Zobacz temat - swap 2.0T do 216 Coupe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - swap 2.0T do 216 Coupe

Markzo - Pon Cze 23, 2008 14:23
Temat postu: swap 2.0T do 216 Coupe
Witajcie!!
od czasu zakupu mojej slicznej Coupety ( 200 Coupe 1.6 DOHC od hondy 1996r.) zastanawiam sie na dwstawieniem do niej silnika 2.0T. i teraz mam kilka pytan, przedewsyztkim co bedzie mi potrzebne....napewno:
1) silnik
2) skrzynia
3) osprzet - ale co konkretnie?????? np chlodnice tez musze zminiac?? albo sprezarke klimy??
4) hamulce sa takie same w 1.6 i 2.0T??
5) co z mocowaniami silnika?? tzreba cos przesapwac itd??

najbardziej interesuje mnie wlasnie ziana smaego osprzetu....nowa wiazka elektryczna pod maska ale czy np zbiorniczki od plynow zostaja czy sa inne w 2.0t?? chlodnica pewnie jest inna bo musi byc miejsce na IC prawda?? a co z sama klimatyzacja, nie ma mowy zeby z niej rezygnowac! no i pewnie jeszcze do tego komp silnik ai immo no nie?? wydech pewnie tez caly musi byc zmieniony bo coupe ma zdaje sie 2,5cala??

mam znajomego mechanika w anglii moglby mi poszukac silnika i reszty gratow ale czy to sie oplaca?? lepiej kupic tutaj na mniejscu czy w UK?? a moze najlepsza opcja jest kupno 220Coupe w anglii i przelozenie wsyztkich gratow??
co o tym myslicie koledzy specjalisci??

zakup innego coupe juz z turbo raczej odpada

jerzu - Pon Cze 23, 2008 14:45

Skoro masz silnik Hondy to może wrzucić silnik od Hondy? Łapy takie same i w ogóle. Np. H22A :) Przyjemny silniczek wolnossący :D
Markzo - Pon Cze 23, 2008 15:07

ale ja nie chce wolnossaka:) teraz zeby nim dynamicznie jezdzic trzba go krecic od 5500obr/min w gore...to meczy...ciagle wkrecanie na obroty i jazda do odcinki szczegolnie na dluzszych dystanasach. dlatego chce 2.0Turbo:) od niskicho brotow ma dosc duzo NM:) a czy to czasem nie Ty masz silnik na allegro wystawiony?/ od tego jasno zielonego tomcata??
jerzu - Pon Cze 23, 2008 15:08

Nie, (A)rturo, pojawia się tutaj na forum. Kolega z obecnego forum :)
dobryziom - Pon Cze 23, 2008 16:55

Tak na szybko

Hej ja niestety nie znam za dobrze budowy 216 coupe ale mogę ci powiedzieć co jest w 220 TI.
Hamulce u mnie są 262 z przodu wentylowane z tylu 242 niewentylowane.
Mocowania silnika wydaje mi sie ze inne ponieważ poduchy od 216 nie pasują.
Wydech na pewno do wymiany.
Zestaw z angli raczej nie wchodzi w grę przynajmniej skrzynia biegi na odwrót...
Odnośnie całej reszty wklej fotkę silnika to postaram sie sprawdzić co i jak chyba ze wpadniesz kiedyś do WWA :)

sTERYD - Pon Cze 23, 2008 17:26

Cytat:
Zestaw z angli raczej nie wchodzi w grę przynajmniej skrzynia biegi na odwrót...

skąd taki pomysł??
w samochodach angielskich biegi są tak samo jak w europejskich :cool:

Markzo - Pon Cze 23, 2008 17:37

Dobryziomie :mrgreen: hamulce chyba sa te same bo ja tez przod mam wentylowany a tyl normlane tarcze nie wentylowane i tak mi wygladaja na 262mm zmierze je wieczorem:) wydech musowo bo przeciez turbo bedzie:) biegi w UK i euro sa tak samo:P
do WWA sie chetnie wybiore jak cos :twisted:
tutaj foty silnika, przepraszam za brud i balagan ale przez zakonczenie roku i walke o pasek na swiadectwie ( w 2 kl LO jest to wyzwanie...) nie mialem czasu na dokladne sprzatanie pod maska:(

[ Dodano: Pon Cze 23, 2008 17:38 ]
cd zdjec

dobryziom - Pon Cze 23, 2008 18:45

Z tą skrzynia nie wiem czemu myślałem ze jest na odwrót :roll:

Odnośnie fotek jedynie co mi sie rzuciło ze jest taki sam to zbiorniczek wspomagania. Reszt to zupełnie inna bajka.

