Zobacz temat - [R827] Górne wahacze
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R827] Górne wahacze

tkm - Sob Maj 03, 2008 11:36
Temat postu: [R827] Górne wahacze
Witam,
dziś w nocy wreszcie rozprawiłem się z problemem górnych wahaczy w moim 827.
Od jakiegoś czasu usiłowałem znaleźć rozwiązanie systemowe a nie po raz kolejny szukać
rozbiórkowych które nigdy nie wiadomo na ile starczą i czy w ogóle są lepsze od starych.
Parę miesięcy temu usiłowałem dobrać i wmontować dostępne do innych aut silenblocki,
ale te próby nie wypadły najlepiej.
Teraz zrobiłem całe wnętrze rury wahacza z polimeru! Zamontowałem i jeżdzę pierwsze wrażenia - super.
Bardzo ważne jest dobranie wymiarów dotaczanych elementów polimerowych ponieważ wprasowywane do tulei wahacza zmieniają wymiary a poliuretan aby działał sprężyście musi mieć miejsce ma rozszerzenia.

Pozdrawiam :rotfl:

AndrewS - Nie Maj 04, 2008 23:14

hmm ciekawe
a masz moze fotki ??

maciej - Pon Maj 05, 2008 09:45

AndrewS napisał/a:
a masz moze fotki

I rozmiary tej rury?

tkm - Pon Maj 05, 2008 21:32

Fotek nie zrobiłem bo zaraz po skończeniu założyłem i testuję.
Ale mam w przygotowaniu drugi komplet dla kuzyna (w trkcie roboty) i tym razem zrobię zdjęcia. Po złożeniu nie ma co fotografować wahacz jak wahacz, tylko trochę żółtego widać :(

rgds,
T

blue827 - Wto Maj 06, 2008 08:46

Tzw 'poly bushings', zakładałem takie w innym autku jako łożyska stabilizatora poprzecznego, bo akurat nie mogłem dostać oryginalnych gumowych. Ale z tego co czytałem to te 'plastikowe' gumy pracują bardziej jak tuleje, więc na tarcie a nie na ściskanie, przynajmniej te moje były bardzo sztywne.
tkm - Wto Maj 06, 2008 19:47

Poliuretanowe sprężyny można spotkać w wielu urządzeniach. Znacznie częściej są wykorzystywane cechy sprężystości, brak pamięci i odporność na degradację z powodu czynników zewnętrznych np. chemicznych. "Polybusche" czyli zrobione z poliuretanu odpowiedniej twardości wszelkie "gumy" do zawieszeń, są dostępne do wielu aut jako zamienniki tuningowe. Niestety taki komplet to koszt 350-700 funtów (Rover 800- 450)!!! Rutynowo stosowane są w tuningu offroadowym i innych sportach. Największą ich wadą w stosunku do gumowych jest to, że potrafią piszczeć lub skrzypieć. W wypadku naszych wahaczy problemem jest odpowiednie dobranie wymiarów (nadwymiaru) dla osiągnięcia wstępnego naprężenia w połączeniu z doborem najlepszej twardości.
Senn - Wto Lip 15, 2008 12:06

tkm, a ile taka przyjemnosc kosztuje?
blue827 - Czw Paź 02, 2008 09:31

tkm, jak możesz to zdaj relacje jak się sprawują te plastikowe tuleje? czy nie zaczęły trzeszczeć?

słyszałem też plotkę że pasują tuleje od mazdy 626, czy może ktoś potwierdzić? w intercarsie są po 10zł, ale pewnie wymiana nie lekka.


mam luzy na lewym wachaczu , i stuka raz głośniej raz ciszej, i zastanawiam się czy tak jeszcze pojezdzę czy remontować to.

edit:

wahacz do Hondy legend II:


wahacz do Roverka 800:


Różnica w cenie kolosalna!!!!! :(

[ Dodano: Pon Sty 26, 2009 17:25 ]
Może się komuś przyda. Dowiadywałem się w tedgum i sprzedają takie tuleje po 73zł /szt.