Zobacz temat - [R620] Wymiana płynu w chłodnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wymiana płynu w chłodnicy

herc - Pią Maj 30, 2008 08:30
Temat postu: [R620] Wymiana płynu w chłodnicy
Mam pytanie czy R620Si jest samo odpowietrzający się układ chłodzenia czy trzeba go jakoś odpowietrzać ?? i ile płynu mniej więcej trzeba wlać ??
NEOSSS - Pią Maj 30, 2008 11:53

herc, ja wlewałem płyn i jednocześnie ściskałem przewody gumowe przy chłodnicy aby jak najszybciej sie odpowietrzył oczywiście z odkręconym korkiem zbiorniczka... Po dolewaniu odczekiwałem parę minut aż zejdzie znowu płyn i dolewałem do póki nie stał na swoim poziomie...
Petrygo chyba weszło mi jakieś 2-4l... :roll:

maciej - Pią Maj 30, 2008 11:57

ZTCP 4-4,5 l, ale coś mi się nie zgadza, bo:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=26#specif
mówi, że do wymiany wystarczy 2,7, a całość ma 6,3.

Co do procedury, to jak chcesz po polsku, to znajdziesz ją tutaj:
http://hondaaccord.strefa.pl

Czytaj o HA CC7 z Twojego rocznika. :D

Tam też będziesz miał fabryczne ilości płynów. :)

herc - Pią Maj 30, 2008 14:58

Dzięki panowie ;) juz sobie poradziłem sam ;)
Phillippe - Nie Lip 08, 2012 11:34

Chcę wymienić płyn w układzie chłodzącym. Ile litrów płynu kupić, jaka jest całkowita pojemność układu w 620ti?
Chudeck - Nie Lip 08, 2012 16:45

Też by mi sie przydała takowa wiedza :)
Adrian - Nie Lip 08, 2012 17:58

Wg instrukcji zamieszczonej w RAVE całkowita pojemność układu to 7 litrów. Do wymiany potrzebne jest 3,2 litra. Kup pięciolitrowy baniaczek i starczy.
marthinez - Nie Lip 08, 2012 20:32

Phillippe napisał/a:
Chcę wymienić płyn w układzie chłodzącym. Ile litrów płynu kupić, jaka jest całkowita pojemność układu w 620ti?
Chudeck napisał/a:
Też by mi sie przydała takowa wiedza :)
Dlatego czasem warto odwiedzić stronę główną: http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
Phillippe - Pon Lip 09, 2012 00:47

marthinez ja to czytałem, ale nie kumam czy potrzebuje 5 czy 7l tego płynu. chce wymienić też płyn w bloku silnika.
marthinez - Pon Lip 09, 2012 18:05

Phillippe napisał/a:
marthinez ja to czytałem, ale nie kumam czy potrzebuje 5 czy 7l tego płynu.
Potrzebujesz 3,2 litra.
Pierwsza wartość przedstawia ogólną pojemność całego układu chłodzenia, a druga to ilość potrzebna do okresowej wymiany, bo więcej się nie da, chyba, że rozkładasz silnik.
Phillippe napisał/a:
chce wymienić też płyn w bloku silnika.
A jak tego zamierzasz dokonać?
Są dwa wyjścia. Rozbebeszenie motoru lub obrócenie go do góry nogami. :smile:

Phillippe - Pon Lip 09, 2012 18:27

Więc płukanka też zostanie w silniku jak zaleje nitro z wodą?
marthinez - Pon Lip 09, 2012 20:24

Phillippe napisał/a:
Więc płukanka też zostanie w silniku jak zaleje nitro z wodą?
Raczej tak.
Możesz się jej pozbyć płucząc po wszystkim silnik wodą demineralizowaną.

bastek - Wto Lip 10, 2012 00:01

marthinez napisał/a:
Phillippe napisał/a:
chce wymienić też płyn w bloku silnika.
A jak tego zamierzasz dokonać?
Są dwa wyjścia. Rozbebeszenie motoru lub obrócenie go do góry nogami.