Markzo - Pon Cze 23, 2008 19:06

tak jak myslalem...:/:/:/ a nie wiesz jak jest ze sprezarka klimy??
NEOSSS - Wto Cze 24, 2008 08:26

Markzo, odradziłbym Ci taką inwestycję....
1. Przespawanie gniazd poduszek silnika
2. Zdjęcie całego osprzętu , komputera, wiązki itp.
3. Załatwienie silnika 2.0 Ti wraz ze skrzynią I CAŁYM OSPRZĘTEM SILNIKOWYM I PRZY SILNIKOWYM... Czyli skrzynia, sprężarka, alternator, pompa wspomagania, chłodnica, IC, zbiorniczki itd...
4. Spasowanie silnika z poduchami
5. Podłączenie wszystkiego od A do Z
6. NIEOPŁACALNE!!! Silnik to koszt około 2000-3000zł w UK około 1000zł + transport około 1000zł...

Jeżeli już robić taką inwestycję to kupować coś z silnikiem Ti i bawić się w SWAP... najlepiej jest mieć diesla i zeswapowac go do Ti :mrgreen:

maciej - Wto Cze 24, 2008 09:00

sTERYD napisał/a:
Cytat:
Zestaw z angli raczej nie wchodzi w grę przynajmniej skrzynia biegi na odwrót...

skąd taki pomysł??
w samochodach angielskich biegi są tak samo jak w europejskich :cool:

No w angielskich nie, ale w japońskich tak...

Silnik serii D Hondy jest umieszczony odwrotnie niż silnik serii T Rovera!!!

Więc w grę wchodzi nie tylko TOTALNA przeróbka mocowań, ale też wymiana półosi, wspomagania, klimy, a możliwe, że również pomp hamulcowych, ABS i kilku podobnych elementów.

Przyjrzyjcie się:

Silnik 2.0T serii T Rovera:
http://www.roverki.pl/mod...8&orderby=dateD

Silnik 1.6 serii D Hondy:
http://www.roverki.pl/mod...2&orderby=dateD

Naprawdę lepiej wydać tą kasę na szukanie dobrego egzemplarza 2.0T w Niemczech lub jeszcze lepiej we Włoszech + lakierowanie - i tak wyjdzie taniej i lepiej.

Albo szukanie ciekawszego silnika Hondy (D16W7 VTEC VTi - 160 KM):
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine#D16W7

Albo jeszcze odważniej - B18C 200KM:
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_B_engine#B18C

No i mój ulubiony (ale nie przystosowany do montażu poprzeczneo ;( ) F20C:
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_F20C_engine

[ Dodano: Wto Cze 24, 2008 09:01 ]
dobryziom napisał/a:
Zestaw z angli raczej nie wchodzi w grę przynajmniej skrzynia biegi na odwrót...

To jest różnica - auta eupopejskie (w tym z GB), a auta japońskie i tu jak najbardziej ma zastosowanie. :)

Markzo - Wto Cze 24, 2008 09:11

Panowie, ze silnik R i hondy jest montowany odwrotnie ja to wiem:) tak samo ze wszytko czyli komp, wiazka, zbiorniczki, rurki,pompki, poloski musilabym wyminic tez wiem:) najbardziej interesowalo mnie czy trzeba przespawac lapy od silnika. NEOSSS dzieki za konkretna odpowiedz:) w takim razie pewnie dam sobie sianka.....to by byla totalna rzezba i sam bym sie tego raczej nie podjal....no nic 2.0T odpada:(
no ale co moge wstawic zamian swojego??? najlepiej p&p z mocowaniami silnika a moze nawet skrzynia??H23A H22A? :twisted:
Maciej wsyztko fajnie tylko ze on ma moc max przy 7800rpm....:D:D:D:D

