Zobacz temat - [R214 1,4 16V 97r] Wycieki z silnika i ciągłe awarie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 1,4 16V 97r] Wycieki z silnika i ciągłe awarie

Marcinek86 - Czw Cze 05, 2008 10:59
Temat postu: [R214 1,4 16V 97r] Wycieki z silnika i ciągłe awarie
niestety muszę to napisać ale mam już dość tego samochodu :( owszem fajnie wygląda, super się jeździ, ale przez ostatni rok w naprawy włożyłem drugie tyle ile jest wart :( i jeszcze spalanie skoczyło do ponad 10 ;/

Proszę napiszcie czy ktoś miał taki problem i czy coś można jeszcze z tym autem zrobić:
Otóż ciągle miesza mi sie olej z płynem chłodniczym - na szczęście olej do płynu a nie na odwrót. W zbiorniczku wyrównawczym mam "budyń" koloru jasnobrązowego. Uszczelka pod głowicą była wymieniana kilka razy, tak samo pompa wody. Głowica planowana i sprawdzana pod ciśnieniem - jest ok. Ostatnio był zrobiony kapitalny remont silnika - każda część była osobno, zrobione wszystko co robi się podczas rozbierania silnika, wszystkie uszczelki nowe. I nawet równiej zaczął chodzić, ale trochę pojeździło i znów padło :(
Mechanik powiedział, że może to być pęknięty blok. Czy tylko taka opcja zostaje?? I czy w takim wypadku zostaje tylko kupno nowego silnika albo oddanie auta na "złom"??

arczi83 - Czw Cze 05, 2008 16:37

Cytat:
Mechanik powiedział, że może to być pęknięty blok. Czy tylko taka opcja zostaje?? I czy w takim wypadku zostaje tylko kupno nowego silnika albo oddanie auta na "złom"??

Skoro głowica jest szczelna, wszystkie uszczelki są nowe i zrobiono to dobrze to raczej to może być pęknięty blok. Dziwi mnie tylko fakt że nikt na to nie wpadł żeby sprawdzić szczelność bloku przy całkowitym remoncie silnika. Jeśli masz możliwość zrobienia to w miarę tanio to możesz próbować się tym bawić, ale jeśli koszt uszczelek, robienia głowicy itp przekracza wartość silnika lub jest do niej zbliżona to na twoim miejscu rozglądnąłbym się za nowym silnikiem z tą samą pojemnością. Zawsze możesz go sprawdzić i zażądać gwarancji na niego. Poza tym miałbyś dużo części ze swojego w razie gdyby coś było nie tak. Rozrząd itp możesz przełożyć ze swojego.

piter34 - Czw Cze 05, 2008 18:39

Marcinek86 napisał/a:
Ostatnio był zrobiony kapitalny remont silnika - każda część była osobno, zrobione wszystko co robi się podczas rozbierania silnika, wszystkie uszczelki nowe.

Tuleje cylindrów ktoś sprawdził, czy nie są pęknięte?

Czy ten wymieniane kolejno uszczelki były w jakiś sposób uszkodzone i można było wskazać przyczynę dostawania się oleju do płynu?

Czy śruby głowicy były przykręcane odpowiednim momentem i w odpowiedniej kolejności?

giewu - Czw Cze 05, 2008 19:04

chyba też w tej sytuacji skłaniałbym się ku sprawdzeniu kolejno tulei każdego z cylindrów :roll: