Zobacz temat - [r25 1.6] przepustnica z MG ZR 160
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [r25 1.6] przepustnica z MG ZR 160

zouza - Pon Maj 12, 2008 14:28
Temat postu: [r25 1.6] przepustnica z MG ZR 160
Jakiś czas temu założyłam w moim r przepustnicę z MG ZR 160 czyli tą 52mm. Miało to poprawić dynamikę bla bla bla. Wcześniej miałam zepsutą przepustnicę i trudno było mi porównać. Dzisiaj przy okazji innych rzeczy kumpel, który ściągnął mi r trochę nim się przejechał i potwierdził to, co mi się wydawało. Mam wrażenie, że auto kiedyś lepiej ciągnęło. I tu pytanie czy może być to wina większej przepustnicy? Zapewniano mnie, że to jest stestowana na hamowni metoda, że tą przepustnicą zrobię R dobrze.
Czy może po zmianie przepustnicy powinnam znowu podpiąć auto do kompa i wykasować błędy i wtedy będzie jakiś efekt?
A może to zupełnie co innego, a ja się czepiam niewinnej przepustnicy?
W sumie żadnych innych objawów nie ma tylko subiektywne odczucia moje i kumpla.

rodi_ - Pon Maj 12, 2008 15:04

Zouza tu wasze odzcucia nic nie pomoga, musisz zmierzyc jaki masz czas do 100 albo wiecej i wtedy sie okaze czy jest lepiej a moze gorzej.
U mnie po zalozeniu "power rury" tez jakby mi sie wydaje ze lepiej chodzi, ale nie jestem pewien bo wczesniej nie mierzylem jak to latalo.
Moze wlasnie powinnas sprawdzic na kompie i skasowac bledy, ale o tym to niech ktos sie wypowie kto ma jakiekolwiek pojecie o diagnostyce
powodzenia :mrgreen:

TomC - Pon Maj 12, 2008 22:22

rodi* napisał/a:
U mnie po zalozeniu "power rury" tez jakby mi sie wydaje ze lepiej chodzi

rodi*kilkakrotnie oglądałem Twój filmik po założeniu owej rury i mierzyłem Ci czasy... Zawsze pomiędzy 11,50 - 11,90s czyli tyle ile fabryka napisała (11,5s dla 1,4 16V R400)
Zresztą licznikowe 100km/h to nie rzeczywiste 100km/h... Licznik zawyża.
Cały bajer polega na psychicznym odczuciu poprawy mimo że poprawy brak :razz:

rodi_ - Wto Maj 13, 2008 12:34

I tu Ci powiem ze moze i na standardowych kolach to licznik zawyza, ale ja nie mam standardowych :mrgreen: .
Teraz po zalozeniu nowych opon jade nawet odrobine szybciej niz wskazuje licznik, wiec przy zalozeniu ze jest jakies 5-10% zawyzenia przy standardzie(5-10km/h przy 100km/h) to jednak jakas poprawa jest

dobryziom - Wto Maj 13, 2008 12:52

co do zawyżania prędkości to wydawało mi sie ze licznik jest podpięty do skrzyni biegów wiec rozmiar kół nie maja tu znaczenia...
michone - Wto Maj 13, 2008 13:07

wielkosc kół ma wpływ na realna predkosc. Jednak predkosc na predkosciomierzu jest zawsze taka sama :p

U mnie na 205/50/15 różnica miedzy wskaznikiem a gps jest ok 5-10km'h na rzecz wskaznika

dobryziom - Wto Maj 13, 2008 13:18

no właśnie o tym mówię :rotfl:
zouza - Wto Maj 13, 2008 14:20

A wy znowu o tym samym :roll:
Przepustnica, Panowie przepustnica :razz:

dobryziom - Wto Maj 13, 2008 14:28

oki to będzie o przepustnicy :) wracam wczoraj z Pruszkowa wcisnąłem gaz na max na 2 biegu i nagle bummm co sie okazało rozwaliło mi cybant trzymający waz miedzy IC a PRZEPUSTNICA ;p
Kozik - Wto Maj 13, 2008 14:30

Ja prawdopodobnie przez zbyt często otwartą na maksa PRZEPUSTNICĘ złapałem znów HGF :(
zouza - Wto Maj 13, 2008 14:30

dobryziom, wybierasz się na zlot? :mrgreen: Bo do wawy mam trochę za daleko żeby cię udusić :twisted:
secio - Wto Maj 13, 2008 14:33

michone napisał/a:
wielkosc kół ma wpływ na realna predkosc. Jednak predkosc na predkosciomierzu jest zawsze taka sama :p

... przy tych samych obrotach silnika, na tym samym biegu.
Te kwestie trzeba dodac. Bo generalnie rodi* ma racje. Licznik jest podpiety do skrzyni, liczy jej obroty i wlasnie dlatego ma znaczenie czy obraca kola o srednicy x czy x+10 ;) .

A w temacie. Nie wiem czy wieksza srednica przepustnicy moze miec wplyw na dynamike ;) .

Mariusz

dobryziom - Wto Maj 13, 2008 14:38

no nie wiem secio jakoś to co piszesz do mnie nie trafia :/ taki piernik do wiatraka...

Co do przepustnicy średnica na pewno ma znaczenie bo czemu u mnie jest 70mm a nie 52mm ?

zouza - Wto Maj 13, 2008 14:40

dobryziom napisał/a:
no nie wiem secio jakoś to co piszesz do mnie nie trafia :/ taki piernik do wiatraka...