NEOSSS - Wto Cze 24, 2008 09:34

Markzo napisał/a:
NEOSSS dzieki za konkretna odpowiedz:)

Nie ma sprawy, rozumiem ten ból...
Szczerze to poszukaj Targi 2.0T do kupna, są juz od 5000zł... A jak nie to SWAPuj do 2.2 lub 2.3 :mrgreen: he he ale ja i tak zostałbym przy Hondoskim motorze który masz... Dla lepszej frajdy i szybkiej jazdy pozostaje 220 Coupe Turbo...

dobryziom - Wto Cze 24, 2008 09:45

szczerze mówiąc nie wiem czy nie taniej wyjdzie uturbienie... tym bardziej ze na forum SR jest para projektów opartych na tym silniku.

Turbina K04 (koszt do 1000PLN) lub jak chcesz pojechać na grubo to T3
kolektor w tej chwili kupisz już gotowca pod turbo za 800PLN lub wyspawaja pod zam. za jakieś 1200-1400PLN
układ wydechowy ta sama sprawa gotowy zestaw na ebay markowy 1400PLN pod zam. 1800PLN
do tego zegar boost, wtryski, strojenie, pewnie pompa... chyba wsio tak na szybko

znam parę osób co jeżdżą na soft turbo i nie ma żadnych problemów a przebiegi przekraczają już po 20-30tys.

Kosztowo powinieneś sie zamknąć w 6-7tys. jadąc na bogato :) niektórzy zamykają sie w połowie tych kosztów w home made

maciej - Wto Cze 24, 2008 09:58

Markzo napisał/a:
H23A H22A?
Maciej wsyztko fajnie tylko ze on ma moc max przy 7800rpm...

Nie panikujmy. ;)
H23A3 kręci się do 6500 rpm, a moc przybywa stopniowo od 3000 rpm, a przy 4000 prm jest już baarrrddzoooo fajnie. :D

Markzo - Wto Cze 24, 2008 11:03

Macku ja mowie o tych co mi na wikipedii pokazywales:p wiem jak jedzie H23 i chetnie bym go widzial u sieie pod maska:P no dobra to powiedzmy ze chce swapa na H22 lub H23. co teraz jest potrzebne?? tez przespawac lapy itp??
maciej - Wto Cze 24, 2008 11:05

Markzo napisał/a:
no dobra to powiedzmy ze chce swapa na H22 lub H23. co teraz jest potrzebne?? tez przespawac lapy itp??

Nie wiem, ale dobryziom słusznie prawi - w Twoim przypadku to chyba uturbienie D16 dałoby najłatwiejszy i najlepszy efekt. :)

dobryziom - Wto Cze 24, 2008 11:22

Pewnie ja bym go dmuchnął tym bardziej ze 90% pracy można samemu zrobić gdyż są praktycznie gotowe kity (oczywiście trzeba mieć jeszcze gdzie ale garaż z tego co widziałem masz) plus metoda jest już sprawdzona. Zostanie ci jedynie pojechać i wystroić.
NEOSSS - Wto Cze 24, 2008 11:31

Markzo, SWAP do 2.2 lub 2.3 tyczy się z tymi samymi podzespołami co do Ti tylko bez przespawywania mocowań poduszek bio są takie same :razz:
Markzo - Wto Cze 24, 2008 11:37

tak tylko na forum crx gdzie ten motor jest pieknie rozpracowany chlopaki mowi ze rzezba D serii jest nieoplacalna ze lepiej isc w B serie....nic z tego nie wiem...a tak homemade'owo soft trubo ile by kosztowalo?
garaz mam konkretny z duza iloscia miejsca, bez specjalistycznych narzedzii ale niedaleko mnie sa koledzy taty z pelni profi sprzetem taim jak tokarki itp:) kurde musze sobie to jakos poukladac...
czyli wstawiajac H23 lub H22 mocowania pasuja, trzeba przelozyc osprzet tak??
uturbiajac to co mam:
- sa gotowe zestawy tak? czyli np kolektor pod turbo,IC itp??
-jaki wynik, moc i NM w bezpiecznym zakresie tak zeby po kilku tys km korba nie wyszla bokiem jest osiagalny??
-koszta, zakaldajac ze wiekszosc moglbym zrobic sam z tata ( on ma dosc duze dosuawdczenie przy silnikach i ogolnie autach ale uturbiania nigdy nie robil)

