|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wymiana płynu w chłodnicy
herc - Pią Maj 30, 2008 08:30 Temat postu: [R620] Wymiana płynu w chłodnicy Mam pytanie czy R620Si jest samo odpowietrzający się układ chłodzenia czy trzeba go jakoś odpowietrzać i ile płynu mniej więcej trzeba wlać
NEOSSS - Pią Maj 30, 2008 11:53
herc, ja wlewałem płyn i jednocześnie ściskałem przewody gumowe przy chłodnicy aby jak najszybciej sie odpowietrzył oczywiście z odkręconym korkiem zbiorniczka... Po dolewaniu odczekiwałem parę minut aż zejdzie znowu płyn i dolewałem do póki nie stał na swoim poziomie...
Petrygo chyba weszło mi jakieś 2-4l...
maciej - Pią Maj 30, 2008 11:57
ZTCP 4-4,5 l, ale coś mi się nie zgadza, bo:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=26#specif
mówi, że do wymiany wystarczy 2,7, a całość ma 6,3.
Co do procedury, to jak chcesz po polsku, to znajdziesz ją tutaj:
http://hondaaccord.strefa.pl
Czytaj o HA CC7 z Twojego rocznika.
Tam też będziesz miał fabryczne ilości płynów.
herc - Pią Maj 30, 2008 14:58
Dzięki panowie juz sobie poradziłem sam
Phillippe - Nie Lip 08, 2012 11:34
Chcę wymienić płyn w układzie chłodzącym. Ile litrów płynu kupić, jaka jest całkowita pojemność układu w 620ti?
Chudeck - Nie Lip 08, 2012 16:45
Też by mi sie przydała takowa wiedza
Adrian - Nie Lip 08, 2012 17:58
Wg instrukcji zamieszczonej w RAVE całkowita pojemność układu to 7 litrów. Do wymiany potrzebne jest 3,2 litra. Kup pięciolitrowy baniaczek i starczy.
marthinez - Nie Lip 08, 2012 20:32
Phillippe napisał/a: | Chcę wymienić płyn w układzie chłodzącym. Ile litrów płynu kupić, jaka jest całkowita pojemność układu w 620ti? |
Chudeck napisał/a: | Też by mi sie przydała takowa wiedza | Dlatego czasem warto odwiedzić stronę główną: http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
Phillippe - Pon Lip 09, 2012 00:47
marthinez ja to czytałem, ale nie kumam czy potrzebuje 5 czy 7l tego płynu. chce wymienić też płyn w bloku silnika.
marthinez - Pon Lip 09, 2012 18:05
Phillippe napisał/a: | marthinez ja to czytałem, ale nie kumam czy potrzebuje 5 czy 7l tego płynu. | Potrzebujesz 3,2 litra.
Pierwsza wartość przedstawia ogólną pojemność całego układu chłodzenia, a druga to ilość potrzebna do okresowej wymiany, bo więcej się nie da, chyba, że rozkładasz silnik.
Phillippe napisał/a: | chce wymienić też płyn w bloku silnika. | A jak tego zamierzasz dokonać?
Są dwa wyjścia. Rozbebeszenie motoru lub obrócenie go do góry nogami.
Phillippe - Pon Lip 09, 2012 18:27
Więc płukanka też zostanie w silniku jak zaleje nitro z wodą?
marthinez - Pon Lip 09, 2012 20:24
Phillippe napisał/a: | Więc płukanka też zostanie w silniku jak zaleje nitro z wodą? | Raczej tak.
Możesz się jej pozbyć płucząc po wszystkim silnik wodą demineralizowaną.
bastek - Wto Lip 10, 2012 00:01
marthinez napisał/a: | Phillippe napisał/a:
chce wymienić też płyn w bloku silnika.
A jak tego zamierzasz dokonać?
Są dwa wyjścia. Rozbebeszenie motoru lub obrócenie go do góry nogami. |
Nawet jak go obrócisz to niby jak ma ten płyn wylecieć?
marthinez napisał/a: | Phillippe napisał/a: | marthinez ja to czytałem, ale nie kumam czy potrzebuje 5 czy 7l tego płynu. | Potrzebujesz 3,2 litra.