Nawet jak go obrócisz to niby jak ma ten płyn wylecieć?

marthinez napisał/a:
Phillippe napisał/a:
marthinez ja to czytałem, ale nie kumam czy potrzebuje 5 czy 7l tego płynu.
Potrzebujesz 3,2 litra.
Pierwsza wartość przedstawia ogólną pojemność całego układu chłodzenia, a druga to ilość potrzebna do okresowej wymiany, bo więcej się nie da, chyba, że rozkładasz silnik.
Phillippe napisał/a:
chce wymienić też płyn w bloku silnika.
A jak tego zamierzasz dokonać?
Są dwa wyjścia. Rozbebeszenie motoru lub obrócenie go do góry nogami. :smile:

A ludzie to czytają i potem powstają dziwne opowieści. Jak to nie da się spuścić płynu z bloku? Nawet na zimnym motorze idzie spuścić całość, ostatnio po wymianie chłodnicy w SDI weszło ok 6L Ściągasz dolny wąż, odkręcasz korek ze zbiorniczka i leci, żadnej filozofii nie ma. Lejesz płyn zostawiasz odkręcony korek aż termostat puści, ciągle dolewasz płyn i gotowe.

marthinez - Wto Lip 10, 2012 19:19

bastek napisał/a:
Jak to nie da się spuścić płynu z bloku? Nawet na zimnym motorze idzie spuścić całość, ostatnio po wymianie chłodnicy w SDI weszło ok 6L Ściągasz dolny wąż, odkręcasz korek ze zbiorniczka i leci, żadnej filozofii nie ma. Lejesz płyn zostawiasz odkręcony korek aż termostat puści, ciągle dolewasz płyn i gotowe.

Według Haynesa w Ti tym sposobem spuścisz trochę ponad 3 litry.
Sam nie posiadam tego motoru więc cytuje książkę. Doświadczenia z tym nie mam.
bastek napisał/a:
Nawet jak go obrócisz to niby jak ma ten płyn wylecieć?
Z tym obracaniem to był żart. :wink:
zuber84cool - Czw Lip 12, 2012 14:14

Najlepiej to spuścić cały płyn. Pierwsze to co zejdzie z chłodnicy i z silnika, ale i tak wszystko nie zejdzie, w silnikach benzynowych jest korek w bloku z tyłu pod kolektorem ssącym, należy go odkręcić i spuścić resztę płynu. Potem najlepiej przepłukać układ wodą z rozcieńczonym octem by usunąć kamień i inny syf, który zalega w układzie, po takim przepłukaniu można już zalać nowy płyn i mamy co najmniej 5 lat z głowy.
Phillippe - Sob Lip 14, 2012 23:18

No niestety nie doczytałem posta i zrobiłem wymianę chłodnicy bez czyszczenia układu. Posłuchałem szpeca, który stwierdził, że trzeba przewracać blok i wypuściłem płyn tylko przez dolny wąż chłodnicy. Po zamontowaniu chłodnicy dolałem 5litrów i zabrakło litra czyli na oko 6l mi zeszło przy usuwaniu starego płynu. Nie wiem czy miało to jakiś wpływ, ale celowo rozgrzałem silnik przed spuszczeniem płynu. Ogólnie wszystko OK.
bastek - Nie Lip 15, 2012 01:27

Phillippe napisał/a:
No niestety nie doczytałem posta i zrobiłem wymianę chłodnicy bez czyszczenia układu. Posłuchałem szpeca, który stwierdził, że trzeba przewracać blok i wypuściłem płyn tylko przez dolny wąż chłodnicy. Po zamontowaniu chłodnicy dolałem 5litrów i zabrakło litra czyli na oko 6l mi zeszło przy usuwaniu starego płynu. Nie wiem czy miało to jakiś wpływ, ale celowo rozgrzałem silnik przed spuszczeniem płynu. Ogólnie wszystko OK.

Czyli oficjalnie kolejny mit obalony. Może jakiś mod by się zajął tym by dopisać takie rzeczy do FAQ by kolejne osoby nie powielały bzdur?

Phillippe - Pią Lip 20, 2012 21:08

Czy normalne jest, że poziom płynu wzrasta w zbiorniku wyrównawczym przy ciepłym silniku?