Senn - Wto Cze 24, 2008 11:40

A ja bym z tym wozem nic nie robil. Ma dobry silniczek to niech na takim jezdzi. Markzo jak chcesz Tomcata turbo to tego zepchnij i kupo gotowego. Najlepsza, najbardziej oplacalna wersja ze wzgledu na koszty i zdrowie :) Z uturbianiem bedziesz sie meczyl, klal, a na koniec sprzedasz ten samochod bo Cie bedzie non stop wkur....
Markzo - Wto Cze 24, 2008 11:46

Senn:) widziales to autko i przyznasz ze jest w dobrej kondycji:) zero rdzy:) wnetrze tez ladne, auto jest nie wyjechane np amorki na diagnostyce pokazaly 87% sprawnosci:) do tego przebieg, obecnie 154tys km:) nie zalezy mi na jakiejs super wysokije mocy, raczej na poprawie elstycznonsci i zeby powiedzmy od 3 tys ob cos sie zaczynalo dziac, zeby do jakiegos wyprzedzania nie byla konieczna redukcja o 2 biegi w dol:) w sumie coraz bardziej mi sie podoba propozycja swpau na 2.2 lub 2.3;)
dobryziom - Wto Cze 24, 2008 11:57

http://www.streetracing.p...ic=34000&hl=crx

OBECNIE : przy 0,45 bara, 205Nm przy 6200 RPM, 195 km przy 7200 RPM , Vmax: 260km/h

myślę ze jak byś robił to made in home i nie zależy ci żeby wydech był koniecznie z kwasa, kolektora nie będziesz kupował tylko zrobisz np. flansze pod turbo itd.. projekt naprawdę zamknie sie w 3K maksss co do jakości zależy tylko od twojej pracy i dokładności myślę ze warto :ok:

życzę powodzenia i zaparcia

Markzo - Wto Cze 24, 2008 23:28

Dobryziom na Ciebie mozna liczyc :ok: dzieki wielkie :mrgreen: musze to powaznie przemyslec:) wsadzenie wiekszego=ciezszegi silnika wiazalo by sie tez zapewne z pogorszeniem wlasnosci jezdnych tomcata...a tego bym nie chcial:( natomast turbo...w sumie pod maska jest sporo miesjca:P czemu nie sprobowac:) oczywiscie jesli faktycznie bym sie za taie cos bral to nie od razu i nie z dnia na dzien tylko spokojnie sobie to rozplanowac, skompletowac czesci i zrobic tak jak pownno byc:) do tego jeszcze pewnie maly remoncik samej jednostki napedowej byl by wskazany co by potem korba bokiem nie wyszla:)
Senn - Sro Cze 25, 2008 10:41

A ja nadal bede sie upieral przy tym ze jest to nieoplacalna robota. Wlasnie do turbo jednostak powinna byc bez zastrzezen. Powinienes wsadzic kute tloki, korbowody, odprezyc silnik itp. Po co dlubac skoro mozna kupic fabrycznego 200 konnego Tomcata. Markzo jesli chcesz miec moc to popelniles blad kupujac 216. Dobrze Ci radze, sprzedaj tego i kup gotowego bo wladujesz sie w mase pracy, kosztow, a i tak nie bedzie Ci to chodzilo tak jak bedzie Ci chodzil 2.0T
maciej - Sro Cze 25, 2008 10:44

To fakt...
Sam jestem zwolennikiem "tuningu" przez wymianę auta, ale jak już ktoś się upiera, to tu chyba najlepszym rozwiązaniem jest turbo... ;)

dobryziom - Sro Cze 25, 2008 10:50

Senn oczywiście jeśli chciało by sie to zakuć to koszta wzrosną niewspółmiernie to założenia tylko po co? nie ma takiej potrzeby nie słyszałem jeszcze żeby ktoś zakuwał soft turbo...

