Zobacz temat - [R75] Wywala płyn przez zbiornik wyrównawczy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wywala płyn przez zbiornik wyrównawczy

ARTUR1983 - Sro Cze 25, 2008 21:12
Temat postu: [R75] Wywala płyn przez zbiornik wyrównawczy
Witam
Mam problem z układem chłodniczym ponieważ po krótkiej jeździe wywala mi przez korek płyn chłodniczy.
Myślałem że to wina termostatu ale jest sprawny rozszerza się.
Dodam że przewód układu chłodniczego na górze jest gorący a na dole zimny.
Poza tym przez to zaczeła mi szaleć sekwencja raz mi się przełącza na gaz a za chwilę na benzynę.
To wszystko zaczęło się po sytuacji kiedy przewód mi się z układu chłodniczego odpiął i cały płyn się wylał.
Aby uzupełnić płyn miałem do stacji paliw 10km.
Czy po splanowaniu główicy wymianie uszczelki pod głowica oraz założeniu nowych pierścieni a także termostatu problemu już nie będzie?
Za odpwiedzi z góry dziekuję.
Pozdrawiam

Wiem że ten temat był poruszany ale chciałbym się też dowiedzieć gdzie na podkarpaciu jest fachowy serwis gdzie mogę diagnoować swego roverka może ktoś ma jakiegoś dobrego i taniego znajomego?
:)

Rowan - Czw Cze 26, 2008 08:54

Ja stawiam na uszczelke pod głowicą :cry:
A jeśli chodzi o serwis to sprawdź sobie na stronie klubowej.

sTERYD - Czw Cze 26, 2008 10:30

pierścieni to bym akurat nie ruszał ;)
ale być moze wystarczy układ odpowietrzyc porządnie, bąbel powierza by tłumaczył szalejącą nstalacje gazową... moze warto sprawdzić przed rozbebeszaniem silnika :???:

a BTW: jesteś pewny, że masz 1,8 V6 :wink:

piter34 - Czw Cze 26, 2008 10:41

sTERYD napisał/a:
ale być moze wystarczy układ odpowietrzyc porządnie

...i sprawdzić, czy korek zbiorniczka z płynem jest sprawny.

Rowan - Czw Cze 26, 2008 11:34

piter34 napisał/a:
...i sprawdzić, czy korek zbiorniczka z płynem jest sprawny.

Właśnie, podejrzewam, że masz ten stary korek-szarego koloru. Może tu leży przyczyna.

maciej - Czw Cze 26, 2008 11:42

ARTUR1983 napisał/a:
To wszystko zaczęło się po sytuacji kiedy przewód mi się z układu chłodniczego odpiął i cały płyn się wylał.
Aby uzupełnić płyn miałem do stacji paliw 10km.

Czy jechałeś te 10 km do stacji bez płynu?? :shock:

Bo jeśli tak, to na 99,999% uszczelka pod głowicą.

Czy jesteś pewny, że płyn się gotuje, a nie są to spaliny wydostające się z jednego z cylindrów?

Jeśli to uszczelka to instalacja LPG ma prawo szaleć, bo spaliny dostają się do układu chłodzącego i do parownika, który nie jest wtedy ogrzewany przez płyn chłodniczy, przez co zamarza, czujnik temperatury w parowniku informuje o tym komp LPG, który w takiej sytuacji odłącza całą instalację do ponownego nagrzania parownika.

Jeśli wyjdzie, że to głowica, to po 10 km bez płynu nad pierścieniami też bym się zastanawiał.

Ile Ci teraz zużywa oleju na 1000 km? Czy miałeś okazję to sprawdzić po awarii?
Pewnie nie, jeśli cały czas Ci się płyn gotuje...

Jeśli zdejmiesz głowicę to conajmniej próba olejowa, a jeśli koszt nie dramatyczny, to ja bym chyba te pierścienie też od razu zmienił, ale wydaje mi się, że to moze być duży koszt...

ARTUR1983 napisał/a:
Czy po splanowaniu główicy wymianie uszczelki pod głowica oraz założeniu nowych pierścieni a także termostatu problemu już nie będzie?

Musi być ok, jeśli nie będzie to znaczy, że trafiłeś do kiepskiego mechanika.

