraj było dosyć chłodno i może dlatego temperatura nie wzrastała tak jak w Twoim samochodzie.

A tak przy okazji :grin: Kiedyś wyczytałem, że dobrym sposobem na schłodzenie silnika ( np. stojąc w korkach ) jest włączenie nawiewu z max. grzaniem. Tej metody nie wypróbowałem, ale zauważyłem, że temperatura silnika szybko się obniżała przy włączonej klimie. I może koledzy wiedzą czy faktycznie to silnik się schładza, czy może tylko sama temperatura czujnika jest "zbijana" i jest małe przekłamanie..... ? ? :/
Pozdrawiam :smile:

lesiu - Nie Cze 14, 2009 09:51

Ja uzywalem tej metody w miescie jak i w trasie (choc teraz juz wiem ze w trasie chlodzil sie znakomicie) w chwili kiedy mialem padniety wiatrak i dzialalo,ale w samochodzie za to nie do wytrzymania,pieklo.
No ale czego sie nie robi dla swojego pupila :mrgreen:
Pozdrawiam!