Co do zadowolenia z projektu to myślę ze właściciel będzie bardzo dumny:) poza tym zyska jedna rzecz która go będzie odróżniać... w Tomciu nie zakręcisz wyżej niż 6300 :(

maciej - Sro Cze 25, 2008 10:59

dobryziom napisał/a:
w Tomciu nie zakręcisz wyżej niż 6300

Chyba, że wrzucisz B18... ;)

dobryziom - Sro Cze 25, 2008 11:21

hehe to już wole przesunąć odcinkę... tylko nie wiem jak by to zniósł silnik, temp. mogla by go zabić wiec wole nie probować :)
maciej - Sro Cze 25, 2008 11:32

Myślałem o wymianie z D16, a nie o Twoim. :D
dobryziom - Sro Cze 25, 2008 11:39

no właśnie to sie dogadaliśmy :rotfl: ty o grzybach ja o rybach:p
maciej - Sro Cze 25, 2008 11:41

dobryziom napisał/a:
Co do zadowolenia z projektu to myślę ze właściciel będzie bardzo dumny:) poza tym zyska jedna rzecz która go będzie odróżniać... w Tomciu nie zakręcisz wyżej niż 6300

Bo jak dla mnie to pisałeś to pod adresem kolegi Markzo dlatego ciągle myślałem o swapie. :)

Markzo - Sro Cze 25, 2008 13:41

zakuc go?/ a po ki ciul? :mrgreen: wyjasnijmy sobie ze ja NIE CHCE AUTA O MEGA MOCY DO STREET RACINGU I 1/4 MILI!!!!! ma TOmcata w perfekcyjnym stanie i chce mu troche elastycznosc porapwic:) powiedzmy z tych 122KM zrobic tak ze 170-180 zeby bylo bezpiecznie troche NM dolozyc zeby tak od 3,5-4tysobr juz cos sie dzialo i bedde happy:)zreszta o zawsze najwieksza radosc sprawia mi jak moge sam cos przy autku zrobic:) pamietam jak jeszcze rok temu bawilem sie motorowerem Jawa 50 typ 20 ( pancerka) z 1977r. ktora robilem jak chcialem wiekszosc skuterow i to nawet nie byle jakich:) kilko pomyslami wykrzesalem 70km/h a w serii bylo 45 :razz: najprosciej jest kupic Tomcata i cieszyc sie 2.0T pod maska:) ja jednak chcialbym cos samemu zrobic:) Dobryziom chyba mnie doskonale rozumie:P narazie to tylko myslenie co zrobic, mam urwanie glowy z robota przy filmach z wesela a do tego znajomy montazysta ktoremu pozyczylem moja drukarke do ply cos spier... i teraz mi wali paski czarne przez cala plyte wiec mam o czym myslec...uturubienie d serii jest mozliwe, sa takie jezdzace juz od kilku lat, jest to spokojnie do zrobienia:)
dobryziom - Sro Cze 25, 2008 14:00

ja popieram i trzymam kciuki :)
Senn - Sro Cze 25, 2008 18:12

Markzo, ale ja Ciebie tez doskonale rozumiem bo sam kombinowalem z Polonezem i wsadzilem do niego 120 konny motor. To na prawde robilo wrazenie na swiatłach :) Moim marzeniem jest wsadzenie VVC do 125p i kiedys pewnie tez to zrobie. Wiem o czym mowisz, tylko ze 125p VVC w serii nie wychodzilo :mrgreen:

Skoro jednak sie upierasz to bede Ci kibicowal :)

Markzo - Sro Cze 25, 2008 19:15

Senn oj powiem Ci ze mam takie marzenie, pewnie bardzo ciezkie do zrealizowania ale powiem co mi w glowie siedzi a co:P a jakby tak do poloneza wsadzic V8 z Rovera SD1? marzy mi sie kiedys takie auto ale to jak bede juz mial stala prace i odlozona kase:P mozna kupic "gotowego" Tomcata ale sam wiesz ze tymi autami nikt wolno nie jezdzi i utrafic dobry egzemplarz jest ciezko... do tego silnika hondy faktycznie jest w ciul czesci np na forum crx sa 2 gotowe zestawy do uturbienia D serii z wsyztkim, turbo, ic, przewody, kolektory w granicach 2500-2800zl:) musze pogadac z tata przedewsyztkim a potem bedziemy myslec i sie pytac co i jakie kupic:P ze wstepnych przeszukiwan forum ,popularna turbina to T25 garetta, taka jak w naszym roverkowym T16??
jerzu - Sro Cze 25, 2008 20:23