Pierwsza wartość przedstawia ogólną pojemność całego układu chłodzenia, a druga to ilość potrzebna do okresowej wymiany, bo więcej się nie da, chyba, że rozkładasz silnik.
Phillippe napisał/a: | chce wymienić też płyn w bloku silnika. | A jak tego zamierzasz dokonać?
Są dwa wyjścia. Rozbebeszenie motoru lub obrócenie go do góry nogami. |
A ludzie to czytają i potem powstają dziwne opowieści. Jak to nie da się spuścić płynu z bloku? Nawet na zimnym motorze idzie spuścić całość, ostatnio po wymianie chłodnicy w SDI weszło ok 6L Ściągasz dolny wąż, odkręcasz korek ze zbiorniczka i leci, żadnej filozofii nie ma. Lejesz płyn zostawiasz odkręcony korek aż termostat puści, ciągle dolewasz płyn i gotowe.
marthinez - Wto Lip 10, 2012 19:19
bastek napisał/a: | Jak to nie da się spuścić płynu z bloku? Nawet na zimnym motorze idzie spuścić całość, ostatnio po wymianie chłodnicy w SDI weszło ok 6L Ściągasz dolny wąż, odkręcasz korek ze zbiorniczka i leci, żadnej filozofii nie ma. Lejesz płyn zostawiasz odkręcony korek aż termostat puści, ciągle dolewasz płyn i gotowe. |
Według Haynesa w Ti tym sposobem spuścisz trochę ponad 3 litry.
Sam nie posiadam tego motoru więc cytuje książkę. Doświadczenia z tym nie mam.
bastek napisał/a: | Nawet jak go obrócisz to niby jak ma ten płyn wylecieć? | Z tym obracaniem to był żart.
zuber84cool - Czw Lip 12, 2012 14:14
Najlepiej to spuścić cały płyn. Pierwsze to co zejdzie z chłodnicy i z silnika, ale i tak wszystko nie zejdzie, w silnikach benzynowych jest korek w bloku z tyłu pod kolektorem ssącym, należy go odkręcić i spuścić resztę płynu. Potem najlepiej przepłukać układ wodą z rozcieńczonym octem by usunąć kamień i inny syf, który zalega w układzie, po takim przepłukaniu można już zalać nowy płyn i mamy co najmniej 5 lat z głowy.
Phillippe - Sob Lip 14, 2012 23:18
No niestety nie doczytałem posta i zrobiłem wymianę chłodnicy bez czyszczenia układu. Posłuchałem szpeca, który stwierdził, że trzeba przewracać blok i wypuściłem płyn tylko przez dolny wąż chłodnicy. Po zamontowaniu chłodnicy dolałem 5litrów i zabrakło litra czyli na oko 6l mi zeszło przy usuwaniu starego płynu. Nie wiem czy miało to jakiś wpływ, ale celowo rozgrzałem silnik przed spuszczeniem płynu. Ogólnie wszystko OK.
bastek - Nie Lip 15, 2012 01:27
Phillippe napisał/a: | No niestety nie doczytałem posta i zrobiłem wymianę chłodnicy bez czyszczenia układu. Posłuchałem szpeca, który stwierdził, że trzeba przewracać blok i wypuściłem płyn tylko przez dolny wąż chłodnicy. Po zamontowaniu chłodnicy dolałem 5litrów i zabrakło litra czyli na oko 6l mi zeszło przy usuwaniu starego płynu. Nie wiem czy miało to jakiś wpływ, ale celowo rozgrzałem silnik przed spuszczeniem płynu. Ogólnie wszystko OK. |
Czyli oficjalnie kolejny mit obalony. Może jakiś mod by się zajął tym by dopisać takie rzeczy do FAQ by kolejne osoby nie powielały bzdur?
Phillippe - Pią Lip 20, 2012 21:08
Czy normalne jest, że poziom płynu wzrasta w zbiorniku wyrównawczym przy ciepłym silniku?
|
|