Oczywiście mogąbyć też rzeczy nie związane z poprzednią awarią (np. uszkodzenie pompu płynu chłodniczego), ale szanse są tak znikome, że bym je zignorował.

sTERYD napisał/a:
pierścieni to bym akurat nie ruszał
ale być moze wystarczy układ odpowietrzyc porządnie, bąbel powierza by tłumaczył szalejącą nstalacje gazową... moze warto sprawdzić przed rozbebeszaniem silnika

Rowan napisał/a:
piter34 napisał/a:

...i sprawdzić, czy korek zbiorniczka z płynem jest sprawny.

Właśnie, podejrzewam, że masz ten stary korek-szarego koloru. Może tu leży przyczyna.

Od tego zawsze można zacząć, ale po 10 km bez płynu to ja bym nie był takim optymistą...

ARTUR1983 - Pią Cze 27, 2008 22:08

Dziękuję wszystkim za treściwe rzeczowe odpowiedzi.
Dodam że obecnie nigdzie nie mogę dostać tych pierścieni a autka potrzebuję:(
Moze ktoś ma na zabyciu? :)
Poważnie to chciałbym zapytać czy Kraków to najbliżej gdzie mogę naprawiać roverka ?
Mam niestety troche od siebie kilosów to Krakowa :(

Poza tym gdzie najtaniej zamawiacie części?
Macie jakieś swoje dobre typy?

Pozdrawiam

Rowan - Sob Cze 28, 2008 08:15

Chyba w TomaTeam. Ewentualnie przemo285 lub PHJOWI.
sTERYD - Sob Cze 28, 2008 10:10

ARTUR1983, co Ty się na pierścienie uparłeś ??
ARTUR1983 - Nie Cze 29, 2008 12:34

sTERYD napisał/a:
ARTUR1983, co Ty się na pierścienie uparłeś


Uparlem się ponieważ nie chcę wydawać pieniędzy na te same części.
Niestety u nas na galicji zarobki są marne :(
Dodam że pierścienie mogły się przegrzać ale jak to sprawdzić?
Lepiej od razy nowe założyć.
Czy wie ktoś ile kosztują do mojego modelu bo na necie się zszukałem i nic.

Pozdrawiam

sTERYD - Nie Cze 29, 2008 13:04

to w takim układzie bym się zastanawiał nad kupnem nowszego silnika...
chyba, że chodzi o jakieś inne pierścienie niż te uszczelniające tłok w cylindrze... :hm:

ARTUR1983 - Nie Cze 29, 2008 19:24

Nie wie ktoś jak jest z pierścieniami do tego modelu?
Bo nigdzie nie ma nawet na necie.
Tylko do modelu 1.4, 1.6 i o dziwo do 2.0 a do 1.8 nigdzie dosłownie.
:(

Ktoś pomoże?

[ Dodano: Nie Lip 06, 2008 20:07 ]
Mam inne pytanie bo z silnika nic już nie będzie.
Czy silnik z poloneza 1.4 tego gdzie dawali do niego silnik taki jak w tym roverze bedzie chodził bez zarzutu?
Moc ma praktycznie taką samą a i gaz da sie podłączyć?

piter34 - Czw Lip 10, 2008 14:07

ARTUR1983 napisał/a:
Czy silnik z poloneza 1.4 tego gdzie dawali do niego silnik taki jak w tym roverze bedzie chodził bez zarzutu?

Nie żartuj, że chcesz montować 1.4 do ROVERka 75 :shock:
To się będzie ledwo odpychać :/

ARTUR1983 napisał/a:
Tylko do modelu 1.4, 1.6 i o dziwo do 2.0 a do 1.8 nigdzie dosłownie.

A tutaj?:
http://czesci-silnikowe.a...9126&pro=277270

W www.tomateam.pl pytałeś o pierścienie?

Rowan - Czw Lip 10, 2008 14:22

Widzisz piter34, dla tego nie warto kupować 1.8 :/
piter34 - Czw Lip 10, 2008 15:29

Rowan napisał/a:
Widzisz piter34, dla tego nie warto kupować 1.8 :/

Eee tam. :mrgreen:
Są tacy, którzy nie chcą klekotu diesla, nie potrzebują super-dynamiki i wolą dać tysiąc PLN za HGF+rozrząd niż dwa tysiące za sam rozrząd w KV6 (no i nie wiadomo kiedy VIS padnie). ;-)