wejdź sobie też na civicklub.pl tam chyba wszystkie opcje jakie rozpatrujesz przerobili :P I szli w turbo i w N/A a także robili SWAPY na wszystko co się kręci :D Poczytaj na pewno coś się dowiesz a do tego możesz popytać :D Mi się osobiście marzy kiedyś Honda ze szlifierką pod maską :D
dobryziom - Czw Cze 26, 2008 09:42

http://www.streetracing.p...vic-t56197.html

:ok:

Markzo - Czw Cze 26, 2008 09:58

o tym dokladnie mowie:P na crx jest tez do sprzedania:P ale czy to nie jest ta sama turba co u nas w Ti??

i zeby cos wniesc do tematu...wstepna zgoda taty jest!! :mrgreen: zadeklarowal mi rowniez swoja pomoc:D ehhh ten moj dar perswadowania :razz: i tutaj milabym prosbe do Was:) pomoglibyscie mi zrobic taka liste za jakimi czesciami sie ogladaac?? okazalo sie ze tato ma kumpla co sciaga cale silniki i czesci tez, moge poszukac turba, ic tylko jakie to ma byc??

dobryziom - Czw Cze 26, 2008 10:02

dokładnie ta sama T25, bardzo dobre turbo do silników o małej pojemności ponieważ szybko wstaje:) tylko w saabie jest trochę przekręcona muszla i inny ustaw wlotu.

zanim zaczniesz sie oglądać za częściami musisz sobie wszystko pomierzyć:

*głownie chodzi o umiejscowienie IC na dobra sprawę im większy tym lepiej
*ze sprężarek w grę wchodzi T25 (saab, rover,nissan,eclips) lub T28(s14) albo K03 z audi 1,8 T lub k04 z TT, dobrze jak by udało sie wyrwać od razu z wszystkimi przewodami wodne olejowe itd.. (jak nie sklep z częściami do ciężarówek)
*orurowanie kwas (hurtownie metali) złączki (fugamit) w każdym sklepie z częściami do ciężarówek
*kolektor radziłbym kupić gotowy wyjdzie najtaniej (oczywiście z odpowiednia flansza pod wybrane turbo)
*przydał by sie wskaźnik Boost fajnie jak by był dobrej jakości Greddy, Defi, HKS z tańszych słyszałem ze Autogauge seria Auto Gauge Stepper Motor sie mocno poprawiła a koszt nieduży
*zostaje sprawa wtrysków i regulatora ciśnienia , wtryski musiałbyś sprawdzić jaka wydajność maja np. od prelki 2,3 albo od Legend jeśli są na poziomie 360cc to powinny wystarczyć co do regulatora koszt nowego na poziomie 150-200PLN ogólnie dostępny
* pompa paliwa albo walbro 255 albo może być od Roverka Ti bo jest wystarczająco wydajna(zależnie od kosztów)
* układ wydechowy zależnie od kosztów rura stalówka 2,5 cala bądź tez kwasówka i jakiś ogarnięty spawacz plus tłumiki wedle życzenia.
*reszta to praktycznie twoja praca

na koniec dobrze żeby ktoś go wystroił sprawdził AFR itd...