Co do przepustnicy średnica na pewno ma znaczenie bo czemu u mnie jest 70mm a nie 52mm ?


Oczywiście, że ma znaczenie to wiem tylko za duża (w porównaniu do serii) może zmulić, 52 mm do mojego powinno zrobić r dobrze, ale ja nie jestem przekonana.

Paul - Wto Maj 13, 2008 14:44

dobryziom napisał/a:
no nie wiem secio jakoś to co piszesz do mnie nie trafia taki piernik do wiatraka...

Przecież obaj mówicie to samo, tylko inaczej ;P i do tego macie rację (obaj :D )

Co do przepustnicy, to sorry Zouza, nie pomogę :płacze:

dobryziom - Wto Maj 13, 2008 14:48

tylko ze moja racja jest mojsza niż twojsza:p żartuje :rotfl:

Zouza rozwiązanie twojego problemu:)

http://www.grabowski.com.pl/uklady_ssace.htm

secio - Wto Maj 13, 2008 14:50

dobryziom napisał/a:
no nie wiem secio jakoś to co piszesz do mnie nie trafia :/ taki piernik do wiatraka...


Miales kiedys licznik w roWerze ? Wpisuje sie srednice kola, magnes na kole i kontaktron na widełkach zlicza ilosc obrotow. Licznik liczy ilosc obrotow, mnozy razy obwod i mamy droge. W samochodzie ten obwod jest wpisany na stałe, więc...

dobryziom napisał/a:
Co do przepustnicy średnica na pewno ma znaczenie bo czemu u mnie jest 70mm a nie 52mm ?


Precyzuje, jezeli to tez uwaga do mojej wypowiedzi ;) .:
Nie wiem, czy w konkretnym przypadku zaouzy, zmiany przepustnicy na wieksza moze byc jednoznacznie odpowiedzialna za *pogorszenie* dynamiki, wbrew zapewnieniom i oczekiwaniom ;) .

Pzdr,
Mariusz

[ Dodano: Wto Maj 13, 2008 14:54 ]
Paul napisał/a:
dobryziom napisał/a:
no nie wiem secio jakoś to co piszesz do mnie nie trafia taki piernik do wiatraka...

Przecież obaj mówicie to samo, tylko inaczej ;P i do tego macie rację (obaj :D )


dobryziom ma tylko w polowie racje, bo twierdzi:
Cytat:
co do zawyżania prędkości to wydawało mi sie ze licznik jest podpięty do skrzyni biegów wiec rozmiar kół nie maja tu znaczenia...


A rozmiar kół, ma znaczenie na relacje wskazanie predkosciomierza a realna predkosc ;) .

Mariusz

dobryziom - Sro Maj 14, 2008 09:14

no tak ale tu cały czas koledzy pisali o prędkości wskazywanej przez prędkościomierz a nie realnej np. z gps przeczytaj dokładnie wątek :ok: wiec rozmiar kol nie będzie miał wpływu na wskazanie prędkościomierza ponieważ jest wbity na sztywno...
secio - Sro Maj 14, 2008 09:45

dobryziom napisał/a:
no tak ale tu cały czas koledzy pisali o prędkości wskazywanej przez prędkościomierz a nie realnej np. z gps przeczytaj dokładnie wątek :ok: wiec rozmiar kol nie będzie miał wpływu na wskazanie prędkościomierza ponieważ jest wbity na sztywno...


Rozmowa zaczela sie od tego, ze nie zgodziles sie ze zdaniem rodi* ze zmiana opon ma wpływ na stopien przeklamywania licznika. Dlatego caly czas mowilem o relacji wskazanie a realna predkosc. Tak gwoli wyjasnienia, bo nie mam intencji za wszelka cene Cie przekonywac ;-) .

Mariusz

dobryziom - Sro Maj 14, 2008 09:54

secio napisał/a:
dobryziom napisał/a:
no tak ale tu cały czas koledzy pisali o prędkości wskazywanej przez prędkościomierz a nie realnej np. z gps przeczytaj dokładnie wątek :ok: wiec rozmiar kol nie będzie miał wpływu na wskazanie prędkościomierza ponieważ jest wbity na sztywno...


Rozmowa zaczela sie od tego, ze nie zgodziles sie ze zdaniem rodi* ze zmiana opon ma wpływ na stopien przeklamywania licznika. Dlatego caly czas mowilem o relacji wskazanie a realna predkosc. Tak gwoli wyjasnienia, bo nie mam intencji za wszelka cene Cie przekonywac ;-) .

Mariusz


no właśnie nie zgodziłem sie z rodim bo nie miał racji a to ze rozmiar ma wpływ na realna prędkość to przecież wiadomo :)

secio - Sro Maj 14, 2008 10:26

To juz ostatni post w tej dyskusji, bo generujemy zbedny ruch ;) . Jak zaczalem bronic zdania rodi, to dokoncze ;) . Napisal:

rodi* napisał/a:

I tu Ci powiem ze moze i na standardowych kolach to licznik zawyza, ale ja nie mam standardowych :mrgreen: .
Teraz po zalozeniu nowych opon jade nawet odrobine szybciej niz wskazuje licznik, wiec przy zalozeniu ze jest jakies 5-10% zawyzenia przy standardzie


Jezeli do zawyzajacego o 10% *w stosunku do realnej predkosci* licznika zalozymy kola o 15% wiekszym obwodzie co sie stanie ze wskazaniem licznika * w stosunku do realnej predkosci* ? Rodi moze miec racje ;-P.

Miłego Dnia ;) ,
Mariusz