Markzo - Czw Cze 26, 2008 10:44

przegladajac te ogloszenia to najczesciej biorą ja z saaba:)

Dobryziom przepraszam ze Cie tak emcze, ale ejstem totalnym laikiem w tym temacie:( zaczynajac od poczatku ukladu dolotwoego ma to wygladac tak:
powietrze idzie przez filtr powietrza, potem turbo, ic, przepustnica??
co do samych czesci to narazie moge byc spokojny:) tato kolegi to taki prawdziwy majster, wlasciwie koles robi wsyztko toczy spawa frezuje itp i u niego takie rzeczy jak kwasowki napewno znajde:)
co do samego IC, to pewnie najlepszym meisjcem jest centralna czesc zderzaka w tym wlocie no nie?? tylko czy moze on zaslaniac czesciowo chlodnice??

dobryziom - Czw Cze 26, 2008 11:04

taka prawda bo 90% T25 na rynku to z saaba i s13.

układ wygląda dokładnie tak jak opisałeś :) co do IC najlepszym miejscem była by kratka w zderzaku tylko musisz sprawdzić czy uda ci sie doprowadzić do niego dość grube rurki do przepustnicy i sprężarki mi sie nie udało :( przy moim silniku nie ma miejsca.

maciej - Czw Cze 26, 2008 11:08

jerzu napisał/a:
Mi się osobiście marzy kiedyś Honda ze szlifierką pod maską

No na mojej liście jest zdecydowanie S2000 "for pure pleasure" - 9000 rpm. :D

Markzo - Czw Cze 26, 2008 11:25

eee to nie jest ze mna tak zle jeszcze :mrgreen: u mnie jest wlasnie dosc duzo miejsca:)sam silnik nie zajmuje duzo i moze sie uda cos tam wsadzic:P tylko czy IC moze troche przyslonic chlodnice?? nic sie nie stanie??
dobryziom - Czw Cze 26, 2008 11:28

w 80% samochodów przykrywa bo nie ma innego wyjścia... ważne żeby całej nie przykrył :p
Markzo - Czw Cze 26, 2008 11:35

najwyzej bede bez zderzaka jezdzil a ic gdzies z boku dam :rotfl:
maciej - Czw Cze 26, 2008 11:48

Na maskę, na górę i natrysk wody na IC z dyszy spryskiwacza!!! ;) :rotfl:
Markzo - Czw Cze 26, 2008 13:52

Smiejcie sie :beczy: wlasnie bylem sobie zmierzyc ile mam miejsca na IC i co?? i mam kurna chlodnice klmy!!!i chlodnica klimki zajmuje ok polowe normlane chlodnicy.....:/ jesli chcialbym wsadzic ic to mam 3 opcje - tyle wydumalem:D
1) postawic IC w pione na wolnej czesci chlodnicy ( mija sie to z celem chyba) moglby miec wymiar 33cm wyokosci na 26cm szerokosci...:/ chyba malo no nie?
2) postawic go normalnie w poprzek przesuwajac chlodnice klmiy przed IC wtedy moglby byc 57cm dlugi i ok20wysoki ale tez jest problem bo jest tam ciasno ze wzgledu na wspornik od zamka maski...:/:/
3) dac IC (patrzac od przodu auta) po lewej stronie, tak ze jego czesci byla by na lewej czesci chlodnicy a reszta w zderzaku z tym ze wywalilbym zaslepke halogenika i zrobil nawiew na IC

w sumie to kazda z tych opcji jest troche do du*y...co myslicie??

dobryziom - Czw Cze 26, 2008 14:03

w Tomciu oryginalnie jest tak:
http://www.roverki.pl/ima...cat/3tomcat.jpg
chyba jedyne rozsądne miejsce przy silniku z klimą (jedyny zonk to zamek maski który przykrywa 60% IC :/ )

musisz pokombinować ale docelowo najlepiej żeby poszedł w miejsce kratki jeśli tylko jest tam możliwość przeprowadzenia orurowania do środka...

maciej - Czw Cze 26, 2008 14:40

No chyba bym poszedł tym śladem - jak już w serii tam był, to chyba też bym tak kombinował. :)
dobryziom - Czw Cze 26, 2008 14:53

te rozwiązanie wynika z tego ze nie bardzo jest miejsce na inne... a na dobra sprawę jest bardzo kiepskie... z przodu zamek maski z tylu gorący silnik... dlatego warto coś pokombinować jeśli jest trochę więcej miejsca:)
Markzo - Czw Cze 26, 2008 15:22

znaczy sie jest klopot:/ nawet jesli ic wsadzilbym w zderzak to jak puscic rury skoro dookola chlodnicy jest blacha...ale w sumie :P
narazie rozgladam sie na allegro za roznymi IC:)

co myslicie o takim czyms??
http://www.allegro.pl/ite...ntercooler.html

kurde niski i waski...:D

Senn - Czw Cze 26, 2008 20:29

Umiejscowienie IC to kosmetyka. Mnie bardziej martwi smarowanie turbiny. Skad zaciagniesz olej?
jerzu - Czw Cze 26, 2008 20:46

sporo osób poleca coś takiego :) Ja do siebie do autka taki chcę założyć :)
http://www.allegro.pl/ite...y_promocja.html

hoosar - Czw Cze 26, 2008 23:18

Olej mozna wziac, poprzez specjalna podkladke pod filtrem oleju, z której wychodza króćce. Widzialem takie na necie do kupienia.

[ Dodano: Czw Cze 26, 2008 23:22 ]
Na przykład coś takiego:
http://moto.allegro.pl/it..._chlodnicy.html
http://moto.allegro.pl/it...nf_16_wawa.html

Tylko trzeba znaleźć taka podkładkę, która napewno będzie pasowała do D-serii hondy.

bosniak - Pią Cze 27, 2008 10:50
Temat postu: Duży IC
Jak się chce to sie wszystko da, zawsze może założyć duży IC przed chłodnica klimy, większość samochodów tak ma, szczególnie uturbionych i z powiększonymi IC. Jeżeli chodzi o zamek w Tomcacie mozna go wywalić i zastosować spinki na masce i wtedy oryginał IC masz całkowicie odsłoni ety ale to nie wiele daje. Duzy IC koniecznie i koniecznie profi blov off, żeby się turbo dziura nie zwiekszyła. Oto przykładowe fotki z mojego byłego Tomcat'a.

http://www.fotosik.pl/pok...57b6063cd5.html

http://www.fotosik.pl/pok...cda0a33a7a.html

http://www.fotosik.pl/pok...d463151a20.html

http://www.fotosik.pl/pok...155ba1727e.html

dante27 - Nie Cze 29, 2008 21:49

A nie lepiej sprzedać auto i poszukać Tomcata już z silnikiem 2.0 Turbo?
slawokob - Czw Lip 03, 2008 00:54

Zainteresowałem się tematem wrzucenia tego silniczka 2.0 T 200 KM do hondy civic, spotkałem kolesia, który śmiga rowerem coupe z tym motorem i bardzo sobie chwalił, właśnie tak znalazłem ten wątek na forum, teraz prośba do was ponieważ w rowerach były silniki 1.6 z hondy i ktoś na pewno wkładał ten silnik 2.0T w takie „budy”. Potrzebuje porady jak to tam wsadzić tz.
1.co dokładnie będzie potrzebne
2.co pod maską powinno zmienić miejsce (jakieś pierdoły typu zbiorniczki i inne graty)

Na pewno silnik, skrzynia, półosie, turbina, kolektory, wiązka, komp, i co z podłączeniem osprzętu silnika np. z licznikiem czy kompa z reszta wiązki kabinowej ............ poproszę o jakieś bliższe inf.
Ciekawi mnie jeszcze jaka jest trwałość silnika i osprzętu- na co ewentualnie zwrócić uwagę przy kupnie takiej jednostki (słyszałem coś o kutych tłokach i korbach co możecie na ten temat powiedzieć)

NEOSSS - Czw Lip 03, 2008 09:36

slawokob, na wszystkie swoje pytania masz odpowiedź w tym temacie
slawokob - Czw Lip 03, 2008 10:30

NEOSSS czytałam twoja wypowiedź wyzej, ale myslałem o bardziej szczegółowym opisie a powiec jeszcze czemu nie polecasz takiej opercji koszt może podobny do dorzucenia turbo a to zawszce seryjny silnik z turbo wiec jego zywotnosc powinna być wiekza- tak przynajmniej mi sie wydaje
Senn - Czw Lip 03, 2008 18:33

slawokob, na tym forum byl temat o przekladce silnika 2.0T do budy Rovera 214. Byc moze tam znajdziesz wiele pomocnych informacji. Przekladke robil kolega z Bełchatowa. Niestety nicka zapomnialem.
Markzo - Czw Lip 03, 2008 18:50

stanley200 :wink: